ادینبرگ را با سابرینا بگردید

0

خواندن سفرنامه‌ها جزو معدود کارهایی است که باعث می‌شود دیدی واقعی‌تر نسبت به مقصدی که به آن سفر می‌کنیم داشته باشیم. جدای از مکان‌های دیدنی که توسط شرکت‌های گردشگری تبلیغ می‌شوند و شما را به بازدید ازآن‌ها دعوت می‌کند، خواندن تجربه‌ی کسانی که در شهر راه می‌روند و احساسشان را از یک منطقه بیان می‌کنند، حسی واقعی از بودن در آن مکان را برای ما فرهم می‌آورد. هرچند ساده و بدون حاشیه.

اگر دوست دارید گشتی چند ساعته در زیبایی‌های ادینبرگ داشته باشید و دیدنی‌های اصلی آن را در یک آخر هفته ببینید، با سابرینا در وبلاگ در چمدان من همراه شوید. شهری بازمانده از عصر گوتیک که با سبزی و روشنایی خود از تمامی کسانی که از آن گذر می‌کنند می‌خواهد که در آن قدم بزنند. به خصوص در حومه‌ی شهری آن اندکی کوهپیمایی و دامنه‌نوردی نیز دارد.

شاید معدودکسانی باشند که بدانند پایتخت اسکاتلند بر روی فت تپه ساخته شده‌است و مرکز شهر آن در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده‌است. شهری که در ادبیات جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و تاهام بخش نویسندگانی چون سر آرتور کنن دویل و جی.کی. رولینگ است.

 

  • رویال مایل

به نظر من اوین کاری که هرکس در بدو ورود به ادینبرگ باید انجام دهد، پیدا کردن رویال مایل است. ایستگاه موجی را پشت سر گذاشته و به سمت چپ بپیچید. از کوچه پس کوچه‌هایی با کافه‌ها و رستوران‌های قدیمی گذشته و به سازه‌ای شبیه کاخ برسید. با گذر از آن به قصر هالی رود می‌رسید که توسط خانوده‌ی سلطنتی برای اقامت انتخاب شده‌است.

 

  • گورستان ادینبرگ

پس از آنکه از قصر سلطنتی بازدید کردید، به سمت مخالف بروید. از کلیسایی زیبا عبور کنید و گورستان مشهور آن را ببینید که بزرگان هنر و ادبیات اسکاتلند را در خود جای داده‌است. اگر در فصل مناسب از ادینبرگ بازدید کنید می‌توانید شکوفه‌های گیلاس را ببویید و صدای پرندگان مهاجر را بشنوید.

  • خیابان شهزاده، تجربه‌ی چای و تپه‌ی کالتون

وقتی گشت در قسمت کهن شهر را به اتمام رساندید، به خیابان اصلی شهر جدید می‌رسید که در کنار تپه‌ی کالتون مشرف به شهر کهن و نو قرار دارد و با نمایی پانورامیک از هز دو قسمت شهر زیباترین عکس‌ها و مناظر را برای شما ایجاد می‌کند. جایی که می‌توانید در آن به دنبال فروشگاه‌های چای گشته و از انواع مختلف گرم و سرد آن بنوشید و از مناظر سبز و زیبای شهر لذت ببرید.

  • روح شهر در باغ خیابانی شهزاده

جایی که در دیدن آن در بهار و پاییزخالی از لطف نیست و به گالری ملی اسکاتلند نیز دسترسی دارد. جایی که یکی از زیباترین گالری-موزه‌های دنیا به حساب می‌آید و ‌بسیار مورد توجه هنر دوستان است.

من به عنوان یک مسافر راضی، برای اقامت در ادینبرگ، هتل هاب بای پریمیر را بدون در نظر گرفتن هیچ اغراقی پیشنهاد می‌کنم. مدرن، تکنولوژیکال، تمیز و آرام و با دسترسی راحت به ایستگاه، پل شمالی و خیابان اصلی شهر است و با میدان سنت استوارت فاصله‌ی اندکی دارد. میدانی که در فصل بهار بخاطر شکوفه‌های صورتی هلو معروف است و گردشگرانش را شگفت‌زده می‌کند.

 

کارتیکا نیر: ادینبرگ یک شهر جذاب برای بازدید است. من تابحال به آن سفر نکرده‌ام اما احساس می‌کنم بید به جاهایی که در بلاگت معرفی کرده‌ای سر بزنم. متشکرم از معرفی این شهر!

لیوشا: توصیه‌های خوبی داشتید. من هم اغلب همین مکان‌ها را برای بازدید توصیه می‌کنم. ادینبرگ شهر مورد علاقه‌ی من است. جایی که در آن احساس تنهایی و دوری از خانه را ندارم.

جینو فیلای: عکس‌های بسیار زیبایی از ادینبرگ وجود دارد. شهر که از شکوه گذشته‌ی خود حکایت می‌کند و تکنولوژی‌های دنیای مدرن را یز در خود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button