ده جاذبه‌گردشگری ایتالیا

0

کشور ایتالیا بخشی از اتحادیه اروپا و یکی از مدرن‌ترین و توسعه یافته‌ترین کشورهای سراسر دنیا به شمار می‌آید. این کشور از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. شاید جالب باشد بدانید نقشه این کشور شبیه یک چکمه است. اگه قصد سفر به این کشور باستانی رو دارید، با عالی‌گشت همراه بشید تا به شما چند مکان تاریخی زیبا در این کشور رو معرفی کنیم:

۱_کلوسئوم Colosseum

تماشاخانه‌ای بسیار باستانی که در مرکز شهر رم قرار دارد. در این مکان جنگ‌های خونین گلادیاتورها با یکدیگر و با حیوانات وحشی برگزار می‌شد و هزاران نفر به تماشای آن می‌نشستند. اگر از این مکان بازدید کنید، درواقع پا به جایی گذاشته‌اید که قبلا نمادی از قدرت امپراطوران رم بوده است. این بنای بیضی شکل گرچه در طول سال‌ها به آرامی تخریب شده‌است اما هنوز هم یکی از افسانه‌ای ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیاست.

۲_شهر ونیز

سفر به ونیز، سفرخیلی ارزانی نیست، اما به هزینه‌هایش می‌ارزد. در این شهر بدون اتومبیل و پر از کانال و آبراه، کشتی و قایق‌های سنتی‌اش به نام گوندولا، کوچه پس‌کوچه‌های باریک و تودرتو هم زیاد می‌بینید. به مرکز شهر که رسیدید نقشه‌تان را در جیب‌تان بگذارید و در کوچه‌های باریک و عجیبش قدم بزنید. نگران گم شدن‌تان نباشید، بالاخره سر از یک میدان پر از جهانگرد، مثل میدان سن مارکو، یا بندرگاهی یا ایستگاه کشتی‌های داخل شهری درخواهید آورد. در میدان سن‌مارکو بناهای تاریخی مانند کلیسای سن‌مارکو و قصر دوکاله را هم ببینید. این گشت‌وگذارها برای تنفس روح این شهر لازم است.

میدان سن مارکو
میدان سن مارکو

 

کلیسای سن مارکو
کلیسای سن مارکو

۳_برج پیزا

هدف ازساخت این برج، استقرار یک ساعت بزرگ بر بالای آن بود اما این بنا مدتی بعد از احداث انحراف یافت و اکنون به همان صورت باقیست. برج پیزا ۵۵ متر ارتفاع دارد و هر سال برمیزان انحراف آن افزوده می‌شود.

۴_دریاچه کومو  Lake Como

این دریاچه که در منطقه لمباردی قرار دارد؛ سومین دریاچه بزرگ ایتالیا و یکی از عمیق ترین دریاچه های اروپاست که حدود ۴۰۰ متر عمق دارد. قایق سواری روی دریاچه و توقفی کوتاه در چندتا از روستاهای اطراف شاید بهترین تفریح کومو باشد که یک روز کامل زمان نیاز دارد. شهرت این دریاچه بخاطر ویلاهای زیباییست که در زمان رم باستان ساخته شده‌اند. همچنین باغ‌های حیرت انگیزی که از آب و هوای معتدل بهره‌مند هستند زیبایی این دریاچه را دو چندان کرده است.

۵_ کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره فلورانس

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (Cathedral of Santa Maria del Fiore) ، نماد شهر فلورانس در کشور ایتالیا است. معماری این بنا به سبک رنسانس است و گنبدی بزرگ از آجر و به رنگ قرمز دارد که در همه دنیا نمونه آن از نظر بزرگی پیدا نمی شود. بسیاری از مردم هنر دوست دنیا برای مشاهده این کلیسا و گنبد آجری آن به شهر فلورانس مسافرت می کنند.

۶_کلیسای دوئومو میلان

کلیسای جامع میلان (دوئومو) یک اثر معماری شگفت‌انگیز است که در طول حدود ۶ قرن ساخته و سپس به حضرت مریم تقدیم شد. این بنای تاریخی دومین کلیسای بزرگ ایتالیا و چهارمین کلیسای بزرگ جهان به شمار می‌آید. بر اساس شواهد موجود کلیسای دوئومو در مدت ۵۸۲ سال ساخته شده و زندگی سنگ تراشان، معماران و کشیشان زیادی را به خود دیده است.

کلیسای دوئومو میلان
کلیسای دوئومو میلان
کلیسای دوئومو میلان
کلیسای دوئومو میلان

 ۷_پل افسوس Sighs Bridghe

پل افسوس‌ها و یا پل آه یکی از دیدنی‌های ونیز؛ در قرن هفدهم میلادی ساخته شد که یک طرف آن دادگستری و طرف دیگر آن زندان بود. طبق داستان‌های محلی زندانی‌ها پس از دادگاه از طریق این پل روانه زندان می شدند و روی پل افسوس می خوردند. این پل یکی از جاذبه‌های مشهور ونیز است.

۸_ پله‌های اسپانیایی

پله های اسپانیا یکی از دیدنی‌های مشهور شهر رم است. این پالکان طولانی‌ترین و پهن‌ترین پله‌ها در کل اروپا به شمار می‌آیند و بین سال های ۱۷۲۵– ۱۷۲۳ برای نزدیک کردن سفارت اسپانیا به منطقه مقدس واتیکان ساخته شدند.

۹_سواحل آمالفی

آمالفی، خط ساحلی دیدنی است که در امتداد سواحل شبه جزیره‌ی سورِنتینو در جنوب ایتالیا کشیده شده است. این سواحل جزء محبوب‌ترین نقاط گردشگری ایتالیا بوده و هر ساله میزبان بازدیدکنندگان بی‌شماری از گوشه و کنار جهان است.

۱۰_معبد پانتئون

معبد پانتئون در ایتالیا که به معبد رومی نیز شهرت دارد ، یکی از معابد معروف در کشور ایتالیا و شهر رم می‌باشد. گنبد این معبد یکی از بزرگترین‌هاست و از شگفتی‌های معماری بحساب می آید تا جایی که یکی از پر آوازه ترین بناهای معماری در تاریخ بحساب می آید. ساخت این معبد در حوالی سال ۱۲۵ میلادی باز می گردد که دارای ظاهری مدور و گنبدی شکل است.

پانتئون

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button