تور استانبول، انتخاب و خرید

0

خوشبختانه در تور استانبول امسال هم همانند چند ماه گذشته، دیگر از محدودیت های کرونایی خبری نیست و وضعیت تقریباً به طور کامل به روال سابق بازگشته است. در این مطلب به طور کامل در مورد مزایا و ویژگی های سفر به استانبول و ترکیه صحبت خواهیم کرد. جدیدترین اطلاعات در مورد این تور از قبیل رزرو هتل استانبول، قیمت تور استانبول، مراکز خرید استانبول، جاذبه های گردشگری استانبول و نحوه رزرو تور استانبول از تبریز را می‌توانید در ادامه بخوانید.

 ۰۲۱-۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ پل ارتباطی شما با کارشناسان فلاوینگو برای رزرو تور استانبول عالی گشت در انواع مختلف است.

خرید بلیط هواپیما استانبول

تور استانبول ارزان

برای یافتن تور استانبول ارزان بهترین راه استفاده از تور لحظه آخری استانبول است. تور لحظه آخری همانطور که از نامش پیداست به توری گفته می‌شود که  قرار است در یک تاریخ نزدیک برگزار شود ولی چند تا از ظرفیتهای آن خالی است. در چنین شرایطی آژانس برگزار کننده تور چون نگران خالی ماندن این ظرفیت است، ممکن است با قیمت پایین‌تری حاضر به فروش آن شود. ولی نکته مهم این است که پیدا کردن این تورها نیاز به پیگیری زیاد و شناخت خوب از آ‌ژانش های مختلف دارد. کارشناسان فلاوینگو این آمادگی را دارند که این کار را با کمال میل برای شما انجام دهند. برای خرید تور خیلی ارزان استانبول باید به نکاتی از جمله بهترین زمان تور استانبول هم توجه کرد. در ادامه به سؤالی که برخی از افراد در مورد تور استانبول ارزان می‌پرسند، خواهیم پرداخت.

سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر به طور انفرادی یا بدون تور به استانبول بروند، هزینه کمتری را باید بپردازند و یا آزادی عملی بیشتری در استانبول خواهند داشت و نیاز نیست که از برنامه تور پیروی کنند! ولی باید بدانید که این تصور اشتباه است و مزایایی که تورهای فلاوینگو نسبت به سفر تنهایی به استانبول دارد عملاً این دغدغه‌ها را برطرف می‌کند.

اول اینکه باید بدانید که اگر به طور مستقیم اقدام به رزرو هتل یا اقامتگاه کنید قطعاً به دلیل اینکه این کار را به تعداد اتاق محدود انجام می‌دهید، هزینه بسیار بیشتری باید به هتل بپزدازید در حالی که آژانس عالی گشت ( فلاوینگو) با رزرو تعداد بالای اتاق به مدت نامحدود، عملاً ریسک هتل را درباره خالی ماندن اتاقهایش کاهش می‌دهد به همین دلیل هتل‌ها با قیمت‌های بسیار نازل، حاضر به همکاری با فلاوینگو می‌شوند در نتیجه قیمت رزرو هتل برای مسافران تورهای فلاوینگو هم به شدت کاهش می‌يابد.

دوم اینکه در مورد بلیط هواپیما هم توضیحات بالا صادق است. آژانس مسافرتی و گردشگری عالی گشت(فلاوینگو) به دلیل اینکه خود یکی از فروشندگان بلیط هواپیمای استانبول است و به دلیل اشراف به قیمت‌ ایرلاین‌های مختلف و زمان ارائه‌ی بلیطهای ارزان، از ایرلاین‌های با کیفیت و با قیمت پایین برای تورهای خود استفاده می‌کند تا بدین ترتیب جمع هزینه‌های تور کاهش یابد. در واقع خرید عمده بلیطها و چارتر کردن بلیطها توسط فلاوینگو نقش مؤثری در کاهش قیمت بلیط هواپیما بازی می‌کند.

سوم اینکه در تورهای فلاوینگو، ترانسفر فرودگاهی (رفت و برگشت از فرودگاه به هتل)، گشت شهری و ناهار رایگان هم روی تورهای عالی گشت به صورت رایگان اضافه می‌شود که صرفه جویی قابل توجهی روی هزینه‌های شما خواهد داشت. در حالی که با توجه به هزینه های زیاد حمل و نقل در استانبول، جابجایی به صورت شخصی، هزینه زیادی نسبت به جابجایی جمعی برای شما خواهد داشت.

چهارم اینکه تمام برنامه‌های عالی‌گشت در استانبول اختیاری است و الزامی برای شرکت در آنها نیست. ضمناً تورهای داخل شهری مثل بازدید از آکواریوم جذاب استانبول هم با دریافت هزینه‌های مربوطه در حین تور استانبول برگزار می‌شود که کاملاً اختیاری است ولی حضور در آنها، نسبت به زمانی که بخواهید به صورت انفرادی به مکان‌های مختلف بروید، هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

بهترین زمان تور استانبول

شاید نتوانیم زمان خاصی را به عنوان بهترین زمان تور استانبول معرفی کنیم. دلیل این موضوع آن است که متناسب با شرایط و خواسته‌های هر فردی باید زمان متفاوتی را به او پیشنهاد داد. اگر هزینه تور برای شما خیلی مهم است باید بدانید که به دلیل افزایش هزینه هتل‌ها در ایام نوروز و کریسمس( اوایل ماه ژانویه) قیمت تور استانبول هم در این بازه زمانی افزایش می‌يابد. البته خیلی از افراد هستند به دلیل جذابیت نوروز و به همچنین به خاطر اینکه غیر از ایام نوروز، وقت مناسب دیگری ندارند و یا دوست دارند که جشن‌های کریسمس را ببینند با وجود افزایش هزینه‌ها، همین زمان‌ها را برای استفاده از تور استانبول انتخاب می‌کنند. خبر خوش اینکه تور استانبول عالیگشت به صورت منظم و سالیانه هم برای شما تدارک دیده شده است.

برای کسانی که بیشتر برای خرید به ترکیه می‌روند زمان‌های نزدیک به اتمام هر فصل را می توان بهترین زمان سفر به استانبول دانست. در این بازه‌های زمانی آفرهای فوق‌العاده و  تخفیفات ویژه‌ای توسط فروشگاه‌ها روی اجناس گذاشته میشود. اگر فقط برای خرید می‌روید می‌توانید از تورهای کوتاه‌مدت دو روزه یا سه روزه در فلاوینگو استفاده کنید. البته معمولاً از اواسط دیماه تا اواخر بهمن ماه معمولاً بیشتری تخفیف ها وجود دارد که همان اوایل ژانویه تا اواخر فوریه هست. در عید قربان و عید فطر هم معمولاً تخفیف های اینترنتی و حضوری هر دو بسیار افزایش می یابد. نکته مهم این هست که در تابستان ها معمولاً لباس زمستانی پیدا نمیشود و برعکس.

برای کسانی که می‌خواهند در پاییز و زمستان برای چند روز هم که شده از هوای کثیف تهران یا شهرهای بزرگ فرار کنند، هوای پاک و تمیز استانبول گزینه خوبی است. در این فصل‌های سال معمولاً به دلیل اینکه دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند و به کارمندان هم کمتر مرخصی داده می‌شود، مسافران استانبول کم است و قیمت‌ها پایین می آید. بنابراین بهترین فرصت برای استفاده از تور استانبول ارزان برای شما فراهم می‌شود.

آب و هوای استانبول مدیترانه ای است و معمولاً در طی تابستان حدود چند هفته بیشتر خیلی گرم نیست به همین دلیل معمولاً خیلی از خانه ها کولر ندارند و البته این چند هفته هر سال رو به افزایش هست. از اوایل خرداد تا اواخر شهریور بهترین زمان برای سفرهای تفریحی است چون هوا گمتر است و سواحل قابل استفاده است و بسیار از پارک های آبی و امکانات در فصل سرما بسته میشوند. البته در این بازه قیمت هتل ها و امکانات هم بیشتر میشود و شهر استانبول هم بسیار شلوغتر از روزهای سرد سال است.

در بازه آبان تا اسفند معمولاً هزینه بلیط هواپیما و هتل ها کاهش می یابد ولی مشکل این هست که در این بازه افرادی که با فرزندان یا خانواده میخواهند بیایند نمیتوانند به خاطر مدرسه بچه ها این کار را انجام دهند. البته پاییز و زمستان استانبول هم خیلی زیباست و اگر امکانش را دارید حتماً بروید.

بهترین هتل استانبول

هتل های متنوعی از شبی ۷ تا ۷۰ دلار در استانبول وجود دارد که بسته به اینکه چه مقدار بخواهید هزینه کنید، کیفیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. بنابراین بهترین هتل استانبول برای هر کس ممکن است تعریف متفاوتی داشته باشد. معمولاً هتل هایی که در مناطق تکسیم، شیشلی و بومونتی هستند، از کیفیت و موقعیت مناسبی برخوردارند. اگر شما از دسته کسانی هستید که کیفیت محل اسکان برای شما اهمیت زیادی ندارد و بیشتر به وجه گردشگری و جابجایی در سفر اهمیت می‌دهید، استفاده از هتل‌های سه‌ستاره بهترین گزینه برای کاهش هزینه‌های هتل است.

البته باید بدانید که هتل‌های سه ستاره استانبول از کیفیت و امکانات خیلی بالایی برخوردار نیستند و باید مواظب باشید که فریب تصاویری که در تبلیغات از خود ارائه می‌دهند، نخورید. البته می‌توانید در بین آنها هتل‌های تمیز زیادی پیدا کنید. ولی اگر به دنبال یک کیفیت متوسط با قیمت متوسط هستید استفاده از هتل ۴ ستاره را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هتل‌های ۵ ستاره هم برای کسانی است که دنبال یک تور لاکچری هستند. ضمناً در نظر داشته باشید که هر یک از هتل‌های ۳، ۴ یا ۵ ستاره دارای انواع A و B و C  هستند که کیفیت هر یک از آنها با هم متفاوت است. ضمناً توجه داشته باشید که همه هتل های استانبول معمولاً فقط وعده غذایی صبحانه را به مسافران ارائه می دهند و شما می‌توانید برای وعده های غذایی دیگر از رستوران‌های زیادی که در سطح شهر هستند، استفاده کنید. به این ترتیب هم از وقت خود بهتر استفاده می کنید و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. در ادامه چند نکته کاربردی را برای انتخاب هتل در استانبول ذکر می کنیم:

هتل‌هایی که در گذشته خوب بوده اند، لزوماً الآن هم خوب نیستند

برخی از افراد به دلیل اینکه چند سال پیش یکی از آشنایان آنها در سفر به استانبول از یک هتل استفاده کرده است و از کیفیت آن راضی بوده است، به دنبال رزرو همان هتل هستند. ولی باید بدانید که هتلی که ۵ سال پیش از کیفیت مناسبی برخوردار بوده است، لزوماً الآن هم کیفیت گذشته را ندارد و ممکن است به دلایلی مثل قدیمی شدن یا تغییر مدیریت، کیفیت آن دچار افت شده باشد. پس بهتر است هنگام انتخاب هتل به توصیه مشاوران فلاوینگو که آخرین اطلاعات روز را در اختیار دارند، توجه کنید.

هتل‌های نزدیک میدان تکسیم معمولاً گران‌تر هستند

خوب است بدانید که هر چقدر هتل شما به میدان تکسیم یا همان تقسیم نزدیکتر باشد، معمولاً قیمت آن هم بیشتر است. این موضوع به دلیل دسترسی بالای این میدان به بیشتر نقاط استانبول است که هزینه حمل و نقل را برای شما به شدت کاهش می‌دهد. میدان تقسیم را می‌توان توریستی‌ترین نقطه استانبول دانست که در یک طرف آن خیابان معروف استقلال قرار دارد و در طرف دیگر آن ساحل بسفر و دیدنی‌های آن واقع شده است.

در صورتی که در قالب تورهای فلاوینگو اقدام به رزرو هتلهای میدان تکسیم کنید، به دلیل اینکه اتاق‌های این هتلها توسط شرکت عالی گشت(فلاوینگو) گارانتی می‌شود، قیمت آنها کاهش محسوسی پیدا می کند و حتی نسبت به هتل‌هایی که در مناطق نامناسب قرار دارند، قیمت مناسب‌تری خواهد داشت.

قیمت پایین برخی هتل های جدید

استانبول یک شهر توریستی است به همین دلیل هر سال هتل‌های جدیدی در آن افتتاح می‌شود. هتل‌های جدید هم معمولاً برای اینکه مشتریان بیشتری پیدا کنند، قیمت‌های مناسبی در شروع کار خود پیشنهاد می کنند. توجه داشته باشید که خیلی از هتل ها فقط به دلیل اینکه در بازار گردشگری ایران معروف شده اند، دارای قیمت بالاتری هستند وگرنه هیچ تفاوتی به لحاظ کیفیت نسبت به هتل های جدید ندارند. بنابراین بهتر است از مشاوره کاشناسان فلاوینگو  در این زمینه استفاده کنید.

بهترین هتل های ۳ ستاره میدان تکسیم استانبول که در نزدیکی میدان تکسیم هستند عبارت است از: هتل پرمیست، هتل سانتا لوسیا، هتل کایا، هتل تایتانیک کامفورت، هتل ویلا زوریخ، هتل تکسیم استار و … بهترین هتل های ۴ ستاره استانبول در میدان تقسیم و در نزدیکی آن هم عبارت است از:  هتل آیکون استانبول، هتل لیون استانبول، هتل ماربل استانبول، هتل میدتاون استانبول، هتل گرند اوزتانیک استانبول، هتل فرونیا استانبول، هتل ریوا تقسیم، هتل گرین‌پارک تقسیم و هتل کارلتون استانبول. دقت کنید که قیمت هتل های چهار ستاره استانبول در سطحی متوسط و بین هتل های سه ستاره و پنج ستاره است. هتل‌های ۵ ستاره در نزدیکی میدان تکسیم هم عبارت هستند از : هتل دیوان استانبول، هتل مارمارا تکسیم، هتل سی وی کی بسفروس، هتل پارما و … این هتلها در زمره هتل های لوکس استانبول در نزدیکی میدان تکسیم هستند.

برخی از افراد با این تصور که اگر اتاق خود را مستقیماً از طریق هتل رزرو کنند، می‌توانند با قیمت مناسب‌تری آن را بگیرند در صورتی که وقتی اتاقها در قالب تور و به تعداد بالاتر و از مدتها قبل رزرو می‌شوند با قیمت کمتری به آژانس عالی گشت(فلاوینگو) اختصاص می‌يابند و در نتیجه با قیمت مناسب‌تری به مشتریان داده می‌شود.

نقشه گردشگری استانبول

وقتی به استانبول رسیدید و در هتل مستقر شدید، باید از قبل جواب‌های خوبی برای دو سؤال اصلی آماده کرده باشید. اول اینکه به کجاها بروید؟ و دوم اینکه چطور بروید؟ به همراه داشتن یک نقشه گردشگری مناسب از استانبول به شما کمک می کند که بیشترین بهره‌برداری را از سفر خود داشته باشید. خیلی از اوقات ممکن است در حین سفر از کنار مکان‌های گردشگری معروف عبور کنید و به دلیل عدم آگاهی از مکان آنها، نتوانید از آنها دیدن کنید. حتی وقتی که با تور سفر می‌کنید و برنامه سفر شما توسط مدیران تور مدیریت می‌شود، وجود یک نقشه گردشگری خوب می‌تواند به شما کمک کند تا از فرصت‌هایی که پیش می آید برای بازدید بیشتر از جاذبه‌های گردشگری استفاده کنید. نقشه گردشگری زیر را دانلود کنید و در موبایل خود داشته باشید. همانطور که در نقشه می‌بینید بیشتر جاذبه‌های گردشگری استانبول در بخش اروپایی آن قرار دارد. هر چند فعلاً این مکان ها در دوران کرونا از ساعت ۸ شب به بعد تعطیل هستند. مهمترین جاذبه‌های گردشگری استانبول را می‌توان اینطور فهرست کرد: جزیره بیوک آدا، آکواریوم استانبول، کاخ توپ‌قاپی، قصر دلما بهچه، آب انبار باسیلیکا، مسجد ایاصوفیه، برچ گالاتا، خیابان استقلال و میدان تکسیم.

اگر بیشتر به دنبال تفریح و استراحت هستید و به بازدید از مکان های فرهنگی و تاریخی علاقه خاصی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جزیره بیوک آدا، آکواریوم استانبول و استانبول آسیایی را از دست ندهید.
نقشه گردشگری استانبول
نقشه گردشگری استانبول

نقشه حمل و نقل عمومی استانبول

حمل و نقل عمومی در استانبول کیفیت خیلی بالایی دارد و گزینه‌های زیادی مثل اتوبوس، مترو، تراموا، فونیکولار، کشتی و تاکسی برای جابجایی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم که تا جایی که می‌توانید هتل خود را در نزدیکی میدان تقسیم انتخاب کنید تا بتوانید از آنجا به هر نقطه ای از استانبول که علاقه دارید، سفر کنید. هتل‌هایی که برای تورهای فلاوینگو استافده می‌شود، همین ویژگی را دارند. در ادامه این مطلب می‌توانید نقشه حمل و نقل عمومی استانبول را دانلود کنید. اما غیر از داشتن نقشه، با دانستن چند نکته کلیدی می‌توانید کاری کنید که هیچ وقت در استانبول گم نشوید و به هر نقطه‌ای که خواستید با خیال راحت بروید و برگردید.

با خرید یک استانبول‌کارت به راحتی می‌توانید هزینه حداقل ۱۵ سفر داخل شهر استانبول را به کمک حمل و نقل عمومی پوشش دهید. این کار نسبت به استفاده از تاکسی بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.
نقشه خطوط ریلی استانبول
نقشه خطوط ریلی استانبول

اول از همه باید بدانید که متروی استانبول دارای ۶ خط اصلی است که سعی شده است تا حد امکان با خطوط تراموا، اتوبوس و … تکمیل شود. در بین ۶ خط اصلی متروی استانبول خط سبز رنگ به نام M2 مهمترین خطی است که مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد و شما باید آن را به خوبی بشناسید. خط متروی دیگری که احتمال دارد از آن استفاده کنید خط متروی مارمارای است که بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به هم متصل می‌کند. خط متروی مارمارای از زیر تنگه بسفر و در واقع از زیر آب عبور می کند. تجربه استفاده از مارمارای برای ما ایرانیها می‌تواند بک تجربه منحصر به فرد باشد. البته برای جابجایی بین بخش آسیایی و اروپایی استانبول می‌توانید از متروباس هم استفاده کنید. این وسایل نقلیه که شبیه خطوط BRT تهران هستند شما را به راحتی از روی پل بسفر عبور خواهند داد. شاید تصور کنید که تجربه عبور از زیر دریا خیلی متفاوت خواهد بود و استفاده از مترو را به متروباس ترجیح دهید. ولی باید بدانید که عبور از زیر دریا با مترو هیچ تفاوتی با استفاده از متروهای معمولی که از زیر زمین می‌گذرند، ندارد.

نکته دیگری که دانستن آن برای گردشگران مهم هست این است که در استانبول وسایل نقلیه‌ای به نام تراموا وجود دارد که شبیه متروهای معمولی است ولی بر روی زمین حرکت می‌کند. این خطوط در نقشه بالا با رنگ آبی نشان داده شده‌اند. خوبی آنها برای گردشگران این است که می‌توانند داخل شهر را خوب ببینند. ضمناً سرعت آنها چیزی بین سرعت متروها و اتوبوس ها است بنابراین گردشگران، هم می‌توانند به خوبی اطراف را ببینند و هم اینکه سریعتر از اتوبوس به مقصد برسند. تعداد خطوط تراموا در استانبول ۴تاست و خط تراموای T1‌ پر استفاده‌ترین خط برای گردشگران است. خطوط تراموا بیشتر در جنوب بخش اروپایی استانبول که منطقه اصلی گردشگری استانبول است، راه‌اندازی شده است. این خط تقریباً بیشتر جاذبه‌های گردشگری استانبول  را تحت پوشش دارد و از محله‌های مربوط به آنها مثل سلطان احمد، مسحد ایاصوفیه و دلماباغچه می‌گذرد.

در مورد خطوط کشتیرانی هم که بین دو بخش آسیایی و اروپایی حرکت می‌کند، باید بدانید که کشتی های زیادی بین این دو بخش در حال حرکت هستند که مانند خطوط اتوبوسرانی دارای زمان های حرکت خاصی هستند. در ضمن به کمک این کشتی‌ها می‌توانید در امتداد سواحل بخش آسیایی و اروپایی هم جابجا شوید.

قبل از سوار شدن به تاکسی حتماً حدود هزینه جابجایی هر مسیر را از تورلیدر یا افراد مطمئن بپرسید تا گرفتار برخی از رانندگان تاکسی نشوید. از آن جایی که محاسبه هزینه تاکسی در استانبول با تاکسیمتر انجام می شود، بسیار پیش آمده است که راننده تاکسی با سوء استفاده از عدم آشنایی گردشگران به مسیر، با رفتن از مسیرهای پیچیده‌تر، هزینه بیشتری از آنها دریافت کرده‌ است.

مراکز خرید استانبول

لباس و لوازم منزل دو محصول اصلی هستند که ایرانیان و به خصوص خانمها برای خرید آنها به استانبول می‌روند. البته تعجبی هم ندارد چون طراحان لباس در ترکیه یکی از سرآمدان این حوزه در جهان هستند و ژورنال‌های طراحی لباس این کشور در جهان معروف است. برای خرید در استانبول گزینه های جذاب و آفرهای وحشتناکی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اگر دنبال بازار سنتی در بخش اروپایی هستید بازار بزرگ استانبول یا گرند بازار (Grand Bazaar) یکی از بهترین‌هاست. ولی اگر می‌خواهید به یک بازار مدرن که فروشنده برندهای معتبر است بروید، مرکز خرید استانبول مال گزینه مناسبی می باشد. مرکز خرید cevahir استانبول هم در منطقه شیشلی واقع شده است که با حضور در آن می‌توانید انواع تفریحات و سرگرمی‌ها را هم در کنار خرید داشته باشید. از جمله بازارهای خرید ارزان استانبول هم می‌توان به بازار بِشیکتاش (Beşiktaş) استانبول در محله بشیکتاش و بازار فیندیک زاده که روزهای جمعه در منطقۀ اکسارای برگزار می‌شود، اشاره کرد. بازار فیندیک زاده جایی است که می‌توان در آن اجناس مرغوب را با قیمت‌های بسیار مناسب تهیه کرد. ضمناً خوب است بدانید که در بیشتر پاساژها، هتل‌ها و مراکز خرید استانبول، وای‌فای رایگان وجود دارد که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک مراکز خرید استانبول در ابتدای این مطلب مراجعه کنید.

طبق قانون هر مسافر می‌تواند ۳۰ کیلو بار با خود از ترکیه به ایران بیاورد. بنابراین هر چقدر سبکتر به استانبول بروید می‌توانید کالاهای بیشتری بخرید و در بازگشت به ایران با خود بیاورید.
استانبول مال
مرکز خرید استانبول مال

ارزهای قابل استفاده در استانبول

در مورد ارزهای قابل استفاده در استانبول هم باید بدانید که واحد پولی ترکیه لیر است و کروش، واحد خردتر آن به حساب می آید. در استانبول با لیر به راحتی می توانید خرید کنید اما دلار و یورو نیز ارزهای شناخته شده و رایجی در این شهر هستند و به راحتی در صرافی های این شهر قابل تبدیل به لیر می باشند. بهتر است مبلغی در حدود ۴۵۰ لیر برای هر نفر به همراه داشته باشید و بقیه پول خود را به دلار یا یورو ببرید. در صورت نیاز به لیر بیشتر، در صرافی‌هایی به نام دوویز (Doviz) که در همه جاهای استانبول از جمله در میدان تکسیم وجود دارد، می توانید پول خود را خیلی راحت بدون پرداخت پورسانت به لیر تبدیل کنید.

توجه داشته باشید که تاکسی‌ها و فروشگاه‌ها در استانبول از شما دلار یا یورو قبول نمی‌کنند و بهتر است به اندازه کافی با خود لیر به ترکیه ببرید. 

غذاهای استانبول

کشور ترکیه در سالهای اخیر روی گردشگری غذا خیلی کار کرده است و در حال معرفی غذاهای متنوع ترکیه به گردشگران است. وقتی وارد یک پاساژ، فروشگاه یا مکان گردشگری می‌شوید، معمولاً جایی به نام فود کورت (food court) وجود دارد که می‌توانید انواع غذاهای محلی یا فست فود را در آنها سفارش دهید. بسیاری از غذاهای ترک مانند کباب ترکی را ما خورده ایم اما روش طبخ آن‌ها مخصوص به خودشان است. این غذا را در حال حاضر می‌توانید به قیمت ۱۰ لیر در ترکیه تهیه کنید. اسکندر کباب هم نوع دیگری از کباب ترکی است که به شکل ساندویچی نیست و روی نان ریخته می‌شود. از غذاهای ارزان استانبول هم می‌توان به همبرگر، برگرکینگ و سیمیت اشاره کرد که نوعی نان برشته و کنجدی است که در همه جای استانبول یافت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم خوردن سوپ خوشمره مرجیمک را هم که یکی از بهترین سوپ‌های استانبول است، از دست ندهید. به عنوان پایان‌بخش غدای خود هم خوردن چای خوشمره ترکی که در استکان‌های کمر باریک و همراه با انواع باقلواهای مخصوص استانبول عرضه می‌شود، می‌تواند عیش شما را به نهایت برساند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دیگر غذاهای استانبول به همراه عکس می‌توانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

سفره افطار ترکیه
سفره افطار در ترکیه

قیمت تور استانبول

حتماً شما هم متوجه تفاوت زیاد در قیمت‌های تور ترکیه شده‌اید. این اختلاف قیمت به عواملی مانند زمان، نوع هتل و مدت اقامت بستگی دارد. برای مثال اگر قصد اقامت برای ۵ شب و ۶ روز در یک هتل 5 ستارۀ گران قیمت را داشته باشید قیمت سفر شما بسیار بالاتر از زمانی است که تور 2 شب و ۳ روز در یک هتل 4 ستاره را انتخاب کنید. به کمک کارشناسان فلاوینگو می‌توانید با پیدا کردن تور لحظه آخری استانبول، آفر تور استانبول با پرواز ماهان یا ترکیش ایر و همچنین آفر تور لحظه آخری استانبول به تور خیلی ارزان استانبول دست پیدا کنید.

 ۰۲۱-۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ پل ارتباطی شما با کارشناسان فلاوینگو برای رزرو تور استانبول عالی شگت در انواع مختلف است.

تورهای استانبول

 جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار، مراکز خرید متنوع، آب و هوای مناسب، غذاهای لذیذ و خوشمزه، قیمت ارزان و همچنین موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب استانبول نسبت به شهرهای دیگر ترکیه باعث شده تا این شهر مقصد گردشگران زیادی از سراسر دنیا و از جمله ایران باشد. این شهر در دو طرف تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره‌ی جهان گسترده شده است. مسافران برای انتخاب یک تور استانبول مناسب فاکتورهای مختلفی در نظر می‌گیرند. مهمترین فاکتورهای مورد علاقه آنها عبارت است نوع هتل، تعداد روزها یا شبهای اقامت، قیمت و شهر مبدأ. به همین دلیل در سالیان اخیر تورهای زیادی با عناوین مختلف تشکیل شده است. تورهایی که در ادامه می آید توسط فلاوینگو برگزار می شود و در انواع مختلفی مثل تور استانبول ۷شب و ۸روز یا تور استانبول ۴ شب و ۵روز برگزار می شود.

استانبول تنها شهری است که شرکت‌های گردشگری برای آن تورهایی از یک روز تا یک ماه برگزار می‌کنند و شما می‌توانید متناسب با نوع نیاز خود، تور با مدت‌های متفاوت را در فلاوینگو برای خود رزرو کنید.

نکات طلایی در هنگام حضور در استانبول

گاهی اوقات همه چیز را برای سفر به خوبی پیش‌بینی می‌کنید ولی عدم دقت یا سهل‌انگای در مورد چند نکته ساده ممکن است لذت شما را از سفر کم کند. در ادامه به چند نکته طلایی برای افزایش راحتی و امنیت شما در استانبول اشاره می کنیم:

  • در استانبول آب لوله‌کشی مخصوص آشامیدن نیست و باید بطری‌های آب معدنی تهیه کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید به اندازه کافی با خود ببرید چون هزینه های دارو و درمان در استانبول بالاست.
  • هنگام بیرون رفتن به هیچ وجه پول زیاد و مدارک با خود نبرید چون دزدان و کیف‌قاپان زیادی منتظر این اشتباه هستند.
  • هزینه استفاده از سیمکارت ایرانی و رومینگ در استانبول به شدت بالاست بهتر است سیمکارت ترکیه‌ای بخرید.
  • قیمت بنزین و در نتیجه کرایه تاکسی در استانبول بالاست. بنابراین بهتر است از وسایل نقلیه عمومی و استانبول‌کارت استفاده کنید.
  • برای کاهش هزینه های اینترنت خود یک سیمکارت اعتباری اینترنت تهیه کنید البته معمولا ًدر هتل‌ها و پاساژها، وای‌فای ایگان ارائه می‌شود.

سایر خدمات فلاوینگو برای گردشگران کشور ترکیه

با توجه به اینکه ترکیه کشور دوست و همسایه ایران است و گردشگران ایرانی برای حضور در این کشور نیاز به ویزا ندارند، فلاوینگو تمام خدمات مورد نیاز گردشگران را به مشتریان خود ارائه می‌کند. خدماتی نظیر خرید خانه در ترکیه ، خرید اقساطی ملک در ترکیه، خرید ملک در استانبول، خرید خانه در آنتالیا، اخذ وقت سفارت کانادا در استانبول ، اخذ وقت سفارت کانادا در آنکارا  و اخذ پاسپورت ترکیه در حال حاضر توسط کارشناسان فلاوینگو برای شما انجام می‌شود. پیشنهاد می کنیم که حتی اگر برای تفریح به ترکیه میروید نیم‌نگاهی هم به موضوع خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در این کشور داشته باشد و هنگام حضور در مناطق گردشگری مختلف، با دید بازتری به محله‌های استانبول نگاه کنید تا یک ارزیابی کلی از کیفیت محله‌ها و خانه های موجود در آنها به دست آورید. بدین ترتیب در صورتی که قصد داشتید در آینده به خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در این کشور بپردازید، نیاز به مسافرت دوباره نخواهید داشت. ضمناً تورهای فلاوینگو از تمام شهرهای ایران به استانبول انجام می‌شود. تور استانبول از تبریز، تور استانبول از شیراز، تور استانبول از مشهد، تور استانبول از اصفهان، تور استانبول از اهواز، تور استانبول از تهران و … ضمناً در صورتی که بخواهید به تورهای مشابه در شهرها یا کشورهای نزدیک بروید، تور تفلیس و تور آنتالیا را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم. در مورد تقاضای برخی از افراد برای تور استانبول زمینی هم باید بگوییم فعلا در مجموعه فلاوینگو برنامه ای در این حوزه وجود ندارد.

سؤالات متداول در مورد تور استانبول

تور استانبول ارزان چطور پیدا کنیم؟

بهترین کار این است که به دنبال تور لحظه آخری استانبول بگردید. کافیست با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید تا این تورها را به شما معرفی کنند. این تورها به دلیل اینکه آژانسها می‌خواهند ظرفیت خود را تکمیل کنند، ارزان‌تر هستند

بهترین زمان رفتن به استانبول چه تاریخی است؟

آب وهوای بهار و پاییز در کشور ترکیه متعادل است و خیلی گرم یا خیلی سرد نیست

ایرانیان برای رفتن به ترکیه نیاز به ویزا دارند؟

خیر

از کدام خطوط حمل و نقل در شهر استانبول باید استفاده کنیم؟

خطوط اتوبوس، مترو، تراموا، فونیکولار، کشتی و تاکسی در استانبول بسیار فعال هستند

آیا تور لحظه آخری استانبول امکانات کمتری نسبت به سایر تورها دارد؟

خیر. تور لحظه آخری استانبول، همان تور معمولی است و فقط زمان رزرو آن در نزدیکی برگزاری تور است

بهترین هتل‌های استانبول کدام‌ها هستند؟

معمولاً هتل‌های نزدیک به میدان تقسیم به دلیل اینکه دسترسی مناسبی به مکان‌های گردشگری استانبول دارند، گران‌تر هستند ولی باعث صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل و آسایش بیشتر شما خواهند شد

از کدام جاذبه‌های گردشگری در استانبول بهتر است حتماً بازدید کنیم؟

آکواریوم استانبول، جزیره بیوک آدا، تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپ‌کاپی، برج گالاتا و قصر دلما بچه

غذاهای معروف استانبول چه هستند؟

اسکندر کباب، سوپ مرجیمک و باقلوا بهترین پیشنهادهای غذایی در استانبول هستند

در استانبول چه پولی به همراه داشته باشیم؟

پول رایج کشور ترکیه لیر است. بهتر است در استانبول هم لیر و هم دلار و یورو همراه داشته باشید. البته تبدیل پول در استانبول سخت نیست و بلافاصله می‌توانید پول خود را به لیر، دلار یا یورو تبدیل کنید. بهتر است به صرافی هایی به ناو دوویز بروید که برای تبدیل پول، از شما کمیسیون نمی‌گیرند

در استانبول در چه فرودگاهی پیاده می شویم؟

استانبول دارای دو فرودگاه اصلی است: فرودگاه بین المللی استانبول که جدید است و فرودگاه صبیحا. پروازهای بین ایران و ترکیه از طریق فرودگاه بین المللی انجام می‌شود. پرواز تورهای فلاوینگو هم به همین فرودگاه انجام می شود

برای رزرو تور استانبول عالیگشت می‌توانید با شماره‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button