ویزای آلمان تضمینی

0

آلمان قلب اروپا، جزو 26 کشور حوزه شینگن و از کشورهای پیشرفته و ابر قدرت های صنعتی جهان است. آرزوی خیلی از مردم است که بتوانند در این کشور زندگی یا از زیبایی های آن دیدن کنند. خیلی از نمایشگاه ها و کنگره های بزرگ اروپا در آلمان برگزار می شوند و همچنین داشتن خانواده در این کشور از دیگر دلایل سفر ایرانی ها به آلمان است. دریافت ویزای آلمان در حال حاضر از سخت ترین ویزاهاست به همین دلیل اخذ ویزای شینگن و یا رفع ریجکتی ویزای شینگن از سایر کشورهای منطقه شینگن از خدماتی است که فلاوینگو برای علاقمندان به سفر به آلمان و دریافت ویزای تضمینی آلمان در نظر گرفته است. در این مقاله اطلاعاتی کامل از هزینه سفارت آلمان، پیگیری درخواست ویزای آلمان، مدت زمان دریافت ویزای آلمان و ویزای آلمان بدون دعوتنامه ارائه خواهیم داد.

 برای اخذ ویزای آلمان و  شرکت در تور فرانسه هلند آلمان می‌توانید با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

انواع ویزای آلمان

بسته به هدف سفر، ویزاهای متفاوتی وجود دارد که بر حسب وضعیت شما اعمال می شود. آیا شما برای تحصیل، کار یا حتی اقامت دائم قصد سفر به آلمان را دارید، پس مجبورید برای به سراغ ویزاهای گوناگون بروید:

  • ویزای توریستی: برای افرادی که با هدف دیدن دوستان یا خویشاوندان یا فقط گشت و گذار و تفریح مایل به ورود به آلمان هستند.
  • ویزای خانواده، اقوام یا شریک زندگی: این ویزا برای خانواده های ساکنان آلمانی است که مایل به پیوستن به آن‌ها و زندگی در آلمان هستند.
  • ویزای جستجوی کار: به صاحب ویزا فرصت می دهد تا به آلمان بیاید و به دنبال شغل باشد.
  • ویزای تحصیلی و یادگیری زبان: برای خارجیانی که مایل به ورود به آلمان هستند و تنها هدف آن‌ها شرکت در یک دوره زبان یا ادامه تحصیل در یک موسسه آموزشی در آلمان است.
  • ویزای شغلی: برای افرادی که در آلمان مورد شغل دریافت کرده اند.
  • ویزای تجاری: برای افراد که باید برای مدت زمانی بیشتر از 90 روز در طی 6 ماه با هدف ایجاد شغل در آلمان بمانند.
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی: برای تعداد محدودی از اتباع جهان سوم لازم است و باید یکی از فرودگاه های آلمان را در مسیر خود به مقصد نهایی منتقل کنند.
  • ویزای علمی: برای دانشمندان یا محققانی که از طرف یک موسسه برای انجام مطالعه یا تحقیق دعوت شده اند.
  • ویزای آموزشی: ویزایی است که این امکان را برای حضور در یک دوره آموزش یا کارآموزی برای اتباع کشورهای جهان سوم فراهم می کند.
  • ویزای معالجه پزشکی: این ویزا به منظور درمان بیماری های مختلف و شرایط پزشکی، اجازه ورود به آلمان و جستجوی جهت معالجه پزشکی ایجاد شده است.
  • ویزای نمایشگاه تجاری: برای افرادی که قصد دارند در یک نمایشگاه تجاری شرکت کنند.
  • ویزا برای برنامه های فرهنگی، ورزش و اهداف مذهبی: برای افرادی که با هدف شرکت در یک رویداد فرهنگی، ورزشی و مذهبی قصد ورود به آلمان را دارند.

هزینه ویزای آلمان چقدر است؟

در حال حاضر مبلغ 190 هزارتومان جهت هزینه وقت سفارت آلمان به شرکت کارگزاری ویزامتریک برای گرفتن نوبت پرداخت می شود که در روز مراجعه به حساب مسافر بازگشت داده می شود. این هزینه به این دلیل دریافت می شود که مسافر در روز تعیین شده برای درخواست ویزا حاضر شود. همچنین پس از اخذ وقت سفارت آلمان باید در تاریخ مشخص شده به سفارت مراجعه شود. در مراجعه به سفارت (ویزامتریک) هزینه به صورت نقدی برای هر فرد بزرگسال 105 یورو پرداخت شود. در صورتی که هزینه ای پرداخت نشود، پرونده بررسی نخواهد شد. متقاضیانی که مایلند از خدمات وی ای پی استفاده کنند که شامل ارسال پاسپورت، تحویل مدارک بدون نوبت و ارسال ایمیل و پیامک می شود، مبلغ 25 یورو باید بیشتر پرداخت کنند، برای کسانی پیشنهاد می شود که عجله دارند و نمی خواهند در نوبت بمانند. خدمات وی ای پی برای تسریع در تحویل مدارک انجام می شود و در جواب ویزا تفاوتی ندارد. افراد باید به صورت حضوری به ویزامتریک مراجعه نمایند و ضمن ارائه مدارک و پرداخت وجه منتظر پاسخ سفارت بمانند.

سفر به آلمان

مدارک مورد نیاز سفارت آلمان

داشتن مدارک کامل مهم ترین موضوع برای اخذ ویزا آلمان است. مدارک طبق جدیدترین چک لیست و برگه راهنمای مربوطه آماده شود و به ترتیب در چک لیست چیده شود. نقض مدارک درخواست شده باعث پرسش های بعدی و نیاز به تکمیل مدارک می گردد و در بسیاری از موارد ممکن است باعث رد درخواست شود. آماده سازی دقیق مدارک باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مسافر و سفارت می گردد.

 لطفا قبل از رفتن به باجه مربوطه، تمام مدارک را آماده و از داخل پوشه درآورید، این امر، بررسی مدارکتان را تسهیل و تسریع می نماید.
1) تکمیل فرم درخواست ویزا
2) پاسپورت امضاء شده با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ سفر
3) کلیه پاسپورت های باطله به همراه تمامی ویزاها و مهرهای ورود و خروج قبلی
4) ترجمه مدارک شغلی و سابقه بیمه
5) نامه تمکن مالی لاتین با موجودی حداقل 70 الی 100 میلیون تومان به ازای هرنفر (از تاریخ صدور بیش از 7 روز نگذشته باشد)
6) پرینت 3 ماهه لاتین حساب بانکی با گردش مناسب و تعداد تراکنش های قابل قبول که از تاریخ صدور آن بیش از 7 روز نگذشته باشد.
7) ترجمه ی شناسنامه
8) 2 قطعه عکس رنگی 5/4 * 5/3
9) ترجمه سند ازدواج
10) ترجمه سند ملکی
11) دعوتنامه معتبر
12) رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
13) ترجمه گواهی از اتحادیه ی تخصصی
14 ) بلیط رفت و برگشت
15 ) رزرو هتل
16 ) بیمه نامه مسافرتی حداقل 30 هزار یورویی
17) در صورتی که متقاضی زیر سن قانونی باشد و بدون والدین یا همراه و حتی یکی از والدین قصد سفر داشته باشد، ارائه رضایت محضری الزامی است.
18) ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان الزامی است.
19) مبلغ 105 یورو برای بزرگسالان

فرم درخواست ویزای المان

بعد از گرفتن وقت سفارت آلمان، فرم درخواست ویزای آلمان که باید مشخصات فردی به طور دقیق و کامل نوشته شود و همچنین اگر دعوتنامه ای دارید، باید توضیح داده شود. فرم پر شده همراه با مدارک کامل در روز تعیین شده به سفارت تحویل داده می شود.

ویزای آلمان تضمینی

پیگیری درخواست ویزای المان

پس از گرفتن وقت و تحویل مدارک به سفارت، پیگیری از تلفن و ایمیل هم امکانپذیر است، اما معمولا جواب دهی ندارند و متقاضی باید تا زمانی که پیامک و ایمیل ارسال می شود، منتظر بماند.
آدرس سفارت آلمان: تهران، خیابان فردوسی، پلاک ۳۲۴
پاسخگویی سفارت در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ است که می توانید به راحتی به این مرکز مراجعه کنید.
آدرس شرکت ویزامتریک: تهران، خیابان بهشتی، خیابان وزرا، نبش خیابان ۲۱، ساختمان شیراز، پلاک ۱۳۷
در حال حاضر برای انجام خدمات کنسولی و درخواست ویزا باید به شرکت ویزامتریک نمایندگی سفارت آلمان در ایران مراجعه کنید.

  • ویزامتریک

در سال های اخیر با توجه به افزایش متقاضیان، از چند هفته قبل باید به صورت آنلاین از ویزامتریک وقت گرفت. وقت گرفتن این امکان را برای مسافر فراهم می کند تا بتواند در تاریخ و ساعت مشخصی به سفارت (ویزامتریک) مراجعه کند. ارائه وقت سفارت آلمان برای جلوگیری از ازدحام و ایجاد نظم انجام می شود. توجه داشته باشید حتما سرساعت و بدون تاخیر در سفارت (شرکت ویزامتریک) حاضر شوید.

  • مدت زمان دریافت ویزای المان

مدت زمان دریافت ویزای آلمان بستگی به زمان سفر دارد اگر در فصل پیک باشد، زمان بیشتری و اگر در زمستان یا ماه های کم مسافر باشد، زمان کمتری نیاز است. معمولا بین 7 الی 15 روز وقت برای ارائه مدارک و انگشت نگاری داده می شود و بعد از تحویل مدارک حدود 14 روز کاری جواب ویزا آماده می شود. در بعضی موارد ممکن است تا 3 هفته هم طول بکشد.

  • جواب مثبت ویزای سفارت آلمان

هنگام ارائه مدارک، مبلغی بابت اخذ ویزا گرفته می شود که بخشی از این هزینه بابت اطلاع رسانی از طریق شماره موبایل و ایمیلی که در فرم ثبت شده، پیامک یا ایمیل ارسال می شود. در این مرحله به متقاضی اعلام می شود که جواب ویزا آماده است و با مراجعه به سفارت یا ویزامتریک پاکتی دریافت می کند که جواب داخل آن قرار دارد و مشخص می شود، جواب ویزا مثبت است یا منفی و اگر منفی باشد دلایل ریجکتی را می نویسند.

ویزای المان بدون دعوتنامه

آلمان کشوری توریستی در حوزه شینگن محسوب نمی شود و ویزای آلمان یکی از معتبرترین ویزاهای شینگن است که به راحتی نمی توان گرفت، مخصوصا برای متقاضیانی که دعوتنامه ندارند. دعوتنامه ها به دو صورت است یا از طرف خانواده درجه یک که در آلمان زندگی می کنند و یا دعوتنامه از طرف کنگره یا برگزاری نمایشگاه باشد که همچنین امکان ویزا نشدن، وجود دارد.

اخذ ویزای آلمان باتوجه به شرایط هر شخص متفاوت است، هدف سفر خود می تواند دلیلی برای گرفتن ویزا باشد و در نهایت می توان از طریق اخذ ویزای تجاری و نمایشگاهی، بازدید از خانواده و دوستان، تحصیلی، پزشکی و توریستی برای سفر به آلمان اقدام کرد.

متقاضیانی که در گذشته یک الی دوبار به اروپا سفر کردند می توانند برای ویزای المان درخواست کنند اما کسانی که تا حالا به اروپا نرفتند، توصیه می شود، بدون داشتن دعوتنامه برای آلمان اقدام نکنند، چون درصد ریجکتی بالایی دارد. متقاضیان در ابتدا می توانند از فلاوینگو ویزای تضمینی فرانسه را اخذ کنند و برای دفعات بعدی برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر مسافران می توانند با شماره های 43635000-021 و 09122046276 تماس برقرار کنند یا حضوری به آدرس: تهران، خیابان سهروردی شمالی، پلاک 683 مراجعه کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button