دیدنی‌های رایگان پاریس

0

سفر از جمله هزینه‌هایی در زندگیه که هم شما رو فقیرتر می‌کنه و هم غنی‌تر؛ اما راه‌هایی هست که به کمکشون می‌تونین هزینه سفرتون رو کمتر کنین، بدون اینکه از لذت سفر و گشت‌و‌گذارتون کم بشه.پاریس، بر خلاف تصور عموم، شهری‌ست که می‌شه توش تقریبا رایگان گردش کرد و دیدنی‌های زیادی رو دید. اول اینکه بیشتر جاهای دیدنی در فاصله یک پیاده‌روی از هم قرار دارن و شما می‌تونین با پیاده رفتن در هزینه تاکسی و مترو صرفه‌جویی کنین. علاوه‌بر‌ این، خیلی از دیدنی‌های این شهر بدون پرداخت ورودیه‌های سنگین در دسترس شما هستن که می‌تونین از دیدن‌شون بدون خرج یک قرون پول، لذت ببرین. در این مطلب بعضی از مکان‌ها و دیدنی های رایگان پاریس را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید بلیط هواپیما پاریس

برای مشاوره رایگان در مورد نحوه دریافت ویزای فرانسه تضمینی ، رزرو تور پاریس ، اخذ ویزای شینگن و همچنین رفع ریجکتی ویزای شینگن، می‌توانید  با شماره تلفن های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۲۰۴۶۲۷۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

کلیسای نوتردام پاریس (Notre-Dame de Paris)

چیزی که خیلی‌ها ازش خبر ندارند اینه که ورود به کلیسای نوتردام پاریس در تمام روزهای سال رایگانه. این کلیسای جامع کاتولیک قرون وسطایی به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک فرانسه شناخته شده و یکی از جاذبه‌های مهم پاریس به شمار می‌ره. اینجا جاییه که ناپلئون اول تاج‌گذاری کرد،  ژاندارک به عنوان قدیسه به رسمیت شناخته شد و ملکه ماری اسکاتلندی با فرانسوای دوم، پادشاه فرانسه، ازدواج کرد.

باغ لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

این باغ در سال ۱۶۱۲ به دستور ملکه ماری مدیچی برای تکمیل اقامت‌گاه تازه‌سازش، یعنی کاخ لوکزامبورگ، ساخته شد و از سال ۱۹۵۸ تاحالا جایگاه مجلس سنای فرانسه بوده. این باغ که در طراحی اون از ریشه ایتالیایی ملکه ماری الهام گرفته شده، با پیاده‌روهای درخت‌کاری شده، بوته‌های سرسبز گل و فواره‌های ظریف تزیین شده.

گالری لافایت (Galeries Lafayette)

شاید عجیب به‌نظر برسه که یک فروشگاه رو به‌عنوان یکی از دیدنی های رایگان پاریس معرفی کنیم؛ ولی این یک فروشگاه معمولی نیست و در اینجا به‌طور مجانی می‌شه از سه جاذبه لذت برد. اول گنبد شیشه‌ای رنگارنگ فروشگاه هست که یادگار باشکوهی از دوران آرت نوو (Art Nouveau) و Belle Epoque به‌شمار می‌ره. دوم اینکه در طبقه هفتم فروشگاه هر هفته یک نمایش مد برگزار می‌شه که می‌تونین برای دیدن اون از قبل وقت بگیرین و در آخر اینکه می‌تونین به طبقه آخر فروشگاه برید و نمای زیبایی از پاریس رو از تراس اون (که البته فقط تابستون‌ها باز هست) تماشا کنین.

کرانه رود سن

جالبه که کرانه رود سن در‌واقع تنها مکانی در پاریس هست که در فهرست جاذبه‌های یونسکو ثبت شده. پیاده‌روی در کرانه رود سن در یک روز آفتابی خیلی دلپذیره. قانونی که به‌تازگی در پاریس تصویب شده، ورود ماشین‌ها رو به بیشتر قسمت‌های حاشیه رود سن، ممنوع می‌کنه؛ بنابراین می‌تونین با آرامش کامل از پیاده روی‌تون لذت ببرین.

تماشای رایگان برج ایفل

حتما لازم نیست ورودیه سنگینی برای رفتن به بالای برج ایفل بپردازین تا نمای فوق‌العاده پاریس رو از اون بالا تماشا کنین. اگه بازدیدتون با روزِ طاقِ پیروزی (Arc de Triomphe)، که یکشنبه اول هر ماه هست، هم‌زمان بشه، می‌تونین از ورودیه رایگان در این روز استفاده کنین. باید بگیم که در این روز، یعنی اولین یکشنبه هر ماه، خیلی از دیدنی‌های دیگه در پاریس، مثل موزه لوور، موزه پیکاسو، موزه هنرهای معاصر (Musée d’Art Modern)، موزه رودین (Musée Rodin) و موزه اورسی (Musée d’Orsay) هم ورودیه ندارند.

اما اگر در این روز در پاریس نبودین، گزینه‌های جایگزین دیگری هم وجود دارن. شما می‌تونین در هر ساعتی از روز به میدان تروکادرو (Trocadéro) که در طرف مقابل رود سن از برج ایفل قرارگرفته برین تا نمای زیبایی از برج ایفل رو تماشا کنین. همین‌طور می‌تونین در ردیف ستون‌هایی که از فیلم Inception معروف شدن قدم بزنید و نمایی از رود سن و برج ایفل رو تحسین کنی.  از طبقه بالای فروشگاه Printemps هم می‌تونین عکس‌های زیبایی از برج ایفل و پاریس بگیرین.

گورستان پر-لاشز (Cimetière du Père-Lachaise)

این گورستان، با ۴۳ هکتار مساحت، بزرگ‌ترین گورستان پاریس و از مشهورترین گورستان‌های دنیا به‌شمار می‌ره. مشاهیر زیادی در اینجا به خاک سپرده شده‌ان؛ از جمله ادیت پیاف (خواننده فرانسوی)، نادار (عکاس فرانسوی)، فردریک شوپن (پیانیست و آهنگ‌ساز برجسته لهستانی)، اسکار وایلد (داستان‌نویس و نماشنامه‌نویس ایرلندی)، پل الوار (نویسنده فرانسوی)، صادق هدایت، غلامحسین ساعدی، انوره دو بالزاک (نویسنده فرانسوی) و جیم موریسون (خواننده و آهنگساز آمریکایی). این گورستان اولین باغ گورستان ساخته شده در پاریس بوده و از‌همین‌رو، خیابون‌های سنگ‌فرش شده  با درختان کهنسالش، مکان خوبی برای قدم‌زدن هم هست.

باغ تویلری (Jardin des Tuileries)

باغ تویلری که در واقع بخشی از موزه لوور محسوب می‌شه، در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در کرانه رود سن ساخته‌ شده و میدون کنکورد (Place de la Concorde) رو از موزه لوور جدا می‌کنه. اسم این باغ از کوره آجرپزی گرفته‌ شده که پیش از دستور ساخت باغ توسط کاترین دومدیچی در این محل قرار داشته. طراحی باغ توسط آندره لو نوتر، باغبون محبوب شاه لویی چهاردهم، به سبک رسمی فرانسوی انجام شده.

 

باغ کاخ سلطنتی (Jardin du Palais Royal)

حیات داخلی کاخ سلطنتی، با باغ‌های زیبای فرانسوی در یک سمت و کاخ با‌شکوه متعلق به کاردینال ریشلیو، بزرگ‌زاده، سیاست‌مدار و روحانی فرانسو، در سمت دیگر جای مناسبی برای گشت و گذاره. این محوطه از سال ۱۹۸۶ به این‌سو با ستون‌هایی هنری از هنرمند فرانسوی دنیل بورن (Daniel Buren) تزئین شده.

 

حیات داخلی کاخ سلطنتی

موزه کارناوالت (Carnavalet Museum)

موزه کارناوالت، که در یک عمارت زیبای قرن یازدهمی مستقر شده، تاریخ شهر پاریس رو از ابتدا تاکنون روایت می‌کنه. دیدن این موزه به دوست‌داران پاریس توصیه می‌شه. این موزه یکی دیگر از دیدنی های رایگان پاریس محسوب میشه.

پارک بوت شومون (Parc des Buttes Chaumont)

این پارک که بر‌ روی یک تپه واقع شده، نمای منحصربه‌فردی از شهر پاریس به گردشگران ارایه می‌کنه که ارزش پیاده‌روی تا بالای تپه رو داره. پارک بوت شومون، با نزدیک به ۲۵ هکتار مساحت، پنجمین پارک بزرگ پاریس به شمار می‌ره و در سال ۱۸۶۷، یعنی دوران حکومت ناپلئون سوم، افتتاح شده.

خانه-موزه ویکتور هوگو (Maison de Victor Hugo)

شاید تعجب کنید؛ اما مجموعه دائمی خونه موزه ویکتور هوگو به‌طور رایگان به روی عموم بازه. ویکتور هوگو از سال ۱۸۳۲ تا ۱۸۴۸ در این خانه زندگی کرده و بیشترین بخش معروف‌ترین رمانش، یعنی بینوایان، رو در همین خونه نوشته.

سینمای روباز پارک لاویلت (Parc de la Villette Open Air Cinema)

اگه زبان فرانسه بلد هستین و نیازی به زیرنویس ندارین، این سینمای روباز در چمن‌زار سرسبزی در  پارک لاویلت گزینه مناسبی برای شب‌های گرم تابستان پاریسی به‌شمار می‌ره. ورود برای عموم آزاده و هزینه‌ای نداره؛ اما شما می‌تونین صندلی تاشو یا پتو اجاره کنین.

باغ گیاه‌شناسی (Jardin des Plantes)

یکی دیگر از دیدنی های رایگان پاریس باغ گیاه شناسی این شهر است. این باغ که بخشی از موزه تاریخ طبیعی پاریس به‌شمار می‌ره، شامل چهار بال اصلی و ۱۲ باغ جداگونه‌ست که در مجموع ۸۵،۰۰۰ گونه از گیاهان و حیوون‌های خاص رو در خودش جاداده. این مجموعه، چهار قرن پیش به دستور شاه لوئی هشتم، به‌عنوان یک باغ دارویی احداث شد. بعضی از گیاهان کاشته شده در این باغ، از آن زمان تاکنون باقی موندن.

خیابان‌های سرپوشیده

اگه تو مدت اقامت‌تون در پاریس هوا بارونی شد، نگران نشین. کافیه به خیابون‌های تاریخی سرپوشیده در مرکز پاریس برید که از قرن هجدهم تا الان در پاریس وجود دارن. بعضی از خیابون‌های محبوب مسقف Passage des Panoramas، Galerie Vivienne، Passage du Grand Cerf و Passage Verdeau هستن که توشون می‌تونین هرچیزی، از فروشگاه کتاب‌های دست‌دوم تا غذاخوری‌های کوچیک و استودیوهای هنری رو پیدا کنین.

کانال سن مارتین (Canal Saint-Martin)

این کانال ۴/۵ کیلومتری در شرق پاریس به دستور ناپلئون اول در اوائل قرن نوزدهم ساخته شد تا آب تازه برای جمعیتِ رو به افزایشِ شهر رو تامین کنه. امروزه حاشیه این کانال مکان دلپذیری پر از کافه‌ها و نونوایی‌های رنگ‌ و‌ وارنگ و جذابه.

قصر کوچک (Petit Palais)

قصر کوچک در‌واقع اسم یک موزه هنری در پاریسه که در ابتدا به نیت نمایشگاه بین‌المللی پاریس در سال ۱۹۰۰ (هم‌زمان با احداث برج ایفل) ساخته شد و امروزه موزه هنرهای زیبای پاریس در اون قرار داره. مثل موزه لوور، گالری‌های Petit Palais هم به باشکوهی آثار هنری هستن که  در خودش جا داده و به‌خودی‌خود جزو جاذبه‌های موزه به‌شمار می‌رن. مجموعه آثار هنری این موزه بسیار متنوعه و از چندین قرن تاریخ هنر بصری جمع‌آوری شده. از جمله نقاشانی که آثارشون در این موزه به‌نمایش دراومده می‌شه به فراگونارد، مونه، سزان، رودین و رامبراند اشاره کرد.

پیاده‌راه درخت‌کاری‌شده (Promenade plantée)

این پیاده‌رو که در فرانسه به نام Coulée verte  به معنی “مسیر سبز” هم شناخته می‌شه، یک مسیر پیاده‌روی سرسبزه که بر روی تپه‌ای در پاریس ساخته شده. این پیاده‌رو ۴/۵ کیلومتری، بر روی یک راه‌آهن متروکه احداث شده و یکی از محبوب‌ترین جاها برای پیاده‌روی پاریسی‌هاست.

ساختمان شورای شهر (Hôtel de Ville)

ساختمان شورای شهر پاریس، به‌نام Hôtel de Ville، که بزرگ‌ترین ساختمان شورای شهر در اروپا به‌شمار می‌ره، جزو معدود سازه‌های قرن شونزدهم هست که به دلایل امنیتی بسته نشده و ورودش برای عموم آزاده؛ علاوه بر این، در طول سال، نمایشگاه‌های جالبی در اینجا برگزار می‌شه؛ همچنین شما می‌تونین با وقت قبلی، در یک تور رایگان از اتاق دولت شرکت و از اون بازدید کنید.

برای مشاوره رایگان در مورد نحوه دریافت ویزای فرانسه تضمینی ، رزرو تور پاریس ، اخذ ویزای شینگن و همچنین رفع ریجکتی ویزای شینگن، می‌توانید  با شماره تلفن های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۲۰۴۶۲۷۶-۰۹۱۲ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button