چگونه می‌شود در سفر به کار فکر نکرد؟

0

اگر فکر کردن به سفر برای شما استرس‌زا تر از سرکار بودن است، پس حتما شما یک معتاد به کار هستید. بنابراین بهتر است یک زنگ تفریح داشته باشید. یک سفر آرام و بی‌دغدغه می‌تواند استرس شما را کم کند و زندگی و شغل حرفه‌ای شما را متحول کند.

دراین مطلب روش‌هایی برای لذت بردن از سفر و فکر نکردن به کار آموزش داده می‌شود.

قبل از سفر

  • از قبل برای آخرین هفته کاری خود برنامه‌ریزی کنید و قبل از اینکه بروید مطمئن شوید که کارهای مهم انجام شده‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا احساس کنید کنترل بیشتری روی کارهای خود داشته باشید و همچنین در طول سفر و استراحت عذاب وجدان کاذب نداشته باشید.
  • کارهای مهم را به همکاران‌تان بسپارید. با این کار آرامش خاطر خواهید داشت و می‌دانید زمانی که نیستید، آنها عهده‌دار این مسئولیت‌ها هستند .همچنین این بدین معناست که لازم نیست گه از دور به کارهای مهم عقب افتاده رسیدگی کنید.
  • از چند روز قبل از سفر استراحت کردن را باد بگیرید. صبح کارهایتان را انجام دهیدو  عصرها زودتر از محل کار خارج شوید و استراحت کنید زیر قرار نیست همه انرژی خود را ویش از سفر مصرف کنید. این کار موجب می‌شود قبل از سفر آرامش داشته باشید و هیجان بیشتری برای سفر و لذت بردن از آن داشته باشید.

نبایدهای پیش از سفر

برای سفرتان بیش از حد برنامه‌ریزی نکنید. این کار تفریح شما و دیگران را خالی از آرامش میکند.

چگونه در طول سفر به کار فکر نکنیم؟

در طول سفر

  • شما اجازه دارید تا نگاهی به ایمیل خود بیاندازید ولی خودتان را کنترل کنید، زیرا متخصصان معتقدند که چک کردن سریع ایمیل باعث میشود تا آرامش بیشتری بگیرید وقتی که میبینید همه چیز در نبود شما مرتب است.
  • مشغول ورزش و فعالیت‌های لذت‌بخش شوید زیرا این کار باعث می‌شود ذهن شما مشغول باشد و به کار فکر نکند.
  • تا آنجا که میتوانید از تلفن همراه هوشمند خود دور بمانید. این کار باعث میشود تا از سفر خود بیشتر لذت ببرید و خواب بهتری داشته باشید.

چگونه در طول سفر به کار فکر نکنیم؟

 

نبایدها در حین سفر

هرگز وسوسه نشوید که کار کنید. علی‌رغم اینکه چک کردن سریع پیامها و ایمیل‌ها می‌تواند نگرانی شما را از بین ببرد اما این کار  باعث می‌شود مغز شما به وضعیت دوران کار برگردد و موجب استرس شما شود.

بعد از سفر

  • برای برگشت خود برنامه ریزی کنید تا در فرودگاه و ترمینال سرگردان نمانید.
  • وقتی برگشتید سرکار یک نگاه کلی به ایمیل‌هایتان بیاندازید. بدین ترتیب شما می‌توانید فعالیت‌ها را اولویت‌بندی کرده و کارهای مهم را زودتر انجام دهید.
  • اگر ایمیل خود را در وضعیت out of office‌ گذاشته‌اید، بگذارید تا چند روز اول پس از سفر در همین وضعیت باقی بماند. با این کار شما از سرازیر شدن درخواست‌‌ها به سمت خود جلوگیری می‌کنید و  کارهای عقب افتاده را بهتر انجام خواهید داد.
  • تکنیک‌های کم کردن استرس در سفر را ادامه دهید. غروب‌ها کتاب بخوانید و به استخر بروید. بگذارید ذهن‌تان آرامش خود را حفط کند.

 

نبایدهای بعد از سفر

وسوسه نشوید که تا دیروقت سر کار بمانید تا غیبت‌تان را جبران کنید. کارکردن در ساعت‌های مقرر، مانع خستگی شده و از بازگشت عادت‌ بد زیاد کار کردن جلوگیری می‌کند.

یک سفر همراه با آرامش چشم‌اندازهای جدیدی به شما می‌دهد و زندگی دوباره‌ای به شما می بخشد. سفر باعث می‌شود تا از زندگی خود لذت ببرید و تصمیم‌های فوق‌العاده‌ای برای زندگی و حرفه‌ خود بگیرید زیرا شما با ذهنی تازه و سالم برمی‌گردید و این امر  موجب افزایش بازدهی و کیفیت کار شما می‌شود.
هیچ بهانه‌‌ای نیاورید، بیشتر از کار روی خودتان سرمایه گذاری کیند و یک سفر خوب رزرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button