۵ سوغات معروف چین

0

چین کشور بزرگیه که چیزهای عجیب‌وغریب و فوق‌العاده‌ای رو می‌تونین در اون پیدا کنید؛ اگه قصدتون اینه که به چین سفر کنید و از الان هم دغدغه خرید سوغاتی برای دوستان‌تون رو پیدا کردید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در «عالی‌گشت»  با ۵ سوغاتی معروف چین آشنا بشید.

ابریشم (Silk)

چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ابریشم در جهانه که به سال ۳۶۳۰ میلادی برمی‌گرده. ابریشم چینی بیشتر در شهرهای سیچوان، شورو، دانگونگ استفاده می‌شه. خرید یک‌تکه پارچه ابریشمی ممکنه خیلی خوب نباشه؛ اما می‌تونید با لوازم زینتی که در دسترس دارید، اون رو تزیین کنید تا لباس‌های ابریشمی متفاوتی داشته باشین.

جید (Jade)

جید از سنگ‌های قیمتی و یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها در فرهنگ چینه. جید نمادی از اصالت، کمال، ثبات، قدرت و جاودانگی‌ست و این سنگ با الماس و طلا در غرب برابری می‌کنه. وقتی‌که برای خرید به مغازه می‌رید، فروشنده‌ها، معمولا این نوع سنگ رو به شما پیشنهاد می‌دن. لازمه که یادآوری بکنم که این نوع سنگ در خیابون‌ها هم فروخته می‌شه که البته اونها تقلبی هستن و باید مهارت این رو داشته باشین که سنگ اصل را از تقلبی تشخیص بدید؛ چراکه ممکنه سنگ تقلبی رو به‌جای اصل به شما بفروشن.

چنگال چوبی (Chopsticks)

اگر در حال برنامه‌ریزی هستین و می‌خواید سوغاتی برای دوستان و آشنایانتون بخرید، به شما چنگال چوبی رو پیشنهاد می‌کنم. برای پیدا کردن این چنگال چوبی می‌تونید به فروشگاهای موجود در سراسر این کشور برید. گفته می‌شه، غذا خوردن با این چنگال چوبی، اعتمادبه‌نفس و مهارت شما رو بالا می‌بره.

چای چینی(Tea)

ازاونجایی‌که چایی نقش زیادی در زندگی روزمره همه آدم‌ها داره (و از اون در سرکار و مراسم‌های خاص هم استفاده می‌کنن) و اگه شما می‌خواید یک چای معمولی بخرید که معمولا مردم چین به‌صورت روزمره از اون استفاده می‌کنن، می‌تونید اون رو در فروشگاه‌های بزرگ چین تهیه کنین؛ ولی اگه در شهرهای بزرگ‌تری مثل شانگهای هستین، سری به بازارهای چای اون شهر هم بزنید.

تذهیب

خوشنویسی چینی یک هنره و خطاطان در این کشور به‌شدت مورداحترامند. در چین چندین سبک نوشتن وجود داره که شامل: مهروموم، رسمی یا دفتری، خط شکسته که به‌طور منظم در حال استفاده‌ست و هرکدوم ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن.
چهار گنجینه مطالعه در چین شامل قلم‌مو، کاغذ، مرکب و چوب، جوهر است؛ پس اگه شما علاقه‌مند به تذهیب چینی هستید می‌تونید از این نوع سوغاتی برای دوستان‌تون بخرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button