شاهکارهای معماری در دنیا

0

بسیاری از از مردم برای فرار از تکرار و روزمرگی دست به انجام کارهای عجیبی می‌زنند. مثلا معمارانی که از ساختمان‌های چهارگوش و تکراری خسته می‌شوند ابتکار به خرج می‌دهند و یک شاهکار بی‌نظیر خلق می‌کنند که نمونه مشابهی از آن را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید. با وبلاگ عالی‌گشت همراه بشید تا به شما عجیب ترین ساختمان‌های دنیا رو معرفی کنیم:

کلیسای برزیلیا در کشور برزیل

ساخت این بنا از سال ۱۹۵۸ در ریو دوژانیرو شروع شد و در سال ۱۹۷۰ به پایان رسید. این کلیسا بر روی ۱۶ ستون بتونی ایستاده است و ستون‌هایش با وزن ۹۰ تنی؛ به گونه ای طراحی شده‌اند که بیانگر دو دستی باشند که به سوی آسمان دراز شده!

اتمیم،بروکسل

این بنای شگفت انگیز در حقیقت نمونه یک مولکول آهن است که حدود یک میلیارد بار بزرگتر شده است. این بنای بزرگ در یک بزرگراه به گونه ای طراحی شده که خودروها از زیر آن عبور می کنند. میله‌هایی که کره‌ها رو به هم وصل می‌کنند، پله‌های برقی سرپوشیده‌ای هستند که کمک می‌کنند بازدیدکننده‌ها از کره‌ای به کره‌ی دیگر بروند.

کتابخانه شهر کانزاس آمریکا

به جرات می‌توان گفت این کتابخانه عجیب‌ترین کتابخانه دنیاست. فرض کنید در خیابان‌های کانزاس در حال راه رفتن هستید و ناگهان چشمتان به تعداد زیادی کتاب غول‌پیکر در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌افتد که کنار خیابان قرار گرفته اند! حتی نام کتاب و نویسنده هم روی کتاب‌ها درج شده است. مسئله جالب این است که کتاب‌ها در سایز و اندازه یک ساختمان دو طبقه هستند. این ساختمان منحصر بفرد سال ۱۸۷۳ ساخته شد.

خانه‌های مکعبی هلند

این بنا؛ خانه‌های مکعب شکلی هستند که توسط معمار معروف پیت بلوم در سال ۱۹۸۴ ساخته شده اند. ۳۹ خانه با زاویه ۴۵ درجه که هر کدام حدود ۱۰۰ متر مربع بوده و یک چهارم از فضای خانه بدلیل نوع معماری غیرقابل استفاده است.

خانه رقص پراگ

معماری منحصر به‌فرد در پراگ هر ساله تعداد زیادی از گردشگران دنیا رو به خود جلب می‌کند و سال‌هاست که زبان زد عام و خاص است. این خانه منحصر به‌فرد توسط شرکت فرنگری از سال ۱۹۹۲ شروع شد و در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط رئیس جمهوری وقت کشور افتتاح شد.

ساختمان سبد، اوهایو، آمریکا

ساختمان غول پیکر سبد (The Basket Building )، یک ساختمان بسیار عجیب هفت طبقه اداری است که برای ساخت آن از سبد خرید الهام گرفته شده است و در اوهایو در ایالت متحده آمریکا قرار دارد.  مساحت این ساختمان ۲۵ هکتار است و ظرفیت ۵۰۰ کارمند رو به طور استاندارد دارد ، همچنین تعداد پنجره های این ساختمان سبدی شکل ۸۴ عدد می باشد.


برج پیچیده، سوئد

برج پیچنده (Turning Torso) بلندترین آسمان‌خراش کشور سوئد است. البته این برج حرکت نمی‌کند اما ظاهر آن طوری طراحی شده که به بیننده القا می‌کند که در حال چرخش است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button