۱۵ مکان که باورتان نمی‌شود روی کره زمین باشند!

0

 

 

جاهایی مثل دیواره مرجانی شرق استرالیا، قله اورست و آبشار نیاگارا بعضی از عجایب دنیای طبیعت هستن و اونقدر معروف هستن که نیازی به معرفی نداشته باشن. اما زمین ما پر از مکان‌هاییه که با دیدن‌شون حتی شاید فکر کنیم روی یک کره دیگه ایستادیم! این مکان‌ها کم نیستن، و ما اینجا قصد داریم ۱۵ تا از اونها رو که خیلی هم شناخته شده نیستن بهتون معرفی کنیم:

جزیره سقطری در یمن خونه درخت‌هایی هستش که مردم محلی به اونها “خون اژدها” می‌گن. در واقع، دو سوم کل این درخت‌ها در دنیا در همین جزیره کوچک جمع شده‌ان.

منطقه داناکیل در اتیوپی با مرداب‌های گوگردی خودش یکی از جاهای دنیاست که هیچ آدمی نمی‌تونه اونجا زندگی کنه.

کوه‌های تیانزی در چین با شکل منحصر به فرد خودشون ما رو به یاد فضاهای فیلم آواتار می‌اندازن.

این ساحل فوق‌العاده در ایرلند از بلوکهای سنگی منظمی تشکیل شده که از مواد آتشفشانی درست شده‌ان؛ در واقع اینجا ۴۰۰۰۰ تا از این سنگ‌ها وجود دارن.

کوه‌های رنگارنگ “ژآنگیه دانگژیا” در چین، که در طی ۲۷ میلیون سال فرسایش تدریجی سنگ‌های رسوبی به وجود اومدن.

سازه طبیعی ریکات در موریتانی که به “چشم صحرا” هم معروفه، یک دایره به شکل یک گردابه که حدود ۴۰ کیلومتر عرض داره و صرفا از فرسایش خاک به این شکل در اومده و آدم فضایی‌ها و شهابسنگ‌ها هیچ نقشی در به وجود اومدنش نداشتن!

اگه داخل غارهای قدیمی وایتومو در نیوزیلند باشید، به لطف کرم‌های شب‌تاب داخل غار، سقف رو درست شبیه یک آسمون پرستاره می‌بینید.

آب ساحل سرخ در چین به خاطر جلبک‌های دریایی روی آب، در پاییز کاملا قرمز رنگ می‌شه.

اینجا که به نام “دروازه جهنم” معروفه، یک چاله بزرگ آتشین با عرض حدود ۸۰ متره. این چاله در سال ۱۹۷۱ ایجاد شده، یعنی زمانی که کارگران در زمان شوروی سابق مشغول حفاری بودن و ناگهان به یک منبع بزرگ گاز طبیعی برخورد کردن. آتش “دروازه جهنم” از اون سال تابحال همچنان در حال سوختنه.

صحرای خاک رسی “وادی روم” در اردن فضایی درست شبیه به سطح مریخ داره، و جالبه که بدونیم فیلم معروف “مریخی” در سال ۲۰۱۵ درست همینجا فیلمبرداری شد.

غارهای سنگی آبی رنگ شیلی حاصل سالها فرسایش ناشی از جریان‌های آب در مسیرهای زیرزمینی هستن.

بزرگ‌ترین نمکزار دنیا در بولیوی، بیشتر از ۱۰۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت داره و در ضمن یکی از هموارترین و صیقلی‌ترین سطوح روی کره زمینه. موقع بارون، این نمکزار درست به شکل یک آینه غول‌پیکر می‌شه.

غار کریستال‌ها در مکزیک در حدود ۳۰۰ متری زیر زمین قرار گرفته و بزرگ‌ترین کریستال‌های طبیعی دنیا رو در دل خود جا داده. غارها معمولا خنک هستن، اما دمای داخل این غار گاهی به بیشتر از ۵۷ درجه سانتیگراد می‌رسه!

سازه‌های شنی در صحرای آریزونای آمریکا توسط سیل و بارون شکل گرفته‌ان، قدمتشون به میلیون‌ها سال پیش می‌رسه.

شاید سخت بشه تصور کرد که “تپه‌های شکلاتی” در فیلیپین طبیعی نباشن؛ اما این موضوع واقعیت داره. این تپه‌ها در طول سال با تغییر شرایط آب و هوایی، سبز و قهوه‌ای می‌شن.

 

شما چه جاهایی مناظر طبیعی عجیب و غریب دیدید؟ تجربه‌هاتون را با ما در میون بگذارید.

سفر خوب و پرهیجانی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button