ویزای توریستی کانادا

0
کانادا یکی از بالاترین استانداردهای کیفیت زندگی در جهان را دارد و پاسپورت این کشور که به منزله شناسنامه بین المللی افراد است، در رده نهم جهان قرار دارد. این کشور به عنوان یک کشور مهاجرپذیر شناخته می شود و تسهیلات خوبی را برای شهروندان مختلف جهان برای زندگی در این کشور در نظر گرفته است. این ویژگی کشور کانادا به قدری ممتاز است که وقتی در پایتخت این کشور قدم می زنید، افراد بومی زیادی نمی بینید و خیلی از افراد از ملیت های دیگر هستند. محله ویژه ایرانی ها هم در پایتخت این کشور وجود دارد و ایرانیان زیادی به خوبی و خوشی در آن در حال زندگی هستند. یکی از بهترین راه ها برای حضور در کانادا و مهاجرت به آن، گرفتن ویزای توریستی کانادا است. 

با داشتن ویزا توریستی کانادا می توانید 5 سال به این کشور رفت و آمد داشته باشید. البته با هر بار حضور در کانادا با این ویزا، می توانید نهایتاً 6 ماه در آنجا باشید ولی از آن جایی که ورود به کشورهای نزدیک کانادا مانند کوبا و مکزیک با ویزای گردشگری کانادا آزاد است، می توانید هر 6 ماه یکبار به یکی از این کشورها بروید و برگردید تا به این ترتیب بتوانید 5 سال کامل در کانادا اقامت کنید. بنابراین این ویزا علاوه برای کسانی که می خواهند از جاذبه های توریستی کانادا بازدید کنند، برای کسانی که می خواهند در کانادا اقامت کنند، بسیار مناسب است.

در شرایطی که ویزای تحصیلی کانادا با موانعی مانند داشتن مدارک علمی و یا لزوم داشتن آیلتس همراه است و گرفتن ویزا از طریق برنامه اکسپرس اینتری نیز با مشکل مواجه شده است، ویزای توریستی گزینه بسیار مناسبی برای خیلی از افراد است. یکی از مشکلات گرفتن ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان این است که این کشور در ایران سفارتخانه ندارد و ایرانیان باید برای گرفتن ویزای این کشور باید در نمایندگی سفارت کانادا (VFS) در سایر کشورها مانند ترکیه حضور یابند. البته ما این مشکل را در فلاوینگو به بهترین شکل حل کرده ایم. در ادامه با ما باشید تا با تمام نکاتی که باید برای گرفتن این ویزا بدانید، آشنا شوید.

خرید بلیط هواپیما تورنتو

برای انجام همه امور ویزای کانادا همانند تمدید ویزای کانادا، رفع ریجکتی ویزای کانادا، پیکاپ پاسپورت کانادا، اخذ ویزای مولتی کانادا ، دریافت ورک پرمیت کانادا و حتی خرید خانه در کانادا می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ از کارشناسان فلاوینگو مشورت بگیرید.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

این ویزا، گزینه مهاجرتی موقت کانادا است که به گردشگران این امکان را می دهد تا به منظور گردشگری و تفریح از کانادا بازدید کنند. این ویزا گاهی به عنوان ویزای اقامت موقت کانادا (TVR)  شناخته می شود و برای حداکثر مدت 10 سال به افراد واجد الشرایط اعطاء می شود. ویزا توریستی کانادا از نوع ویزای مولتی است به این معنا که به مسافر این امکان را می دهد که به مدت 10 سال به کانادا ورود و خروج داشته باشد، بدون اینکه برای هر بار ورود و خروج مجدداً نیاز به ویزای جدیدی داشته باشد.

البته با اینکه این ویزا می تواند تا 10 سال اعتبار داشته باشد ولی چون پاسپورت ایرانی 5 سال اعتبار دارد، این ویزا در ایران به نام ویزای مولتی 5 ساله کانادا و یا ویزای توریستی کانادا 5 ساله، مشهور است. اگر پاسپورت شما کمتر از 2 سال است، بهتر است که آن را تمدید کنید تا ویزای کامل 5 ساله را دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

در حال حاضر برای اخذ ویزا توریستی  5 ساله کانادا، باید موارد زیر را به مقامات مهاجرتی کانادا ثابت کنید:

1- هدف از سفر (Purpose of visit) شما گردشگری است

شما باید ثابت کنید که واقعاً یک توریست هستید و برای بازدید از جاذبه های گردشگری کانادا به این کشور می روید و نمی خواهید در کانادا بمانید. در واقع باید ثابت کنید که در ایران دارای شغل هستید و خانه و زندگی شما در ایران است. مثلاً باید بیمه کار و قرارداد کاری در ایران داشته باشید و یا اگر مدیر یک شرکت هستید باید بیمه پرسنل و لیست پرداخت مالیات داشته باشید. با توجه به وضعیت زندگی خود باید ببینید که چه مدارکی می تواند این موضوع را برای سفارت کانادا ثابت کند. موارد زیر می تواند در این مسیر کمک کند:

  • وابستگی خانوادگی(Family Tie)

آفیسر سفارت از راه هایی مانند وجود خانواده در ایران و دلبستگی های شما به خانواده (Family Tie) در مورد تصمیم شما برای بازگشت مجاب خواهد شد. اگر مجرد هستید و یا خانواده ای در ایران ندارید از شانس کمتری برای ویزا شدن برخوردار خواهید بود و در مقابل، اگر در کانادا بستگان مقیم و درجه یکی داشته باشید که کارت اقامت دائم دارند و از شما برای حضور در کانادا دعوت کنند، شانس ویزا شدن شما بسیار بالا خواهد بود.

 اگر خانواده هستید، بهتر است تک به تک اقدام کنید. مثلاً اگر یک زوج با هم اقدام کنند، این احتمال در ذهن آفیسر تقویت خواهد شد که این دو نفر برای مهاجرت و حضور همیشگی به کانادا می روند. ولی وقتی که فقط یک نفر از آنها اقدام کنند، این احتمال در ذهن آفیسر تقویت می شود که به خاطر همسرش بازخواهد گشت.
  • سابقه سفر خوب! ( Travel History)

وجود برخی شرایط تکمیلی می تواند شانس ویزا شدن شما را بالا ببرد. برای مثال کسی که برای اولین سفر خارج از ایران خود می خواهد به کانادا برود، شک زیادی بر روی توریست بودن وی وجود خواهد شد. چون کسی که واقعاً گردشگر هست معمولاً در ابتدا، کشورهای اطراف کشور خود را بازدید می کند. فردی که قبل از کانادا به چند کشور حوزه شینگن و اطراف ایران سفر کرده است، نشان می دهد که یک توریست حرفه ای است. به همین دلیل آفیسر سفارت کانادا به توریست بودن وی بیشتر اطمینان می کند. پس سعی کنید سابقه سفر یا همان Travel History خوبی برای خود دست و پا کنید. بد نیست قبل از ویزای کانادا، گرفتن ویزای شینگن را امتحان کنید و تمام اطلاعات لازم در مورد آن را مطالعه کنید و یا از خدمات تقویت سابقه سفر فلاوینگو استفاده کنید. البته افرادی بوده اند که ویزای توریستی کانادا بدون شینگن گرفته اند و داشتن ویزای شینگن، شرط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا نیست.

توجه : برای تقویت Travel History خود، خوب است به مطالب بهترین کشور برای اولین سفر خارجی و ارزانترین و کم هزینه ترین کشور ها برای اقامت و مهاجرت  سری بزنید.

2-توانایی مالی (financial support) شما خوب است

شما باید ثابت کنید که می توانید از عهده مخارج یک توریست در کانادا برآیید . این کار به کمک مدارک مالی و گردش حساب بانکی شما برای آفیسر مشخص می شود. در حال حاضر باید در حساب خود حداقل 60 میلیون تومان داشته باشید تا برای سفارت کانادا مسجل شود که شما می توانید هزینه های خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما و اقامت در هتل های کانادا را بپردازید.

 دقت کنید که سفارت کانادا روی حساب بانکی شما به شدت حساس است و واریز یکباره پول به حساب شما، ممکن است برای آنها موجب سؤال شود. بنابراین بهتر است که قبل از اقدام به گرفتن ویزا طوری برنامه ریزی کنید که حساب شما به طور عادی  طی روزهای زیادی حاوی این مبلغ باشد و این عدد برای آن عادی باشد.

شرایط لازم برای افزایش شانس شما

  •  سابقه ویزای 6 کشور آمریکا، استرالیا، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی و شنگن

خیلی از کشورها به دلیل نزدیکی سیاسی و فرهنگی که به برخی کشورهای دیگر دارند، افرادی که ویزای این کشورها را دارند خیلی راحت تر در کشور خود می پذیرند. کشور کانادا هم در صورتی که شما ویزای کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا و کشورهای عضو پیمان شنگن را قبلاً داشته اید، به شما راحت تر ویزا می دهد. در واقع سفارت کانادا به این موضوع توجه می کند که شما با داشتن ویزای شنگن که حدود 26 کشور را در بر میگیرد و یا ویزای آمریکا، انگلیس و استرالیا، این امکان را داشته اید که در این سه کشور بمانید یا پناهنده بشوید ولی این کار را نکرده اید! برای رفع ریجکتی ویزای شنگن خود هم می توانید از خدمات فلاوینگو استفاده کنید.

  • وجود دعوتنامه از بستگان درجه یک یا شرکت های معتبر

ویزا توریستی کانادا با دعوتنامه راحت تر صادر می شود. همانطور که گفته شد اگر از بستگان درجه یک مقیم در کانادا دعوتنامه داشته باشید، شانس ویزا شدن شما بسیار بالا می رود. همچنین در صورتی که دعوتنامه شما از شرکتی باشد که سابقه مالی و پرداخت مالیات خوبی در کانادا داشته باشد، شانس ویزا شدن شما بیشتر خواهد شد.

داشتن دعوتنامه از شرکت هایی که قبلاً افرادی را به عنوان گردشگر به کانادا دعوت کرده اند و این افراد در کانادا مانده اند، با وجود وضعیت مالی خوب آن شرکت، یک امتیاز منفی بزرگ برای شما خواهند بود. حتماً سابقه مهاجرتی شرکت مورد نظر را بررسی کنید.

ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه

در صورتی که در ایران خانواده ندارید و یا مجرد هستید و به طور خلاصه نمی توانید از جایی دعوتنامه جور کنید، می توانید از خدمات دعوتنامه توریستی فلاوینگو استفاده کنید.

شماره تلفن های 43635000-021 در ساعات اداری و  09122046276 در ساعات غیر اداری، برای مشاوره رایگان در خدمت شما هستند.

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

مراحل دریافت این ویزا توسط فلاوینگو به طور کامل برای شما انجام می شود و شما فقط کافیست مدارک را آماده کنید. با این وجود در ادامه این مراحل را برای اطلاع بیشتر شما می آوریم:

مرحله 1: نحوه اعمال درخواست خود را تعیین کنید

  • درخواست آنلاین: در این روش مدارک لازم را اسکن و فرم های مربوطه را باید در سایت آپلود کنید. در ادامه یک ماه فرصت خواهید داشت که در یکی از کارگزاری های کانادا در کشورهای مختلف برای انگشت نگاری حضور پیدا کنید.

تذکر: برای ارسال فرم درخواست ویزای خود، همه فرم ها و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید و سپس اقدام به شروع فرآیند آپلود مدارک کنید. اگر در میان کار متوجه شوید که مدارک شما ناقص است یا بعداً متوجه شوید که می توانستید مدارک کامل تری بفرستید، در روند کاری شما اخلال به وجود خواهد آمد.

  • درخواست حضوری: برای این کار فرم های درخواست ویزا را از سایت دانلود می کنید و مراحل را به صورت حضوری از طریق نمایندگی سفارت کانادا (VFS) انجام می دهید.

تذکر مهم: در شرایط فعلی که در زمستان سال 98 هستیم، روش حضوری بهتر جواب می دهد. متأسفانه به دلیل ارسال مدارک تقلبی از طریق آنلاین توسط برخی از افراد، بدبینی خاصی در سفارت کانادا به این روش به وجود آمده است و شانس ویزا شدن شما را کاهش می دهد و تر و خشک با هم می سوزد. همچنین به دلیل اینکه به طور معمول در روش آنلاین برای ارسال فایل مدارک، محدودیت حجم وجود دارد، ممکن است که مدارک به درستی ارسال نشود.

مرحله 2: پر کردن فرم ها

فرم های ویزا برای هر دو نوع درخواست آنلاین یا حضوری سه تا هستند. شما باید فرم مشخصات فردی، مشخصات خانوادگی و فرم سابقه سفر خود را پر کنید.

مرحله 3: هزینه ویزا را پرداخت کنید

پرداخت هزینه ویزا در هر دو حالت ثبت نام آنلاین و حضوری به صورت آنلاین انجام می شود. توجه داشته باشید که باید قبل از پرداخت، آخرین اطلاعات در مورد میزان هزینه درخواست ویزا را مجدداً بررسی کنید.

مرحله 4: گرفتن وقت سفارت کانادا برای انگشت نگاری

جهت انگشت نگاری ضروری است متقاضی به صورت حضوری به دفاتر VFS در استانبول (کارگزار سفارت کانادا) مراجعه کند. افراد باید در هر دو روش حضوری و آنلاین، جهت انگشت نگاری در کارگزاری سفارت کانادا در ترکیه حضور پیدا کنند. این انگشت نگاری برای شما 10 سال اعتبار خواهد داشت. کار شما در سفارت ترکیه معمولاً بیشتر از 2 ساعت طول نمی کشد و در صورت استفاده از خدمات pick up می توانید فوراً به ایران برگردید و پاسپورت ویزا شده را در ایران دریافت کنید وگرنه باید به محل زندگی خود برگردید و دوباره به ترکیه بروید.

نکته: در حال حاضر بهترین گزینه برای ایرانیان انجام انگشت نگاری در سفارت کانادا در ترکیه است که در شهر استانبول انجام می شود. چون ورود به ترکیه برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و خرید بلیط هواپیما استانبول هزینه زیادی برای ایرانیان ندارد.

 فقط افراد بین 14 تا 80 سال نیاز به انگشت نگاری دارند.

مرحله 5: انتظار برای پاسخ انگشت نگاری و دریافت ویزا

در هر دو روش متقاضی باید زمانی را جهت پاسخ گویی از سوی سفارت منتظر بماند که به صورت ایمیل خواهد بود. این زمان در حدود 2 هفته الی یک ماه است. در صورتی که جواب ایمیل شما مثبت (Accept) باشد، ویزای شما قطعیست و فقط باید مرحله بعدی را بگذرانید.

مرحله 6 : pick up پاسپورت

در صورتی که جواب انگشت نگاری مثبت بود، باید پرینت ایمیل بعلاوه پاسپورت به VFS  کانادا در استانبول برده شود تا برچسب ویزا روی پاسپورت چسبانده شود. به این کار pick up پاسپورت گفته می شود. در اینجا دیگر کار شما نهایی شده است. همانطور که گفته شود خدمات pick up پاسپورت برای رفاه حال شما در فلاوینگو عرضه می شود که جزئیات آن در ادامه خواهد آمد.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا به اندازه مجموع زمانی است که برای ثبت نام، انگشت نگاری و حضور در استانبول و همچنین انتظار برای پیکاپ ویزا نیاز است. در مجموع این زمان بین 3 الی 5 هفته خواهد بود.

کار با ویزای توریستی کانادا

برخی از افراد به دنبال کار با ویزای توریستی کانادا در این کشور هستند. در این مورد باید گفت که این کار غیر قانونی است و توصیه نمی شود. بهتر است از روش تبدیل ویزای توریستی به کاری استفاده کنید. البته این کار معمولاً در شرایط خاصی انجام می شود. معمولاً اگر متقاضی، درخواست اقامت دائم کانادا را داده باشد و منتظر جواب باشد، می تواند در این مدت به کار در کانادا مشغول شود. همچنین اگر همسر شما در کانادا در حال تحصیل یا کار باشد، امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری وجود دارد. حالت دیگری که می توانید به کار با ویزای توریستی کانادا مشغول باشید این است که کار مورد نظر شما، نیاز به مجوز قانونی خاصی نداشته باشد.

 مدارک ویزای توریستی کانادا

مستندات زیر برای درخواست ویزای کانادا لازم است:

  • تکمیل فرم های مرتبط با ویزا
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت متأهل بودن)
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی ( خانه، ماشین و … که البته اختیاری است)
  • تمام پاسپورت های قدیم و جدید
  • پرینت گردش حساب 6 ماهه و برگه تمکن مالی
  • حداقل موجودی حساب به مقدار 60 میلیون تومان
  • دو قطعه عکس جدید
  • کارت پایان خدمت
  • ترجمه مدارک شغلی ( کارمندان : نامه اشتغال به کار با ذکر سمت و حقوق، سابقه بیمه و فیش حقوقی- کارفرمایان : مجوز فعالیت شرکت، آگهی شرکت در روزنامه رسمی، بیمه پرسنل و مالیات)
 به هیچ عنوان مدارک تقلبی ارائه ندهید چون عواقب بدی برای شما خواهد داشت.

 تمدید ویزای توریستی کانادا در خاک کانادا

خیلی از افراد ممکن است بعد از اینکه 6 ماه از مهلت اقامت قانونی آنها به عنون یک گردشگر گذشته باشد ممکن است دوست داشته باشند که آن را تمدید کنند و زمان بیشتری را در کانادا بمانند. برای این کا باید یک ماه قبل از پایان مهلت قانونی خود به اداره مهاجرت کانادا درخواست دهید تا برای شما یک کد گردشگری جدید (visitor record) ثبت شود. برای این کار بهتر است از طریق انلاین اقدام کنید. برای تمدید ویزای توریستی کانادا باید به سایت CIC مراجعه کنید و فرم IMM5708 را پر کنید. البته بسته به موارد دیگر ممکن است فرم های دیگری هم لازم باشد.

خدمات فلاوینگو

مجموعه فلاوینگو با داشتن نزدیک به یک دهه سابقه در حوزه اخذ ویزا برای ایرانیان، خدمات مفیدی را به شما ارائه می دهد. توجه کنید که حتماً از خدمات شرکت های معتبر استفاده کنید. خدمات فلاوینگو عبارت است از:

  •  تکمیل فرم های شما توسط کارشناسان با تجربه
  • بررسی کامل بودن مدارک شما
  • واریز وجه سفارت
  • گرفتن وقت انگشت نگاری
  •  حضور نماینده شرکت در کنار شما در دفتر VFS کانادا در ترکیه
  • خدمات pick up پاسپورت بعد از جواب مثبت ویزا
  •  خدمات رفع ریجکتی در صورت ریجکت شدن شما

در ادامه دو مورد آخر را با جزئیات بیشتری توضیح می دهیم:

خدمات pick up پاسپورت در فلاوینگو

با توجه به اینکه ماندن در ترکیه و پرداخت هزینه های اقامت در آن برای دریافت ایمیل برای اکثر مسافران به صرفه نیست، فلاوینگو خدمات pick up را برای شما در نظر گرفته است. بنابراین در صورتی که از خدمات فلاوینگو استفاده کنید،

نیاز به باقی ماندن در ترکیه ندارید و کافیست برگه ایمیل و پاسپورت را در ایران به نماینده فلاوینگو ارائه دهید تا نمایندگان ما در ترکیه، ویزای شما را در ترکیه اخذ کنند و آن را برای شما ارسال کنیم.   فلاوینگو در هر هفته 2 بار این خدمات را ارائه می دهد. به طور معمول 3 روز تا یک هفته بعد از ورود پاسپورت شما به VFS زمان می برد تا برچسب ویزای شما روی پاسپورت زده شود ولی گاهی این زمان ممکن است تا یک ماه هم طول بکشد.

به هیچ وجه قبل از اطمینان از برچسب خوردن پاسپورت خود، اقدام به خرید بلیط هواپیما کانادا نکنید. ( البته پرواز مستقیم بین ایران و کانادا وجود ندارد و باید به صورت دو مسیره یا سه مسیره اقدام کنید. شما می توانید قوانین و مقررات پروازهای خارجی را از اینجا مطالعه کنید.) باید بدانید که کسانی بوده اند که با خوشحالی از جواب مثبت ایمیل، بلیط هواپیمای خود را برای یک هفته بعد رزرو کرده اند ولی با تأخیر سفارت کانادا مواجه شده اند. شما می توانید از طریق دفتر فلاوینگو در تهران از pick up شدن ویزای خود مطلع شوید.

خدمات رفع ریجکتی ویزای کانادا در فلاوینگو

با توجه به تغییراتی که در سیاست های مهاجرتی کانادا نسبت به اتباع ایرانی از سال 2017 ایجاد شده است، شرایط اعطای ویزای کانادا سخت تر شده است. معمولاً افراد به دلایلی مثل ضعف در سابق سفر، عدم توانایی مالی، مشکوک به ماندن در کانادا ممکن است ریجکت شوند. متأسفانه افرادی بوده اند که با وجود اینکه مدارک آنها خیلی عالی و کامل بوده است و ویزای شنگن یا حتی کشورهایی مانند استرالیا را هم داشته اند، ریجکت شده اند. تفاوتی که سفارت کانادا با سفارت کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه شنگن دارد این است قوانین دریافت ویزای کانادا مانند ویزای شینگن نیست که مدتی باید از زمان ریجکت شدن بگذرد تا بتوانید دوباره اقدام کنید بلکه تا 10 سال، هر زمان که بخواهید می توانید بدون نیاز به انگشت نگاری، اقدام به درخواست ویزا کنید. بنابراین در صورت رفع مشکلات پرونده خود، می توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید.

متأسفانه دلایل ریجکت شدن افراد با جزئیات کامل به آنها گفته نمی شود مگر اینکه وکیل شما به آفیسری که شما را رد کرده است، نامه بزند و تقاضای بیان جزئیات کامل را بدهد. فلاوینگو به کمک وکلای مجرب خود در ترکیه، این کار را از طرف شما انجام می دهد و پاسخ مفصل آفیسر (Officer’s notes) را در مورد دلایل رد شدن متقاضی خواهد گرفت. بنابراین با استفاده از این خدمات نیاز نیست که در ترکیه سرگردان شوید و این بار با چشم بازتری اقدام به درخواست ویزا خواهید کرد.

 

 

هزینه ویزا توریستی 5 ساله کانادا
در حال حاضر هزینه ویزای توریستی 5 ساله کانادا در مجموعه فلاوینگو به شرح زیر است:
ردیفنوع پکیجقیمتتوضیحات
1ویزای مولتی عادیتماس یگیریدفقط یک نوبت بدون دریافت هرینه اقدام می شود.
2ویزای مولتی ویژهتماس بگیریدتا 3 نوبت بدون دریافت هزینه اقدام می شود.
3پکیج خاصتماس بگیریدتا 3 نوبت بدون دریافت هزینه و از طریق تقویت سابقه سفر و گرفتن ویزای کشورهای ساده تر اقدام می شود.
تذکر: آخرین قیمتها را از شماره 43625000-021 دوباره استعلام کنید.

در مجموع باید بگوییم دریافت ویزای توریستی کانادا نیاز به دانش تخصصی در زمینه ویزا و مهاجرت دارد و در حال حاضر به سادگی قابل انجام نیست. متأسفانه برخی با وعده های غیرواقعی، از متقاضیان هزینه ویزای توریستی کانادا تضمینی را طلب می کنند و در انتها هم آنها را به نتیجه خاصی نمی رسانند.

برای استفاده از خدمات فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 43635000-021 ارتباط برقرار کنید. شماره تلفن 09122046276 هم در ساعات غیر اداری در خدمت شماست.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button