هتلی متفاوت را تجربه کنید

0

همه‌ی ما تجربه‌ی یک سفر فراموش نشدنی به سرزمینی زیبا را داشتیم. سفری که برای همیشه در ذهن ما باقی بماند و بارها و بارها آرزو کنیم کاش به آنجا برگردیم.

نظاره کردن آرورا یا شفق قطبی نیز یکی از این تجربیات باورنکردنی و در عین حال فراموش نشدنی است. دیدن آسمانی زیبا در یکی از بی‌نظیرترین دورنماهای برفی که تنها در زمانی اندک میزبان مسافران خود خواهد بود. حالا فرض کنید اقامت شما در ایگلوهای شیشه‌ای باشد، درحالی که زیر نورهای رنگی دراز کشیده‌اید یا به حمام آب گرم رفته‌اید. بسیاری از مسافران آرزوی دیدن شفق قطبی را در سر می‌پرورانند. آن هم در فنلاند کشوری که دمای هوایش در زمستان به منفی پنجاه درجه سانتی‌گراد رسیده و  ماندن در طبیعت برفی این منطقه می‌تواند به قیمت جانشان تمام شود.

۱۹ ایگلوی شیشه‌ای این امکان را به مسافرانش می‌دهد که در محیطی گرم و نرم و امن زیر آسمان زیبای فنلاند خوابیده و از شفق قطبی نهایت لذت را ببرند. شیشه‌های این ایگلوها ضد بخار و باران بوده و به نظر برخی زیباترین و عجیب‌ترین اقامتگاه در دنیاست. هر ایگلو با حمام و آشپزخانه‌ی مجزا و تخت متحرک این امکان را به مسافرانش می‌دهد تا از اقامت خود در زیر میلیلارها ستاره‌ی آسمان و منظره‌ی خاص و بی‌نظیر شفق قطبی نهایت لذت را ببرند.

جالب است که بدانید دیدن شفق قطبی به صورت کاملاً تصادفی بوده و هیچ‌گاه نمی‌توان برای شرکت در تورهای مسافرتی هیچ ضمانتی را برای دیدن آن در نظر گرفت. بدترین زمان برای شرکت در تورهای شفق قطبی تابستان است. نه برای آنکه نورهای شمالی کمتر تابیده می‌شوند بلکه به این دلیل که روشنایی آسمان شب در تابستان بیشتر است و دیدن این پدیده‌ی جذاب را دشوار می‌کند. ژانویه تا مارچ بهترین زمان سفر به فنلاند و بازدید از این نورهای افسانه‌ای هستند. سپتامبر تا اکتبر هم زمانی مناسب برای سفر کسانی است که طاقت سرمای زیاد فنلاند را نداشته و ماه‌های نوامبر و دسامبر ماه‌های خوب سفر به فنلاند است تا هم از شفق قطبی لذت ببرید و هم در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری شرکت کنید. بهترین ساعت برای نظاره کردن این پدیده‌ی جذاب هم ساعت ۴ تا ۶ صبح و یا ۹ تا ۱۳ خواهد بود.

توصیه‌هایی برای نظاره کردن آرورا

در ایگلوی لوین اقامت کنید تا بهترین دورنمای شفق قطبی را ببینید. ایگلوهای لوین در تاریک‌ترین فضای ممکن ساخته شده‌اند تا به دور از آلودگی‌های نوری بتوان شاهد آن بود. این اقامت به شما این امکان را می‌دهد تا در تخت خود دراز کشیده و در آرامش و گرمای کامل از سفر خود لذت ببرید. باید بدانی که اقامت در این ایگلوهای بی‌نظیر ۴۹۰ تا ۶۰۰ دلار بوده و یکی از خاص‌ترین تجربیات شما در سفر به دور دنیاست. ایگلوهای لوین با پانزده دقیقه رانندگی به فرودگاه کیتیلا می‌رسد و در ۱۰ کیلومتری محوطه‌ی لوی قرار دارد. جایی که به خاطر اسکی، سورتمه و رستوران‌ها و کافه‌هایش از شهرت زیادی برخوردار است.

آرورا یا شفق قطبی پدیده‌ای زیبا در اثر شکست نور خورشید در جو زمین ایجاد می‌شود. شفق قطبی در افق شمالی به رنگ سبز و در صورت طلوع خورشید به رنگ صورتی یا بنفش در می‌آید. برخی قبایل بومی امریکا و ایسلند به این پدیده رقص ارواح گفته و داستان‌ها و افسانه‌هایی برای آن سراییده‌اند. گروهی از سرخپوستان امریکا هم شفق قطبی را نشانه‌ای ا زجنگ و طاعون می‌دانستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button