فقط ماجراجوها به این نقاط سفر کنند

0

اگه از اون دسته افرادی هستید که شجاع و عاشق هیجان و خطرید و در زندگی شخصی‌تون هم ریسک‌های زیادی انجام می‌دید و آرامش و عدم ‌تغییر با روحیه‌ی شما اصلاً سازگاری نداره، به‌احتمال‌زیاد شما یک ماجراجو هستید و باید برای سفر، مکان‌های پر از هیاهو و هیجان رو انتخاب کنید؛ چراکه آدم‌های ماجراجو در مقابل خطرها، نگران و وحشت‌زده نمی‌شن و به استقبال خطر می‌رن و تن به حوادث و خطراتی می‌دن که دیگران اون رو انجام نمی‌دن؛ در این مقاله به ۱۰ مکان هیجان‌انگیز سفر می‌کنیم که در اونجا می‌تونید هیجان و نشاط را تجربه کنید. با «عالی‌گشت» همراه بشید.

۱۰ مکان هیجان‌انگیز در جهان

غواصی با کروکودیل‌ها در آمریکا

اگه اونقدر ماجراجو و شجاع هستید که حاضرید برای تجربه‌های جدید هزینه ‌کنید، ما به شما غواصی با کروکودیل رو پیشنهاد می‌کنیم؛ اما یادتون باشه که این هیجان با خطرهای زیادی همراهه؛ چراکه کروکودیل‌ها موجوداتی هستند که گاز گرفتن اونها ۴ برابر قوی‌تر از کوسه‌های سفیده.

یکی از مکان‌هایی که امکان غواصی با کروکودیل رو به شما می‌ده، ‌ منطقه حیات وحش کانگو در اوتش ‌اورن در آفریقای جنوبیه؛ در این منطقه کروکودیل‌ها رو در داخل قفس قرار می‌دن و به این صورت امکان غواصی رو برای مسافران یا بهتر بگم ماجراجویان فراهم می‌کنند؛ البته غیر از این منطقه نیز شما می‌تونید در بوستوانا با گروه‌هایی همراه بشید که حیوون‌های بزرگ رو بدون قفس همراه خودشون دارند.

غواصی با کروکودیل‌ها در امریکا

سافاری همزمان با مهاجرت حیوانات وحشی

یکی از عجایب طبیعت که از ماه جولای تا اکتبر اتفاق می‌افته، مهاجرت بیش از یک میلیون حیوون وحشی چهارپا از پارک سرنگتی کشور تانزانیا به منطقه حفاظت شدهِ ملیِ ماسای مارا در کشور کنیا است که به «جام جهانی حیات وحش» مشهوره. در این مهاجرت، حیوون‌ها به صورت دست‌جمعی به داخل رودخونه‌ها می‌رن و برای شکار، گاهی با هم جنگ می‌کنند و زاد و ولد نیز دارند. از اونجایی که زمان مهاجرت اون‌ها غیرقابل پیش‌بینی است، به شما پیشنهاد می‌دیم که تورهای سافاری رو از دست ندید.

سافاری با حیوانات وحشی

راه رفتن روی آب‌های سالار دی یونی (Salar de Uyuni) در کشور بولیوی

یکی از بزرگ‌ترین پهنه‌های هموار نمکی، پهنه‌ی سالار دی یونی است که به علت دگرگونی‌های زیستی که در دریاچه‌های قبل از تاریخ، اتفاق افتاده به وجود اومده. این دشت نمک آلود زیبا در جنوب غربی کشور بولیوی و در استان دنیل کامپوس (Daniel Campos) قرار گرفته و دارای مساحت ۴۰۸۶ کیلومتر مربعه؛ به دلیل میزان نمکی که در این منطقه وجود داره، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد لیتیوم جهان از این منطقه حاصل می‌شه؛ این دشت نمک آلود به دلیل سیلاب‌های موسمی و اینکه این پهنه آبی، کم عمقه، این تصور رو در ذهن ایجاد می‌کنه که شما در حال راه رفتن روی آب هستید؛ اگه اهل عکاسی هستید به شما پیشنهاد می‌دم که به این منطقه سفر کنید و لذت عکاسی رو دوچندان حس کنید؛ چراکه به خاطر اون ویژگی‌های ساختاری این منطقه و همچنین سطح مسطح، آسمانی پاک و رطوبت کمِ هوا، اونجا مکانی مناسب برای عکاسیه.

راه رفتن روی آب‌های سالار دی یونی (Salar de Uyuni) در کشور بولیوی

افروختن شمع در فستیوال ای پنگ (Yi Peng) در تایلند

هرکدوم از ما برای سفر رفتن، یک لیستی از مکان‌های مختلف رو تهیه می‌کنیم و بعد تصمیم می‌گیریم که کدوم‌یک از اونها رو انتخاب کنیم؛ اگه تا الان فستیوال «ای پنگ» رو در لیست سفر خودتون قرار ندادید، تعلل نکنید و این فستیوال رو در اولویت اول سفرهاتون قرار بدید. این فستیوال یک مراسم مذهبیه که در شهر چیانگ مای در کشور تایلند برگزار می‌شه و هزاران نفر از تایلندی‌ها برای فرستادن فانوس‌ها به آسمون در هنگام شب، دور هم جمع می‌شن؛ این شرکت‌کنندگان با درست کردن قایق از برگ و ساقه‌ی موز و تزیین کردن اون با گل و شمع، این قایق رو به سمت رودخونه‌ها روانه می‌کنند و منظره‌ای روحانی به‌وجود می‌آرند؛ غیر از این مراسم برنامه‌های دیگه‌ای هم مثل رژه کارناوال‌ها، رقص و آتیش بازی طی روزهای آخر هفته در تمام سطح شهر برقراره.

افروختن شمع در فستیوال ای پنگ (Yi Peng) در تایلند

پیاده روی در دره باک اسکین (Buckskin) در یوتا

یکی از طولانی‌ترین و عمیق‌ترین دره‌های باریک جهان، دره باک اسکین است که در آمریکای جنوبی قرار داره و سالیانه گردشگرای زیادی رو جذب می‌کنه؛ اگه اهل کوهنوردی یا پیاده‌روی هستید و کمی هم دل و جرأت دارید، دره باک اسکین می‌تونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. پیاده‌روی کردن در این دره‌ باریک که ۳۴ کیلومتر طول و عرض اون به ندرت به ۳ متر می‌رسه، بسیار سخت و خطرناکه، مخصوصاً به سبب امکان مواجهه شدن با خطر سیل، این دره به یکی از خطرناک‌ترین و در عین حال زیباترین مسیرهای دره نوردی در امریکا معروفه. اگرچه که می‌شه در طی یک روز این مسیر رو طی کرد، اما بسیاری از کوهنوردها گذشتن از این مسیر رو در طی دو روز پیشنهاد می‌کنن.

شنا در تالاب بلو (Blue) در ایسلند

چشمه‌های آب‌گرم زیرزمینی به دلیل خاصیت درمانی و شفابخشی که دارن، همیشه مورد استقبال گردشگرها قرار می‌گیرند. یکی از این چشمه‌های آب گرم زیرزمینی که در خطه لاوا در جنوب غربی ایسلند واقع شده و حدود ۵۰ دقیقه از پایتخت، یعنی شهر ریکیاویک فاصله داره، تالاب بلو یا آبی است؛ این تالاب که از آب‌های گرم زیرزمینی تغذیه می‌شه، به سبب مواد معدنی که در خودش داره، چشمه‌ای شفابخش به حساب می‌آد. وجود ترکیبات سیلیکایی در آب این چشمه، باعث به وجود اومدن یک سایه شیری رنگ شده که در انعکاس نور آفتاب، این چشمه به رنگ آبی نشون داده می‌شه.

شنا در تالاب بلو (Blue) در ایسلند

اسکیت سواری در دهانه یک آتشفشان فعال در کشور نیکاراگوئه

در خارج از شهر لئون و در کشور نیکاراگوئه یک کوه اتشفشانی فعالی به نام سیرو نگرو (Cerro Negro) به معنای تپه سیاه و با ارتفاع ۷۲۸ متر وجود داره که علاوه بر جاذبه گردشگری به یک جایی برای اسکیت سواری تبدیل شده. اسکی بازها از این کوه بالا می‌رند که این بالا رفتن هم براشون با جذابیت خاصی همراهه چراکه می‌تونند از نزدیک گدازه‌های این آتشفشان رو ببیند و وقتی که به بالا رسیدند به وسیله‌ی اسکی‌هایی که sandboards نام داره از شیب تند این آتشفشان با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت به پایین بیان. پس اگه به اسکیت سواری علاقه‌مندید برای رفتن به این مکان تعلل نکنید.

اسکیت سواری در دهانه یک آتشفشان فعال در کشور نیکاراگوئه

دیدار با ستارگان در صحرای کالیفرنیا

یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های گردشگری در صحرا، رصد آسمونه. برای دیدن ستاره‌ها بهترین منطقه‌ای رو که می‌شه در ایالات متحده پیدا کرد، منطقه بورگو اسپرینگ است که این منطقه به همراه صحرای موجاو که سه ساعت از این منطقه فاصله داره حفاظت شده؛ در این مناطق گردشگران در طول روز از حیات وحش، گونه‌های گیاهی و آب و هوای گرم اون لذت می‌برند و در طول شب، ستاره‌ها رو رصد می‌کنند. در این منطقه قوانینی در زمینه‌ی کدهای نورپردازی، نورپردازی مسئولانه، توسط شهرداری وضع شده. چناچه به آسمون و ستاره‌ها علاقه‌مند هستید با رفتن به این مناطق، به یک تجربه‌ جدید برسید.

دیدار با ستارگان در صحرای کالیفرنیا

سفر به غارهای عمودی در یوگیاکارتا (Yogyakarta) در کشور اندونزی

شهر یوگیاکارتا، مرکز منطقه ویژه بوگجاکارتا است که در جنوب جزیره جاوه در اندونزی قرار داره؛ گردشگرانی که به غارنوردی و طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستند با غار جومبلانگ (Jomblang) که قدمتی چند هزارساله داره کاملاً اشنا هستند. قطر دهانه‌ی این غار ۵۰ متره که غارنوردان برای اینکه به کفِ غار برسند باید ۸۰ متر به سمت پایین برند؛ وجود درخت‌ها، خزه‌ها و سرخس‌ها در کفِ این غار زیبایی خاصی به اون بخشیده.

سفر به غارهای عمودی در یوگیاکارتا (Yogyakarta) در کشور اندونزی

سفر به کاخ الحمرا در گرانادای اسپانیا

یکی از بارزترین نمونه‌های هنر در شمال افریقا (عرب) کاخ الحمراست؛ این کاخ یکی از معروف‌ترین بناهای اسلامی در جهانه که مشرف به شهر گِرانادا (غرناطه) در اسپانیاست و به معنای سرخ‌گون است. این بنا چندین قسمت مختلف داره که هر کدوم از اون‌ها در دوره‌های مختلف ساخته شدن؛ اما اون چیزی که باعث جاذبه این کاخ در بین گردشگران شده، طراحی و تزئینات بی‌نظیر این کاخه که الگویی برای بسیاری از کارهای تاریخی و طراحی‌های مشابه شده.

سفر به کاخ الحمرا در گرانادای اسپانیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button