چطور با بچه بدون دردسر سفر کنیم؟

0

 

بعضی‌ها باور دارن که نوزاد یا بچه کوچیک یعنی اینکه مسافرت رفتن تعطیل! سفر کردن و مخصوصا سفر هوایی با نوزاد به خاطر مشکلات و دردسرهای خاص خودش، اصلا کار آسونی نیست؛ اما شدنیه. واقعیت اینه که مردم معمولا دوست ندارن یک بچه کوچیک تو هواپیما سرتاسر مسیر رو گریه کنه؛ اما مسلما شما هم این رو نمی‌خواید و البته راه‌های خوبی برای کنترل این موقعیت‌ها وجود داره که ما اینجا می‌خوایم به نکاتی در رابطه با همین موضوع اشاره کنیم که به شما کمک کنن به راحتی و با اعتماد به نفس بیشتری همراه نوزادتون سفر برید و از سفرتون لذت ببرید.

 

مودب باشید

 

خوب این مسئله خیلی مهمه. بچه‌های کوچیک نمی‌تونن به خاطر کارهاشون عذرخواهی کنن؛ اما ما که می‌تونیم! معمولا اصلی‌ترین دلیل عصبانیت بقیه مسافرها سر و صدای خودِ بچه نیست؛ بلکه بی‌خیالی و بی‌تفاوت والدینشه و این که ظاهرا براشون اهمیتی نداره که بچه چقدر داره بقیه رو آزار می‌ده. در صورتی که کودک شما به لوازم و وسایل بقیه صدمه بزنه یا لباس‌های اونها رو کثیف کنه، حتما باید عذرخواهی کنید و باید این کار رو از صمیم قلب انجام بدید. ممکنه که باز هم صد درصد بخشیده نشید؛ اما حداقل تایید و پشتیبانی بقیه مسافرها رو به‌دست می‌آرید. شاید همین کار شما باعث بشه که همون آدم با شما دوست بشه و حتی شروع کنه به بازی کردن با کودک شما.

 

از قبل برای جای نشستن‌تون برنامه ریزی کنید

 

موقع رزرو بلیط، حتما به آژانس خبر بدید که یک بچه کوچیک دارید. اونها معمولا جاهای خاصی رو برای کودکان درنظر می‌گیرن که زیاد مزاحم بقیه نباشه و سر راه کسی رو هم نگیره. سعی کنید صندلی‌های جلویی رو رزرو کنید؛ عقب هواپیما معمولا پرسر و صداتره، لرزشش بیشتره و در کل به راحتیِ قسمت جلویی هواپیما نیست. اگه بچه شیطونی دارید، سعی کنید ردیفی رو انتخاب کنید که جلوش بسته باشه تا حتی‌الامکان کودک شما اسباب‌بازی‌هاش رو به سمت مسافر جلویی پرت نکنه.

 

بعضی از بچه‌ها واقعا اذیت می‌کنن.

 

حواس‌تون به بچه‌تون باشه

 

از اونجا که خونواده‌ها با بچه‌های کوچیک معمولا نمی‌تونن زودتر از بقیه سوار هواپیما بشن، بچه‌های کوچیک ممکنه که در حین ورود به هواپیما تو شلوغی آسیب ببینن؛ برای مثال احتمالش وجود داره که یک نفر با ساک چرخدارش به اونها برخورد کنه. بهترین راه مدیریت چنین موقعیت‌هایی اینه که یک نفر آدم بزرگ از اول به همراه وسایل، وارد هواپیما بشه و همه چیز از جمله صندلی مخصوص کودک رو آماده کنه و نفر دوم بعد از مسافرهای دیگه بدون بار و فقط به همراه کودک وارد هواپیما بشه. این کار حتی باعث می‌شه مدت زمانی که کودک شما داخل هواپیماست کمتر شده و در نتیچه اون کودک کمتر خسته بشه.

 

وسایل اضافی ببرید

 

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکنه در هنگام پرواز با کودک بیفته تاخیر‌های هواپیماهاست. حتی شده سفری که قراره پنج ساعت طول بکشه، دو روز کامل زمان برده؛ در چنین مواقعی ممکنه که در میانه راه و در فرودگاه‌های وسط راه توقف کنید و فرودگاه هم برای اون چند ساعت، چمدون‌های شما را تحویل نده. برای چنین مواقعی بهتره که وسایل اضافی برای کودک‌تون مخصوصا غذا و نوشیدنی‌های اضافه همراه داشته باشید تا مجبور نشید از فرودگاه بیرون بزنید و از این فروشگاه به اون فروشگاه برید.

 

برای موقعیت‌های پیش‌بینی نشده آماده باشید!

 

نگذارید بچه‌تون گوش درد بگیره

 

خیلی از ما با احساس ناخوشایند گوش درد موقع اوج گرفتن و فرود اومدن هواپیما آشنا هستیم؛ برای اینکه چنین اتفاقی برای بچه نیفته، بد نیست که چیزی بهش بدین که داخل دهانش بذاره؛ شیشه شیر یا پستونک یا هر چیزی که آرومش می‌کنه؛ این کار معمولا باعث می‌شه که بچه خیلی راحت این لحظات نسبتا پر استرس رو سپری کنه و گوش درد هم نگیره.

 

چطور پوشکش رو عوض کنیم؟

 

بهتره که جلوی بقیه مسافرها پوشک بچه‌تون رو عوض نکنید؛ مسافرها معمولا متوجه چیزی که نمی‌بینن نمی‌شن؛ به همین خاطر، بهتره که این کار رو داخل کابین مخصوص، انجام بدید. اگه سفرتون زیاد طولانی نیست، بهتره که تا موقع رسیدن به فرودگاه صبر کنید و همیشه هم با توجه به عادت بچه‌تون، وسیله‌ای دستش بدید که سرگرمش کنه و صدایی ازش در نیاد.

 

نکات مربوط به صندلی

 

با وجود اینکه پرواز برای بچه‌های زیر دو سال در خیلی از شرکت‌های هواپیمایی رایگانه و نیاز به صندلی نداره، باز هم پیشنهاد می‌کنیم یک صندلی اضافه رزرو کنید. تجربه نشون داده که موقع برخورد با چاله‌های هوایی، معمولا کودکان خیلی بیشتر آسیب می‌بینن. صندلی ایمنی مخصوص کودک داشته باشید و شیوه نصبش رو هم از قبل بلد باشید. داخل هواپیما جای آزمون و خطا نیست و بقیه مسافرها هم ممکنه بلد نباشن چطور به شما کمک کنند. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی هم هستن که «دوستدار کودکان» هستن؛ چون داخل هواپیماهاشون تجهیزات مخصوص کودکان از جمله اسباب بازی دارن. موقع رزرو بلیط دنبال چنین شرکت‌هایی باشید.

 

یک صندلی خوب مخصوص پرواز بخرید.

 

سفری خوب و بدون گریه و زاری داشته باشید!

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button