بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

0

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان که هرساله هزاران منجم حرفه‌ای و آماتور را به سوی خود می‌کشاند، مناطقی مرتفع، دور از شهر و با آلودگی نوری بسیار اندک هستند. اگر به ستاره‌شناسی و فضای بی‌انتهای آسمان علاقمندید، سفر به این مناطق را از دست ندهید.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • پارک ایالتی چری اسپرینگ؛ پنسیلوانیا، ایالات متحده

در ارتفاع هفتصد متری از سطح دریا و در بالای کوه‌های مرتفع یکی از زیباترین چشم‌اندازهای ۳۶۰ درجه از آسمان شب و کهکشان راه‌شیری را در جلوی چشم خود دارید. یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای دیدن بارش‌های شهابی ماه آگوست.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • کانمارا؛ ایرلند

در غربی‌ترین نقطه‌ی اروپا، با منظره‌ی زیبای آثار باستانی ایرلند و درجایی که امکان اسکان در کلبه‌های روستایی وجود دارد، یکی از زیباترین مناظر آسمان شب و بهترین مقاصد برای رصد ستارگان وجود دارد. جایی که علاوه بر آسمان زیبای شب، مناظر بکر و زیبایی برای عکاسی در گشت‌های روزانه دارد.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • ورونا؛ نیوساوت ولز، استرالیا

اگر به دنبال جشنی با حضور بزرگترین منجمان دنیا می‌گردید به استرالیا سفر کنید. محلی برای رصد تخصصی ستارگان در آسمان شب. هرساله از ۱۴ تا ۱۷ می رصد گروهی که با اقامت لذت‌بخش در کنار تجهیزات تخصصی برگزار می‌شود.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • تنریف؛ اسپانیا

یکی از زیباترین سواحل دنیا برای تفریح و درعین حال یکی از تاریک‌ترین مکان‌های اروپا برای رصد ستارگان را در این منطقه‎‌ی حفاظت‌شده می‌توانید بیابید. امکانات اقامتی بی‌نظیر در کنار غذاهای عالی در طبیعت زیبای کوهستانی.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • اسکاتلند

یکی از شمالی‌ترین نقاط اروپا که برای دیدن شفق قطبی نیز ایده‌آل است، با اقامتگاه‌های مجهز و امکانات پیشرفته که برای رصد توسط متخصصان و منجمن آماتور مناسب است.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • پل طبیعی در دشت مجسمه‌ها؛ یوتا، ایالات متحده

یکی از مناظر زیبا برای تورهای زمین‌شناسی که با سازه‌های صخره‌ای طبیعی و ستون‌ها و طاق‌های سنگی‌اش معروف است، میزبان زیباترین و الهام‌بخش‌ترین منظره برای آسمان شب است. یکی از تاریک‌ترین نقاط امریکا با امکان برگزاری تورهای ستاره‌شناسی.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • سائو؛ کیپ‌تاون، افریقای جنوبی

South African Astronomical Observatory (SAAO) یکی از قدیمی‌ترین رصدخانه‌های افریقای جنوبیست که امکان استفاده از تلسکوپ به همراه کارشناسان را به شما می‌دهد.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • توسکانی؛ ایتالیا

یکی از اسطوره‌ای‌ترین مکان‌های دنیا برای رصد ماه و مشتری در رصدخانه‌ی گالیله در توسکانی قرار دارد. دور از آلودگی نور و صدا و ریزگردهای شهری و برفراز تپه‌ای زیبا با منظره‌ای بی‌نظیر.

  • صحرای آکاداما؛ شیلی

با آسمانی شفاف، تاریکی مطلق زمین و یکی از پیشرفته‌ترین رصدخانه‌های جهان، این منطقه را می‌توان یکی از مراکز اصلی ستاره‌شناسی جهان به حساب آورد.

بهترین مقاصد برای رصد ستارگان

  • هاوایی

مجمع جزایری زیبا برای گذراندن تعطیلات بی‌نظیر در کنار ارتفاعی ۴۲۰۵ متری از سطح دریا رتبه‌ی اول را درمیان مکان‌های مناسب برای رصد ستارگان در جهان از آن خود نموده‌است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button