۵ شهر دیدنی اسپانیا که حتما باید ببینید

0

اسپانیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا و حتی دنیا به‌شمار می‌ره. این کشور با داشتن مناظر زیبای طبیعی و  مکان‌های دیدنی متنوع، هر‌ساله گردشگران زیادی رو به خودش جذب می‌کنه. محبوبیت اسپانیا در بین توریست‌ها اون‌قدر زیاده که این کشور همیشه در صدر فهرست کشورهایی هست که  بیشترین تعداد بازدیدکننده رو داره.بهترین راه برای گشتن اسپانیا اینه که در یک شهر شمالی مثل بارسلونا یا جیرونا یک ماشین کرایه  و از اون‌جا به سمت جنوب غرب کشور رانندگی کنید. گزینه دیگه پیوستن به یک تور اسپانیا‌گردی و یا سفر با قطاره. در این‌جا ۵ تا از بهترین شهرهای اسپانیا رو بهتون معرفی می‌کنیم که در سفر به اسپانیا باید از اون‌ها دیدن کنین. برای سفر به اسپانیا نیاز به ویزای شینگن دارید.

برای مشاوره با کارشناسان عالیگشت می‌توانید با شماره تلفن های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

بارسلونا  (Barcelona)

بارسلونا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیاست که بیشتر به معماری و ساختمون‌های خاصش شناخته می‌شه. یکی از نمادین‌ترین معماری‌های بارسلونا، کلیسای خیره‌کننده ساگرادا فامیلیاست (Sagrada Familia Church) که توسط معمار مشهور آنتونی گاودی (Antoni Gaudi) طراحی شده.

اگر به هنر علاقه دارین، به موزه پیکاسو (Museu Picasso) در این شهر سری بزنین. این موزه با بیش از ۴۰۰۰ اثر، بزرگ‌ترین مجموعه از آثار هنری این هنرمند اسپانیایی رو در خودش جا داده. اگر می‌خواید به حال و هوای دوران امپراطوری روم باستان برگردین، به موزه تاریخ شهر بارسلونا (Barcelona City History Museum) برین. این مکان شگفت‌انگیز شما رو بیشتر با تاریخ بارسلونا آشنا می‌کنه.

بارسلونا همچنین سواحل زیبایی داره که در اون‌ها می‌تونین انواع ورزش‌ها و بازی‌های آبی رو تجربه کنین یا در یکی از کافه رستوران‌های کنار ساحل تاپاس ( پیش غذای اسپانیایی) بخورین.

مادرید  (Madrid)

مادرید، پایتخت اسپانیا، شهری برای هنردوستانه. اولین جایی که در مادرید باید ببینین موزه پرادوست (Prado Museum) که در اون آثار هنرمندان بزرگ اسپانیایی از جمله ولاسکز، گویا و روبنس نمایش داده‌شده.

بعد از دیدن این موزه، سری به پلازا مایور (Plaza Mayor) بزنین که یکی از معروف‌ترین میدون‌ها در اسپانیاست. این میدون پر‌جنب‌و‌جوش در قلب شهر مادرید قرار گرفته و با مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری احاطه شده.

کمی دورتر از پلازا مایور، قصر سلطنتی مادرید قرار گرفته که بسیار با‌شکوهه. این قصر بیشتر از ۳۰۰۰ تا اتاق داره که با گنجینه‌هایی چون نقاشی‌های هنرمندان معروف، مبلمان آنتیک و سرویس‌های نقره تزئین شده.

گرسنه‌تون شده؟ نگران نباشد. مادرید محل مناسبی برای چشیدن انواع غذاهای محلیه. در واقع مادرید یکی از غنی‌ترین مراکز آشپزی در اروپا به‌شمار‌می‌ره.

جیرونا (Girona)

این شهر رنگارنگ در شمال شرقی اسپانیا، به معماری قرون وسطایی، گالری‌های هنری فوق‌العاده و کلیساهای گوتیک شهرت داره. برای مشاهده یک نمای کلی از شهر، از مسیر پیاده‌روی ۳ کیلومتری  Passeig de la Muralla در کنار دیوارهای باستانی شهر بالا برید تا علاوه بر عقب‌رفتن در گذر تاریخ، نمایی پانوراما از جیرونا رو مشاهده کنین.

از جمله دیدنی‌های دیگه جیرونا می‌شه به محله یهودیان و کلیسای جامع جیرونا اشاره کرد؛ همچنین موزه سینما در خیابان Carrer de la Sèquia رو از‌ دست‌ ندین. این موزه یک ساختمان سه‌ طبقه‌ست که به بزرگداشت تاریخ سینما و هنر فیلم‌سازی اختصاص یافته.

اگر می‌خواید استراحت کنین، این شهر چندین باغ آراسته و زیبا داره که می‌تونین در اون‌ها آرامش بگیرین. علاوه بر این، حیوون‌دوستان می‌تونن از Fundacio Mona بازدید کنن. این مکان که توسط بنیاد حیات‌وحش اسپانیا راه‌اندازی شده، هدفش نجات و بازپروری شامپانزه‌های مورد آزار قرار‌‌ گرفته و پستانداران دیگری هست که از سیرک‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نجات داده می‌شن.

سویل  (Seville)

سویل پایتخت بخش خودمختار آندلُس در اسپانیاست و از این‌رو مقصد محبوبی برای گردشگران به‌شمار می‌ره. این شهر پر‌جنب‌و‌جوش به رقص فلامنکو و خرابه‌های تاریخیش شهرت داره.

در این شهر حتما باید از Plaza de Espana که میدونی زیبا با معماری خیره‌کننده و کاشی‌های جذابه، دیدن کنین. بازدید از این مکان رایگانه و با درشکه‌هایی که در اون مکان قرار داره، منظره جذابی برای عکاسی به‌وجود می‌آره.

یکی دیگه از دیدنی‌های سویل، قصر سلطنتی آلکازار (Reales Alcázares) هست. این قصر با‌شکوه در سده ۱۴ میلادی و در دوران حکومت موروها در اسپانیا ساخته شده. صبح زود بهترین زمان برای بازدید از قصر سلطنتیه؛ چون در بیشتر ساعات روز صف طویلی از بازدیدکننده‌ها در مقابل این جاذبه گردشگری سویل ایجاد می‌شه.

شهر قدیمی و تاریخی سویل یا به زبان اسپانیایی Centro Historico de Sevilla، جای خوبی برای گشت‌و‌گذاره.  خیابون‌های باریک و تو‌در‌تو، کافه‌های کوچیک و بامزه، میدون‌های تاریخی و ساختمون‌های زیبا از ویژگی‌های محله تاریخی سویله.

والنسیا  (Valencia)

والنسیا در سواحل جنوب شرقی اسپانیا، بین دریای مدیترانه و رودخانه توریا (Turia) واقع شده.  والنسیا، سومین شهر بزرگ اسپانیاست و بین اهالی هنر و علم طرف‌دار داره. در والنسیا شما ترکیبی از ساختمون‌های قدیمی و مدرن رو می‌تونین ببینین.

یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های والنسیا، یک اقیانوس‌نمای بزرگ به نام Oceanografic هست. این اقیانوس‌نما، بزرگ‌ترین آکواریوم در قاره اروپاست و در اون می‌تونید انواع حیوانات دریایی رو از نزدیک ببینین و یا حتی در رستورانی زیر دریا غذا بخورین. یک محل فوق‌العاده دیگه برای دیدن حیات‌وحش، پارک البوفرا (Albufera Park) هست که محلی برای حفاظت از گونه‌های مختلف حیات‌دریایی به‌شمار می‌ره.اگر قصد خرید میوه تازه، سبزیجات، گوشت یا ادویه دارین، سری به بازار مرکزی (Central Market) بزنین که یکی از قدیمی‌ترین و رنگارنگ‌ترین بازارهای والنسیاست.اگه در ماه مارچ (هم‌زمان با فروردین) به والنسیا سفر کنین، می‌تونین در جشنواره فالاس (Fallas Festival) شرکت کنین. این جشن شاد و پر‌جنب‌و‌جوش هر ساله به مناسبت فرارسیدن بهار در والنسیا برگزار می‌شه و تجربه‌ای فوق‌العاده از فرهنگ و سنت اسپانیاییه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button