کشورهای بدون ویزا با پاسپورت عراقی

0

ارزش پاسپورت (passport) هر کشور به تعداد کشورهایی است که می توان بدون ویزا با آن پاسپورت به کشورهای مختلف سفر کرد. پاسپورت یا همان گذرنامه در واقع مانند یک شناسنامه بین المللی است و ویزا یا همان روادید هم اجازه ای است که یک کشور به شهروندان کشورهای دیگر می دهد تا در خاک آن، اقامت موقت داشته باشند. برای بررسی ارزش پاسپورت عراق بهترین کار این است که به آمار سایت معتبر و بین المللی هنلی مراجعه کنیم. به کمک اطلاعات این سایت می توانیم دقیقاً کشورهای بدون ویزا با پاسپورت عراقی را تشخیص دهیم.

برای دریافت مشاوره در مورد نحوه گرفتن پاسپورت عراقی و اخذ ویزای عراق می توانید با کارشناسان فلاوینگو ارتباط برقرار کنید. تلفن های 43635000-021 و 09122046276 در خدمت شماست.

سایت هنلی که سالیانه رنکینگ پاسپورت کشورهای مختلف را اعلام می کند، اطلاعات خود را انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی یا همان یاتا می گیرد و با تجزیه و تحلیل اطلاعات فرودگاه های مختلف جهان هنگام ورود مسافران به کشورها، اعتبار پاسپورت عراقی و همه کشورها را اعلام می کند. این سایت اخیراً رتبه پاسپورت عراقی را در جهان، 106 اعلام کرده است. با توجه به اینکه خیلی از ایرانیان در ایام اربعین حسینی، برای حضور در پیاده روی اربعین و یا زیارت عتبات عالیات نیازمند به ویزای عراق هستند، زمنیه برای دریافت پاسپورت ایرانی برای آنها فراهم است. در ادامه این مطلب با فلاوینگو همراه باشید تا از آخرین اطلاعات منتشر شده سایت هنلی در ژانویه 2020 در مورد قدرت پاسپورت عراقی و فواید پاسپورت عراق برای ایرانیان مطلع شوید.

اعتبار پاسپورت عراقی

  • رتبه 106 جهان
  • ورود به 6 کشور بدون ویزا
  • ورود به 22 کشور با ویزای فرودگاهی
  • ورود به 1 کشور با مجوز الکترونیکی سفر(eTA)
  • ورود به 23 کشور با ویزای الکترونیکی (e-visa)

ویزای فرودگاهی ویزایی است که به سادگی در فرودگاه مقصد صادر می شود. دارندگان پاسپورت عراقی برای ورود به 22 کشور کافیست که بلیط هواپیما را خریداری کنند و چمدان های خود را ببندند. فقط در فرودگاه مقصد، هنگام ورود به داخل کشور مورد نظر، ویزای آن ها با گرفتن هزینه مورد نظر صادر خواهد شد.

شهروندان عراقی یا همان دارندگان پاسپورت عراقی، فقط برای ورود به کشور سریلانکا نیاز به مجوز الکترونیکی سفر یا همان eTA (electronic Travel Authorization) دارند. این مجوز به سادگی صادر می شود و فقط باید در فرودگاه مقصد، فرم مورد نظر پر شود.

ورود به 23 کشور هم از جمله ایران، برای اتباع عراقی با صدور ویزای الکترونیکی انجام می شود. این حرف به این معناست که شهروندان عراقی می توانند برای گرفتن ویزا از 23 کشور به راحتی در سایت سفارت مربوطه ثبت نام کنند و از طریق اینترنتی، مدارک لازم برای گرفتن ویزا را ارسال کنند و منتظر اعلام سفارت باشند. خوبی ویزای الکترونیکی این است که دیگر نیازی به حضور در سفارت و مصاحبه دادن به آفیسر سفارت نیست و نگرانی های رد شدن را ندارد.

نکته مهم در مورد پاسپورت عراقی این است که در صورت اخذ پاسپورت عراقی، با توجه به اینکه این کشور به سمت پیشرفت و ثبات حرکت می کند و همه کشورهای جهان مانند ایران و آمریکا در حال سرمایه گذاری در آن هستند، آینده خوبی برای پاسپورت عراقی پیشنهاد می شود و کسانی که این پاسپورت را دریافت کنند، در آینده می توانند استفاده خوبی از آن داشته باشند. هر چند در حال حاضر رتبه پاسپورت ایران، 8 رتبه از پاسپورت عراقی بالاتر است ولی به احتمال خیلی زیاد، گرفتن پاسپورت عراقی در آینده سخت تر از الآن خواهد شد. با توجه به روابط خوب ایران و عراق و همسایگی دو کشور، داشتن پاسپورت عراقی در آینده بسیار مفید خواهد بود. خبر خوب این است که در 3 سال گذشته، رتبه پاسپورت عراقی در جهان کاهش نیافته است و این به معنای ثبات نسبی در این کشور است.

در مورد مراحل گرفتن پاسپورت عراقی برای ایرانیان می توانید  اطلاعات لازم را در بلاگ فلاوینگو دریافت کنید. در ادامه به تفکیک قاره، به پاسخ به این سؤال می پردازیم که با پاسپورت عراق به چه کشورهایی بدون ویزا میتوان سفر کرد؟

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت عراقی

در جداول زیر لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت عراق را می توانید ببیند. ( دقت کنید که مواردی که با علامت * مشخص شده اند، فقط نیاز به ویزای فرودگاهی دارند و مواردی هم که با ** مشخص شده اند، فقط نیاز به مجوز الکترونیکی سفر دارند)

قاره آسیا

ماکائو*، کامبوج*، تیمور، مالزی، مالدیو*، سریلانکا**

خاورمیانه

ایران* ، لبنان*

قاره اروپا

در قاره اروپا هیچ کشوری بدون ویزا اجازه ورود با اتباع عراقی را نمی دهد و دارندگان پاسپورت عراقی باید حتماً ویرای کشور مربوطه را دریافت کنند. کسانی که پاسپورت عراقی را دارند می توانند به کشور لبنان بدون داشتن ویزا رفت و آمد کنند. لبنان یکی از کشورهای خاورمیانه است که ارتباطات مناسبی با اروپایی ها و به خصوص کشور فرانسه دارد

قاره آفریقا

ماداگاسکار*، موریتانی*، جزایر کیپ ورد*، جزایر کموروس*، سیشل*، موزامبیک*، رواندا*، سنگال، سومالی*،  گینه بیسائو*، توگو*، اوگاندا*

قاره آمریکا

در قاره آمریکا هیچ کشوری بدون ویزا اجازه ورود با اتباع عراقی را نمی دهد و دارندگان پاسپورت عراقی باید حتماً ویرای کشور مربوطه را دریافت کنند.

قاره اقیانوسیه

ساموئا*، جزیره کوک، جزایر پالائو*، نیو میکرونزیا، توالو*

حوزه دریای کارائیب

دومینیک، هائیتی

 

کشورهای نیازمند به ویزای الکترونیکی با پاسپورت عراقی

در ادامه کشورهایی که شهروندان عراقی برای ورود به آنها فقط نیاز به  e-visa یا همان ویزای الکترونیکی دارند، معرفی می شوند. تفاوت ویزای الکترونیکی با مجوز الکترونیکی سفر در مراحل بیشتر، محدودیت ها و مدارکی است که گرفتن ویزای الکترونیکی نیاز دارد. نام این کشورها چنین است:

قرقیزستان، تاجیکستان، مولداوی، بنین، جیبوتی، اتیوپی، گابن، لسوتو، سائوتامی، زامبیا، زیمباوه استرالیا، آتیگوآ و باربودا، مونتستارت، سنت کیتس و نویس،   کلمبیا، سورینام، آذربایجان، گرجستان، عمان، قطر، ترکیه، امارات   

بقیه کشورهایی که در بالا نامی از آنها نیامده است برای ورود به آنها با پاسپورت عراقی، باید از سفارت آنها وقت گرفته شود و بعد از مصاحبه با آفیسر سفارت و انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک لازم، منتظر جواب نهایی بود.

گرفتن پاسپورت عراقی چقدر طول می کشد؟

با توجه به روشی که شما برای گرفتن پاسپورت عراقی انتخاب می کنید، زمان گرفتن پاسپورت عراقی متفاوت است. اگر از طریق اقامت اقدام کنید طبق آخرین قوانین باید حدود 10 سال در این کشور زندگی کنید ولی اگر از طریق ازداواج یا تحصیل باشد، این میزان خیلی کمتر است. برای اطلاع از این موضوع که چگونه پاسپورت عراقی بگیریم، به مجله فلاوینگو مراجعه کنید.

خیلی از ایرانیان همه ساله برای حضور در عراق، شوق و ذوق بسیاری دارند و همین امر باعث شده است که گرفتن پاسپورت برای اولین بار را تجربه کنند و سؤالاتی مانند مدت زمان صدور پاسپورت، مدارک لازم برای تمدید پاسپورت، هزینه تمدید پاسپورت عراق، مراحل گرفتن پاسپورت، اندازه عکس پاسپورت و نمونه عکس پاسپورت ایرانی از سؤالات شایع آنها باشد. به دلیل روابط سیاسی و اقتصادی خوب بین ایران و عراق و همچنین وجود بارگاه مطهر امام حسین(ع) در این کشور، زمزمه های زیادی برای این که ویزای عراق رایگان شود، وجود دارد و ضمناً این ویزا، هزینه زیادی برای ایرانیان ندارد. همه این دلایل باعث شده است که گرفتن اقامت عراق و در نهایت پاسپورت عراقی برای ایرانیان راحت تر شود. ضمناً یکی از مهمترین کشورها که سفر با پاسپورت عراقی به آن راحت است، کشور لبنان است که می تواند گزینه مهمی برای ایرانیان باشد.

برای دریافت مشاوره در مورد نحوه گرفتن پاسپورت عراقی و اخذ ویزای عراق می توانید با کارشناسان فلاوینگو ارتباط برقرار کنید. تلفن های 43635000-021 و 09122046276 در خدمت شماست.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button