تور بلغارستان وارنا بهار ۱۴۰۱

0

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا به پایتختی صوفیه است. زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لوا است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. در سال ۲۰۰۵ اتحادیه اروپا، درخواست عضویت بلغارستان را در این اتحادیه پذیرفت و روز عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را ۱ ژانویه ۲۰۰۷ اعلام کرد. بلغارستان کشوری چند فصل است و هر فصلی جذابیت خاص خودش را برای گردشگری دارد. بلغارستان در نیمکره شمالی قرار گرفته و زمستان های سرد و تابستان های گرم دارد. زمستان هوای سرد از روسیه وارد بلغارستان می شود به همین دلیل بیشتر بارش های آن در زمستان به صورت برف است. ماه های مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) ماه های بارانی و رعد و برقی بلغارستان است. در ماه های اگوست و سپتامبر (شهریور و مهر) به ندرت باران می بارد حتی اکتبر (آبان) اغلب خشک است.

تور بلغارستان در بهار

اگر می خواهید تعطیلاتتان را در سواحل مدیترانه بگذرانید، بهار بلغارستان زمان مناسبی است. از ماه مارس تا مه، خیلی بارانی نیست ولی تغییرات دمایی زیادی را در روزهای مختلف می بینید. می توانید در حومه شهرها قدم بزنید و از دیدن مراتع پر از خشخاش، پریموس و انواع ارکیده وحشی لذت ببرید. همراه عالی گشت باشید و بعضی از جاذبه های تور بلغارستان آشنا شوید.

کلیسای وارنا

کلیسای جامع وارنا در قرن ۱۹ ساخته شده و یکی از نقاط دیدنی مرکز شهر به شمار می رود. کلیسای جامع كه یکی از نماد های وارنا است نمایشی از هنر و فرهنگ مردم این شهر است. نقاشی های دیواری، شیشه های رنگ آمیزی شده و برج ناقوس از جذابیت های این مجموعه است. برای دستیابی به برج ناقوس باید از راه پله باریک و مارپیچی که ۱۳۳ پله دارد عبور کنید.

دره رودخانه ایسکار در صوفیه

دره رودخانه ایسکار بهترین مقصد برای سفر یک روزه در تور بلغارستان است. برای این سفر نیازی به ماشین ندارید چون قطاری مستقیم به آنجا وجود دارد. این دره که بین تپه ها و صخره ها قرار گرفته، ظاهری شبیه مار دارد.

 دره گل سرخ در کازانلاک

بلغارستان یکی از صادرکنندگان روغن گل سرخ در جهان است. هر سال جشنواره گل سرخ در شهر کازانلاک (Kazanlak) و دهکده های اطراف آن برگزار می شود. اگر در ماه ژوئن (خرداد) کازانلاک را پر از ژاپنی ها دیدید تعجب نکنید آن‌ها برای دیدن این جشنواره و احترام به گل سرخ هر سال به این شهر می آیند.

جنگل سنگی

جنگل سنگی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در تور بلغارستان است و منطقه ای اسرارآمیز و رمزآلود است. جنگل سنگی بیرون از شهر قرار دارد و تورهای مختلفی برای بازدید از این منطقه برگزار می شود. در این منطقه تا چشم کار می کند ستون های سنگی از دل خاک بیرون آمده اند و در کنار هم یک جنگل سنگی را ایجاد کرده اند. طبق افسانه ها یک غول بزرگ این ستون های سنگی را با چکش داخل زمین فرو کرده است. البته علت علمی پیدایش این جنگل سنگی عجیب هنوز مشخص نشده است.

 کوه های رودپه

کوه های رودپه جایگاه ویژه ای در قلب بلغاری ها دارند. با شروع ماه مارس (اسفند) جشنواره عجیب و غریب پر از هیولاهای پر سر و صدا درکوه های رودپه بلغارستان برگزار می شود. این جشنواره که معروف به کوکری (Kukeri) است در روستای سنتی شیروکالاکا (Shiroka Laka) برگزار می شود. در این جشنواره مردها لباس هایی از پوست حیوانات و خز می پوشند و با زنگ هایی بسته به کمرشان می رقصند و اعتقاد دارند که اجرای این نمایش های کوتاه ارواح شیطانی را از بین می برند.

حمام رومی

زمانی که این منطقه بخشی از امپراتوری رومیان بود حمام های رومی در این شهر رایج شد. حمام های رومی بخشی از ساختمان های بزرگ و زیبای امپراتوری شرق بود و جلوه ای از ثروت و اهمیت وارنا در تور بلغارستان به شمار می رفت. حمام رومی که بازمانده های آن هنوز در وارنا پا برجاست مساحتی معادل هفت هزار متر مربع داشته و تا پایان قرن سوم از آن استفاده می شد. دیوارهای ضخیم این ساختمان از آجر رس تو پر با پنج یا شش لایه ساخته شده است.

صومعه الادزا

در حومه شمال شرقی وارنا، مجموعه غار و صومعه ای عجیب ارتدکس وجود دارد که بخشی از منطقه طبیعی محافظت شده کنار ساحل است. این غارها دست ساز بشر هستند و در یک صخره کوهستانی با نمایی به ارتفاع ۲۵ متر، کنده کاری شده است. داخل صومعه می توانید موزاییک هایی را ببینید که به خوبی سالم مانده اند. اینجا همچنین می توانید نقاشی های قرون وسطایی را ببینید که البته بخشی از آن‌ها از بین رفته اند.

 مزارع اسطوخودوس در شومن و دابریش

بلغارستان یکی از سه تولید کننده برتر روغن اسطوخودوس در جهان است. شومن و دابریش دو منطقه اصلی در بلغارستان هستند که اسطوخودوس در آن‌ها رشد می کند. فقط یک ماشین کرایه کنید و بین شهرها و روستاهای این مناطق رانندگی کنید و از دیدن شکوفه های اسطوخودوس لذت ببرید.

مرکز خرید وارنا تاورز Varna towers

این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر وارنا است که از دو برج به هم وصل شده تشکیل شده است. هر یک از این دو برج دارای ارتفاعی در حدود ۷۰ متر هستند. بر روی برج شرقی، آخرین طبقه آن در واقع یک رستوران گردان به نام مگنتو است. این مرکز خرید امکانات متخلف و متنوعی جهت خرید و سرگرم شدن خانواده شما دارد از جمله فروشگاه های مختلف، فود کورت (انواع رستوران ها و فست فودها)، مرکز بازی های کودکان، سالن بولینگ و سایر امکانات دیگر این مرکز است. به مسافرین تور گرجستان توصیه می کنیم تا از این مرکز خرید دیدن کنید.

جشن بابا مارتا

اول مارس (اواسط اسفند) یک روز رنگارنگ در بلغارستان است، در این روز مردم بلغارستان نخ های قرمز و سفید به نام مارتینیتا را به دور مچ های یکدیگر گره می زنند و یا آن‌ها را به لباس های خود می چسبانند. به اعتقاد آن‌ها برگزاری این آیین سلامتی و خوشبختی مردم را برای سال آینده به ارمغان می آورد.

شهر تاریخی و سواحل سوزوپل Sozopol

سوزوپل با بیش از یک قرن قدمت مجموعه ای از خانه های قدیمی، فضای هنری و ساحل زیباست. بدون شک از دیدن ساحل قدیمی شهر و ساحل کاواتی که نزدیک سوزوپل قرار دارند، لذت می برید.

طبیعت هفت دریاچه ریلا

هفت دریاچه ریلا آمار بیشترین بازدید در طبیعت بلغارستان را دارد. اسم این دریاچه ها بر اساس افسانه ها و شکل ظاهری آن‌ها، ماهی، کلیه، چشم و … گذاشته شده اند. در تور بلغارستان می توانید رقص زیبای Paneurhythmmy را که پیروان Beinsa Douno انجام می دهند، ببینید.

راه رفتن روی آتش در روستای بالگری Balgari

یکی از سنت های منحصر به فرد بلغاری که هنوز می توانید ببینید، نستیناری یا قدم زدن روی آتش است. این آیین همه ساله در تاریخ ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) در روستای بالگری در نزدیکی مرز ترکیه انجام می شود و در آن افراد خاصی روی آتش رقص سنتی انجام می دهند.

شب های دنج در روستای کواچویچسا Kovachevitsa

کوواچویچسا یکی از دهکده های سنتی بلغارستان با خانه های سنگی و خیابان های سنگفرش شده که قرن ها دست نخورده مانده است. مردم روستا خیلی مهمان نواز هستند. هنگام پیاده روی در این روستا بوی دود دودکش ها و عطر غذاهای محلی شما را به مهمانی در این خانه های زیبا دعوت می کند.

اقامت در مهمانخانه روستاها

بهترین مقصد در تور بلغارستان برای تجربه مهمان نوازی واقعی بلغارستان اقامت در مهمانخانه یک روستای دور افتاده است. هنوز روح قدیم در روستاهای این کشور زنده است. اتاقی با شومینه انتخاب کنید و از طعم غذاهای محلی در کنار آتش لذت ببرید.

گلدن سندز

گلدن سندز در حقیقت محبوب ترین ساحل در شهر وارنا محسوب می شود. این ساحل در مجاورت یک پارک ملی بزرگ قرار دارد و به همین علت بسیاری از گردشگران در تور بلغارستان در هتل های اطراف این مکان اقامت می کنند.

پارک مارتین

پارک مارتین با پوشش بی نظیری از گیاهان قاره ای یکی از پارک های حفاظت شده زیبای بلغارستان به شمار می رود. پارک مارتین به واسطه سواحل ماسه ای سفید از خلیج وارنا جدا شده است. این پارک در سال ۱۹۰۸ به سبک انگلیسی ساخته شد و در آن انواع گل، درختان مخروطی و پهن برگ نگهداری می شود. در این پارک یک افلاک نما و آکواریوم دیدنی هم وجود دارد.

خدمات عالی گشت در تور بلغارستان

۷ شب و 8 روز

اقامت در هتل های ۴ و ۵ ستارۀ لوکس وارنا

ویزای بلغارستان

بلیت رفت و برگشت

ترنسفر فرودگاهی

بیمۀ مسافرتی

گشت شهری با همراهی تورلیدر فارسی زبان

 

ما دوست داریم عالی گشت را مشاور سفر خود بدانید؛ با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۲۲۰۱۴۲۳۹ و ۰۹۱۲۶۷۱۲۳۷۸ و ۰۲۱۴۳۶۳۵

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button