بهترین مقاصد سفر در زمستان

0

به عنوان یک کشور چهار فصل، ایران قابلیت سفرِ در زمستان و تجربه هوای معتدل و گرم را دارد. اگر اهل سفر در زمستان یا تفریحات برفی نیستید، احتمالاً می خواهید به مناطق گرم تر مانند جنوب ایران سفر کنید. اما اگر شما مانند ما عاشق سفر در زمستان هستید، می توانید یک مسافرت خوب در ایران را در نهایت لذت تجربه کنید. پس  به بهترین مقاصد سفر در زمستان ایران سفر کنید، زیرا این کشور شگفت ‌انگیز برای هر سلیقه ای جایی دیدنی برای دیدن دارد؛ با فلاوینگو همراه باشید.

در زمستان ایران به کجا مسافرت کنیم؟

برای لذت بردن از تعطیلات آفتابی دلپذیر یا استراحتگاه های برفی برای تعطیلات زمستانی، مقصد های مختلفی را در ایران کشف کنید! سفر در زمستان می تواند سرگرم کننده و دشوار باشد. همه چیز بستگی به سلیقه و انتخاب مقصد شما دارد.

برخی ممکن است به مقصد زمستان های برفی جهت لذت بردن از اسکی، اسکیت روی یخ و اسنوبرد را ترجیح دهند، اما افرادی وجود دارند که عاشق گذراندن تعطیلات زمستانی خود در یک مکان آفتابیِ گرم هستند.

نکته خوب این است که سفر به ایران می تواند در عین حال که کیفیت بالایی داشته باشد، بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه نیز باشد. در اینجا به برخی از بهترین مقاصد سفر در فصل زیبای زمستان که هم شامل شهرهای گرمسیری و هم مناطق زمستانی برفی است اشاره می کنیم:

جزیره قشم

بیایید از جنوبی ترین نقطه ایران جزیره قشم شروع کنیم. قشم واقع در خلیج فارس، بزرگ‌تر از سنگاپور و بحرین 1491 کیلومتر مربع با حدود 60 شهر و روستا و جمعیت 150 هزار نفری را در بر می گیرد. این جزیره در تابستان بسیار گرم است، اما در زمستان آب و هوای بسیار دارد. جزیره قشم یکی از جاهای گرمسیری و یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در زمستان می باشد که دارای جاذبه های فراوان گردشگری است.

 خرید بلیط هواپیما تهران به قشم

شما می توانید از معماری اصیل، کشتی سنتی لنج، بندر لافت و هارا و جنگل های شناور این جزیره دیدن کنید. گذر چاهکوه (کوه چاه ها) و دره ستارگان از جمله مکان های نفس گیر برای بازدید هستند. به غیر از شنا، حمام آفتاب و ورزش های آبی موجود در جزیره قشم، می توانید از جزیره ناز و جزیره هنگام در اطراف قشم نیز دیدن کرده و دلفین ها را در دریا مشاهده کنید.

 خرید بلیط هواپیما اصفهان به قشم

بازار قدیمی قشم و برخی جاذبه های طبیعی آن از دیگر نقاط دیدنی این جزیره هستند. وقتی در شهر قشم با مناظر شگفت انگیز و به یاد ماندنی و افراد محلی فوق العاده مهمان نواز هستید، می توانید کل جزیره و زیبایی های آن را به عنوان یک مکان مناسب برای مسافرت در زمستان تلقی کنید.

 خرید بلیط هواپیما شیراز به قشم

خرید بلیط هواپیما مشهد به قشم

بهترین مقاصد سفر در زمستان مثل قشم

    خرید بلیط هواپیما همدان به قشم

 

خوزستان

یكی از بهترین مقاصد ایران برای سفر در زمستان مطمئناً استان خوزستان است. شهرهای تاریخی شوش (شوش)، دزفول، شوشتر برای جلب علاقه مندان تاریخ به این مقصد همیشه سبز کافی هستند. داشتن رودخانه های بزرگ که از دل یکدیگر عبور کرده اند، خوزستان را به مکانی ایده آل برای کشاورزی تبدیل کرده است. برای علاقه مندان به آفتاب که مایل به فرار از هوای سرد و لذت بردن از آب ملایم و گرم هستند، خوزستان عالی است.

خرید بلیط هواپیما تهران به اهواز

خرید بلیط هواپیما مشهد به اهواز

زیگورات چغازنبیل، سیستم هیدرولیکی تاریخی شوشتر، سایت باستانی شوش، هفت تپه، پل قدیمی دزفول، سد پلِ شادوروان، رودخانه های کرخه و کارون از جمله جاذبه های گردشگری خوزستان هستند که می توانید در طول زمستان از آن‌ها بازدید کنید.

خرید بلیط هواپیما کرج به اهواز

زیگورات چغازنبیل در خوزستان
«سازه های آبی شوشتر» اولین منبع مدیریت آب پیش از انقلاب صنعتی

کرمان

کرمان دروازه جنوب شرقی ایران، درست در حاشیه کویر بزرگ لوت قرار دارد. مناظر فراموش نشدنی شهداد کلوت می تواند برای بسیاری از مردم یک رؤیا باشد که اکنون بیابانی بزرگ است که در تابستان به 70 درجه سانتی‌گراد می رسد. اگرچه استان کرمان زمستان را پشت سر می گذارد و 4 فصل دارد، اما از آب و هوای گرم و ملایم با آسمان آبی روشن در بیشتر روزها، از کرمان می توان به عنوان یک مقصد عالی برای سفر در زمستان یاد کرد.

خرید بلیط هواپیما تهران به کرمان

ارگ های بم و راین بزرگ‌ترین سازه های خشتی جهان هستند. فقط تصور کنید که چگونه می توان در این شهرها و ارگ های تاریخی قدم زد. شهر کرمان با مجتمع گنجعلی خان (بازار، حمام، کاروانسرا، مدرسه و موارد دیگر)، مسجد جامع، زیارتگاه های و بناهای مذهبی، یک شهر مسافرتی جذاب است.

خرید بلیط هواپیما مشهد به کرمان

مردم کرمان نیز رفتاری بسیار دوستانه دارد تا تعطیلات زمستانی شما را به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل کنند. روستای صخره ای میمند به همراه حرم مطهر سه نعمت الله ولی و باغ شازده از دیگر جاذبه های دیدنی این مقصد زمستانی شگفت انگیز هستند، هرچند که در این شهر چند روز برفی نیز وجود دارد!

خرید بلیط هواپیما اصفهان به کرمان

قصر شیرین در کرمانشاه
قصر شیرین در کرمانشاه

یزد

یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر در زمستان، یزد است. شهر تاریخی یزد همین چند سال پیش بود که به ثبت جهانی در یونسکو رسید. اگرچه در وسط بیابان، یزد به اندازه کافی بالاست (1200 متر از سطح دریا) برای داشتن هوای دلپذیر در تمام طول سال به عنوان یک شهر گرمسیری ایران، یزد یکی از مقاصد عالی سفر در زمستان است. سبک معماری خانه های یزد با آن بادگیرهای بلندش، یزد را به یکی از محبوب ترین مقصد سفر در ایران برای مسافران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است. این شهر همچنین به دلیل مساجد و بناهای مذهبی بی شمار و همچنین به دلیل اقامت در بزرگ‌ترین جمعیت زرتشتی کشور با مهم‌ترین آتشکده‌ها مشهور است.

خرید بلیط هواپیما تهران به یزد

مسجد جامع یکی دیگر از دیدنی هایی است که دارای مناره های بلند نمادین در داخل شهر تاریخی قدیمی است. محله فهادان یکی از محلات محبوب برای پیاده روی در داخل شهر قدیمی برای تماشای بسیاری از بناهای تاریخی است. مجموعه امیر چخماق، موزه آب، میدان مارکار و باغ دولت آباد (با بالاترین بادگیر تاریخی جهان) از دیگر جاذبه های یزد هستند.

خرید بلیط هواپیما مشهد به یزد

برخی شهرهای دیگر در نزدیکی یزد وجود دارند که از بناهای تاریخی زیبایی برای بازدید از آن‌ها می توان به عنوان قلعه نارین، کاروانسرای عباسی در میبد و همچنین ارگ های خرانق و ساریاز نیز یاد کرد. اگر برای تعطیلات زمستانی به ایران سفر می کنید، یزد می تواند مقصد خوبی برای بازدید باشد. برای خرید بلیط هواپیما یزد به اینجا مراجعه کنید. همچنین می توانید صفحه شهر تاریخی یزد را در یونسکو از این لینک مشاهده کنید.

خرید بلیط هواپیما اهواز به یزد

 

شهر تاریخی یزد
شهر تاریخی یزد

شیراز

بیشتر افرادی که به ایران سفر می کنند مشتاقانه از شیراز و رؤیای دیدن تخت جمشید یاد می کنند. اگرچه بهترین زمان برای بازدید از شیراز در بهار است، اما با مراجعه به این شهر به عنوان یک مقصد زمستانی عالی، فرصتی برای لذت بردن از زیبایی های شهر در این فصل را خواهید داشت. به این ترتیب شما هنوز هم تعطیلات آفتابی گرم و آسمان آبی را به همراه جاذبه های زیبا همانند مسجد نصیر الملک (صورتی)، مجتمع وکیل (بازار، مسجد و حمام) مقبره شاعران بزرگ، حافظ و سعدی را می توانید داشته باشید.

بهترین مقاصد سفر در زمستان مثل شیراز

باغ ارم به دلیل داشتن درختان همیشه سبز و گل های فصلی در فصل زمستان به همان اندازه زیبا می باشد که در بهار زیبا است و حرم شاه چراغ مثل همیشه خیره کننده و باشکوه است. شما می توانید به آسانی از خانه های تاریخی قوام و زینت الملک بازدید کنید و هنوز هم درختان نارنج را مانند همیشه سبز ببینید.

از همه مهم‌تر این که بیشتر اوقات آفتابی (البته با چند روز بارانی) در شیراز در زمستان، بازدید از تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد یا آثار دوره ساسانی از شهرهای تاریخی دارابجر، سروستان و بیشاپور نیز دیدن کنید. در کل، با سفر در زمستان به شیراز، به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد! زیرا شیراز یکی از جاهای گرمسیری ایران شناخته می شود.

تهران

تهران یک کلان شهر بزرگ با بیش از 15 میلیون نفر ساکن در پای جنوبی رشته کوه البرز است. این شهر نه تنها برای بناهای تاریخی یا مناظر شهری، بلکه همچنین به عنوان یک نمای زنده از سبک زندگی روزمره مردم مدرن ایران می تواند برای مسافرت جایی بسیار جالب باشد.

بهترین مقاصد سفر در زمستان مثل تهران

تهران به عنوان یک مقصد گردشگری در ایران، دارای 3 فرصت تفریحی اصلی در زمستان برای ورزش های تفریحی است. باشگاه اسکی توچال با امکان اقامت در یکی از بهترین هتل های مرتفع، استراحتگاه اسکی شمشک و دیزین که در بین اسکی بازان آماتور و حرفه ای مشهور است، قابل دسترسی می باشد.

بنابراین اگر از اسکی لذت می برید و می خواهید آن را با گشت و گذار در شهر ترکیب کنید، تهران می تواند شهری فوق العاده باشد. برای تجربه کامل تر سفر می توانید برای بازدید از میراث جهانی قصر گلستان، موزه ملی، بازار بزرگ تهران و نمادهای مدرن تر مانند برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت نهایت لذت را ببرید.

اصفهان

به عنوان پایتخت قدیمی ایران در زمان امپراتوری صفویه، بسیاری از بناهای تاریخی چشم نواز اصفهان شما را می خوانند. این شهر زمانی (و هنوز هم) بسیار زیبا بود که بازدید از آن مانند دیدن نیمی از جهان بود. حتی به عنوان یک مقصد گردشی در زمستان که مناطق خشک در اطرافش احاطه شده است، به رنگ سبز مانند زمرد با باغ های بی شمار، یک رودخانه زنده (زاینده رود اکنون چند سال خشک است) و پل های تاریخی زیبا، اصفهان در زمستان دیدنی است.

بهترین مقاصد سفر در زمستان مثل اصفهان

مهم‌ترین قسمت شهر، میدان بزرگی به نام نقش جهان است که میزبان کاخ علی قاپو، مسجد عباسی، مسجد شیخ لطف الله و ورودی بازار بزرگ است که هر کدام به عنوان سمبل اصفهان شناخته می شوند. کاخ های چهل ستون و هشت بهشت یکی دیگر از جاذبه های معروف شهر به همراه مسجد جامع قدیمی است که به عنوان هنر طراحی معماریِ مساجد در ایران شناخته می شود.

همچنین در اصفهان یک محله ارمنی وجود دارد که کلیساها و کنیسه های بسیاری به نام های جلفا وجود دارد. کلیسای جامع وانک در قرن هفدهم مهم‌ترین آن‌ها است و یک سبک معماری مسیحی ایرانی را به تصویر می کشد. اصفهان دارای آب و هوای خشک است، به همین دلیل برای سفر در زمستان عالی است، به ویژه برای کسانی که مایل به بازدید از مکان های تاریخی با آرامش بیشتر هستند. برای خرید بلیط هواپیما اصفهان به اینجا مراجعه کنید.

اردبیل

تنها چند ساعت پیاده روی از ساحل شرقی دریای خزر، اردبیل با 1200 متر بالاتر از سطح دریا با بیش از 600000 شهروند که عمدتاً فرزندان قبایل و قومیت های آذربایجانی هستند، قرار دارد. شهر تاریخی و نیمه مدرن ایران، اردبیل به دو حوزه تاریخی و مدرن امروزی تقسیم می شود. اردبیل نمونه ای عالی از چگونگی برخورد مدرنیته و بافت شهری سنتی با مسالمت آمیزترین شکل ممکن در یک کلانشهر واقع در شمال غربی ایران است.

بهترین مقاصد سفر در زمستان مثل اردبیل

طبیعت اطراف آن طیف وسیعی از گیاهان و جانوران را در کوهپایه های یک آتش‌فشان فعال، یعنی سبلان نشان می دهد. به دلیل ماهیت خشک و اغلب سرد شهر اردبیل، ولی سفر در زمستان به این شهر برای لذت بردن از تفریحات ورزشی می تواند بسیار جذاب باشد.

سرعین یقیناً یکی دیگر از جاهای مهم اردبیل در فصل زمستان است. وجود چشمه های آب گرم و تفریحات آبی در این منطقه می توان از سرعین به عنوان یکی از مقاصد سفر در زمستان یاد کرد. خوردن آش دوش و عسل طبیعی باعث می شود تا سال ها یاد اردبیل در ذهن شما همچنان باقی بماند.

مقاصد گردشگری در زمستان، چرا؟

درست است که فصل اصلی سفر برای مردمان کشور بهار و تابستان است، ولی چرا نمی توان در زمستان نیز بخش های زیبایی از طبیعت و جاذبه های ایران را دید؟ آرامش بیشتر و کمی مسافر در این فصل می تواند به معنای سیاحتی کامل از مقصد مورد نظر باشد. جاهای گرمسیری متعدد و حتی مناطق زمستانی بکر، باعث شده است تا ایران همچنان کشوری فوق العاده برای سفر در فصل زیبای زمستان باشد.

برای اشراف بهتر به بهترین مقاصد سفر در زمستان پیشنهاد می کنیم که اگر از این مطلب خوشتان آمده است، پیشنهاد می کنیم به مطلب جاهای دیدنی ایران که نباید از دست داد در مجله فلاوینگو نگاه کنید. ضمناً برای خرید بلیط هواپیما داخلی می توانید به اینجا مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button