مقاصد گردشگری محبوب در آمریکای لاتین

0

آمریکای لاتین دارای جاذبه‌های متنوع و فوق‌العاده‌ایه که می‌تونه هر سلیقه‌ای رو پوشش بده. از مناظر شگفت‌انگیز و کوه‌های بلند و یخچال‌های طبیعی تا دهکده‌های سرخپوستی پوئبلو و فرهنگ باستانی، همه در این منطقه از جهان پیدا می‌شن.

در این مقاله بعضی از مقاصد گردشگری محبوب در آمریکای لاتین رو بهتون معرفی می‌کنیم که شاید تا حالا اسمشون رو نشنیده باشید؛ ولی بعد از آشنایی باهاشون برای دیدنشون لحظه‌شماری کنید.

 

خانه فریدا کالو، نقاش مکزیکی

مکزیکو‌سیتی

پایتخت مکزیک با ۲۱ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر آمریکای لاتین از نظر جمعیت و نهمین شهر بزرگ جهان به شمار میاد. اما نگذارید بزرگی و شلوغی این شهر شما رو از سفر به اون منصرف کنه.

در مکزیکو‌سیتی می‌تونید از بزرگترین کلیسای جامع آمریکا بازدید کنید، نقاشی‌های دیواری باورنکردنی دیگو ریوِرا رو ببینید، و از خانه-استودیوی فریدا کالو دیدن کنید.

بازدید از موزه ملی انسان‌شناسی، که از جاذبه‌های مهم شهر به شمار می‌ره، خودش به دو روز وقت نیاز داره. یک روز رو به بازدید از اهرام باستانی تئوتیئواکان (Teotihuacan) اختصاص بدین و در مسیر رفتن به اونجا برای بازدید از صومعه Virgin of Guadalupe توقف کنید.

 

Antigua, Guatemala

آنتیگوا، گواتمالا

آنتیگوا شهری کوچک در فاصله کمتر از یک ساعتی گواتمالا‌سیتی، پایتخت جمهوری گواتمالاست که در قدیم مستعمره اسپانیا بوده. بیشتر گردشگرانی که به دیدن این منطقه میان، این شهر زیبا رو برای اقامتشون انتخاب می‌کنند.

تجربه قدم زدن در خیابون‌های سنگ‌فرش در کنار نماهای رنگارنگ ساختمان‌ها بسیار دلپذیره. یکی دیگه از تفریحات جذاب این شهر، تور شکلاته که همه روزه توسط شرکت ChocoMuseo برگزار می‌شه. شما می‌تونین به ازای نفری ۲۲ دلار، تمام مراحل تبدیل دانه‌های شکلات به شکلات تلخ، شکلات شیری و شکلات سفید رو از نزدیک ببینید. در پایان تور حتی به شما اجازه داده می‌شه که شکلات محبوبتون رو شخصاً تولید کنید.

در هوای صاف و بی ابر، قلل آتشفشانی متعددی از داخل شهر دیده می‌شن که اگه اهل کوهنوردی باشید، می‌تونین در اون‌ها کوهپیمایی کنید.

 

دریاچه آپویو، نیکاراگوئه

دریاچه آرام و زیبای آپویو (Laguna Apoyo) در فاصله نیم ساعتی از شهر گرانادا در نیکاراگوئه واقع شده. این دریاچه آتش‌فشانی در منطقه‌ای بکر و محافظت‌شده قرار گرفته که تجربه بازدید از اون رو دلپذیرتر می‌کنه.

گردشگران در این منطقه از قدم‌‌ زدن در سواحل ماسه‌ای، شنا کردن، پاراگلایدینگ، قایقرانی و غواصی لذت می‌برند. توصیه می‌شه که حداقل یکی دو روز اقامتگاهی در کنار دریاچه رزرو کنید تا زیبایی این منطقه رو به طور کامل تجربه کنید.

 

جزایر سن بلاس، پاناما

مجمع‌الجزایر سن بلاس (San Blas Islands)، در انتهای خط ساحلی پاناما با دریای کارائیب، به مسافران این فرصت رو می‌دن که در جزیره گرمسیری اختصاصی خودشون اقامت کنند. این مجمع‌الجزایر شامل ۳۶۵ جزیره ریز و درشته که فقط ۴۹ تای اون‌ها دارای سکنه هستند.

بعضی از این جزایر فقط کمی بزرگتر از یک زمین فوتبال هستن و شما می‌تونین بین این جزایر قایقرانی کنید یا در خانه‌های ییلاقی و اقامتگاه‌های موجود در اون‌ها اقامت کنید. بازدید از جزایر سن بلاس رو می‌تونید به عنوان بخشی از سفر دریایی به کارتاگنا یا کلمبیا برنامه‌ریزی کنید و یا با یک تور جزیره‌گردی از پاناما‌سیتی همراه بشین.

 

مدلین، کلمبیا

مدلین (Medellin) دومین شهر بزرگ کلمبیاست و در سالهای اخیر به دلیل اجرای پروژه‌های وسیع توسعه شهری معروفیت زیادی پیدا کرده. یکی از پروژه‌های حمل و نقل شهری که به تازگی در محله Comuna 13 شهر مدلین اجرا شده، نصب تعداد زیادی پله‌برقی در کوچه پس کوچه‌های محله فقیر‌نشین شهره تا رفت و آمد سکنه این منطقه رو آسونتر کنه.

مدلین همچنین به شهر “همیشه بهار” معروفه و با زندگی شبانه پر‌جنب‌و‌جوش و کافه‌ها و رستوران‌های متنوع گردشگران رو سرگرم می‌کنه.

 

لیما، پرو

لیما (Lima)، پایتخت پرو، مرکز غذاهای خوشمزه و متنوع پروئیه. این شهر که در واحه‌ای بیابانی در ساحل اقیانوس آرام قرار گرفته، زمانی مستعمره اسپانیا بوده و ساختمان‌ها و کلیساهای زیادی از اون دوران به یادگار داره.

پاراگلایدینگ بر فراز صخره‌های ساحلی، بازدید از خرابه‌های باستانی Huaca Pucllana و موج‌سواری در سواحل جنوبی در تابستان بعضی از تفریحات محبوب گردشگران در لیما هستند.

 

سن پدرو د آتاکاما، شیلی

کویر آتاکاما (Atacama Desert) چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای داره که در تمام آمریکای لاتین نظیرشون پیدا نمی‌شه. شهر کوچک سن پدرو د آتاکاما (San Pedro de Atacama) در شمال شیلی محلیه که گردشگران می‌تونن در اون مستقر بشن و به گشت‌و‌گذار در مناطق اطراف بپردازند.

کوه‌های آتشفشانی با قله‌های برفی، آبفشان‌ها، تالاب‌ها و بسترهای نمکی از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. آسمان شب کویر به دلیل آب و هوای خشک و نبود آلودگی نوری، بسیار شفافه و باعث شده تورهای نجومی شبانه در این منطقه رواج پیدا کنن.

 

حالا نوبت شماست که کشورها و جاهایی از آمریکای لاتین رو که دیدین به ما معرفی کنید و از تجاربتون بنویسید!

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button