مقابله با حشرات و گیاهان سمی در سفر

0

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید،‌ حتما با مشکلات این نوع سفرها هم آشنا هستید. در این مطلب، ما در آژانس هواپیمایی عالی‌‌گشت،‌ می‌خوایم شما رو با برخی از گیاهان و موجوداتی که ممکنه به شما صدمه بزنن آشنا کنیم.

 

گیاهان سمی

در هر منطقه‌ای حداقل یه گیاه سمی یا گیاهی مثل گزنه خودمون که باعث سوزش پوست می‌شه وجود داره. بنابراین بهتره همیشه قبل از سفر درباره گیاهان اون منطقه مطالعه کنید.

تا جایی که می‌تونید خودتون رو در مقابل زیبایی طبیعت کنترل کنید و  از لمس کردن برگ‌ها و گل‌هایی که شکل عجیب دارند خودداری کنید.

چگونه در سفر سالم بمانیم

در صورت تماس با گیاهان سمی چگونه خود را درمان کنیم؟

کرم هیدروکورتیزون، کرم‌های تسکین‌دهنده‌ و لوسیون‌های ضدالتهاب می‌تونن جراحت و درد ایجاد شده روی پوست رو کمتر کنند. حواستون باشه که اگه این گیاه‌ها با لباس و وسایلتون هم تماس پیدا کرده باشن، می‌تونن بعدا دوباره باعث التهاب پوست شما بشن. پس حتما بعد از چنین سفرهایی لباس‌ها و وسایلتون رو شستشو بدید.

حشرات

نیش اکثر حشرات خیلی خطر خاصی ایجاد نمی‌کنه و فقط در حد پشه و مگس باعث اذیت شما می‌شه. البته در بعضی جنگل‌ها اینقدر پشه هست که واقعا شما رو کلافه می‌کنه. البته باید بگیم که نیش مالاریا در آفریقا خیلی خطرناکه و این یه مورد رو باید جدی بگیرید.

 مقابله با حشرات در طبیعت

مثل مورد قبل حتما در مورد حشرات منطقه مطالعه کنید. لباس‌های روشن با آستین بلند بپوشید. حتی می‌تونید کلاه بذارید و لباس‌هایی بپوشید که گردنتون رو بپوشونن. بعضی مواد دفع حشرات هم وجود دارن که البته برای کسانی که ناراحتی ریوی دارند خیلی توصیه نمی‌شه.

اما نکته جالب اینجاست که بعضی مواقع، مردم محلی روش‌های بهتری برای دفع حشرات دارند و می‌تونید از اونها کمک بگیرید.

برای درمان نیش حشرات در طبیعت هم می‌تونید از کرم‌ها و اسپری‌های موجود استفاده کنید.

نکته‌ی مهم: اگر به نیش حشرات حساسیت دارید یا به برخی گیا‌ه‌ها آلرژی دارید،‌ حتما راهنما یا تورلیدر رو در جریان بگذارید. در ضمن بهتره قبل از استفاده از اسپری‌ها و داروهای ضد حشرات با دکترتون مشورت کنید.

نیش زنبور

زنبور‌ها گهگاه انتقام خوردن عسل رو از ما می‌گیرند. نیش بعضی از اونها مثل زنبور سرخ خیلی دردناکه و برای برخی افراد حتی می‌تونه خیلی خطرناک باشه.

هر وقت که یک کندو یا لانه زنبور دیدید، بهتره دنبال شر نگردید و اون جا رو خیلی سریع ترک کنید.  بهتره لباس‌های به رنگ گل نپوشید، زیورآلات براق و کمربندهای سگک‌دار استفاده نکنید.

بهتره اگر به نیش زنبور حساسیت دارید، واکسن‌های مخصوص نیش زنبور رو بزنید تا دچار مشکلات جدی نشید.

چگونه در سفر سالم بمانیم
زنبورها تقریبا در همه جای دنیا وجود دارند.

برای درمان نیش زنبور چه کنیم؟

مرحله اول اینه که نیش زنبور رو خارح کنیم. برای این کار می‌تونید از موچین یا سوزن تمیز استفاده کنید.

داروهای بی‌حس‌کننده‌ مانند بنزوکائین، Lanacane و Solarcaine می‌تونن برای کاهش درد موثر باشن،‌ اما روش‌های سنتی و طبیعی زیادی هم برای درمان نیش زنبور وجود داره. اینها بعضی از روش‌هاییه که می‌تونید در زمانی که زنبور شما رو نیش زد استفاده کنید.

یخ: اگر یخ روی محل نیش زنبور بذارید، التهاب رو کم می‌کنه و باعث می‌شه دردتون آروم بشه.

جوش شیرین: جوش شیرین قلیاییه و می‌تونه سم زنبور که اسیدی هست رو خنثی کنه. کافیه یه قاشق جوش‌شیرین رو با آب مخلوط کنید و خمیرش رو روی زخم بگذارید.

سرکه سیب: روی یک تکه پنبه سرکه سیب بریزید و اون رو روی جای زخم بگذارید.

خمیردندون: خمیردندون هم یکی دیگه از موادیه که می‌تونه درد نیش زنبور رو کم کنه.

عسل: جالبه که خود عسل برای درمان نیش زنبور یعنی تولیدکننده عسل موثره. عسل مانع عفونت نیش می‌شه و بهتره هر روز مقداری عسل روی محل نیش بذارید و بعد از اینکه خشک شد اون رو با آب گرم بشویید.

سفر در طبیعت با وجود همه اتفاقاتی در ممکنه در اون اتفاق بیفته،‌ یکی از بهترین بخش‌های سفره. کافیه فقط موارد ایمنی رو رعایت کنید تا بتونید نهایت لذت رو از سفر ببرید.

 

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button