۵ شهر توریستی آلمان که حتما باید ببینید

0

هرچند همه‌جای اروپا پر از نشانه‌های فرهنگی و تاریخیه؛ اما به‌دلایل زیادی، آلمان یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی برای گردشه. چه اهل ماجراجویی باشین و بخواید خودتون با ماشین یا قطار، شهرهای آلمان رو بگردین و چه با یک تور خارجی همراه بشین، در اینجا شما رو با چند شهر دیدنی آلمان آشنا می‌کنیم؛ پس در سفرتون دیدن این شهرها رو از دست ندین.

کلیسای جامع برلین و برج تلویزیون در پس‌زمینه

 برلین (Berlin)

سفر به آلمان بدون دیدن پایتختش غیر‌قابل‌تصوره. تنوع کارهایی که در برلین می‌تونین انجام بدین اون‌قدر زیاده که امکان نداره حوصله‌تون در این شهر سر بره. در برلین می‌تونین از برج تلویزیون بالا برین و نمای پانورامایی از شهر رو زیر پاتون ببینین؛ از یادبود تاثیرگذار کشتار یهودیان بازدید کنین؛ یا به جزیره-موزه برلین، که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده، سفر کنین و در هنر و تاریخ احاطه بشین؛ و یا در محله‌های پرطرفدار Kreuzberg و Prenzlauer Berg وجهه مدرن شهر رو ببینین.

بازدید از خیلی از مکان‌های دیدنی برلین، مثل دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate)، گذرگاه مرزی چک پوینت چارلی ( Checkpoint Charlie)، ساختمان پارلمان، یا همون رایشستاگ (Reichstag)، و گالری سمت شرقی دیوار برلین رایگان هست.

پارک بزرگ تیرگارتن (Tiergarten) هم مکان خوبی برای پیک‌نیک یا پیاده‌رویه. یکی دیگه از جذابیت‌های برلین، بازارهای هفتگی دست‌دوم فروشیه، که در سرتاسر شهر برپا می‌شن. یکشنبه-بازار ماورپارک (Mauerpark) یکی از محبوب‌ترین این بازارهاست. در اینجا شما می‌تونین به غرفه‌های متنوع سر بزنین و چیزهای جالبی پیدا کنین. همین‌طور در این بازارهای هفتگی می‌تونین شاهد اجراهای جالب توسط هنرمندان خیابانی باشین.

ساختمان “دیوار قیفی” در درسدن که صدای باران رو به موسیقی تبدیل می‌کنه

درسدن (Dresden)

درسدن از جمله شهرهای آلمانه که در ۸۰ سال اخیر تغییرات قابل توجهی کرده. این شهر در دوران جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ بمبارون شد و به‌شدت آسیب دید. بیش از ۲۰۰۰ نفر در این بمبارون جانشون رو از دست دادن و بناهای تاریخی مهمی نابود شدن.

پس از این اتفاق، درسدن بخشی از آلمان شرقی و محدوده تحت نفوذ شوروی شد. بازسازی درسدن از سال ۱۹۹۰، یعنی نزدیک به ۵۰ سال بعد از بمبارونش، شروع شد و بیشتر بناهای تاریخی شهر، از جمله کلیسای “بانوی مقدس ما” (Frauenkirche) به طور کامل بازسازی شدن.

درسدن شهر کوچیکیه؛ بنابراین فقط یکی دو روز برای دیدن جاذبه‌های اصلیش کافیه. طرفداران موسیقی می‌تونن از اجراهایی که در سالن اپرای Semperoper برگزار می‌شه، لذت ببرن.

یکی دیگه از جاذبه‌های درسدن محله Kunsthofpassage هست، که در اون می‌تونین شاهد ساختمون‌ها و حیاط‌های نقاشی شده توسط هنرمندان این شهر باشین. یکی از جالب‌ترین این ساختمون‌ها، دیوار قیفی ( Funnel Wall) نام داره که در اون با کمک چندین قیف و لوله ناودونی که روی دیوار نصب شدن، صدای بارش بارون به موسیقی تبدیل می‌شه.

میدان مارین پلاتز (Marienplatz) و ساختمان Rathaus در مونیخ

مونیخ (Munich)

مونیخ، پایتخت استان باواریا، شهر هنردوستان و همچنین عاشقان تکنولوژیه. هنردوستان می‌تونن از معماری زیبا و موزه‌های بی‌نظیر شهر لذت ببرند و عاشقان تکنولوژی می‌تونن سری به موزه‌های علوم و فناوری از جمله موزه آلمان (Deutsches Museum) و موزه BMW بزنن.

میدون مارین پلاتز (Marienplatz) در قلب شهر مونیخ، اولین جاییه که باید ببینین. این میدون تاریخی که از قرون وسطی محل برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف بوده، هنوز هم قلب تپنده شهر به‌حساب می‌آد. دورتادور میدون پر از ساختمون‌ها و کلیساهای زیبا و کافه‌ها و رستوران‌های جالبه. ساختمان شهرداری مونیخ به‌نام Rathaus، در ضلع شمالی میدون قرار گرفته. این ساختمون تاریخی در ساعت ۱۱ و ۱۲ صبح، جان می‌گیره و با یک نمایش ۱۲ دقیقه‌ای خیمه‌شب‌بازی، بخشی از تاریخ شهر رو به نمایش می‌ذاره. این نمایش در ماه‌های مارس تا اکتبر در ساعت ۵ عصر هم اجرا می‌شه.

باغ انگلیسی (English Garden)  در کنار رود ایسار (Isar) یکی از تفرج‌گاه‌های محبوب در مونیخ به‌شمار می‌ره. این باغ یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری در کل اروپاست و جای خوبی برای گردش در یک روز آفتابی، پیک‌نیک رفتن و یا حتی شنا در رودخونه‌ست.

کلیسای جامع کلن

کلن (Cologne)

شهر کلن در اواخر فوریه و اوایل مارس که کارناوال به راه میفته، از همیشه پرشور‌و‌حال‌تره. ساکنین محلی و گردشگرها لباس‌های محلی و فانتزی می‌پوشن و در سطح شهر به راه میفتن و خوش می‌گذرونن. قانون خاصی در مورد پوشش وجود نداره، فقط باید یک لباس فانتزی بپوشین و با جمع همراه بشین.

یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های شهر، کلیسای جامع کلن هست که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده و به‌‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده. ساخت این بنا در سال ۱۲۴۸ شروع شد و تا سال ۱۸۸۰ طول کشید. برج‌های ناقوس این کلیسا بیش از ۱۵۷ متر ارتفاع دارن. گردشگرانی که همت کنن و از ۵۰۰ پله برج جنوبی کلیسا بالا برن، می‌تونن نمای فوق‌العاده‌ای از شهر رو تماشا کنن. اگه به معماری گوتیک و تاریخ علاقه‌مند باشین، حتما از دیدن این کلیسای جامع لذت می‌برین.

آسیاب بادی معروف Mühle am Wall در برمن

برمن (Bremen)

برمن یکی دیگه از شهرهای کوچیک ولی دیدنی آلمانه. گردش در این شهر رو از میدان بازار (Marktplatz) شروع کنین، جایی که یک مجسمه ۶۰۰-ساله رولاند (شوالیه نماد آزادی شهر در قرون وسطی) نصب شده.

به فاصله چند دقیقه پیاده‌روی از میدون بازار، محله Schnoor قرار داره که قدیمی‌ترین بخش شهر محسوب می‌شه. این محله با کوچه‌های تودرتو و باریکش، پره از خونه‌های رنگارنگ قرون پونزده و شونزده میلادی. همچنین در این محل چندین کافه کوچیک و نقلی و مغازه‌های سوغاتی فروشی داره که می‌تونین ازشون صنایع دستی بخرین.

آسیاب بادی Mühle am Wall یکی دیگه از دیدنی‌های جذاب برمن به‌شمار می‌آد که در سال ۱۶۹۹ ساخته شده و از سال ۱۸۹۸ برای بازدید به روی عموم باز شده. این آسیاب بادی وسط یک پارک زیبا قرار گرفته و امروزه داخلش تبدیل به یک رستوران شده.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button