بالی، جزیرۀ خدایان

بالی، جزیرۀ خدایان

0

سفر به بالی، جزیره خدایان در کشور اندونزی می‌ تواند متفاوت ترین مکان برای گردشگری در تمام جهان باشد. از آتش‌فشان‌ های که از دریا در حال طغیان هستند تا معنویت عمیق و ریشه دار این منطقه، بالی فضایی پر انرژی و طبیعی را ارائه می دهد که در نوع خود دیدنی است. این بهشت خیره ‌کننده به خاطر سواحل زیبا، ارتباط معنوی با طبیعت، مناظر گرمسیری و غذاهای عجیب و غریبش شناخته می شود که ممکن است باعث شود شما در تغییر تاریخ بلیت برگشت خود تجدید نظر کنید! بالی، بدون شک یکی از بهترین مکان های بازدید از کشور اندونزی است، پس جای تعجب نیست که چرا هر ساله افراد بسیاری به این جزیره زیبا سفر می ‌کنند؛ با فلاوینگو همراه باشید.

بهترین زمان سفر به بالی چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به بالی چه موقع است ؟

بالی با 2 فصل اصلی، فصل خشک (آوریل تا سپتامبر) و فصل مرطوب (اکتبر تا مارس) در تمام طول سال دارای هوای گرم است. در طول فصل مرطوب، تقریباً هر روز باران می بارد، اما معمولاً برای چند ساعت، بعد از آن همه چیز حتی سبزتر به نظر می رسد. با این حال، بسیار گرم و مرطوب نیز هست.

فصل پرطرفدار ماه مرداد و شهریور است که اوج فصل خشک است، اما جزیرۀ بالی در این ماه ها بسیار شلوغ می شود و قیمت هتل ها نسبت به ماه های دیگر بسیار بالا می رود. بهترین ماه ها برای از نظر هوای خوب و خلوتی، ماه های خرداد، تیر و مهر است که می توانید بدون شلوغی، از آب و هوای زیبا و دل انگیز بالی لذت ببرید.

دیدنی های بالی

ساحل کوتا بالی: وقتی در مورد ساحل کوتا می گوییم، معتقدیم تقریباً همه شما درباره آن آگاهی داشتید یا شاید قبلاً از ساحل کوتا بالی دیدن کرده باشید. ساحل کوتا را به عنوان شماره 1 این لیست قرار داده ایم. به دلیل بازدید از ساحل کوتا بالی، بیشترین درخواست برای رزرو تورهای این مکان فوق العاده است. ساحل کوتا بالی در بین مسافران بسیار محبوب است، زیرا داشتن یک ساحل تمیز و ماسه ای سفید، بسیار گسترده و شیب دار است. همچنین، در حوالی ساحل کوتا، امکانات جذاب زیادی از جمله مراکز خرید، رستوران ها و بسیاری از مکان های خنک و زیبا وجود دارند.

معبد تاناه لوت: قسمت مورد علاقه تاناه لوت، منحصر به فرد بودن معبد تاناه لوت واقع در بالای یک صخره بزرگ است. در هنگام امواج زیاد، دسترسی ورودی به معبد تناه لوت از ساحل که از آب دریا جاری شده است تا حدودی سخت می باشد. علاوه بر معماری منحصر این معبد، منظره غروب خورشید نیز بسیار خیره کننده است. به همین دلیل بهترین زمان برای بازدید از معبد تاناه لوت حدود ساعت 17 قبل از غروب آفتاب است.

دیدنی های بالی

گارودا ویسنو کنکانا: گارودا ویسنو کنکانا همچنین به عنوان GWK بالی نیز معروف است. جاذبه اصلی این مکان به عنوان یک مکان گردشگری مهم، مجسمه غول پیکر خدای ویشنو است. علاوه بر اینکه می توانید مجسمه غول پیکر و بسیار هنری بالی را ببینید. در این مکان، امکانات و سرگرمی های بسیاری وجود دارد که بازدید کننده را به بازدید از این مکان ترغیب، این تفریحات می‌ تواند شامل:

  • اجرای رقص کچاک هر در رأس ساعت 18:30فیلم انیمیشن در سینما گارودا با عنوان Petualangan Garuda Cilik
  • اسکوتر سواری در حوالی ساحل

معبد اولوواتو: نقاط دیدنی بسیاری دیگری وجود دارد که باعث می شود در کنار معبد اولوواتو به عنوان مکانی فوق العاده برای بازدید در طول تعطیلات در بالی محسوب شود، از جمله:

  • جنگل میمون ها
  • طراحی قدیمی معماری معبد اولوواتو
  • همچنین توانایی دیدن اقیانوس هند از صخره ها
  • دیدن رقص کچاک با مناظر غروب آفتاب

کینتامانی: کینتامانی در فهرست جاذبه های دیدنی بالی قرار دارد، زیرا بسیاری از مسافران واقعاً عاشق بازدید از این منطقه هستند. این مکان ویژگی های زیر را دارد:

  • هوای خنک به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی
  • مناظر زیبا از کوه و دریاچه باتور (Batur)، ضمن صرف ناهار در یکی از رستوران های کینتامانی
  • وجود یک چشمه آب طبیعی که به آن Toya Bungkah Kintamani گفته می شود.

دیدنی های بالی

ساحل جیمباران بالی: نکته مهم در مورد ساحل جیمباران و تمایز آن با سایر سواحل در بالی، در دسترس بودن مکان هایی برای غذاهای دریایی کبابی منحصر به فرد است. این بدان معنی است که شما می توانید غذاهای دریایی کبابی خوشمزه خود را روی ماسه ساحل قرار داده و نوش جان کنید. بهترین زمان برای صرف غذا در ساحل جیمباران، عصر حدود ساعت 5:30 است. لحظه غروب خورشید، در حالی که غذای محلی اندونزیایی را در ساحل کباب می کنید، باعث نمی شود هرگز به فکر ترک این مکان باشید. اگر به دنبال مکانی دیدنی هستید، غروب خورشید در ساحل جیمباران و خوردن غذای کبابی، یکی از توصیه های ما است.

اوبود: علاوه بر این، اوبود یک دهکده بزرگ و مشهور است که به عنوان مرکز فرهنگی و هنری بالی شناخته می شود همچنین، در این منطقه برای شما بسیار آسان است که بتوانید به طور روزانه هنرهای بالی مانند نقاشی، حکاکی یا اجرای رقص های سنتی را جستجو کنید. در حالی که روستای اوبود انواع مختلفی از جاذبه های بالی را ارائه می‌ دهد، ولی چهار جاذبه اصلی این روستا وجود دارد که بیشترین بازدید خود را به خود اختصاص داده است:

  • مزرعه برنج Tegallalang
  • بازار هنر اوبود
  • میمون های جنگل اوبود
  • پارک سافاری تارو

تفریحات جزیره بالی

مراکز خرید در بالی

سمینیاک (Seminyak) برای بوتیک های مرسوم، شیک، مد روز عالی است. مرکز خرید اوبود مجموعه ای شگفت انگیز از هنرهای محلی، صنایع دستی، سوغات و محصولات ارزان قیمت برای لباس و لوازم جانبی است.

امکانات ماساژ: می توانید ماساژهای ارزان قیمت را به معنای واقعی کلمه در همه جای بالی به دست آورید. در هر خیابان مکان های اسپا بسیاری وجود دارند و قیمت ها از 8 دلار برای یک ماساژ 1 ساعته به بالا شروع می شود.

میمون های جنگل بالی

آماده شوید که توسط صدها میمون مورد ستایش قرار گیرید، آن‌ها شما را ول نمی کنند! با این حال شما باید بسیار مراقب باشید، زیرا این میمون های کوچک بسیار شیطون هستند! و در صورت تحریک می توانند کمی پرخاشگر شوند.

در اینجا یک راهنمای سریع برای حضور در جنگل میمون ها وجود دارد:

  • تمام مواد غذایی و نوشیدنی را از کیسه خود جدا کنید
  • میمون ها را لمس نکنید
  • به چشم های آن‌ها نگاه نکنید
  • اگر می بینید که در حال جنگیدن هستند به آن‌ها نزدیک نشوید
  • اگر تصمیم دارید که به آن‌ها موز بدهید (می توانید در داخل جنگل موز خریداری کنید) به احتمال زیاد از سر و کول شما بالا می روند.

سوئینگ بالی

بالی، جزیرۀ خدایان

دو نقطه وجود دارد که می توانید با نمایی حماسی شروع به تاب خوردن یا همان سوئینگ کنید و هر دو کاملاً نزدیک یکدیگر بوده و در Ubud واقع شده اند. یک مورد در Airbnb با نام Zen Hideaway قرار دارد و شما مجبور خواهید بود مستقیماً به آن‌ها پیام دهید تا مطمئن شوید که می توانید در روز از آنجا بازدید کنید یا خیر. مورد دیگر Bali Swing نام دارد و برای امتحان کردن 3 نوسان مختلف، هزینه ورودی 2 دلار تا 20 دلار است. این سوئینگ بسیار گران قیمتمی باشد، اما قطعاً تجربه ای جالب است.

آتش‌فشان بالی

تماشای طلوع خورشید از کوه باتور (Batur) تجربه ای باورنکردنی است. پیاده روی تقریباً 2 ساعت به سمت بالا و 2.5 ساعت دیگر به سمت پایین خواهد رفت، اما ارزشش را دارد. همچنین برای شروع سفر خود باید وسط شب ساعت 2 صبح از خواب بیدار شوید و به موقع به طلوع آفتاب در بالای آتش‌فشان بالی برسید.

سبک غذایی: دریایی، محلی و بین المللی

سبک غذایی: دیدنی، محلی و بین المللی

در حالی که سایر غذاهای جنوب شرقی آسیا ممکن است انتخاب مشابهی از غذاها را ارائه دهند، ولی بسیاری از غذاها در بالی سبک منحصر به فرد و طعم متفاوتی دارد. بیایید با دسر شروع کنیم، موزهای سرخ شده را هر بار با شربت شکر، عسل یا نخل، کمی بستنی نارگیل یا بستنی وانیلی امتحان کنید، این دسر Pisang Goreng نام دارد.

یک نودل سرخ شده اندونزیایی که اغلب با سبزیجات و مرغ درست می‌ شود، برخی موارد نیز با میگو یا گوشت سرو می ‌شود. گاهی اوقات نیز آن را با تخم مرغ نیمرو شده و استیک های مرغ، کراکرهای میگو و سس بادام زمینی سرو می کنند. این غذا Mie Goreng نام دارد.

غذای مشهور بالی، گوشت خوک سرخ شده یا Babi Guling نام دارد. گوشت خوک را با زردچوبه و دیگر ادویه‌ جات به تخم گشنیز، لیموترش، برگ لیموتر، فلفل دلمه ای، فلفل سیاه، سیر، صدف قرمز و زنجبیل تهیه می ‌کنند. حتماً در زمان بازدید از بالی این غذای سنتی اندونزیایی را نوش جان کنید.

چه کسی عاشق Spring Rolls نیست؟ این غذا که همان اسپرینگ رول شده است، پر از سبزیجات مخلوط و مرغ چرخ کرده می باشد که همراه با سس بادام زمینی یا سس فلفل دلمه ای سرو می شود.

Bebek Betutu یا اردک دودی احتمالاً یکی از غذاهای بی نظیر بالی است. اردک دودی با مخلوط ادویه جات در برگ درخت خرما پیچیده و با برنج دودی می شود. باید از قبل این غذا را رزرو کنید، زیرا پخت و پز آن حدود 12 ساعت طول می کشد.

واحد پول بالی

ارز اصلی در بالی روپیه اندونزیایی (IDR) است، بهتر است همیشه پول نقد همراه داشته باشید، زیرا تعداد زیادی مکان برای کارت اعتباری (عمدتاً در بازارها) وجود ندارد. بیشتر رستوران ها و بوتیک های مجلل کارت اعتباری را می پذیرند، اما بسیاری از آن‌ها ممکن است مبلغ 3٪ برای کارمزد نیز دریافت کنند. در سفر به بالی نیازی به پول نقد زیاد ندارید، تقریباً در هر خیابان تعداد دستگاه های خودپرداز زیادی وجود دارند. همچنین می توانید آن‌ها را در بیشتر سوپر مارکت های 24 ساعته پیدا کنید.

هتل های بالی

هتل های بالی

هتل خصوصی جاماهال (Jamahal Private Resort): هر ویلا با مبلمان چوبی و دکوراسیون آسیایی مجهز شده است. برخی شامل ورودی خصوصی، استخر روباز و باغ هستند. در آبگرم می توانید از ماساژ درمانی سنتی با استفاده از روغن های ضروری آن نهایت لذت را ببرید. همچنین میهمانان می توانند در یک سالن ورزشی کاملاً مجهز شروع به ورزش کنند.

ویلاهای سامایا بالی (The Samaya Villas Bali): این ویلاها با دکوراسیون شنی و گرم، در باغ های گرمسیری واقع شده اند. برخی از ویلاها در کنار ساحل و برخی دیگر در حیاط خانه با باغ گرمسیری قرار دارند. برای یک شب آرام در ویلا، میهمانان می توانند از وای فای رایگان استفاده کنند یا از ماساژهای آرامش بخش در آبگرم لذت ببرند. با بهره گیری از یک فضای ساحلی، رستوران ویلا غذاهای بین المللی و محلی را سرو می کند.

ویلاهای آلام اوبود (Alam Ubud Villas Bali): ویلا و اقامتگاه آلام اوبود دارای 2 استخر با چشم انداز دره رودخانه و جنگل است. ویلاهای بزرگ در دامنه کوه واقع شده است و با دکوراسیون مدرن همراه است. گزینه های تفریحی در هتل شامل لذت بردن از ماساژ در آبگرم یا استراحت با یک جلسه یوگا است. در این ویلا میهمانان می توانند ضمن لذت بردن از مناظر جنگلی گرمسیری از غذاهای آسیایی و غربی لذت ببرند.

ویلاهای پانداواس (Pandawas Villas): این ویلاها که در دامنه تپه روستای Tegalalang واقع در شمال اوبود قرار دارند توسط مزارع برنج و باغ های نارگیل احاطه شده اند. با الهام از حماسه ادبیات هند یعنی مهاباراتا، ویلاهای پانداواسدر نهایت زیبایی با حمام روباز ارائه می شوند.

هتل بیل بالی (The Bale Resort Bali): ویلاهای اختصاصی با استخرهای مجهز و تختخواب های مخملی زیبا به مهمانان ارائه می شوند. هر یک از غرفه های کنار استخر ویلا دارای یک تختخواب بزرگ است که میهمانان می توانند از نسیم اقیانوس و یک ماساژ لذت بخش استفاده کنند. این اقامتگاه همچنین اتاق های یوگا خصوصی و کتابخانه ای آرام برای مطالعه روزانه است. این هتل همچنین دارای آشپزخانه ای آزاد است که منو قاره ای خوشمزه را سرو می‌ کند.

قیمت تور بالی

تورهای مسافرتی بسیاری برای سفر به بالی وجود دارد هر کدام بر حسب امکانات و شرایط دارای قیمت های مختلفی است. ضروری در زمان سفر به بالی، از نوع هواپیما، هتل و دیگر خدمات تورهای مسافرتی اطلاعات لازم را کسب کنید.

کلام آخر

اگر برای نخستین بار است که به بالی فکر می کنید، باید بدانید که بالی یکی از هیجان انگیز ترین مقاصد سفر در جنوب شرقی آسیا است. در اینجا می توانید به معنای واقعی بهشت را تجربه کنید و از تک تک لحظات خود در این جزیره لذت ببرید. همچنین آشنا شدن با فرهنگ این بخش از آسیا می تواند جنبه های فکری بسیاری برایتان ایجاد کند، می توانید در بالی با خدایان روبرو شوید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button