ارزانترین و کم هزینه ترین کشور ها برای اقامت و مهاجرت

4

امروزه با تغییرات اقتصادی و شرایط حاکم بر هر کشوری، این امکان وجود دارد که به کشورهای دیگر سفر کنیم. این سفر همیشگی که مهاجرت نام دارد، ممکن است به دلایل شخصی مختلفی صورت گیرد. بعضی از افراد برای تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، برخی برای داشتن اوضاع اقتصادی بهتر و دلایل مختلف که در نهایت تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. در این بین کشورهای مهاجرت پذیر هم برای دریافت نیروی کار جوان و ورود سرمایه به کشور، شرایطی را وضع می‌کنند که افرادی از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت کنند. در این مقاله قصد داریم ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت و برای اقامت را باهم بررسی کنیم. می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که بهترین کشورها برای مهاجرت کدم‌اند و هزینهُ ارزان‌ترین کشورها برای اقامت تقریباً چقدر است. با ما همراه باشید.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

جدای از اینکه ما بخواهیم از چه راهی برای مهاجرت استفاده کنیم، کشور مقصد بسیار مهم است. شاید بتوانید به‌راحتی برای مهاجرت به کشوری اقدام کنید، ولی آیا در آن کشور می‌توانید هزینه‌های زندگی را بپردازید؟ در این بخش کشورهایی را باهم مرور می‌کنیم که در سال ۲۰۱۹ هزینه‌ی زندگی در این کشورها پایین است و ریسک مهاجرت بالطبع در این کشورها پایین است.

مکزیک

مکزیک یکی از کشورهای قاره‌ی آمریکا است. این کشور زیبا معمولاً به مقصد تورهای مسافرتی برای گذراندن ماه عسل معروف است. مکزیک نسبت به کشورهای منطقه‌ی خود هزینه‌های زندگی کمتری دارد به‌طوری که با حدود 7۰۰ دلار می‌توانید هزینه‌های اجاره‌ی خانه و خورد و خوراک و حمل‌ونقل خود را بپردازید. کشور مکزیک به‌عنوان کشوری متوسط محسوب می‌شود که مردم آن در حالتی متعادل زندگی می‌کنند و از لحاظ درآمد و فاصله‌ی طبقاتی در یک سطح هستند. اگر بتوانید در این کشور یک شغل معمولی پیدا کنید، می‌توانید به راحتی از پس هزینه‌های آن بربیایید و یک زندگی معمولی داشته باشید.

هند

هند یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورهای جهان است. هزینه‌ی زندگی متوسط در هندوستان حدود ۵۰۰ دلار است. غذا و سیستم حمل‌ونقل در این کشور بسیار ارزان است. پس اگر بتوانید شغلی در این کشور پیدا کنید، خیلی راحت می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی بربیایید و همچنین اندوخته‌ای هم برای روز مبادا ذخیره کنید. ولی چیزی که در هند با دیگر کشورها کاملاً فرق می‌کند، جمعیت زیاد این کشور است که حدود یک‌هفتم جمعیت جهان را در خود جای داده است. پس پیدا کردن کسب‌وکار باثبات در این کشور کمی مشکل است. چون برای دریافت هر شغلی، شما با تعداد زیادی رقیب مواجه هستید.

اوکراین

اگر بخواهید یکی از کشورهای اروپایی را برای اقامت انتخاب کنید، اوکراین یکی از معدود کشورهای اروپایی است که هزینه‌ی زندگی در آن پایین است. ولی سطح درآمد در این کشور نیز پایین است و قابل مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نیست. متوسط حقوق افراد در اوکراین چیزی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار است که تقریباً یک‌چهارم حقوق متوسط مردم در کشورهای پیشرفته‌ی اروپایی است.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

برای مهاجرت و دریافت اقامت هر کشوری، قوانین مخصوص آن کشور حکم‌فرما است که در این بین بعضی کشورها قوانین راحت‌تری را برای دریافت اقامت و مهاجرت وضع کرده‌اند. در ادامه کشورهایی را باهم مرور خواهیم کرد که قوانین سختی برای اقامت ندارند و راحت ترین کشور ها برای اقامت و مهاجرت هستند.

کانادا

قطعاً اگر به فکر مهاجرت کردن باشید، کانادا یکی از هدف‌های شما خواهد بود. کانادا ازآنجایی‌که به نیروی کار زیادی نیاز دارد، قوانین مهاجرت راحت‌تری را برای ورود به این کشور وضع کرده است. فقط کافی است تجربه و تخصص خوبی در شغل خود داشته باشید. همین مقدار کافی خواهد بود که به‌راحتی به کانادا مهاجرت کنید و بعد از چند سال کار کردن در این کشور، اقامت دائم خود را دریافت کنید.

بلژیک

در بین کشورهای اروپایی، کشور بلژیک قوانین راحت‌تری برای ورود مهاجران وضع کرده است. شما به‌راحتی می‌توانید درخواست ویزای کار در این کشور را انجام دهید و پس از چند سال کار اگر تخلفی انجام نداده باشید، اقامت دائم دریافت کنید.

استرالیا و نیوزلند

نقشه استرالیا و نیوزلند

استرالیا و نیوزلند دو کشوری هستند که در جنوب شرقی آسیا قرارگرفته‌اند. این دو کشور، مخصوصاً نیوزلند در سال‌های اخیر پیشرفت‌های اقتصادی خوبی داشته‌اند که به همین سبب، به نیروی کار ماهر نیاز دارند. از طرفی چون بیشتر جمعیت این دو کشور را افراد مهاجر تشکیل می‌دهند، مشکلات تبعیض نژادی نسبت به دیگر کشورها کمتر دیده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که شما در بدو ورود به این کشور زیاد احساس تنهایی و غربت نکنید. سطح آسایش و آرامش در استرالیا و نیوزلند بسیار مطلوب است. مجموع این دلایل باعث شده است که هرساله بسیاری از ایرانیانی که خواستار مهاجرت به کشورهای دیگر هستند، استرالیا و نیوزلند را به‌عنوان یکی از اهداف خود قرار می‌دهند.

ارزان ‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی

اگر می‌خواهید برای تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید و بعد از تحصیل هم در این کشور اقامت داشته باشید، باید قبل فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. این‌که هزینه‌ی تحصیل در این کشورها چقدر است؟ آیا برای دانشجویان خارجی بورسیه‌ی تحصیلی می‌پردازند؟ در ادامه ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی را باهم مرور خواهیم کرد.

آلمان

نمایی شهری از آلمان

قطعاً آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. به‌جز در معدودی از رشته‌های دانشگاهی، در بیشتر رشته‌ها، دانشگاه‌های آلمان از کیفیت و رتبه‌ی خوبی برخوردار هستند. در این کشور می‌توانید هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی ادامه‌ی تحصیل دهید. با این تفاوت که اگر زبان آلمانی بلد باشید، شانس بیشتری برای تحصیل رایگان در این کشور خواهید داشت. اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید از بورسیه‌های مختلفی که آلمان برای دانشجوهای خارجی می‌پردازد بهره ببرید. در کل هزینه‌ی زندگی و تحصیل در آلمان به‌صورت متوسط ۷۰۰ یورو است. این در حالی است که متوسط دریافت بورس در این کشور حدوداً ماهانه هزار یورو است. پس اگر زیاد ولخرج نباشید می‌توانید هم در این کشور تحصیل کنید و هم‌مقداری پول هم ذخیره کنید.

فرانسه

فرانسه هم مثل آلمان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل و زندگی محسوب می‌شود. متوسط هزینه‌ی تحصیل در فرانسه حدود ۳۰۰ یورو است ولی بیشتر دانشگاه‌های فرانسه کاملاً رایگان هستند و شما فقط باید هزینه‌ی زندگی در این کشور را بپردازید. البته اگر زبان فرانسه را بلد باشید، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه (کمک هزینه تحصیلی) از طرف دانشگاه را خواهید داشت که در این صورت نه‌تنها هزینه‌ی تحصیل رایگان خواهد بود، بلکه می‌توانید بخشی از هزینه‌های زندگی خود را با آن پوشش دهید. قطعاً زندگی و تحصیل در یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان بسیار دل‌چسب و مطلوب خواهد بود.

لهستان

لهستان یکی دیگر از کشورهای محبوب دانشجویان محسوب می‌شود. هزینه‌ی کم زندگی و تحصیل در این کشور باعث شده است یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی باشد. اگر برای تحصیل در این کشور اقدام کنید، می‌توانید قبل از مهاجرت زبان لهستانی یاد بگیرید و در این کشور تحصیل رایگان داشته باشید. ولی اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید، هزینه‌ی تحصیل در این کشور، ماهانه حدود ۲۰۰ یورو است که مقدار ناچیزی محسوب می‌شود. همچنین هزینه‌ی زندگی در این کشور حدود ۵۰۰ یورو در ماه است که کشوری ارزان برای زندگی به‌حساب می‌آید.

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

هرساله ایرانیان زیادی برای زندگی در کشورهای مختلفی به مهاجرت در این کشور اقدام می‌کنند. در این بین کشورهای معدودی وجود دارند که مقصد بیشتر ایرانیان هستند. شرایط راحت پیدا کردن کار در کشورهای مقصد، سطح زندگی و فرهنگ و شرایط عمومی باعث می‌شوند ایرانیان اکثراً به کشورهای خاصی مهاجرت کنند. در ادامه این کشورها را باهم مرور می‌کنیم.

استرالیا

مهاجران باعث پیشرفت زیادی در استرالیا شده‌اند و در حقیقت علت به وجود آمدن استرالیای مدرن را مهاجرت نیروهای متخصص به این کشور می‌دانند. استرالیا به سرزمین مهاجران نیز مشهور است. این کشور گویی از ملت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. در صورت مهاجرت به استرالیا خواهید دید که ایرانیان زیادی در این کشور وجود دارند و ارتباط خوبی باهم در این کشور دارند. این ویژگی باعث می‌شود در این کشور کمتر احساس تنهایی کنید و بتوانید بیشتر با زبان کشور خود در این کشور صحبت کنید. از طرفی استرالیا کشوری بسیار پیشرفته است. این ویژگی‌های باعث شده است بیشتر ایرانیان، همیشه استرالیا را به‌عنوان یکی از مقاصد مهاجرت خود در نظر داشته باشند. البته در سال‌های اخیر استرالیا قوانین سخت‌تری را نسبت به گذشته برای مهاجرت به این کشور وضع کرده است. ولی با این وجود هنوز یکی از بهترین انتخاب‌ها به شما می‌رود.

کانادا

منظره ای از کانادا

کانادا کشوری پیشرفته و پهناور که هرساله به نیروی متخصص زیادی نیاز دارد. پس اگر درزمینه ای تخصص داشته باشید خیلی راحت می‌توانید در این کشور زندگی کنید. کانادا هم مثل استرالیا، ازآنجایی‌که جمعیت مهاجر آن زیاد است، راحت‌تر می‌توانید با جامعه ارتباط برقرار کنید. مخصوصاً این‌که ایرانیان زیادی در این کشور وجود دارند و شما کمتر احساس غربت خواهید کرد. مهاجرپذیری، کیفیت بالای زندگی، امنیت و آرامش کامل باعث شده است که ایرانیان برای مهاجرت همیشه استرالیا و کانادا را برای مهاجرت در اولویت قرار دهند.

آلمان

آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای اروپا و جهان به شمار می‌رود. تعداد زیاد کارخانه‌ها، سطح کیفیت بالای زندگی و نرخ پایین بیکاری در این کشور باعث شده است یکی از مقاصد مهاجران نه‌تنها در ایران، بلکه در کل جهان باشد. آلمان از لحاظ کارآفرینی همیشه در رتبه‌های اول جهان قرار گرفته است که از این رو نیروهای متخصص زیادی در این کشور مشغول به کار می‌باشند. اگر می‌خواهید بهترین کشور اروپایی را برای اقامت انتخاب کنید، قطعاً آلمان اولین کشوری است که به ذهنتان خواهد آمد.

کم‌هزینه‌ترین راه مهاجرت

برای مهاجرت ارزان راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به دو صورت کلی بررسی نمود

مهاجرت به کشورهای ارزان

برای مثال در نظر بگیرید می‌خواهید به اروپا سفر کنید. ازآنجایی‌که با داشتن پاسپورت یکی از کشورهای اروپایی می‌توانید به کل اروپا سفر کنید، می‌توانید برای مهاجرت به کشورهایی که قوانین مهاجرتی آن‌ها ساده‌تر است اقدام کنید. برای مثال در بین کشورهای اروپایی، لهستان، بلغارستان و اسلواکی قوانین ساده‌تری برای مهاجرت دارند. برای دریافت اقامت در این کشورها می‌توانید از طریق ثبت شرکت، ادامه تحصیل، خوداشتغالی، سرمایه‌گذاری و… اقدام کنید که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی قوانین راحت‌تری دارند.

مهاجرت به روش های ارزان

برای مهاجرت راه‌های مختلفی وجود دارد که شاید برخی از لحاظ مالی برای همه مناسب نباشد؛ مانند سرمایه‌گذاری. ولی روش‌هایی مثل دریافت ویزای کار، ویزای تحصیلی و ویزای ازدواج از جمله راه‌هایی هستند که هزینه‌ی کمتری را برایتان در بر خواهند داشت.

ارزان‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری

یکی از آسوده‌ترین راه‌های دریافت اقامت، سرمایه‌گذاری در کشور مقصد است. در ادامه ارزان ترین کشورهای برای اقامت را باهم بررسی خواهیم کرد که مقدار سرمایه‌گذاری کمتری را می‌طلبد.

پرتغال

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال می‌توانید شغلی ایجاد کنید که منجر به اشتغال ۱۰ نفر در این کشور باشد. یا مبلغی معادل یک‌میلیون یورو را در بانک مرکزی این کشور سرمایه‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید ملکی به ارزش نیم میلیون یورو خریداری کنید و از این طریق ویزای سرمایه‌گذاری دریافت نمایید.

مالت

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در کشور مالت کافی است ملکی به ارزش 275 هزار یورو در این کشور خریداری کنید. در این صورت اقامت دائمی برای شما صادر خواهد شد.

لیتوانی

برای سرمایه‌گذاری در لیتوانی کافی است ملکی به ارزش 250 هزار یورو خریداری کنید و مالیات پنج‌درصدی آن را پرداخت کنید.

یونان

برای دریافت اقامت در این کشور می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور و یا خرید مسکن به ارزش 250 هزار یورو، ویزای سرمایه‌گذاری معروف به ویزای دی (D) اقدام کنید.

ارزان‌ترین راه مهاجرت به اروپا

برای مهاجرت به ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای اقامت، همان‌طور که در بندهای بالا اشاره کردیم چند راه پیش رو داریم:

ازدواج با شهروند یک کشور اروپایی

ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه دریافت اقامت در کشورهای اروپایی، ازدواج با شهروندی از آن کشور است. البته شاید این راه برای هرکسی ممکن نباشد. ولی به‌هرحال اگر بتوانید کسی را از کشورهای اروپایی برای ازدواج پیدا کنید، با انجام مصاحبه‌های ساده می‌توانید ویزای اقامتی آن کشور را بگیرید و بعد از چند سال زندگی، اقامت دائم خود را دریافت کنید

تحصیل

تحصیل نه‌تنها یکی از راه‌های مهاجرت به اروپا محسوب می‌شود، بلکه می‌توانید از این راه کسب درآمد هم کنید. بیشتر دانشجویان، قدرت مالی خوبی برای مهاجرت ندارند و تنها با امید دریافت ویزای تحصیلی، به این کار اقدام می‌کنند. بعد از دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید با تلاش بیشتر کمک‌هزینه‌های تحصیلی دانشگاه را کسب کنید و زندگی خود را بچرخانید! بعد از اتمام تحصیل در کشورهای اروپایی، شرایط شما برای دریافت شغل و تبدیل اقامت شما به اقامت دائمی راحت‌تر خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. ندا می گوید

    سلام متشکر بابت مقاله خوبتون؛
    من قصد دارم برای مهاجرت تحصیلی موسسه آتیس اقدام کنم. میخوام بدونم هزینه تحصیل در اسپانیا کمتر هستش یا قبرس اروپایی؟!

  2. هادی می گوید

    سلام
    شما میگید با ازدواج میشه ویزا وتبعیت یه کشوریو گرفت اخه وقتی من اینجام چطور کسی رو اونجا پیدا کنم من مجردم و۲۸ سالمه یه راهنمایی کنید لطفا

  3. رویا می گوید

    سلام ،رفتن از طریق ازدواج هم خیلی سخته من سه سال پیش اقدام کردم از طریق ازدواج برم ،انقدر سنگ جلو پامون گذاشتن که پسرم که اون موقع زیر کیس من بود ،بالغ شد ،الان خودم هم بتونم برم پسرم رو نمیدونم چطوری ببرم واسه همین خودم این سر دنیا همسرم اون سر دنیا ، ی پسر بیشتر ندارم و بدون اون نمیتونم مهاجرت کنم اگر راهی برای بردن پسرم هست راهنمایی کنید

  4. Bahar می گوید

    سلام مرسی از راهنمایی های خوبتون.شما فرمودید با نیم میلیون دلار سرمایه با قیمت دلار الان میشه۱۲میلیاردوپانصد.من نهایتا میتونم۳میلیارد سرمایه گذاری کنم.میشه راهنمایی بفرمایید

Call Now Button