برای تور واکسن کرونا به کجا سفر کنیم؟

0

دهکده جهانی این شرایط را برای همه ملتها پیش آورده است که در صورت وجود برخی از کمبودها از توانایی‌های کشورهای همدیگر استفاده کنند. تور واکسن کرونا را می توان مصداق بارز این اتفاق در جهان دانست. در شرایطی که در روزهای اولیه شیوع کرونا برخی از کشورها محموله‌های ماسک یکدیگر را به سرقت می‌بردند ولی در حال حاضر بعد از تولید انبوه واکسن کرونا، خیلی از کشورها این امکان را برای شهروندان کشورهای دیگر فراهم آورده‌اند که در صورت کمبود واکسن کرونا در مملکت خود، تزریق واکسن کرونا را در کشور آنها انجام دهند. هر چند نمی‌توان اهداف اقتصادی این کشورها را در این کار بی‌تأثیر دانست ولی نمی‌توان تأثیر این سیاستها را در نزدیکی و دوستی ملتها به همدیگر نادیده گرفت. خوشبختانه این امکان برای ایرانیان هم فراهم آمده است که بتوانند واکسن کرونای ارمنستان، امارات ( ابوظبی) و ترکیه را تزریق کنند.

برای شرکت در تور واکسن کرونا ارمنستان، تور واکسن امارات و ترکیه می توانید با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

مزایای تور واکسن کرونا

متأسفانه برخی با پدیده تزریق واکسن در کشورهای دیگر با دیده تردید می‌نگرند و اتهاماتی مانند استفاده از واکسن آلوده به آن وارد می‌کنند در حالی که باید این اتفاق را در چارچوب سیاست‌های گردشگری کشورها که معطوف به اهداف اقتصادی است، در نظر گرفت. کارشناسان حوزه گردشگری می‌دانند که سالهاست بسیاری از کشورها سعی دارند از هر فرصتی برای جذب گردشگر استفاده نمایند و استفاده از تزریق واکسن کرونا برای جذب گردشگر، اصلاً چیز عجیبی نیست. اتفاقاً این کشورها برای جذب بیشتر گردشگر سعی می‌کنند که خدمات مناسب‌تری ارائه دهند و این همان کاریست که در بقیه بخش‌های گردشگری خود هم انجام می‌دهند. مزایای تور واکسن کرونا عبارت است از:

عدم نیاز به انتظار برای رسیدن نوبت

به دلیل اینکه واکسن‌های مختلف کرونا به تازگی ساخته شده‌اند و هنوز به تعداد نیاز همه افراد تولید نشده‌اند، سرعت تزریق واکسن کرونا در همه کشورها پایین است و در خیلی از کشورها از جمله ایران، اکثر گروه‌های سنی باید چندین ماه منتظر بمانند تا نوبت تزریق واکسن به آنها برسد. در صورت تزریق واکسن در کشورهای دیگر معمولاً هر ۲ دوز لازم در کمتر از ۲ ماه تزریق می‌شود و به این ترتیب بسیار زودتر از موعد مقرر، خطر ابتلا به این ویروس و مرگ کاهش خواهد یافت.

دریافت کارت بین‌المللی واکسن

کشورهایی که این واکسن را به گردشگران تزریق می‌نمانید، یک گواهی و کارت بین‌المللی به متقاضیان خود می‌دهند که در بسیاری از کشورهای دیگر معتبر است.

آزادی عمل بیشتر در سفر به کشورهای مختلف جهان

در حال حاضر خیلی از کشورهای معتبر مانند کانادا، صدور ویزا برای اتباع دیگر را منوط به تزریق واکسن کرونا کرده‌اند. یعنی کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و مدارک مربوط به آن را داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند.

تور واکسن کرونا ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهایی است که از ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ شروع به تزریق واکسن به توریست‌ها به صورت رایگان کرده است. به گفته ارمنستان، این کار با هدف دسترسی همه افراد به واکسن و تقویت صنعت گردشگری در این کشور صورت گرفته است. به همین دلیل است که شرط تزریق واکسن در ارمنستان، اقامت حداقل ۱۰ روز در این کشور است. وزارت بهداشت ارمنستان برای این کار ایستگاه‌های بهداشت سیاری را در نظر گرفته است که با رعایت کامل اصول بهداشتی، بدون نیاز به ثبت نام، کار تزریق واکسن را در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌دهند. البته کارشناسان گردشگری موضوع عدم علاقه مردم ارمنستان به تزریق واکسن را هم در این سیاست بی‌تأثیر ندانسته‌اند. به این ترتیب دولتمردان ارمنستان در کنار تزریق واکسن‌های بی‌استفاده خود به توریست‌ها و کسب در آمد برای صنعت ورشکسته توریسم ارمنستان، اُمیدوار می‌شوند که با حضور خارجی‌ها برای دریافت واکسن، اعتماد مردم ارمنستان هم به تزریق واکسن جلب شود.

واکسن چینی کروناوک، واکسن روسی اسپوتنیک و واکسن انگلیسی-سوئدی آسترازنیکا از جمله واکسن‌هایی هستند که در ارمنستان تزریق می‌شود و توریست‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند. به گفته افرادی که در این کشور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند برای افراد ۱۸ تا ۵۴ سال که بیماری مزمنی ندارند واکسن اسپوتنیک و برای افراد بالاتر از ۵۴ سال که بیماری مزمنی ندارند، واکسن آسترازنیکا تزریق می‌شود. توجه داشته باشید که ۱۲ هفته بعد از تزریق واکسن آسترازنیکا و ۹۰ روز بعد از تزریق واکسن اسپوتنیک، می‌توانید برای تزریق دوز دوم به ارمنستان بازگردید. تا به حال افراد زیادی با تور ارمنستان موفق به دریافت واکسن شده‌اند. تور واکسن ایروان را می‌توانید در فلاوینگو رزرو کنید.

تور واکسن کرونا ابوظبی

ابوظبی به عنوان یکی از ۷ شیخ نشین کشور امارات متحده عربی اخیراً با اعلام رسمی دولت به جمع کشورهای ارائه دهنده واکسن کرونا به توریست‌ها پیوسته است. افرادی که ویزای آنها به مقصد ابوظبی و توسط این شیخ‌نشین صادر شده است می‌توانند واکسن رایگان کرونا را درابوظبی تزریق کنند. باید توجه نمایید که ویزاهای گردشگری که توسط ۶ شیخ‌نشین دیگر ازجمله دوبی صادر شده است، مورد قبول نخواهد بود. برای دریافت این واکسن باید با شماره تماس ۸۰۰۵۰ در ابوظبی تماس بگیرید و یا از طریق نصب اپلیکیشن SEHA‌ و وارد کردن کد UID ویزا که در پاسپورت حک شده است، عمل نمایید. در این روش یک شماره تلفن اماراتی هم برای دعوت شما به مراکز دریافت واکسن باید در اپلیکیشن وارد شود. در حال حاضر دو واکسن معتبر سینوفارم چینی و فایزر آمریکایی در ابوظبی تزریق می‌‌شود. تسهیلات جالبی که در این طرح وجود دارد این است که برای رعایت حال اتباع خارجی و برای سلامتی مردم ابوظبی، حتی به افرادی که زمان اقامت یا مدت ویزای آنها در ابوظبی به پایان رسیده است، واکسن کرونا به صورت رایگان تزریق می‌شود. بنابراین تور واکسن فایزر و سینوفارم را می‌توانید با رفتن به ابوظبی تجربه کنید. در مورد تور واکسن دبی باید بدانید که تا این لحظه هنوز خبر تأیید نشده‌ای در این مورد وجود ندارد.

تور واکسن کرونا ترکیه

در حال حاضر کشور ترکیه فقط به افرادی که پاسپورت ترکیه یا کارت کیملیک ترکیه ( کارت اقامت موقت ترکیه) را دارند واکسن کرونا تزریق می‌کند

و هنوز برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا به توریست‌های دیگر وجود ندارد. ترکیه یکی از کشورهایی است که برنامه تزریق واکسن خود را با سرعت و کیفیت بالایی انجام داده است و در حال حاضر جزو ۱۰ کشور اول دنیا در آمار تزریق واکسن است. برای اینکه در کشور ترکیه واکسن بزنید تنها راه این است که پاسپورت ترکیه (اقامت دائم ترکیه) یا کار کیملیک ترکیه (کارت اقامت موقت ترکیه) را دریافت کنید.

 

 شما می توانید برای دریافت فوری کارت کیملیک ترکیه یا پاسپورت ترکیه با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

قیمت تور واکسن کرونا

قیمت تور واکسن کرونا به هر یک از کشورهایی که در بالا گفته شد تفاوتی با قیمت تور معمولی ندارد. این نکته را توجه داشته باشید که در حال حاضر هیچ توری که دارای برنامه از پیش‌ تعیین شده برای تزریق واکسن کرونا باشد، برگزار نمی‌شود و این خود شما هستید که باید در برنامه سفر خود، حضور در مراکز تزریق واکسن را بگنجانید و با اختیار ومسئولیت خود، این واکسن را تزریق کنید.

ملاحظات تور واکسن کرونا

تزریق واکسن کرونا در کشورهای دیگر به دلیل اینکه در ابتدای کار است، گاهی با شبهاتی مواجه می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد به دلیل اینکه توریست‌ها به اراده خود برای واکسن به کشورهای مختلف می‌روند و این کار در مقاصدی مانند ارمنستان، ابوظبی و ترکیه کاملاً قانونی است، هیچ مشکلی از جهت قانونی برای این کار پیش نخواهد آمد. با این وجود بهتر است ملاحظات زیر را هم در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن آنها، تصمیم نهایی را بگیرید:

  • مسئولیت واکسیناسیون به طور کامل بر عهده مسافران و مسئولین بهداشتی کشور مقصد است و هیچ آژانسی از جمله فلاوینگو، تضمینی برای ایمنی و سلامتی افراد بعد از تزریق واکسن نمی‌دهد. این اعتبار سیستم بهداشتی کشور مقصد است که تضمین‌کننده سلامت شما خواهد بود.
  • عوارض و عواقب احتمالی تزریق واکسن کرونا به عهده مسافر و کشور مقصد است و هیچ بیمه‌ای در ایران آن را پوشش نمی‌دهد.
  • در صورت قصد تزریق واکسن در کشور دیگر باید برای هر ۲ دوز برنامه داشته باشید و بعد از تزریق دوز اول دوباره به کشور مربوطه بازگردید.
  • به نظر نمیرسد برای جلوگیری از تزریق واکسن در کشورهای دیگر، محدودیت‌های مرزی خاصی از طرف کشور ایران حاکم شود ولی با این وجود احتمال آن صفر نیست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button