بهترین کشور برای اولین سفر خارجی کجاست؟

1

بعد از مدتی عمر گردشگری در شهرهای ایران، به پایان می رسد و در نهایت باید به فکر یک منطقه گردشگری جدید باشید! در چنین مراحلی برخی از افراد سعی می کنند به دنبال مکان های دیدنی جدید در شهرهای ایران باشند. برخی دیگر از افراد ترجیح می دهند برای اولین بار سفر خارجی را شروع کنند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که در این مقطع از زمان تصمیم گرفته اید یک سفر خارجی را تجربه کنید اما نمی دانید که باید کجا بروید، در این مقاله پاسخ سوال های خود را پیدا کنید. ضمناً برای خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید به کمک کارشناسان فلاوینگو، بهترین و ارزان ترین بلیط را رزرو کنید.

اولین سفر به خارج از کشور

معمولا اولین سفر به خارج از کشور به عنوان یک تجربه فراموش نشدنی در ذهن افراد باقی می ماند. به همین دلیل بهتر است اطلاعات لازم را کسب کنید تا احتمال تبدیل شدن شیرین ترین لحظات را به لحظات تلخ، کاهش دهید. در این مقاله سعی داریم در مورد مناسب ترین کشوری که می تواند مقصد اولین سفر خارجی از ایران باشد، صحبت کنیم.

یکی از مسائلی که کیفیت اولین سفر خارجی را تضمین می کند، سفر کردن در زمان مناسب است. معمولا افراد ترجیح می دهند تعطیلات نوروزی را در سفر باشند و به گشت و گزار بپردازند. اما باز هم موارد دیگری وجود دارد که قبل از هر اقدامی باید در مورد آن ها خوب فکر کنید و تحقیق کنید. به طور مثال یکی از مواردی که نیاز به توجه خاصی دارد، این است که در مورد قوانین کشور مد نظر تحقیق کنید، واحد پولشان را بدانید و در مورد نحوه پرداخت هزینه هایتان پرس و جو کنید. سعی کنید قبل از سفر به کشور مد نظرتان، در مورد جاذبه های گردشگری آن جستجو کنید. البته اگر قصد دارید با تورهای گردشگری سفر خودتان را به کشور های خارجی آغاز کنید، نیازی نیست خیلی نگران جاذبه های گردشگری باشید.

برج ایفل در پاریس
برج ایفل در پاریس

مراحل سفر به خارج از کشور

قطعا روند برنامه ریزی مسافرت به خارج از کشور، با مسافرت های داخل کشور متفاوت است. مسئله خاصی به بستن چمدان و آماده کردن لوازم سفر اضافه نمی شود. تنها چند مورد وجود دارد که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید که در ادامه به بررسی 3 مورد اصلی خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه به کشور مقصد برسید و با یک سری مسائل، شگفت زده شوید، در ایران همه چیز را برنامه ریزی کنید. به طور مثال آدرس سفارت ایران در کشور مقصدتان را پیدا کنید. در مورد نرخ ارز کشور مقصد آمار دقیق داشته باشید تا در صرافی ها مشکلی برایتان پیش نیاید. حتی در مورد بانک هایی که امکان برداشت پول یا تبدیل پول در ن ها وجود دارد نیز تحقیق کنید. اگر کشور مقصد شما چنین بانک هایی داشته باشد، دیگر نیازی نیست از صرافی ها با قیمت بالا ارز تهیه کنید.

  • در مورد زمان سفرتان خوب فکر کنید

ممکن است زمانی که می خواهید به یک کشور خاص سفر کنید، یک رویداد، فستیوال یا مراسم های متفاوت در حال برگزاری در کشور مد نظرتان باشد. در هر صورت با اطلاع از آنچه که در زمان سفر شما قرار است پیش بیاید، می توانید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. همچنین اختلاف زمانی کشور مقصد با ایران را در نظر بگیرید تا بتوانید ساعت خوابتان را تنظیم کنید.

  • از تمامی مدارکتان یک کپی داشته باشید

گاهی اوقات ممکن است در شرایط نامطلوبی قرار بگیرید به طور مثال پاسپورتتان دزدیده شود یا آن را گم کنید. در چنین وضعیتی داشتن یک سری کپی کامل از مدارکتان به کمکتان خواهد آمد.

در نهایت به عنوان آخرین توصیه به شما پیشنهاد می کنیم اگر در شرایطی هستید که نمی توانید هزینه زیادی برای اولین سفر خارجی در نظر بگیرید، سفر های خارجی خود را از کشور های ارزان قیمت شروع کنید! سفر خارجی به اندازه کافی خرج های اضافه و سنگین برایتان می تراشد پس انتخاب یک کشور گران قیمت برای اولین سفر خارجی شاید کار درستی نباشد!

 ارزانترین سفر خارجی از ایران را تجربه کنید

قطعا کشور های زیادی هستند که مسافرت به  آنها شبیه به یک رویاست اما هزینه های سنگینی را روی دوش شما می گذارند. در کل به کسانی که برای اولین بار قصد دارند سفر به خارج از ایران را تجربه کنند، پیشنهاد می شود یک کشور ارزان قیمت انتخاب کنند. البته همیشه ارزان بودن به نشانه بد بودن یا بی کیفیت بودن نیست. کشورهایی که در ادامه به عنوان به صرفه ترین کشور برای سفر معرفی می شوند، کشور های بسیار زیبایی هستند و البته در جایگاه خودشان هزینه های سنگینی دارند. اما به صورت کلی نسبت به کشور های دیگر، این کشور ها ارزان ترین هستند.

معرفی دو کشور ارزان

در این قسمت 2 کشور ارزان قیمت اما محبوب را نام می بریم که به عنوان مقصد اولین سفر خارجی یک انتخاب فوق العاده هستند.

  • ارمنستان، کشور خوش آب هوا و ارزان

بسیاری از افراد فکر می کنند که ارمنستان کشور کوچکی است و نمی تواند یک مکان مناسب برای گردشگران باشد. در صورتی که این طرز فکر کاملا غلط است. ارمنستان با تمام کوچکی، یکی از زیباترین کشور های جهان است که آثار تاریخی و زیبایی های طبیعی آن به خوبی نظر شما را به خود جلب می کند. تا حدی که شاید برای سفر خارجی دوم یا سوم هم این کشور را در لیست کشور های مقصد بگذارید و دوباره به آن سر بزنید. برای سفر به ارمنستان می توانید از تورهای گردشگری استفاده کنید. تور ارمنستان، با توجه به انواع ویژگی ها، قیمت های متفاوتی دارد. البته اگر به دنبال یک راه ارزان تر هستید می توانید از وسیله شخصی برای سفر به این کشور استفاده کنید! می توانید با ماشین شخصیتان تا لب مرز بروید سپس از آنجا برای هر مقصدی که می خواهید ماشین کرایه کنید. البته درست است که سفر با ماشین شخصی به ارمنستان، کم هزینه است اما بهتر است این کار را در سفرهای بعدی انجام بدهید و در سفر اول راه و چاه را یاد بگیرید. اما اگر عاشق ماجراجویی هستید و می خواهید در همان سفر اول همه چیز را کشف کنید، پس ماشینتان را آماده ی جاده کنید!

طبق آخرین تغییرات در سال 2020 ورود به کشور ارمنستان برای ایرانیان نیازی به ویزا ندارد و کافیست بعد از خرید بلیط هواپیما ارمنستان، بار سفر را ببندید.

  • باکو، بهترین کشور برای خوشگذرانی با هزینه کم

از آنجایی که باکو به کشور ایران نزدیک است، هزینه سفر به آن خیلی زیاد نیست. برای سفر به باکو می توانید از انواع تور مسافرتی استفاده کنید. در کل هزینه هایی که قرار است در این کشور داشته باشید نیز زیاد نیست. به طور مثال هزینه ای مانند کرایه ماشین در کشوری مانند ترکیه بسیار بالاست اما در کشور باکو، می توانید از اتوبوس و مترو استفاده کنید و با هزینه نه چندان زیادی در سطح شهر جابجا شوید.

معمولا محل اقامت یکی از مواردی است که نمیتوان از هزینه کردن آن صرف نظر کرد. باکو هتل های بسیاری دارد که برخی از آن ها بسیار لاکچری هستند و طبیعتا هزینه بیشتری دارند اما برخی از هتل ها هستند که خدمات بسیار خوبی ارائه می دهند و قیمت مناسبی نیز دارند. به صورت کلی در این شهر جاذبه های بسیاری وجود دارد که به خوبی می تواند شما را سرگرم کند. اگر کمی در پول خرج کردن، دقت داشته باشید، می توانید مقداری از پولتان را هم پس انداز کنید و به دیدن مکان های تفریحی دیگر بروید. خبر خوش این است که  سفر به باکو برای ایرانیان فقط نیاز به ویزای الکترونیکی آذربایجان دارد که به راحتی انجام می شود. برای خرید بلیط هواپیما باکو در فلاوینگو روی اینجا کلیک کنید.

مدارک لازم برای سفر به خارج از کشور

اولین چیزی که برای سفر های خارجی باید همراهتان باشد، پاسپورت است. اگر بخواهید از مرز کشورتان خارج شوید باید پاسپورت داشته باشید. اخذ پاسپورت کار خیلی سخت و زمان بری نیست. در اصل اقدامات اولیه توسط شما انجام می شود سپس بعد از 10 الی 15 روز پاسپورت شما آماده می شود و به دستتان می رسد. البته به این نکته توجه باشید که برای سفر های خارجی، باید پاسپورتتان حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. اگر پاسپورت ندارید، جای نگرانی نیست. با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و ارائه مدارک مورد نیاز، مراحل اخذ پاسپورت شروع می شود.

دومین مدرکی که برای سفر به خارج از کشور باید همراتان داشته باشید، فیش پرداختی عوارض خروج از کشور است. البته شعبه ی بانک ملی در فرودگاه امام خمینی وجود دارد که توسط آن می توانید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید.

جمع بندی کلی: اولین سفر خارجی قطعا تجربه های بی نظیر را برای شما به ارمغان می آورد اما به عنوان آخرین پیشنهاد این نکته را در نظر داشته باشید که سخت نگیرید! قرار نیست همه چیز طبق یک برنامه سفت و سخت از پیش تعیین شده پیش برود. درست است که برنامه ریزی مهم است و قطعا رابطه مستقیمی با کیفیت سفر دارد اما در کل فراموش نکنید که ساختن لحظات خوب و شیرین، بیش از هر چیز دیگر ارزش دارد.

ضمناً برای دریافت ویزای کشورهایی که نیاز به ویزا دارند، می توانید از خدمات ویزای فلاوینگو استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. اسرا حسینی می گوید

    مرسی از مطلب خوبتون

Call Now Button