در سفر به چین این غذاها رو از دست ندید!

0

 

درسته که ما ایرانی‌ها پیش زمینه خیلی مثبتی از غذای چینی نداریم و وقتی درباره غذای چینی صحبت می‌شه بعضی از ما یاد خوراکی‌های چندش‌آوری مثل حشرات سرخ شده و …. می‌افتیم، اما باید بدونیم که این کل ماجرا نیست و در واقع غذاهای خیلی خوشمزه‌ای وجود دارن که موقع سفر به چین حتما باید اونها رو امتحان کنید! ما اینجا به هشت تا از این غذاها اشاره کردیم؛ امیدواریم امتحان کنید و لذت ببرید!

۱- خوراک گل کلم پخته شده در ظروف سنگی

این غذا که در چین به اون گانگو هواکای (ganguo huacai) گفته می‍شه، در رستوران‌های چینی بسیار پرطرفداره. چینی‌ها گل کلم، پیاز، فلفل قرمز و گوشت رو با هم مخلوط کرده و در نهایت همونجا سر میز با یک شعله آبی رنگ سرخ می‌کنن و بعدش می‌تونید نوش جان کنید.

 

 

۲- جیان بینگ (Jian Bing)

این غذا در چین اونقدر محبوبه که کم کم داره به کشورهای دیگه هم راه پیدا می‌کنه. جیان بینگ چیزی مثل یک ساندویچه که مخلوطی از کرپ، تخم مرغ، نوعی سس شیرین، سبزیجات، نون سرخ شده و گوشته و معمولا در خیابون‌ها توسط دستفروش‌ها تهیه می‌شه. عالیه!

 

 

۳- ریشه گل نیلوفر

این گیاه معمولا برای غیر چینی‌ها ناشناخته است اما در چین جزو سبزیجات خیلی خوشمزه و پرطرفدار به شمار می‌آد. ریشه گل نیلوفر به صورت خام، آب پز، سرخ شده و تفت داده قابل خوردنه.

 

 

۴- سوپ گوشت و نودل

این سوپ پرملات و اشتها برانگیز معمولا موقع صبحونه خورده می‌شه و بهترین انتخاب برای توریست‌هاییه که می‌خوان برای پیاده روی و گشت و گذار در شهر انرژی کافی داشته باشن. اگه غذای تند دوست دارید حتما این غذا را با فلفل فراوون میل کنید!

 

 

۵- گونگ بائو جی دینگ (Gong Bao Ji Ding)

این غذا تشکیل شده از مقدار مساوی مرغ و بادوم زمینی که به همرا مقداری ذرت تند حسابی سرخ می‌شن. این غذا چرب، پرطعم و هیجان انگیزه و البته تند! اگه فلفل خور نیستید به سراغش نرید!

 

 

۶- دامپلینگ (Dumplings)

دامپلینگ‌ها تقریبا شبیه به راویولی هستن، خمیری که مواد غذایی مختلفش داخلش جا داده می‌شه و بعد از اون پخته می‌شه. بعضی از انواع معروفش دامپلینگ مرغ، قارچ و گوشت هستن که معمولا با کمی سرکه یا سس سویا خورده می‌شن.

 

 

۷- دامپلینگ سوپ

حالا که صحبت از دامپلینگ شد، بد نیست با یک نوع خاص اون که ژیائو لانگ بائو (Xiao Long Bao) نام داره آشنا بشیم. داخل این دامپلینگ ها با نوعی آب گوشت که سرد و منجمد شده پر می‌شه و به همراه مواد دیگه داخلش بعد از پخت به شکل یک سوپ داغ درمیاد و می‌تونه برای اونهایی که تا بحال امتحانش نکردن کمی دردسرساز باشه! البته ارزش امتحان کردن داره.

 

 

۸- خوراک اردک پکن (Peking Duck)

این غذای خاص پایتخت چین، تشکیل شده از گوشت کباب شده و ورقه ورقه شده اردک که به همراه نوعی پنکیک، سبزیجات و سس مخصوص سرو می‌شه. این غذا به نوعی از نمادهای اصلی آشپزی در چینه و به همه توریست‌ها در چین پیشنهاد می‌شه.

 

 

 

شما تا بحال غذاهای چینی رو امتحان کردید؟ تجربیات‌تون را با ما در میون بگذارید.

سفر خوب و خوشمزه‌ای داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button