مهاجرت به کانادا یا اشتغال از طریق ورک پرمیت کانادا (مجوز کار)

0

ورک پرمیت (Work Permit)  یک مجوز کار موقت در کاناداست که با داشتن آن می‌توانید ویزای ورک پرمیت کانادا را دریافت کنید و در کانادا مشغول به کار شوید. ضمناً بعد از مدتی هم با استفاده از برنامه‌های مهاجرتی گسترده‌ای که در کانادا وجود دارد، می‌توانید اقامت دائم کانادا ‌را دریافت کنید. توجه داشته باشید روش ورک پرمیت با ویزای کاری به روش نیروی کار ماهر(Skill Worker) متفاوت است. روش نیروی کار ماهر با سیستم امتیازبندی انجام می‌شود و متقاضیان در صورت کسب امتیازات لازم می‌توانند به طور مستقیم حق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. بدیهی است که روش نیروی کار ماهر دشوارتر از روش ورک پرمیت است و به بسیاری از افراد توصیه نمی‌شود. البته دریافت اجازه کار از روش‌های دیگری مانند تأسیس شعبه جدید در کانادا یا راه اندازی بیزینس در کانادا هم ممکن است که می توانید از لینک داده شده اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

برای اخذ ورک پرمیت کانادا و آشنایی با بهترین مؤسسات کاریابی کانادا می‌توانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. پل ارتباطی شما :‌43635000-021

با داشتن ورک پرمیت کانادا می‌توانید

  • در کانادا حداقل به مدت یک یا دو سال کار کنید و امکان تمدید آن را داشته باشید.
  • در آینده و معمولاً پس از ۵ سال، درخواست اقامت کانادا (PR) ‌دهید.
  • درآمد دلاری داشته باشید.
  • بستگان خود را با ویزای همراه به کانادا ببرید.
  • به راحتی به سراسر کانادا مسافرت کنید.

انواع ورک پرمیت کانادا

اداره کانادا دو نوع اصلی ورک پرمیت یا مجوز کار موقت به متقاضیان اعطا می‌کند: ورک پرمیت آزاد (Open Work Permit) و ورک پرمیت مخصوص کارفرما (Employer-specific Work Permits) یا همان ورک‌پرمیت محدود. در ادامه مطلب در مورد هر کدام توضیحات لازم را خواهیم داد.

ورک پرمیت آزاد

در این نوع از مجوز کار، نیازی به نامه‌ی پیشنهاد شغلی (Job Offer) از طرف کارفرمای کانادایی نیست و دارنده این نوع مجوز می‌تواند در هر شغلی که علاقه داشته باشد در کانادا مشغول شود. طبق آخرین قوانین کانادا افراد ذیل می‌توانند مجوز کار آزاد را دریافت کنند:

  • فارغ‌التحصیلان موسسه‌های آموزشی مورد تأیید کشور کانادا (DLI) که شامل برنامه اجازه کار پس از تحصیل(PGWP) هستند.
  • دانشجویان بین‌المللی که برای تأمین هزینه‌های تحصیل نیاز به شغل دارند. (ویزای تحصیلی کانادا)
  • کارگران جوان در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال
  • اعضای خانواده اشخاصی که درخواست اقامت دائم دارند.
  • همسر اشخاصی که اقامت اسکیل‌ورکر یا دانشجوی بین‌المللی را دارند.
  • پناهندگان یا کسانی که درخواست پناهندگی به کانادا را دارند و وابستگان آنها.
  • کسانی که اجازه اقامت موقت در کانادا را دارند.

شرایط ورک پرمیت کانادا در حالت آزاد

  • توجیه افسر سفارت در مورد قصد خود برای بازگشت به ایران
  • مدارک تمکن مالی
  • عدم سوء پیشینه
  • ارائه‌ی سابقه کار و اثبات صلاحیت‌های حرفه‌ای
  • ارائه‌ی تأییدیه‌ی سلامت
  • مدارک تحصیلی معتبر در صورت نیاز
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه از تاریخ ورود به کانادا
  • دو عکس جدید به اندازه پاسپورت
  • مدرک زبان
  • برگه انگشت نگاری در VFS
  • بیمه

ورک پرمیت محدود

تفاوت اصلی ورک پرمیت محدود با آزاد در این است که شرایط آن محدود است و متقاضی باید برای یک کافرما و در شغل مشخصی که از قبل تعیین شده است، کار کند. بنابراین متقاضی باید حداقل از یک کارفرمای کانادایی نامه پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر را داشته باشد. مهمتر از آن این است که کارفرمای کانادایی باید به اداره توسعه و اشتغال کانادا ESDC  ثابت کند که برای پیدا کردن یک فرد کانادایی در شغلی که می‌خواهد شما را استخدام کند، تلاش لازم را کرده است ولی موفق نشده است. به بیان دیگر، کارفرمایی که قرار است شما را استخدام کند باید گواهی به نام LMIA دریافت کند که بعد از ارزیابی وضعیت نیروی کار در کانادا در شغل مورد نظر صادر می‌شود. بنابراین برای دریافت ورک پرمیت محدود به موارد زیر نیاز است:

مطالب مرتبط

 

  • داشتن نامه پیشنهاد کار یا جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی
  • یک قرارداد کاری معتبر و قانونی
  • یک کپی از LMIA

 

برای چه شغل‌هایی در کانادا راحت‌تر LMIA صادر می‌شود؟

همانطور که گفته شد در روش ورک پرمیت محدود، کارفرمای کانادایی باید از اداره اشتغال کانادا مجوز LMIA‌ را دریافت کند. شغل‌هایی که معمولاً در لیست این اداره برای اعطای مجوز قرار دارند هر چند وقت یکبار متناسب با کمبودهای نیروی انسانی در بازار کار کانادا تغییر می کند. جدیدترین لیست این اداره در ادامه آمده است:

عنوان شغلی

میانگین حقوق (سالیانه)

راننده

۴۵.۳۰۰ دلار

کارگر ساده

۳۲.۱۷۵ دلار

متخصصان فروش

۷۵.۰۰۰ دلار

پرستار

۷۰.۰۰۰ دلار

توسعه دهنده وب و نرم‌افزار

۷۶.۰۵۰ دلار

مدیر منابع انسانی

۷۸.۰۰۰ دلار

مشاور مالی

۶۵.۰۰۰ دلار

 

تمدید ورک پرمیت کانادا و اخذ اقامت کانادا

همانطور که متوجه شدید با دریافت مجوز کار در کانادا می‌توانید در کانادا کار کنید ولی نمی‌توانید با آن اقامت دائم کانادا را بگیرید. بعد از حضور در کانادا و مشغول شدن به کار می‌توانید هر سال مجوز خود را تمدید کنید و بعد از کسب تجربه‌ی کار کانادایی، از قوانین مهاجرتی کانادا مثل برنامه های استانی و برنامه تجربه کار کانادایی (CEC)  استفاده کنید و به راحتی کارت اقامت دائم در کانادا را دریافت کنید.

هزینه ورک پرمیت کانادا چقدر است؟

هزینه ورک پرمیت کانادا شامل هزینه‌های دریافت LMIA و همچنین هزینه های درخواست از سفارت کاناداست. البته در صورتی که بخواهید برای اطمینان از دریافت پاسخ مثبت، از کارشناسان مجرب فلاوینگو(عالی‌گشت) بهره ببرید هزینه خدمات فلاوینگو هم به این مبلغ اضافه خواهد شد که باید آن را استعلام کنید.

درخواست ورک پرمیت کانادا

بهترین روش برای درخواست ورک پرمیت کانادا استفاده از روش آنلاین است که از سایت  vgfglobal.com‌ انجام میشود. ما درمجموعه‌ی عالی‌گشت به کمک مؤسسات کاریابی فعالی که در کانادا داریم، شغل مناسب با شما را پیدا می‌کنیم و برگه‌ی LMIA معتبر را برای شما خواهیم گرفت و در ادامه مراحل مورد نیاز از طریق سایت بالا انجام خواهد شد. همچنین برای عزیزانی که می‌خواهند از ورک‌پرمیت آزاد استفاده کنند مدارک مورد نظر بررسی شده و در صورت امکان دریافت ورک پرمیت از این طریق،  مراحل اداری لازم از طریق سایت انجام خواهد شد.

خدمات فلاوینگو برای دریافت ورک پرمیت کانادا

مجموعه‌ی فلاونیگو با توجه به سوابق مناسب و فعالیت‌هایی که در کانادا دارد می‌تواند برای کسانی که به دنبال ورک پرمیت آزاد هستند، به راحتی از یک شرکت معتبر، جاب آفر مورد نیاز را متناسب با توانمندی شما تهیه کند. با توجه به توانمندی این شرکت‌ها و اشراف آنها به بازار کار کانادا، شغلی به شما پیشنهاد خواهد شد که گواهی LMIA‌ هم به راحتی برای آن دریافت شود. کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا اطلاعات خود را فرم تماس با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود. افرادی هم که شرایط دریافت ورک پرمیت آزاد را دارند می‌توانند با ما تماس بگیرند تا بعد از بررسی مدارک و شرایط آنها، اقدمات لازم برای آنها انجام شود. ضمناً در کنار این خدمات، اخذ ویزای مولتی کانادا، اخذ وقت سفارت کانادا، تمدید ویزای کانادا و سایر امور مربوط به سفر یا مهاجرت به کانادا هم از خدماتی است که سالیان زیادی است که توسط مجموعه‌ی فلاوینگو (عالی گشت) در حال انجام است.

 پل ارتباطی شما باکارشناسان فلاوینگو:‌ ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۴
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button