۱۰ دلیل برای سفر به روسیه

0

خیلی از افراد هستن که می‌گن دوست داریم یک روزی کشور روسیه رو از نزدیک ببینیم؛ ولی این جمله رو طوری می‌گن که مشخصه هیچ‌وقت این کار رو انجام نمی‌دن. اگه شما هم از اون دست افرادی هستین که فقط قصد بازدید از روسیه رو دارین ولی هیچ‌وقت نتونستین تصمیم‌تون رو عملی کنین، بهتون پیشنهاد می‌کنم که حتما این مطلب رو بخونین ؛ چون ما در اینجا ۱۰ دلیل مهم برای رفتن به روسیه رو بیان کردیم که مطمئنا با خوندش همین هفته بلیت روسیه رو رزرو خواهید کرد. با عالی‌گشت همراه بشید.

تاریخ مذهبی

کلیساهای بی‌نظیر زیادی در شهرهای روسیه وجود دارن که حتما افراد علاقه‌مند به تاریخ مذهبی کشورها، باید از اون‌ها بازدید کنن. دیدن کلیسای پر رمز و راز کازان در سنت‌پترزبورگ ، کلیسای جامع سنت‌باسیل در مسکو و همچنین کلیساهای زیادی که در شهر سوزدال وجود دارن که به‌عنوان میراث فرهنگی به ثبت یونسکو رهم رسیدن، شما رو حیرت زده خواهند کرد.


تاریخ ادبیات

تولستوی، داستایفسکی، الکساندر پوشکین، چخوف، نابوکوف، نیکلای گوگول… همه این نویسندگان و سایر مشاهیر بزرگ در روسیه زندگی و کار کردن و آثار زیادی از خودشون به‌جا گذاشتن. اگه به روسیه سفر کردین حتما از آثار و مکان‌هایی که مربوط به این مشاهیر بوده و یا در اونجا رفت‌و‌آمد می‌کردن، بازدید کنید تا بینش تازه و اطلاعات بیشتری در مورد ادبیات روسیه به‌دست بیارین.


تاریخ هنر

تقریبا همه شهرهای روسیه حداقل دارای یک موزه هنری هستن. مثلا مجموعه هنری در موزه ارمیتاژ سنت‌پترزبورگ خودش به تنهایی می‌تونه ذهن شما رو ساعت‌ها مشغول به خودش کنه و این تنها بخش کوچیکی از کل هنریه که در روسیه می‌تونین ببینین.


تاریخ زندگی تزارها در روسیه

شما می‌تونین نحوه زندگی تزارها رو در کاخ پترهف کاترین‌کبیر و کاخ تابستونی ببینین و بعد از اون از مقبره لنین بازدید کنین و نگاهی هم به مراکز قدیمی بندازین و مجذوب معماری این مکان‌ها بشین که می‌شه اون‌ها رو به‌طور خاص در بسیاری از شهرهای کوچیک روسیه دید.


غذاهای روسی

باید حداقل یک بار هم که شده در زندگی‌تون غذای سنتی روسی رو امتحان کنین؛ چراکه خوراک‌های روسی تجربه طعمی منحصربه‌فرد رو به شما هدیه می‌دن و با چاشنی خوبی که دارن شما رو غافلگیر می‌کنن.


حمل و نقل در روسیه

سیستم حمل و نقل در روسیه بسیار قوی‌ عمل کرده؛ به‌طوری‌که بهترین راه برای رفت‌وآمد در شهر استفاده از همین وسایل حمل و نقل عمومیه؛ مثلا متروی مسکو بی‌تردید از زیباترین متروهای ساخته شده در دنیاست که باید عظمت اون رو از نزدیک ببینین. به مترو مسکو کاخ زیرزمینی مسکو یا کاخ مردمی هم می‌گن که دلیل اون هم وجود راهروهاییه که اون روشبیه کاخ و قصر کرده.


مردم روسیه

مردم روسیه از خونگرم‌ترین، طنازترین و مهمان‌پذیرترین مردم جهان هستن و این رو زمانی می‌تونین بفهمین که از نزدیک با اونها هم‌صحبت بشین و البته زنان روسی که زیباترین زنان جهان هستن.


طبیعت در روسیه

نیازی به گفتن نیست که روسیه کشور خیلی بزرگیه؛ به‌طوری‌که طبیعت دست نخورده زیادی داره که منتظر کشف شدن از طرف مسافرهاست. اگه مسافر روسیه هستین باید بدونین که مناظر فوق العاده زیبایی در انتظار شماست؛ فقط باید کمی حس ماجراجویی داشته باشین تا بتونین این مناظر رو کشف کنین؛ برای مثال می‌‌شه به کوه‌های قفقاز و دریاچه بایکال در سیبری اشاره کرد .

سرگرمی و تفریح در روسیه

روسیه برای هر نوع سلیقه‌ای، تفریح و سرگرمی داره؛ مثلا می‌تونین نمایش‌های زیادی رو در سالن‌های تئاتر روسیه ببینین یا به یک موسیقی سنتی که توسط آهنگ‌سازان روسی ساخته شده و نوازندگان بی‌نظیر روسی هم اون رو به صورت زنده اجرا می‌کنن، گوش بدین. همچنین باشگاه‌های شبانه معروف روسیه که به رغم شهرت‌شون، تقریبا در پایان هفته‌، موسیقی ارزون و رایگانی رو اجرا می‌کنن، روسیه رو به کشوری با مهیج‌ترین زندگی شبانه جهان تبدیل کرده.

زمستون‌های روسیه

از زمستون‌های سرد روسیه نترسین! درسته که زمستون روسیه سرده؛ اما پیشنهاد ما این هست که لباس گرم، همراه خودتون ببرین و حسابی برف‌بازی کنید؛  این‌‌جوری جهانی رو می‌بینین که شبیه داستان شاه پریونه و شما هم شاهد یکی از اصلی‌ترین عناصر تاریخ روسیه خواهید بود و اگه به مناطق شمالی روسیه نزدیک  و کمی هم خوش شانس باشین، شما می‌تونین شفق قطبی رو هم ببینین!

 

سفر خوبی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button