۱۰ دلیلی که شما رو به مالزی می‌کشونه

ما تمام ماه گذشته رو مشغول این بودیم تا کارهایی که در مالزی کردیم رو مرور کنیم. در مالزی ما در جنگل گم شدیم، شاهد فستیوال‌های باستانی بودیم، غذاهای بسیار خوشمزه رو امتحان کردیم و در طبیعت جذابش گشت و گذار کردیم.

آیا دلایل بیشتری می‌خواهید تا قانع بشید مالزی یکی از بهترین کشورها برای مسافرته؟

اگر اینطوره می‌تونید ۱۰ دلیل برای سفر به مالزی که حاصل تجربیات ما از سفر به این کشور هست رو بخونید.

مالزی مردم مهربونی داره

مردم مهربان مالزی

مالزی یه جنس متفاوتی نسبت به بقیه کشورهای جنوب شرقی آسیا داره. اونجا اصلا احساس یک دستگاه خودپرداز متحرک رو نداریم. دست‌فروش‌های سمج وجود ندارن و مردم اصلا تلاش نمی‌کنن سرتون کلاه بذارن. در کل اونجا همیشه احساس امنیت می‌کنید. به نظر من آدمهای مالزی واقعا از دیدن توریست‌ها خوشحال میشن و همیشه آماده هستن که بهشون کمک کنن. گذشته از همه اینها، زبان انگلیسی در همه جا صحبت می‌شه و به لطف این که مالزی زمانی جزو مستعمره انگلستان بوده، خیلی راحت می‌شد با بقیه افراد مکالمات کوتاه داشت. در اتوبوس، توی غذاخوری، تو ساحل و در هتل، این ارتباط‌ برقرار کردن‌ها، تبدیل به خاطرات بسیار جالبی از سفرمون شد.

حیات وحش مالزی بی‌نظیره

از حیات وحش مالزی هر چقدر بگم کم گفتم! حیات وحش مالزی یکی از دلایل مهم برای رفتن به این کشور بود و شاید هم تنها دلیلی بود که ما تصمیم گرفتیم به بورنئو پرواز کنیم و دو هفته اونجا بمونیم. ما اصلا از این تصمیم پشیمون نشدیم. ما به سپیلوک رفتیم و مرکز نگهداری از اورانگوتان‌ها رو دیدیم. اونجا به ما اجازه دادن که به این حیوان اعجاب‌انگیز نزدیک بشیم و بعد از اون ما سه روز بسیار هیجان‌انگیز رو در جنگل گذروندیم؛جایی که اورانگوتان‌ها، گیبون‌ها، میمون‌های پوزه‌دراز و سوسمارها و هزاران مخلوق رنگارنگ دیگه رو دیدیم.

حیات وحش مالزی

مناظر طبیعی مالزی رو باید دید

از جنگل گرفته تا کوه و تپه و ساحل، مالزی تنوع زیادی در مناظر طبیعی داره که حتی سختگیرترین عکاسان و علاقمندان به طبیعی رو راضی می‌کنه. ما عاشق جنگل‌های تامان، نگارا و مزارع چای کامرون هایلند شدیم. تازه تعداد زیادی مزارع طبیعی دیگه هم وجود داشت که ما فرصت نداشتیم اونها رو ببینیم، مثل پارک ملی گانونگ مولو و جزیره‌های پرنتیان . این یه دلیل دیگه است برای این که ما حاضریم برگردیم به مالزی تا به جاهایی بریم که نتونستیم ببینیم.

مناظر ظبیعی

تجربه فراموش نشدنی کوهنوری در مالزی

مالزی سرزمین زیبایی‌های طبیعیه و گشت و گذار در اون مخصوصا با پای پیاده، این امکان رو به شما می‌ده که به طبیعت نزدیک شید. در مالزی مسیرهای زیادی برای کوهنوردی وجود داره. ما خودمون به جنگل های تامان‌نگارا رفتیم که البته باعث شد گم بشیم، از کوه کینابالو بالا رفتیم و دو روز رو به تپه نوردی در کامرون هایلند گذروندیم. البته این همش نیست و یه منظره ساحلی خیلی زیبایی در لنکاوی وجود داره که یک بهشت واقعیه. تازه خوبه بدونید ه بلندترین درخت دنیا اخیرا در بورنئو کشف شده!

پرتگاه با شیب تند

فرهنگ مالزی

این احتمالا یکی از مهم‌ترین دلایلی هست که  باعث شده مالزی رو به شدت دوست داشته باشیم. کمتر کشوری وجود داره که فرهنگ‌های متنوعی مثل مالزی داسته باشه و شما می‌تونید این موضوع رو به سرعت و در اولین روزها به چشم ببینید. وقتی که در شهرها قدم میزنیم،‌ از مساجد به معابد پاگودا تایوئیست می‌رسیم، در حالی که معبدهای هندوها کمی اون طرف‌تر قرار داره. مالزی امروز محصول سه فرهنگ مختلف هست: مالایی، هندی و چینی. در واقع می‌شه گفت مالزی خودش یک آسیاست.

فرهنگ مردم مالزی

فستیوال‌های مالزی

فستیوال های بسیار جالب مالزی نتیجه مستقیم فرهنگ‌های متنوع موجود در این کشوره. ما بین ماه ژانویه و فوریه به مالزی رفتیم و موفق شدیم که دو جشن بزرگ رو ببینیم؛ جشن تایپوسام و  جشن سال نوی چینی. هر ماه فستیوال‌های زیادی در سراسر مالزی برگزار می‌شه، مذهبی و غیرمذهبی، ورزشی و فرهنگی. در ضمن می‌گن مالاکا هم جای بسیار شگفت‌انگیزیه و در سفر آیندمون حتما یه سری به اونجا می‌زنیم.

ارزش پول مالزی

مالزی ممکنه ارزون‌ترین کشور آسیای جنوب شرقی نباشه ولی پول ارزش خودشو داره. قیمت‌ها خیلی مناسب هستند. در مقایسه با استاندارهای غربی، کیفیت جا و مکان و حمل و نقل عالیه. بطور میانگین، ما بین پنجاه تا هشتاد رینگیت برای یک اتاق دوتفره در مهمان‌خانه‌هایی که در حد بودجه‌مون بود پرداخت کردیم. این اتاق‌ها حتی سیستم تهویه هوا و سرویس بهداشتی اختصاصی هم داشتند. اتوبوس ها و قطارها هم به نسبت وسایل حمل و نقل مشابه در تایلند و لایوس بهتر بودند.

خانه مجلل در مالزی

شهرهای زیبای مالزی

یکی از نقاط ضعف من، شهرهای بزرگ آسیا هستند. من عاشق ترافیک و جو شلوغ این شهرها هستم. عاشق فودکورت‌ها و فروشنده‌های خیابانی اینجور جاها هستم، جایی که فرهنگ و مذهب بهم آمیخته شده.کوالالامپور پایتخت مالزی، یکی از بهترین شهرهای جنوب شرقی آسیا بشمار می‌ره. پر از جاهای دیدنیه که شما رو برای چندین روز سرگرم نگه می‌داره. هر چند که سورپرایز واقعی برای ما شهر پنانگ بود؛ بهترین شهری بود که دیدیم! یه شهر بسیار عالی، غذاهای خوشمزه، جاهای دیدنی و مراکز فرهنگی و طبیعت بسیار عالی که همه در یک شهر کوچک جمع شده بودند.

پیاده رو خرید در مالزی

ساحل‌های مالزی

ما زیاد اهل ساحل نیستیم و یک یا دو روز موندن کنار ساحل برای ما کفایت می‌کنه. اما در عین حال، ساحل‌های بسیار زیبایی در مالزی دیدیم. ساحل پولائوساپی درست در کنار خلیج کوتاکینابالو، یه مقصد عالی برای سفر در بین روزه. ساحل‌های بسیار زیبایی در لنکاوی وجود داره که می‌تونن یک جزیره مناسب برای ماه عسل باشن و تنها با یک قایق می‌تونید به اونجا برسید. علاقمندان به غواصی هم اونجا به آرزوشون می‌رسن چون ساحل پولائوسیپادان یکی از جاهای معروف برای غواصی در دنیاست.

سواحل مالزی

غذا در مالزی

هیچ راه دیگه‌ای برای تموم کردن این لیست نداشتیم جز گزینه «غذا». غذای مالزیایی بهترین غذای دنیاست! بهترین غذاهاب مالزی هم از نظر ما، غذاهای پنانگ بود. اگر تابحال به مالزی مسافرت نکردید،‌‌ پیشنهاد می‌کنیم یا خودتون بلیط مالزی رو بخرید و اگر تجربه سفر ندارید بلیط تور مالزی رو بخرید و فرصت دیدن  این کشور رو از دست ندید.

غذاهای لذیذ مالزی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.