برای دیدن آثار هنری پابلو پیکاسو از کدام موزه‌ها بازدید کنیم؟

0

اگر عاشق هنر نقاشی، مجسمه‌سازی و طراحی سرامیک هستید، احتمالا آثار هنری پیکاسو را برای الهام گرفتن دنبال می‌کنید. از آن جایی که آثار پیکاسو در دنیا پراکنده است، ما تصمیم گرفتیم برای شما ۸ موزه‌ای که بیشترین آثار پیکاسو را در خود دارند به شما معرفی کنیم پس با عالی‌گشت همراه شوید:

۱_بارسلونا، اسپانیا

موزه پیکاسو، یکی از بزرگترین مجموعه‌های موجود از آثار پابلو پیکاسو هنرمند قرن بیستم اسپانیا است. این موزه یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین موزه‌هایبارسلون می‌باشد و از پنج ساختمان کنار هم متعلق به قرون وسطی تشکیل شده است. او در این شهر زمانی که شخصیت هنری‌اش در حال شکل گیری بود یعنی بین سنین ۱۴تا ۲۵ سالگی زندگی می‌کرد. موزه در سال ۱۹۶۳ باز شد که آثار ابتدایی او نیز در آن نگه‌داری می‌شود.

picasso museum barcelona
picasso museum barcelona

۲_ لوزان، سوییس

بعد از جنگ جهانی اول، تاجر مشهور هنر زیگفرید روسنگارت که دوست هنرمندان بسیاری از جمله پیکاسو، هنر ماتیس و پل کلی بود، به شهر لوزان مهاجرت کرد. روسنگارت یک کلکسیونر بزرگ بود چنان که او و دخترش آنجلا به موزه لوزان آثار ارزشمندی را اهدا کردند و موزه شهر به افتخار آن‌ها تغییر نام داد. این روزها آنجلا حدود هشتاد و اندی سال، سن دارد و مدیر موره روسنگارت است که در ساختمان بانک کشاورزی قرار دارد. آثار پیکاسو در این موزه آنقدر زیاد است که یک طبقه کامل به آن‌ها اختصاص داده شده است.

picasso museum
picasso museum

۳_ آنتیبس شهری در جنوب فرانسه

موزه پیکاسو در آنتیبس، در منطقه بسیار زیبا و همچنین درون قصر قرون وسایی خیره کننده ای قرار دارد. پیکاسو از این قلعه در پاییز سال ۱۹۴۶، به عنوان استادیو استفاده می‌کرد. او در دهکده گلف_ژوان با معشوقه‌اش زندگی می‌کرد و هر شب یک اثر خلق می‌کرد، به طور دقیق ۲۳ طراحی و ۴۴ طراحی.

antibes
antibes

۴_مالاگا اسپانیا

محل تولد پیکاسو آپارتمانی در شهر مالاگاست که به عنوان محلی برای بزرگداشت، نمایشگاه‌ها و پروژه‌هایی است که به اسم پیکاسو برگزار می‌شود. این ساختمان مجموعه‌ای از اتاق‌هاست که عکس‌هایی از او و خانواده‌اش و همچنین برخی از طراحی‌هایش را به نمایش گذاشته‌است. آثار بزرگ‌تری از پیکاسو در موزه مالاگا قرار دارد که در سال ۲۰۰۳ باز شد و شامل ۲۸۵ اثر اهدایی از اعضای خانواده‌اش است.

picasso museum malaga
picasso museum malaga

۵_والایریس، جنوب شرقی فرانسه

پیکاسو مدت زمان کوتاهی در والایریس که روستایی ساحلی بود زندگی کرد و همان‌جا هنر تزیین و طراحی سرامیک را یاد گرفت. در سال ۱۹۵۱، او نقاشی معروف جنگ و صلحش را بر روی دیوار کلیسای روستا نقاشی کرد که به معنی باز بودن در کلیسا به روی عموم است. این نقاشی برای پیکاسو شروعی بر توسعه دادن هنر طراحی سرامیک و مجسمه سازی.

Vallauris-museum
Vallauris-museum

 

۶_پاریس فرانسه

موزه پیکاسو در فرانسه مجددا در سال ۲۰۱۴ زمانی که پیکاسو ۱۳۳ ساله شد باشکوه‌تر از همیشه باز شد. از آثار مشهوری که در این موزه قرار دارد می‌توان به نقاشی دختر کوچک در لباس قرمز اشاره کرد که در زمان نوجوانی یعنی در سن ۱۴ سالگی در اسپانیا آن را کشید.

pacasso museum paris

۷_مادرید پایتخت اسپانیا

موزه رینا سوفیا در مادرید هنر مدرن و معاصر اسپانیا را به خوبی نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰ اثر از پیکاسو را هم به نمایش گذاشته است. بیشتر آثار پیکاسو در این موزه، آثاری حماسی هستند که پیکاسو برای ادای احترام به قربانیان بمب‌گذاری روستای باسک در سال ۱۹۳۷ و همچنین یاد آور احساس او نسبت به جنگ‌های داخلی اسپانیاست.

Pablo Picasso’s ‘Guernica
Pablo Picasso’s ‘Guernica

۸_ کلن، آلمان

موزه لودویگ در کلن آلمان دارای ۸۶۴ اثر فوق‌العاده ماندگار از پیکاسو است که باعث شهرت جهانی این هنرمند شد. بعد از موزه پاریس و بارسلونا، این موزه بیشترین آثار پیکاسو را در خود جای داده است. علاوه بر نقاشی‌ها، شما می‌توانید مجسمه‌ها و سرامیک‎‌های طراحی شده پیکاسو را هم در این موزه ببینید.

Museum Ludwig, Cologne
Museum Ludwig, Cologne
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button