سفر هوایی با صندلی چرخدار

0

سفر هوایی با صندلی چرخدار در صورتی است که با وجود معلولیت قراراست به تنهایی سفر کنید و یا نیاز به خدمات خاصی در هواپیما دارید. توجه داشته باشید که در صورت نیاز به کمک قبل از سفر حتما اطلاعات لازم را در رابطه با میزان کمک خدمه هواپیما کسب کرده و محدودیت‌ها و نیازهای خود را به آن‌ها شرح دهید. بهتر است قبل از پرواز همه مشکلات و محدودیت‌های خود مانند مشکلات بینایی، شنوایی، مشکلات گفتاری، نیازهای دارویی و… را با مسئولین آژانس یا شرکت هواپیمایی در میان بگذارید. یاد آور می شویم در این مطلب از مطالب این مقاله هم استفاده شده است.

ایرلاین یونایتد آمریکا، ایرلاین WestJet کانادا، ایرلاین Allegiant (وفادار) ترکیه، ایرلاین ANA ژاپن، ایرلاین Etihad Airways امارات متحده عربی، ایران ایر (هما) ایران و ایرلاین ماهان در میان پروازهای ایرانی خدمات خوبی را در زمینه‌ی سفر باوجود معلولیت ارائه می دهند.

سفر هوایی با صندلی چرخدار
فرودگاه‌های هوشمند

به خاطر داشته باشید

اگر ویلچیرتان برقی است، حتما لوزام جانبی آن از جمله شارژر و در صورت امکان باتری اضافی را به همراه خود داشته باشید. همچنین بهتر است که ابعاد ویلچر خود را به شرکت هواپیمایی گفته و در صورت وجود محدودیت، از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید که بایستی در سفر همراهتان باشد، آن‌ها را فراموش نکرده و حتما نسخه آن‌ها را همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید دوباره آن‌ها را تهیه کنید.

برخی از فرودگاه‌ها برای راحتی سفر افراد با شرایط خاص و سالمندان، ورودی‌های مخصوصی دارند تا این افراد به مدت طولانی در صف منتظر نشده و اذیت نشوند. ولی بهتر است در صورت امکان کمی زودتر به فرودگاه برسید تا سریع‌تر کارهایتان را انجام داده و در هیچ صفی معطل نشوید.

در رابطه با صندلی که قرار است برایتان رزرو شود نیز دقت کافی داشته باشید تا در جای مناسبی بنشینید. سعی کنید در صورت امکان صندلی‌تان نزدیک به دستشویی باشد تا در صورت نیاز، راحت‌تر از آن استفاده کنید.

غرفه‌های عرضه خدمات

خدمات CIP

یکی از منحصر به فردترین خدمات برای افراد خاص به حساب می‌آید که بسیاری برای راحتی خود در طول سفر از آن استفاده می‌کنند. مسافرین علاقمند به استفاده از سفر هوایی با صندلی چرخدار می‌توانند از قبل آن‌ را از آژانس‌های تحت قرارداد فرودگاهی خریداری کنند.

سفر هوایی با صندلی چرخ دار
خدمات فرودگاهی

شرایط مسافر توان‌خواه در ماهان ایر

مسافرتوان‌خواه به افرادی اطلاق می گردد که به علت شرایط پزشکی، فیزیکی و یا روحی نیازمند مراقبتهای ویژه‌ی فردی هستند که به طور معمول برای سایر مسافران فراهم نمی گردد.

مسافر توانخواه به فردی اطلاق میشود که دارای شرایط ذیل است:

ناتوانی دائم: برای مثال فلج تمام و یا بخشی از بدن، ورم مفاصل، ناشنوایی و نا بینایی

ناتوانی موقت: جراحی اخیر و یا درمان های پزشکی اخیر ازقبیل: دست و پای شکسته

بیماری های فیزیکی و روحی.

افراد نابینا و ناشنوا که نیازی به همراهی ندارند مگر در صورت سفر گروهی با جمعی کثیر ‚ حضور حداکثر تا ۴ مسافر نابینا و ناشنوا در یک پرواز امکان پذیر است . مسافران نابینا نیازبه ارائه گواهی پزشکی ندارند مگر درصورت سفر گروهی از تعداد کثیری افراد نابینا با یکدیگر ‚ دراین صورت گواهی گروهی طبق روال معمول مورد نیازاست .ضمنا” با مسافرانی که موقتا” بینایی خود را ازدست داده اند همانند مسافران توانخواه و با ارائه فرم MEDA رفتار می گردد . همراهی مسافران نابینا توسط کارمندان هواپیمایی ماهان پرداخت هیچ هزینه ای را دربر نخواهد داشت.

سفر هوایی با ویلچر
گیت مخصوص عبور صندلی چرخدار

کدهای مختلف برای سفر هوایی معلولان

درخواست ویلچر ماهان و سایر خدمات برای معلولین معمولاً به کمک درج کدهایی خاص بر روی بلیط مسافران توان خواه، به ایرلاین ماهان ارائه می شود. نیاز به استفاده از ویلچرخاص توسط مسافر بوسیله کد های AIRIMP معین می گردد:

WCHR

مسافرانی که قادر به بالاو پایین آمدن ازپله ها و راه رفتن داخل کابین هواپیما بوده ولی برای طی مسیرطولانی به سمت هواپیما و برعکس نیازبه ویلچردارند.

WCHS

مسافرانی که قادربه حرکت به سمت هواپیما وبرعکس بوده اما قادر به بالاو پایین رفتن از پله ها نمی باشند بنابراین باید دربالا و پایین رفتن ازپله ها به آنها کمک شود.

WCHC

مسافرانی که کلا” قادر به حرکت و یا نزدیک شدن به هواپیما و بالا و پایین رفتن از پله ها نمی باشند . بنابراین باید درتمام مراحل بالا و پایین رفتن از پله ها‚ حرکت به سمت هواپیما ‚ تا صندلی کابین و برعکس به آنها کمک شود. این نوع ویلچر قابل حرکت درفضای کابین هواپیما هستند ومختص مسافران کاملا” بی حرکت می باشد .

معلولان محترم و مسافران توان خواه می توانند برای مشاوره بیشتر در این زمینه و همچنین رزرو تور با ویزای تضمینی، با همکاران ما در فلاوینگو تماس بگیرند. شماره های 43635000-021 و 09122046276 به همین منظور اختصاص داده شده اند.

مسافرانی که نیاز به گواهی پزشکی نداشته ولی نیازمند استفاده ازویلچر هستند از طریق رزرواسیون اعلام درخواست خود را اعلام می نمایند. مسافرانی که با ویلچرخود به فرودگاه ورود دارند و متمایل به انتقال ویلچر با خود به مقصد هستند مجاز به استفاده از ویلچرخود تا زمان سوار شدن می باشند. در زمان پذیرش تگ جامه دان به ویلچر الصاق میشود تا ویلچر نیزبه عنوان یکی از جامه دان های پذیرش شده محسوب گردد.

شایان ذکر است طبق مقررات و دستورالعمل هواپیمایی ماهان و بر اساس ظرفیت قانونی هر هواپیما، فقط مسافرانی که از طریق رزرواسیون درخواست ویلچر خود را اعلام نموده و SSR در بلیط ایشان درج شده باشد، مجاز به پذیرش در فرودگاه و استفاده از ویلچر هستند. ضمناً هواپیمای BAe/RJ از این قاعده مستثنی است.

سفر معلولان با هواپیما
خدمات شرکت‌های هواپیمایی به معلولان

شرایط مسافران توان‌خواه در پروازهای هما

مسافران با معلولیت حرکتی، نابینا، کم بینا، ناشنوا نیــازمند به اطلاع رسانی پیش از انجام مســافرت خــود هستند. این دسته از مسافرین ملزم به اظهار مشکل خود هنگام خرید بلیت جهت انجام تمهیدات لازم برای پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما هستند.

محدودیت پذیرش مسافران نیازمند به سفر هوایی با صندلی چرخدار شرکت هما:

مســافر نیازمند به صندلی چرخدار که قادر به حرکت در کابین نیست به همراه یک فرد توانمند(Able body) پذیرش می شود و مهمانداران مجاز به ارایه خدمات ویژه به مسافر مذکور نیستند. چنین مسافرانی اگر به صورت گروهی پرواز می کنند باید به ازای هر۲ نفر یک مسافر توانمند ایشان را در پرواز همراهی نماید.

مطالب مرتبط

مسافرینی که جراحی ستون فقرات انجام داده اند با گذشت ۷۲ ساعت از جراحی چنانچه مسافر بتواند از صندلی معمولی هواپیما استفاده کند پذیرش می شود.

محدودیت پذیرش مسافران ناتوان چنانچه قادر به حرکت در کابین باشند و کارهای شخصی خود را به تنهایی انجام داده و به تنهایی بتوانند از دستشویی هواپیما استفاده کنند پذیرفته می شوند لازم به ذکر است مهمانداران موظف به مراقبت ویژه از این افراد نیستند.مسافرانی که مشکل ستون فقرات دارند در پروازهای هما با سن کمتر از ۶۰ سال و بدون نیاز به اکسیژن و تخت بیمار پذیرفته می شوند.

درخواست ویلچر ایران ایرتور

با توجه به اینکه معمولاً هواپما گنجایش حداکثر 3 ویلچر را دارد، هواپیمایی ایران ایرتور از مسافران کم توان درخواست میکند که فرم درخواست ویلچر ایران ایرتور را حداقل یک روز قبل از حرکت برای این ایرلاین ارسال کتتد. جزئیات بیشتر را می توانید هنگام رزرو بلیط هواپیما از همکاران ما در فلاوینگو بپرسید.

درخواست ویلچر در فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی به عنوان مهمترین فرودگاه بین المللی کشور خدماتی را به مسافران توان خواه ارائه می دهد. این خدمات به دو نوع تقیم میشود. خدماتی که به افرادی داده می شود که توان بالا رفتن از پله های هواپیما را دارند و افرادی که چنین توانی را ندارد.

دسته اول در صورت نیاز به ویلچر باید به خیریه کهریزک که در ضلع شرقی سالن عمومی خروجی مستقر است، مراجعه نمایند و ویلچر را تحویل بگیریند. این افراد  جهت دریافت کمک به جابجایی وسایل خود هم باید به دفتر مدیریت ترمینال واقع در ضلع شرقی سالن عمومی خروجی ترمینال، مراجعه کنند. دسته دوم هم باید هنگام رزرو بلیط هواپیما با آژانس صادر کننده بلیط، شرایط جسمی خود را در میان بگذارند تا بلیط خاصی برای آنها صادر شود و علاوه بر ویلچر برای سفر هوایی، از خدمات همراه و بالابر برای بالا رفتن از هواپیما بهره مند شوند.

 

مسافران توان خواه و معلولان محترم می توانند برای مشاوره بیشتر در این خصوص و خرید بلیط هواپیما با کارشناسان فلاوینگو ارتباط بگیرند. شماره های 43635000-021 و 09122046376 منتظر تماس شما هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button