ارزان ترین کشور برای مسافرت ایرانیان

0

وقتی حرف از سفر خارجه به میان می آید اولین چیزی که به ذهن همه خطور می کند هزینه های گزاف سفری است. البته باید به زمان و دردسرهای اخذ ویزا هم اشاره کنیم. اگر در گذشته سفرهای خارجی فقط یک رؤیا بودند، امروزه دیگر جای نگرانی نیست. کشورهای بسیاری وجود دارد که به لحاظ هزینه های سفری در لیست ارزان‌ترین کشور برای مسافران ایرانیان رتبه اول را به خود اختصاص می دهند. در ادامه با معرفی ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای مسافرت ایرانیان با ما همراه باشید.

استانبول ترکیه، مقصد همیشه محبوب مردم ایران

اگر به دنبال ارزان‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان باشید، نیازی به جستجوهای عجیب و غریب ندارید. حتی با یک بررسی سرسری هم می توانید اولین کشور ارزان برای سفر خارجی را پیدا کنید. استانبول همیشه زیبا در ترکیه با جاذبه های خاص و خاطره انگیزی که دارد، همیشه یکی از محبوب ترین مقاصد سفری در بین مردم کشور ماست.

استانبول ترکیه،

خوشبختانه سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد و می توانید در اولین گام برای برنامه ریزی سفر هزینه دریافت ویزا را برای تفریحات بیشتر صرف کنید. استانبول شهر بسیار زیبایی است و جاذبه های تاریخ، تفریحی و توریستی بسیار زیادی دارد. قدم زدن در خیابان ها و محله های زیبای ترکیه خستگی یک سال تلاش و فعالیت را از تنتان بیرون می کند. پس می توانید اولین انتخاب تان در ارزان‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان را ترکیه و استانبول در نظر بگیرید.

لذت سفری ارزان به سواحل کوشی آداسی

همیشه سفر به مقاصد دریایی و ساحلی حال و هوای دیگری دارد، خصوصاً اگر مقصد سفر شما سواحل زیبای کوشی آداسی باشد. در بین ارزان‌ترین کشور ها برای مسافرت ایرانیان باید دومین مقصد جذابی که می توانید پیش رو داشته باشید را کوشی آداسی به شما معرفی کنیم. کوشی آداسی شباهت بسیاری به آنتالیا دارد با این تفاوت که در مقایسه با آنتالیا هزینه های سفری کمتری دارد.

سواحل کوشی آداسی

پس اگر دومین رتبه در بین ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان را به آن بدهیم، تقریباً منصفانه است. پیشنهاد می کنیم برنامه سفر خود به کوشی آداسی را هم‌زمان با تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کنید. چرا که با این کار یک تیر و چند نشان زده اید، هم تعطیلات نوروزی را به بهترین نحو سپری کرده اید و هم تجربه سفری خارجی و ارزان داشتید.

آنکارا سومین کشور ارزان برای سفر ایرانیان است

اگر شما هم در مورد مرکز کشور ترکیه به اشتباه می افتید، یک‌بار برای همیشه این مشکل را حل می کنیم، آنکارا پایتخت کشور ترکیه و استانبول پایتخت تفریحی آن است. البته آنکارا به عنوان پایتخت اداری ترکیه نیز شناخته می شود. با اینکه اکثر مسافران به دنبال سفر به استانبول و یا کوشی آداسی به عنوان بهترین شهرهای ترکیه هستند، اما اگر بیشتر با آنکارا آشنا شوید حتماً نظرتان نسبت به این شهر در ترکیه تغییر خواهد کرد.

آنکارا سومین کشور ارزان برای سفر ایرانیان

پس در بین گشت و گذار هایتان برای یافتن ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان به آنکارا هم به عنوان یکی از گزینه ها فکر کنید.

باکو متفاوت ترین تجربه در سفرهای خارجی

با اینکه برای سفر به باکو برخلاف ترکیه باید به اخذ ویزا بپردازید، اما نگران نباشید، سفر به باکو نیز در زمره ارزان ترین کشورها برای سفر خارجه قرار دارد. برای دریافت ویزای باکو با صرف هزینه ای 400 تا 500 هزار تومانی و در زمانی 3 روزه می توانید فرایند های اداری و دریافت را به پایان برسانید.

باکو به لحاظ فرهنگی دارای شباهت های بسیاری با ایران است. هم از نظر فرهنگی و هم از نظر بافت تاریخی باکو را می توان مشابه با ایران دانست. به لحاظ قیمت و هزینه های سفری نیز تفاوت آن‌چنانی با ترکیه ندارد و گاهی کمی ارزان تر است. پس برای تجربه سفری خارجه و ارزان قیمت می تواند گزینه مناسبی باشد.

سفری لاکچری اما ارزان به دبی!

اگر به مقاصد آسیایی و یا اوراسیایی خیلی علاقه ندارید و انتظارتان از سفر خارجی بالا تر است، به شما دبی را پیشنهاد می کنیم. دبی ارزان ترین شهر در جنوب شرقی آسیا است و نیازی به تبلیغ و توضیحات زیادی ندارد. تقریباً همه میدانیم که دبی چه امکانات تفریحاتی و سفری خاصی دارد.

سفر ارزان به دبی

البته اگر هدف شما ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان است دبی یکی از گزینه هایتان خواهد بود، اما انتظار خیلی ارزان بودن را نداشته باشید.

صربستان، کشوری اروپایی اما ارزان

پس به دنبال یک مقصد اروپایی در بین ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان می گردید، پیشنهاد ما به شما سفر به صربستان است. خوشبختانه برای سفر به صربستان همانند ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد. پس می توانید به کشوری اروپایی سفر کنید و آن هم بدون ویزا، اینکه سفری ارزان هم خواهد بود یکی دیگر از نقاط قوت این مقصد سفری است.

صربستان، کشوری اروپایی

صربستان یکی دیگر از مقاصد سفری ایران است که طرفداران نسبتاً زیادی هم دارد. به طور میانگین و تقریبی هزینه سفری کوتاه مدت به صربستان را می توان در حدود 3 تا 4 میلیون در نظر گرفت. پس در جستجو به دنبال ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان صربستان یکی دیگر از گزینه های شماست.

کشور زیبای هندوها، مقصد رنگارنگ سفر خارجی

یکی دیگر از کشورهای جذابی که در بین ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان می توانیم به شما معرفی کنیم، هند رنگارنگ است. کشور هندوستان با سنن و فرهنگ و حتی ادیان عجیبی که دارد همیشه مسافران بسیاری را به سوی خود می کشد. همان‌طور که انتظار دارید از کشور ماهم علاقه‌مندان بسیاری برای سفر به هند اقدام می کنند.

سفر به هندوستان

هند علاوه بر اینکه هزینه های زیادی ندارد، اگر به سبک غذاهای هندی هم علاقه داشته باشید، می تواند یکی از بهترین مقاصد سفری شما بشود. یکی دیگر از خوبی های سفر به هند این است که مردم این کشور مهمان نوازی و غریب نوازی زیادی دارند، پس خیلی هم نگران غربت نباشید.

گرجستان، همسایه دیوار به دیوار ایران

اگر اهل سفر و گردشگری هستید و از آن دسته افراد که به دنبال تور های خارجی می گردند، حتماً نام تفلیس و تور گرجستان حتماً به چشمتان خورده است. گرجستان در سال های اخیر یکی از مقاصد محبوب و ارزان برای سفر در بین ایرانیان شده است.

خوشبختانه برای سفر به گرجستان هم نیازی به اخذ ویزا ندارید، پس در زمره ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان قرار داشته و از گزینه های خوب شماست. با توجه به تنوع آب و هوایی موجود در گرجستان و تفلیس پیشنهاد می کنیم همیشه قبل از برنامه ریزی برای سفر ابتدا شرایط جوی را بررسی کنید. برای مثال زمستان فصل زیاد مناسبی برای سفر به تفلیس نمی باشد.

تصویری از گرجستان

به طور کلی گرجستان کشوری چهار فصل است پس در هر ماهی از سال جاذبه های متفاوتی برای دیدار دارد. علت پر رفت و آمد شدن این کشور در سال های اخیر نیز همین مورد بوده است. بر اساس اطلاعات موجود در سال 2017 بالغ بر 2 میلیون نفر به گرجستان سفر کرده اند.

ارمنستان، ارزان‌ترین سفر خارجی زمینی

در بین گزینه های ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان بعضی از کشور و شهرهای دنیا وجود دارد که به کل از آنها غافل ایم. یکی از این گزینه ها کشور زیبای ارمنستان و شهر ایروان است. سفر به ارمنسان علاوه بر اینکه تجربه سفری ارزان و خارجی خواهد بود، تجربه بسیار خوبی از سفری پر از آرامش هم هست.

برای سفر به ارمنستان می توانید با استفاده از اتوبوس و یا خودروهای شخصی راهی جاده شوید، از مرزهای بین‌المللی بگذرید و به مقصد تفریحی، گردشگری خود برسید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که سفر زمینی به ایروان و کشور ارمنستان چیزی در حدود 24 ساعت زمان نیاز دارد. پیش از آنکه نگران طولانی بودن زمان سفر شوید خیالتان را هم راحت می کنیم، سفر زمینی به ایروان و ارمنستان جاذبه های زیادی برای پر کردن زمان سفری شما دارد.

سفر به ارمنستان

با انتخاب ارمنستان به عنوان یک مقصد ارزان سفر خارجی علاوه بر اینکه خاطرات و تجربیاتی به یاد ماندنی به همراه خواهید داشت، با سفر زمینی به شکل قابل توجهی در هزینه های خود نیز صرفه جویی کرده اید.

سفر به بلغارستان

یکی از جذاب‌ترین کشورهایی که جاذبه های طبیعی زیادی را در دل خود جای داده است بلغارستان است. شما می توانید با سفر به این کشور کمی از قاره آسیا و کشورهای خاورمیانه ای فاصله بگیرید و تجربه ای نو به دست بیاورید. اگر به دنبال سفری ارزان به این کشور شگفت انگیز هستید حتماً در دو فصل تابستان و یا زمستان دست به برنامه ریزی برای سفر بزنید و گرنه با هزینه های بالای خرید بلیت هواپیما و هزینه های جانبی سفر مواجه می شوید.

سفر به بلغارستان

بلغارستان را می توان نمونه ای از یک بهشت کوچک بر روی زمین تشبیه کرد. البته بیشتر کسانی که به بلغارستان سفر کرده اند در صحت این موضوع نیز اتفاق نظر دارند.

پکن، تجربه سفری به دل آسیا

اگر در بین گزینه های معرفی شده در زمره ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان هنوز به مقصد ایده آل خود نرسیده اید، آخرین پیشنهاد ما به احتمال زیاد جذبتان خواهد کرد. به عنوان آخرین مقصد خارجی اما ارزان در این مقاله پکن را به شما معرفی می کنیم. کلاً سفر به چین در بین بسیاری از مردم دنیا علاقه‌مندان بسیاری دارد، چرا که این کشور آسیایی به قدری جاذبه های تاریخی، تفریحی، گردشگری و افسانه ای زیادی را در دل خود جای داده است که برای هرکسی جذابیت دارد.

سفر به پکن

سفر به پکن به را می توانیم در زمره سفرهای خارجی ارزان قیمت در نظر بگیریم که در بین مردم کشورمان علاقه‌مندان بسیاری دارد. پکن یکی از شهر های بسیار زیبا و بزرگ دنیاست و با هر سلیقه ای که باشید، می توانید جاذبه و تفریح مورد علاقه خود را در آن پیدا کنید.

اگر می خواهد به پکن سفر کنید و قصد دارید تا بهترین تجربه خود از سفر به این شهر جذاب و افسانه ای را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم زمان سفر خود را در نوروز برنامه ریزی کنید. در روز های نوروزی آب و هوا و شرایط جوی این شهر چینی در بهترین وضعیت خود قرار دارد و علاوه بر آن می توانید فرصت اقامت در هتل های ارزان پکن را هم به دست بیاورید.

اگر تابه‌حال نمی دانستید باید به این نکته هم اشاره کنیم که در هر ماه از سال در پکن جشنواره و فستیوال های متنوع و معروفی برگذار می شود. پس پکن واقعاً می تواند یکی از بهترین انتخاب هایتان به عنوان ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان باشد. اگر به دنبال کاهش بیشتری در هزینه های سفرتان به پکن هستید، پیشنهاد می کنیم یا بلیت هواپیمایتان را به صورت رفت و برگشت و به همراه رزرو هتل خریداری نمایید و یا به سفر با استفاده از تورهای مختلف فکر کنید.

امیدواریم در مقاله ارزان‌ترین کشور برای سفر ایرانیان اطلاعات مناسبی به دست آورده باشید و برای امسالتان برنامه سفری جدید ترتیب ببینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button