تور استانبول از اهواز، هر آنچه نیاز است بدانیم

به دنبال خرید یک بلیت لحظه آخری هواپیما برای تور استانبول از اهواز هستم. به خاطر اینکه برای نخستین بار است به خارج از کشور سفر می‌کنم، پس باید بیش از هر زمان دیگری درباره سفرم تحقیق کنم. به عنوان یک مسافر، کیفیت و خدمات تور برایم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ می‌خواهم سفری لذت‌بخش را تجربه کنم، از محل اقامتم گرفته تا خوراک و دیدن مکان‌های دیدنی استانبول، همه و همه باید در بهترین شکل خود انجام گیرد. بعد از چندین روز تحقیق، توانستم تور 7 روزه استانبول از اهواز را رزرو کنم. در همین راستا، برای کمک به داشتن سفری مطمئن، من در این مقاله تجربه خود را درباره سفر به استانبول با شما به اشتراک می‌گذارم. شما هم می‌توانید تور استانبول از اهواز را به راحتی می‌توانید در فلاوینگو رزرو کنید. آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

برای رزرو تور استانبول از اهواز در فلاوینگو می‌توانید با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

درباره تورهای مسافرتی استانبول

تورهای استانبول با اهداف فرهنگی، تاریخی، شغلی و بسیاری دیگر در دسترس است و هر کدام دارای پکیج‌های مختلفی اعم از: محل اقامت (هتل و سوئیت)، تعداد نفرات، تعداد روز، نوع حمل و نقل (با هواپیما یا به صورت زمینی)، خوراک، محل‌ها و جاذبه‌های دیدنی شهر و موارد دیگر هستند. به طور کلی، به دلیل عدم نیاز به ویزا، مسافران و گردشگران بسیاری از ایران در قالب تورهای 3 روزه، 5 روزه، 7 روزه و بیشتر، به استانبول سفر می‌کنند.

به دلیل نوع نیاز مردم، آژانس‌های گردشگری، تورهای مسافرتی خود را به هدف دیدن جاذبه‌های دیدنی شهر و خرید کردن تنظیم می‌کنند. هر کدام از تورها خدمات متفاوتی دارند، ولی درجه کیفیت تور بر حسب میزان قیمت متغیر است؛ هر چه مبلغ بیشتر باشد، در نتیجه خدمات و کیفیت تور نیز بیشتر خواهد بود.

سفر به استانبول به دو صورت هوایی و زمینی انجام پذیر است. برای سفر با هواپیما، می‌توانید به دو شیوه، یعنی بلیت سیستمی یا چاتری تهیه کنید. نوع چارتری معمولاً ارزان‌تر از سیستمی است، به ویژه اگر بلیت لحظه آخری باشد. مقدار قیمت نیز بستگی به نوع آژانس هواپیمایی، نوع هواپیما، روز و ساعت حرکت و موارد دیگر دارد.

سفر زمینی از طریق اتوبوس امکان‌پذیر است، ولی به طور مستقیم از اهواز تا استانبول، اتوبوس موجود نیست. برای این منظور لازم است به تهران آمده و از طریق ترمینال آزادی و بیهقی اقدام به خرید بلیت کنید. همچنین اتوبوس‌ها از مرز بازرگان (واقع در شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی) و مرز رازی وارد ترکیه می‌شوند.

بهترین ماه برای مسافرت از اهواز به استانبول

بهترین زمان برای گشت و گذار در استانبول بهار و پاییز است. آب و هوا در این دو فصل فوق‌العاده دلپذیر می‌باشد و درجه حرارت در حدود 15 درجه سانتی‌گراد است. در بهار نسبت به پاییز، تور استانبول برای اهالی اهواز بسیار پرطرفدار است. به همین دلیل، بسیاری احساس می‌کنند که بهار بهترین زمان برای مسافرت به استانبول است؛ زمانی که کل شهر بوی تازگی و طراوت می‌دهد.

در پاییز، شهر در رنگ‌های زرد، نارنجی و قهوه‌ای غرق می‌شود، در حالی که باران بسیار سبک می‌زند و غروب خورشید با شکوه بسیار در بوم آسمان، نقاشی‌هایی به سبک امپرسیونیسم را ترسیم می‌کند. هنگام بازدید در بهار یا پاییز، لذت بخش‌ترین زمان برای بازدید از مناظر مهم استانبول در اوایل صبح و یا در اواخر روز است. برای مثال، قصر توپ‌قاپی را بهتر است در صبح دوشنبه معمولاً در ساکت‌ترین لحظات روز بازدید کنید.

تابستان محبوب‌ترین زمان برای سفر است، اما اگر بتوان گرما و رطوبت هوا را تحمل کرد. همان‌طور که در بالا بیان کردیم، بهار و پاییز به دلیل هوای عالی و مسافر کمتر، لذت‌بخش‌تر هستند. اگر به هر دلیلی به سرما علاقه دارید، زمستان می‌تواند زمان خوبی برای سفر باشد؛ همچنین در این فصل، قیمت هتل‎ها به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

در زمستان، شما معمولاً می‌توانید در هر زمان و بدون صف یا جمعیت اضافه، جاذبه‌های دیدنی استانبول را ببینید. تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا، حضور گردشگران از تمام جهان و شلوغی بیش از حد برای دیدن جاهای دیدنی شهر احتمالاً بدترین زمان بازدید است. به طور کلی، استانبول در تابستان بیش از زمستان به خود گردشگر می‌بیند.

ناگفته نماند، برخی مسافران تنها به دلیل خرید به استانبول سفر می‌کنند. این شهر ترکیه در همه فصول و در روزهای مهم سال، انواع گسترده‌ای از محصولات را با تخفیف‌های مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهد. زمان خاصی برای فروش وجود ندارد، اما هفته اول ژوئیه (10 تیر تا 17 تیر) به دلیل تخفیف‌های مناسب، بهترین زمان خرید در تابستان است.

تا اواسط ماه اوت (25 مرداد)، فروش اوج خود را طی خواهد کرد. فروش زمستانی بین اواسط دسامبر (25 آذر) و اوایل ماه ژانویه (11 دی) با تخفیف 30 تا 50 درصد آغاز می‌شود. در حالی که برخی از فروشگاه‌ها ممکن است در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت) محصولات خود را تا 70 درصد تخفیف به فروش برسانند.

بعضی‌ها معتقدند که برای خرید از بازار صبح بهترین زمان ممکن می‌باشد، زیرا فروشگاه‌ها معمولاً خلوت است. در حالی که دیگران توصیه می‌کنند قبل از اینکه فروشگاه بسته شوند، خرید انجام گیرد، زیرا فروشندگان ممکن است در آخر وقت تخفیف دیگری به محصولات خود اضافه کنند.

بهترین آژانس هواپیمایی تور اهواز به استانبول

امروزه همه افراد می‌خواهند در مورد مکان‌های جدید بدانند، بنابراین زمان زیادی را صرف آن می‌کنند. به همین منظور، آژانس‌های هواپیمایی نیز افزایش یافته و هر کدام پیشنهادات و خدمات گوناگونی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

برای رزرو بلیت مردم نیاز به آژانس مسافرتی خوب دارند، زیرا آن‌ها می‌خواهند از سفر خود نهایت اطمینان را داشته باشند. همۀ آژانس‌های مسافرتی خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند و سعی در جلب رضایت مشتری دارند. با این حال، مشتری نیز باید به درستی تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهد.

اول به بررسی مجوز آژانس بپردازید، آیا آژانسی مشهور است؟ این مورد کمک می‌کند تا از برخی مشکلات جلوگیری شود. آژانس‌های هواپیمایی خوب می‌توانند تمام امکانات را به مشتری جهت داشتن سفری لذت‌بخش ارائه دهند.

یک آژانس هواپیمایی خوب هر نوع بلیت هوایی از داخلی گرفته تا بین‌المللی را به مشتری عرضه می‌کند. آن‌ها برای هر گونه نیاز مشتری، باید راه حلی منحصر به فرد داشته باشند. صرفه جویی در سفر بسیار مهم است، بنابراین افراد بلیت‌های خود را با بودجه کمتری رزرو می کنند و ایرلاین‌هایی را انتخاب می‌کنند که بودجه و پیشنهادات مبلغی کمتری را ارائه دهند.

اولین انتظار سفر، خدمات خوب و در نتیجه سفری راحت و لذت‌بخش است. درباره اینکه کدام شرکت‌های هواپیمایی بیشترین امنیت را دارند، تحقیقات لازم را انجام دهید. برای این منظور، درباره سوابق حوادث هوایی هر کدام اطلاعات لازم را کسب کنید.

جاهای دیدنی شهر استانبول

شهر استانبول با سه نام مختلف در طی تاریخ شناخته می‎شود. در زمان یونانیان بیزانتیوم، در زمان رومیان قسطنطنیه و در امپراطوری عثمانی، این شهر به عنوان استانبول شناخته می‌شد. با این حال، بیایید کمی درباره مکان‌های دیدنی استانبول مطالبی را بیان کنیم:

ایاصوفیه

ایاصوفیه زمانی به‌عنوان کلیسای جامع برای رومی‌ها خدمت کرد، اما در نهایت در زمان حکومت عثمانی به مسجد امپراطوری تبدیل شد. امروزه ایاصوفیه به عنوان یکی از عجایب هشت گانه جهان شناخته می‌شود و یکی از زیباترین موزه‌های تاریخ در جهان است. این بنای مشهور در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های توریستی دیگر در استانبول قرار دارد.

باسیلیکا سیسترن

قصر باسیلیکا در زیر شهر استانبول قرار دارد. ساخت آن توسط امپراتور جاستینیام در سال‌های 530 صورت گرفت و یکی از بزرگ‌ترین قصرهای باقیمانده بیزانس در استانبول است. این بنا با 336 ستون بلند ساخته شده و بسیاری از آن‌ها دارای طرح‌های حکاکی شده است. این یک ساخت و ساز بزرگ و زیبا، مکان مهمی جهت بازدید برای گردشگران است.

هیپودروم قسطنطنیه

هیپودروم قسطنطنیه سیرکی بود که رویدادهای ورزشی و اجتماعی را برای امپراتوری بیزانس از سوی مردم برگزار می‎شد. امروزه هنوز هم مي‌توانيد بعضی از اجزای باقیمانده از ساختار اصلی را مشاهده کنيد.

مسجد آبی

مسجد آبی، همچنین به نام مسجد سلطان احمد شناخته می‌شود که در شهر استانبول قرار دارد. این یک جاذبه توریستی بسیار محبوب است و نام آن از کاشی‌های رنگ آبی رنگی که دیوارهای داخلی را پوشش می‌دهد، گرفته شده است. در شب، مسجد با چراغ‌های آبی، روشن می‌شود که پنج گنبد اصلی آن را احاطه کرده‌اند.

قصر توپ‌قاپی

قصر توپ‌قاپی به عنوان ستاد بزرگ و محل اقامت سلطنت عثمانی‌ها به کار گرفته می‌شد. پس از پایان امپراتوری عثمانی در سال 1923، کاخ به یک موزه تبدیل شد. این قصر صدها اتاق دارد که عمدتاً بیشتر آن‌ها بسته هستند، اما گردشگران هنوز هم می‌توانند برخی از اتاق‌های مهم و نمادین در کاخ را مشاهده کنند.

بازار بزرگ

بازار بزرگ یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سقف‌دار در جهان است. این مکان بیش از 57 خیابان و حدود 3000 فروشگاه مختلف را پوشش می‌دهد که روزانه حدود 300000 بازدید کننده را به خود می‌خواند. این حتی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی جهان با بیش از میلیون‌ها بازدید کنندهِ سالانه شناخته می‌شود.

مسجد سلیمانیه

سلیمانیه مسجدی برای امپراتوری عثمانی بود که توسط سلطان سلیمان و معمار امپراطوری یعنی «معمار سینان» طراحی شده است. این مسجد در حال حاضر یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استانبول و همچنین دومین مسجد بزرگ در کل ترکیه است.

بازار ادویه

بازار ادویه به نام یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های شهر استانبول شناخته می‌شود. گرچه به اندازه بازار بزرگ مشهور نیست، ولی هنوز هم می‌تواند خود را به عنوان یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید در جهان نشان دهد. از این بازار و از مکان‌های مختلف آن می‌توان برای تهیه ادویه‌های عجیب و غریب از سراسر کشور اقدام کرد. این مکانی فوق‌العاده برای دیدن است، اگر می‌خواهید یک هدیه آشپزی منحصر به فرد به دوستان یا اعضای خانواده خود تهیه کنید.

کاخ دلمه‌باغچه

این کاخ در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده است که مرکز اصلی و اداری امپراتوری عثمانی محسوب می‌شد. این کاخ مکان منحصر به فردی برای گردشگران و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شهر استانبول است.

کلیسای کورا

این بنا همچنین به عنوان کلیسای مقدس مسیحی شناخته می‌شود. کلیسای ارتدکس کورا به قرون وسطی مربوط است که اکنون به عنوان موزه کاربری دارد. در کلیسا کورا، شما می‌توانید طرح‌های زیبای موزاییکی که صحنه‌های مختلف کتاب مقدس مانند دوران کودکی مسیح را نشان می‌دهد را مشاهده کنید.

کلام آخر

تور استانبول از اهواز می‌تواند برای بسیاری از مردم این شهر از خوزستان بسیار هیجان‌انگیز باشد. یقیناً کشور ترکیه به دلیل نزدیکی مرز از یک سو و تشابهات فرهنگی، مقصد گردشگری و اقتصادی بسیار مناسبی برای ایرانیان است. همه ساله در فصول مختلف و روزهای خاص، مردم کشور از طریق هواپیما و سفر زمینی اقدام به رفتن به این کشور می‌کنند. همچنین تورهای مسافرتی در وب‌سایت‌های معتبر همانند «آژانس گردشگری عالی گشت آریا» با بهترین خدمات و تخفیف‌های ویژه، می‌تواند فرصتی بی تکرار برای علاقه‌مندان به سفر به استانبول باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button