کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

7

طبق آخرین داده های سایت معتبر موسسه رتبه بندی هنلی که در 7 ژانویه سال 2020 یعنی حدود یک ماه پیش ارائه شده است، پاسپورت ترکیه ای در رتبه 55 رنکینگ جهانی قرار دارد و قدرت بالایی در مقایسه با پاسپورت ایرانی که در رتبه 98 است، دارد. طبق این داده ها لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، عدد 111 را نشان می دهد و شما با داشتن پاسپورت ترکیه برای ورود به این کشورها نیاز به ویزای غیر فرودگاهی ندارید. همچنین برای ورود به 115 کشور جهان نیاز به اخذ ویزا دارید که البته ویزای تعدادی از آن ها مانند استرالیا، عمان، امارات و … به صورت الکترونیکی قابل اخذ است و از دردسرهای حضور در سفارت و ارائه مدارک و انگشت نگاری معاف است. 

سایت henleypassport اطلاعات خود را به طور مرتب از انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) که همه فرودگاه های جهان در آن عضو هستند، می گیرد و کشورهای مختلف را بر حسب میزان قدرت پاسپورت آنها برای ورود بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به سایر کشورها، رده بندی می کند. بنابراین اطلاعات بالا، جدیدترین و مطمئن ترین اطلاعات در نوع خود است. خبر خوش این است که حضور در ترکیه برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و شما به راحتی می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول در این کشور حضور پیدا کنید. همکاران ما در سایت فلاوینگو، قیمت های مناسبی را برای این بلیط تدارک دیده اند و گزینه های زیادی برای انتخاب شما از جهت قیمت، انواع ایرلاین و … آماده شده است. ضمناً یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت پاسپورت ترکیه، خرید خانه در ترکیه است.آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

برای مشاوره در مورد خرید ملک در ترکیه و یا رزرو تور استانبول می توانید با شماره 43635000-021 و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ارتباط برقرار کنید و از ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

قانون جدید تابعیت در ترکیه

احتمالاً شما هم از قانون کشور ترکیه که در سال 1397 برای گردشگران خارجی وضع شده است، مطلعید. طبق این قانون در جهت افزایش سرمایه گذاری خارجی در این کشور، به افرادی که 500 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کنند یا به اندازه 250 هزار دلار ملک بخرند، حقوق شهروندی ترکیه و در واقع حق اقامت ترکیه ارائه می شود و به آنها پاسپورت ترکیه داده می شود. برای به دست آوردن اطلاعات در مورد خرید ملک در استانبول که قلب اقتصادی و گردشگری ترکیه است، روی لینک داده شده کلیک کنید. ضمناً پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بهتر املاک استانبول در یک تور استانبول ارزان شرکت کنید.

بدین ترتیب شما می توانید به کمک پاسپورت ترکیه کشورهای بدون ویزا را بازدید کنید و از مزایای این پاسپورت بهره مند شوید. قانون قبلی ارائه پاسپورت ترکیه ای خیلی سختگیرانه تر بود و برای دریافت پاسپورت ترکیه نیاز بود حتماً از طریق ازدواج، کار یا موارد دیگر، چندین سال در این کشور سکونت دائم داشته باشید.

 

مزایای قانون جدید را می توان اینطور فهرست کرد:

  • اعطای حق شهروندی کامل و پاسپورت ترکیه در مدت 4 تا 6 ماه
  • به دست آوردن درآمد ثابت
  • امکان سفر بدون ویزا به 111 کشور دنیا
  • عدم نیاز به زندگی و حضور بلندمدت در ترکیه برای دریافت پاسپورت
  • اعتبار 10 ساله و امکان تمدید آن
  • دریافت کارت ملی ترکیه
  • عدم نیاز به اعلام منشأ سرمایه شما
  • عدم ردیابی تبادلات مالی شما بر خلاف بسیاری از کشورهای غربی
  • امکان داشتن تابعیت دوگانه
  • خدمت وظیفه عمومی برای این افراد اجباری نیست
  • امکان دریافت حقوق بازنشستگی
  • امکان استفاده از برنامه رایگان آموزشی دولت ترکیه
  • وضعیتی کاملاً دموکراتیک برای تمام ادیان و سلیقه ها
  • خدمات درمانی عالی ترکیه برای تمام شهروندان
  • وجود دورنمای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و پیوستن به منطقه شنگن

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

بدیهی است که اگر لیست کشورهای بدون ویزا برای ترکیه را بدانید، فرصت های سفر و زندگی متنوعی برای شما ایجاد خواهد شد. جدول کشورهایی را که سفر به آنها برای دارندگان پاسپورت ترکیه نیاز به ویزا ندارد و یا با ویزای فرودگاهی به راحتی قابل انجام است، بر حسب قاره های مختلف در ادامه آمده است. ویزای فرودگاهی ویزایی است که برای ورود به کشور مورد نظر، بعد از پیاده شدن از هواپیما با دریافت مبلغ خاصی، به راحتی برای شما صادر خواهد شد و نیازی به پیگیری در قبل از سفر ندارد. ( مواردی که با علامت * مشخص شده اند، نیاز به ویزای فرودگاهی دارند. )

قاره آسیا

بنگلادش*، برونه ئی، کامبوج*، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، قزاقزستان،ماکائو، مالزی، مالدیو*، مغولستان، نپال، فیلیپین، سنگاپور،کره جنوبی، تایوان، تاجیکستان، تایلند، تیمور*، ازبکستان، لائوس*، خاورمیانهاردن، کویت*، آذربایجان*، بحرین*، گرجستان، ایران*، عراقارمنستان*، لبنان*، قطر

قاره اروپا

کوزوو، مقدونیه شمالی، مولدوا، آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، صربستان، اوکراین، مونته نگرو

قاره آفریقا

سیرالئون، بوتسوانا، جزیره کیپ ورد*، جزیره کموروس*، سیشل*، گابون*،گامبیا، ماداگاسکار*، موریتانی*، مائوریتیس، مراکش، موزامبیک*، رواندا، سائوتومی،

آفریقای جنوبی، سودان*، سوازیلند، تانزانیا*، توگو*، تونس، اوگاندا*، نامیبیا*، زامبیا*،زیمباوه*، سنگال، سومالی*، گینه بیسائو*، کنیا*

قاره آمریکا

اکوادور، کلمبیا، شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، ونزوئلا،کاستاریکا، پرو، پاراگوئه، پاناما، مکزیک، بولیوی، بلیز، السالوادور،گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه

قاره اقیانوسیه

جزیره پالائو*، ساموئا*، جزیره کوک، فیجی، جزیره مارشال*، میکرونزیا، نیو،تونگا*، توالو*، وانواتو*

حوزه دریای کارائیب

تیرینیداد و تیباگو، آنتیگوا و بارودا، باهاماس، باربادوس، جزیره بریتیش ویرجین،دومینیک، جمهوری دومینیک، هائیتی، جامائیکا، سنت کیتس و نویس، سنت لوئیس، سنت وینسنت و گرنادینس.

پاسپورت ترکیه
پاسپورت ترکیه

کشورهای نیازمند به ویزای الکترونیکی با پاسپورت ترکیه ای

لیست کشورهایی هم که برای ورود به آنها با داشتن پاسپورت ترکیه ای به زحمت نخواهید افتاد و فقط نیاز به پیگیری از طریق اینترنت و گرفتن ویزای الکترونیکی دارید، عبارت است از:

استرالیا، عمان، امارات متحده عربی، مونتسرات، سورینام، میانمار، بنین، جیبوتی، اتیوپی و لسوتو

البته سه کشور ابتدای این لیست، در حال حاضر با پاسپورت ایرانی هم فقط نیازمند به ویزای الکترونیکی هستند و از این بابت، پاسپورت ایرانی فرقی با پاسپورت ترکیه ای نمی کند.

 کشورهای بدون ویزا که پاسپورت ترکیه ای به ایرانیان هدیه می دهد

شاید مفیدتر از اطلاعاتی که در بالا داده شد، این باشد که بدانید که کدام کشورهای خوب و پیشرفته هستند که رفتن به آنها با پاسپورت ترکیه ای به راحتی بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی قابل انجام است ولی با پاسپورت ایرانی، نیاز به ویزای غیر فرودگاهی دارد. جدول کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه ای که با پاسپورت ایرانی نیاز به ویزا دارند و جزو کشورهای مهم یا پیشرفته محسوب می شوند، به شرح زیر است:

قاره آسیا

هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، قزاقزستان، تایوان، تاجیکستان، تایلند، کره جنوبی، ازبکستان

خاورمیانه

عراق، بحرین، کویت، اردن، گرجستان

قاره اروپا

بلاروس، بوسنی و هرزگوین، صربستان، اوکراین، آلبانی

قاره آفریقا

تونس، آفریقای جنوبی

قاره آمریکا

شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، مکزیک

برای مشاوره در مورد خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه می توانید با شماره 43635000-021 و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ ارتباط برقرار کنید و از ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 نظرات
  1. Arezoo می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.ببخشید من میخواستم بدونم ک آیا با پاسپورت ترکیه میشه بدون ویزا ب کره جنوبی رفت?

    1. آرمین می گوید

      بله میشه

  2. عادل آتشین می گوید

    بله ، ژاپن هم میشه

  3. زینب می گوید

    میشود از ایران به ترکیه بدون پاسپورت رفت؟

    1. کاظم افشین می گوید

      سلام. خیر. پاسپورت باید داشته باشید ولی قبل از سفر نیاز به گرفتن ویزا ندارید

  4. فهیمه جوادیان می گوید

    سلام. با پاسپورت ترکیه میشه بدون ویزا به آمریکا رفت؟ آخه اسم کشور آمریکا توی لیست قاره آمریکا نبود

  5. حميد قديري می گوید

    سلام
    با پاسپورت ترك برا سفر به مصر و كانادا نياز به ويزا هست

Call Now Button