دیدنی های شهر ازمیر ترکیه

0

از بازارهای شلوغ گرفته تا جاهای دیدنی و سواحل دل انگیز دریای اژه، ازمیر مکان های زیادی برای دیدن دارد. ازمیر در سواحل غربی آناتولی واقع شده است و سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد. این شهر به عنوان بندر اصلی منطقه اژه شناخته می شود و یکی از مراکز مهمِ تجارت، هنر و فرهنگ ترکیه است.ازمیر با گذشت بیش از 8000 سال، مکان دیدنی و فریبنده برای گردشگران جهان است. همچنین این فرصت را ایجاد می کند تا با فرهنگ و تاریخ پر جنب و جوش ترکیه که مؤثر از شرق و غرب است، آشنا شوید. نور دلپذیر آفتاب و زیبایی طبیعی و بی نظیر این شهر، به ازمیر جذابیتی فراموش ناشدنی بخشیده است؛ آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید. با فلاوینگو همراه باشید.

برای رزرو تور ازمیر و همچنین رزرو تور استانبول و دیگر شهرهای ترکیه می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.  تلفن: ۰۲۱۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶

تفریحات ازمیر ترکیه

سپری کردن وقت در ازمیر کار آسانی است، کافه ها و کلوپ های بی شماری که تا اواخر شب کار می کنند، در این امر کمک بزرگی هستند. گردشگران علاقه‌مند به اجرای زنده موسیقی می توانند ازمیر را به عنوان مقصدی هیجان انگیز ببینند. برای امکان تفریح و لذت بردن از غذاهای خوشمزه «کافه دانته» یکی دیگر از مکان های عالی است که نه تنها غذاهای خارق العاده ای بلکه منظره ای دیدنی و جذاب از دریای اژه را در اختیار شما قرار می دهد.

سواحل بی شمار ازمیر شرایط تفریحی شاد و فعالی را برای بازدید کنندگان ارائه می دهد. فعالیت هایی مانند والیبال ساحلی، غواصی و هندبال در اینجا بسیار محبوب است. همچنین می توان قایقی را برای قایق سواری اجاره کرد و ضمن لذت بردن از سواحل تمیز شهر، از تفریحی دریایی لذت برد. برای اینکه تفریحات ساحلی هیجان انگیز تر باشد، از کمپ های ساحلی ازمیر نیز بهره مند شوید.

بازدید از «پارک تای» نمی تواند بی تفاوت جلوه دهد. در پارک، بازدید کنندگان می توانند سوار اسب شوند و اسب سواری تجربه کنند. در این پارک می توان حیواناتی را از مناطق مختلف آب و هوایی دید (به عنوان مثال حیواناتی که در صحرای آفریقا، آسیا یا مناطق استوایی زندگی می کنند). آکواریوم «فانتستیک» همچنین مورد علاقه همه افراد محلی و مهمانان این شهر است. این آکواریوم زیبا مکان مناسبی برای افرادی است که می خواهد با دنیای زیر آب آشنا شود…

خیابانی با نام عاشقانه Sevgi Yolu (چمن عاشقان) یک مکانی دائمی برای نمایشگاه های مختلف هنری تبدیل شده است. این مکان جایی است که شما نه تنها می توانید اثر هنری را که دوست دارید خریداری کنید، بلکه حتی یک پرتره از خود سفارش دهید. بازار ازمیر غالباً یکی از مکان های مورد علاقه مسافران در ترکیه به حساب می آید. این بازار در مقیاس بزرگ با تعداد زیادی خیابان و بلوار به طور سنتی گردشگران را با انتخاب بسیار زیاد مغازه ها و فروشگاه هایی که در آن خریداران شگفت انگیزترین صنایع دستی، جواهرات و منسوجات را ارائه می دهند روبرو خواهند شد.

دیدنی های چشمه ازمیر

چشمه یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که در غرب ازمیر قرار دارد. مسافرانی که به استان ازمیر سفر می کنند، سَری هم به شهر چشمه می زنند؛ از این رو، شناخت جاذبه های شهر می تواند برای گردشگران یاری رسان باشد:

قلعه چشمه: این قلعه از برجسته ترین نقاط دیدنی شهر چشمه است و از جاذبه های مهم گردشگری آن به شمار می رود. قدمت این قلعه به 500 سال قبل بر می گردد که بنا به دستور امپراتور عثمانی که از سال 1481 تا 1512 قصد داشت از این قلعه در برابر حملات دزدان دریایی محافظت کند، ساخته شد. این قلعه با شکوه در قلب شهر قرار گرفته و با دیوارهای مستحکمش بر کل شهر تسلط دارد. در حال حاضر این محل به عنوان موزه فعالیت می کند و طیف وسیعی از آثار قدیمی جذاب را به معرض نمایش می گذارد تا جلوه های عمیق تری از تاریخ شهر چشمه را نشان دهد.

تفرجگاه ساحلی چشمه: جذابیت اصلی این شهر، تفرجگاه مجللی است که در امتداد خط ساحلی در غرب جزیره ازمیر واقع شده است. این منطقه یک بندر طبیعی است و در سال 2010 افتتاح شد و تعدادی از بوتیک ها، کافه ها و رستوران ها برای استفاده عموم در این مکان دسترس است. این تفرجگاه ساحلی دارای بیش از 400 اسکله است و برای استفاده از قایق ها در هر زمان در طول روز قابل دسترسی است. امکانات و خدمات بی شماری همانند قایق بادبانی، امنیت 24 ساعته، پارکینگ ایمن اتومبیل و اینترنت بی سیم (وای فای) از طریق این تفرجگاه ساحلی ارائه می شود. این منطقه به دلیل چشم اندازهای دیدنی که از محیط اطرافش گرفته است، جاذبه گردشگری بسیاری محبوبی است.

پارک آبی چشمه: در ماه های ژوئن، ژوئیه، آگوست و سپتامبر این پارک باز است و تجربیاتی هیجان انگیز را برای کل اعضای خانواده ارائه می دهد. پارک آبی چشمه در مساحتی بیش از 12 دهه امتداد دارد و نزدیک به 200 گزینه سرگرمی مختلف و فعالیت های تفریحی را برای شما ارائه می دهد. یک استخر عظیم در ابعاد 4500 متر مربع علاوه بر استخر بچه ها نیز موجود است و حتی بزرگ‌سالان نیز می توانند به فرزندانشان بپیوندند. برای مهمانانی که استراحت را ترجیح می دهند، چندین تختخواب چوبی در زیر نور آفتاب به همراه چتر در این مکان موجود است.

آلاکاتی چشمه: دیر زمانی یک روستای باستانیِ رومی بود، شهر آلاکاتی در چشمه دارای تاکستان های قدیمی و تعدادی از ساختمان ها و بناهای تاریخی است. در چند کیلومتری جنوب شرقی چشمه واقع شده است و به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شود. این شهر دارای تعداد زیادی رستوران، کافه و بوتیک خرید است که پذیرای بازدید کنندگان محلی و خارجی است. علاوه بر بازار عتیقه در روزهای شنبه و یکشنبه، یک بازار عمومی در روزهای شنبه نیز برپا می شود که انواع میوه های تازه، سبزیجات، پوشاک، اقلام خانگی و بسیاری دیگر را به فروش می رساند. آلاکاتی همچنین به دلیل وجود فعالیت های ورزشیِ آبی نیز مشهور است.

باغ وحش ازمیر

دیدنی های شهر ازمیر ترکیه

این باغ وحش در سال 2008 افتتاح شد و به عنوان یکی بزرگ‌ترین پارک های زندگی طبیعی در اروپا شناخته می شود. باغ وحش ازمیر دارای بیش از 1200 حیوان وحشی و اهلی شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان و گونه های در معرض خطر مانند فیل آسیایی است. به لطف تمهیدات ویژه انجام شده در منطقه، شرایط لازم برای آسایش حیوانات فراهم شده است. این باغ وحش با تعداد 1048 حیوان در 128 گونه، یک مرکز بزرگ نگهداری از حیوانات است.

به محض ورود به باغ وحش، نقشه مفصلی به شما داده می شود و پس از آن می توانید طیف گسترده ای از حیوانات باغ وحش را همانند موارد زیر مشاهده کنید:

  • انواع پرندگان
  • زرافه، گورخر، کرگدن و شترمرغ
  • شتر، گوزن قرمز، غزال و فیل
  • خرس، گرگ، کفتار، میمون، ببر و شیر
  • تمساح، ما و دیگر خزندگان

عضویت در انجمن اروپایی باغ وحش ها و آکواریوم ها (EAZA)، باغ وحش ازمیر عمدتاً در بین مردم و گردشگران بسیار محبوب است. این باغ وحش در تمام طول سال باز بوده و از میهمانان خود پذیرایی می کند. در طول فصل تابستان، این پارک ساعت های 18.30 روزهای هفته و 19:30 در تعطیلات آخر هفته بسته می شود؛ و در طول زمستان ساعت 17:00 بسته می شود.

هتل های ازمير

سوییسُتل بیوک افس (Swissôtel Buyuk Efes): این هتل در قلب ازمیر واقع شده است و مشرف بر دریای اژه می باشد. اتاق‌هایی با تلویزیون LCD دارد و دارای استخرهایی داخلی و خارجی می باشد. تمام اتاق ها کاملاً مدرن بوده و مجهز به تهویه هوا، اینترنت و تلویزیون ماهواره ای هستند. رستورانی در پشت بام این هتل با منظره ای زیبا از خلیج ازمیر، فضایی رمانتیک را ارائه می دهد که غذاهای مخصوص سرو می کند، همچنین یک تراس باغیِ دوست داشتنی نیز دارد.

خدمات درمانی و زیبایی حرفه ای در مرکز اسپا هتل در دسترس است. میهمانان می توانند در باشگاه های بدن‌سازی و تنیس ورزش کنند. فرودگاه بین المللی ازمیر عدنان مندرس تنها 15 کیلومتر با هتل سوییسُتل بیوک افس فاصله دارد.

رنسانس (Renaissance): این هتل در مرکز شهر در ازمیر، چند قدم از ساحل واقع شده است. هتل رنسانس دارای استخر سرپوشیده، حمام ترکی و سونا، یک مرکز تناسب اندام و امکانات ماساژ نیز است. تمام اتاق های هتل رنسانس ازمیر شامل تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانال های ماهواره ای و مینی بار، حمام اختصاصی، سرویس بهداشتی و موارد دیگر است.

رستوران هتل در پشت بام با تراسی با چشم اندازهای زیبا از خلیج ازمیر، غذاهای مدیترانه ای خوشمزه ای را سرو می کند. صبحانه به سبک بوفه ارائه می شود. میهمانان می توانند از خدمات 24 ساعته اتاق، پارکینگ رایگان، لباسشویی و صرافی نیز بهره مند شوند. فرودگاه ازمیر عدنان مندرس در فاصله 17 کیلومتری هتل رنسانس قرار دارد.

اسوالین (Svalinn): این هتل با ارائه تراس و مرکز اسپا و مجموعه ای از امکاناتی مانند سونا و سالن بدن‌سازی، یکی از هتل های 5 ستاره ازمیر ترکیه است. اتاق های هتل اسوالین با دکوراسیون زیبا، مسافران بسیاری را در طول سال جذب خود می کند. اتاق ها دارای حمام اختصاصی هستند و اتاق های ویژه تر حمام آبگرم یا وان گرم مخصوص دارند.

شما می توانید از صبحانه روزانه به عنوان یک بوفه آزاد در رستوران هتل لذت ببرید. در هتل می توانید بیلیارد و دارت بازی کنید. «برج ساعت ازمیر» 10 کیلومتر با هتل اسوالین و کادیفکاله 9 کیلومتر با آن فاصله دارد. نزدیکترین فرودگاه، فرودگاه عدنان مندرس است که با ماشین تنها 5 دقیقه با هتل فاصله دارد.

جزایر اطراف ازمیر

دیدنی های شهر ازمیر ترکیه

جزایر اوراک، هیریرز و کارترد با صخره های شیب دار و شفاف خود که به ارتفاع 80 متر می رسند، بسیار دیدنی هستند. در قسمت جنوبی جزیره اوراک ساحل تمیز و طولانی وجود دارد. جزیره اینسر برای مردم محلی و به خصوص برای گردشگران، به دلیل داشتن مکان های تفریحی مناسب و سواحل زیبا، انتخابی عالی است.

جزایر دوست داشتنی فوکا و خلیج های کوچک اطراف آن، یکی از آخرین مستعمرات باقی مانده از اطراف دریای مدیترانه در ترکیه است. این جزایر جایی هستند که می توان آرامش مطلق را تجربه کرد.

تور ازمیر

شهر پر جنب و جوش ازمیر مدت‌ها است که هم یک مرکز تجاری پر زرق و برق و هم یک مقصد مسافرتی محبوب برای گردشگران خارجی و داخلی است. ازمیر همچنین یک پایگاه عالی را برای کشف ویرانه های باستانی افسس و پرگاموم و همچنین استخرهای کلسیم موجود در پاموکاله است.

از دیدنی های شهر ازمیر ترکیه هر آنچه بگوییم کم است، ولی برای بسیاری از مسافران این پرسش ایجاد می شود که: «هزینه تور ازمیر ترکیه چقدر است؟» باید بگوییم که هزینه تور اغلب به روز و ماه سفر، نوع هواپیما، نوع هتل، هزینه حمل و نقل، هزینه خورک و امکانات دیگر وابسته است. با این حال، بسیاری از آژانس های گردشگری دارای تنوع گسترده ای از انواع و اقسام تورهای مسافرتی ازمیر هستند، بنابراین لازم است بر حسب میزان بودجه و نیازهای خود، تور مناسب را جستجو و انتخاب کنید.

چرا باید از ازمیر ترکیه دیدن کرد؟

ازمیر برخلاف بسیاری دیگر از شهرهای محبوب ترکیه، تنها دارای سواحل نیلی رنگ نیست، بلکه دارای پارک های متعدد و باغ های بسیار زیبایی نیز است. این شهر توریستی یکی از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیان است؛ هر ساله بسیاری از هم‌وطنان به این شهر سفر می کنند تا از سواحل خنک آن نهایت لذت را ببرند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، پیشنهاد سفر به ازمیر را در هیچ زمان از دست ندهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button