ارزان ترین کشورهای جهان برای سفر کدام اند؟

سفر رفتن همیشه دل‌چسب و دوست داشتنی است مخصوصاً زمانی که هزینه هایی که این مسافرت برای ما دارد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. سفرهای داخلی همیشه دل‌چسب و راحت هستند اما سفرهای خارجی چیزی کاملاً متفاوت و جذاب تر است. آشنا شدن و دیدن مناطق، بناها، آداب رسومی که تا به حال ندیده اید و چشیدن غذاهایی که تا به حال شاید حتی اسمشان هم به گوشتان نخورده باشد از جذابیت سفرهای خارجی است. در این مطلب سعی داریم تا شما را با تعدادی از ارزان ترین کشورها جهان برای مسافرت آشنا سازیم. سفر ارزان صرفاً به این معنی نیست که تفریح نکنیم یا از مسافرت لذت نبریم بلکه به این معنی است که به اقتصادی ترین شکل ممکن و با صرف هزینه ای معقول و مناسب سفر کنیم. لازم به ذکر است که به دلیل هزینۀ زیاد جا به جایی با هواپیما کشورهایی که در قسمت ابتدایی این فهرست آمده از کشورهای نزدیک ایران انتخاب شده تا هزینه ها به کمترین عدد ممکن برسد. با عالی گشت همراه باشید.

ارزان ترین کشورهای جهان برای سفر

1. هند

هند کشوری پهناور با انواع و اقسام قومیت ها، مذهب ها و آداب و رسوم خاص و عجیب است. سفر به هند یکی از ارزان ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان است چرا که هزینه های جانبی آن بسیار کم است. اگر بد غذا نباشید با هزینه ای بسیار پایین می توانید غذاهای خوشمزه ای برای خوردن در سطح شهر پیدا کنید و برای محل اقامت هم می توانید به مسافرخانه های هند بروید که از نظر قیمت بسیار ارزان هستند. سیستم حمل نقل هند نیز بسیار ارزان است و با تهیه تنها یک بلیت که قیمت چندانی هم ندارد می توانید سطح شهر را بگردید. بنا بر بسیاری از گزارش ها شاید هند ارزان‌ترین کشور روی زمین است. در هند رستورآن‌هایی وجود دارد که خزینۀ غذا برای دو نفر کمتر از 10 دلار می شود و یا یک تاکسی برای یک ساعت انتظار از شما هزینه ای کمتر از 1 دلار دریافت می کند. همچنین یکی دیگر از خوبی های این کشور این است که با بلد بودن زبان انگلیسی می توانید به راحتی با مردم مهمان نواز هند معاشرت کنید.

اگر به این شکل به هند سفر کنید شاید قیمت بلیت هواپیما گران ترین و پرهزینه ترین بخش سفر شما باشد. قیمت پرواز سیستمی تهران – دهلی در حال حاضر از 3.800.000 تومان شروع می شود و تا 6.200.000 تومان هم می رسد. البته ممکن است در پروازهای چارتر و آخرین لحظه ای قیمتی بسیار پایین تر نیز بیابید.

از دیدنی های هند می توان به مرداب های کرالا، قصر دریاچه، معبد ویروپاکشا، پالولم، پارک ملی کانها، هارماندیر صاحب، جایسالمر، غارهای آژانتا، واراناسی، دارامسلا، معبد راناکپور اشاره کرد. البته فراموش نکنید که از تاج محل نیز بازدید کنید که معروف ترین بنای هند است و شهرتی جهانی دارد.

2. گرجستان

یکی از مقصدهایی که این روزها بسیار مورد پسند و استقبال ایرانیان قرار گرفته گرجستان است. نزدیکی این کشور به ایران، عدم نیاز به ویزا، بناهای تاریخی و فرهنگ غنی این کشور در کنار قیمت پایین سفر به این کشور از دلایلی است که این روزها گرجستان مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. تعداد پروازهای زیاد به گرجستان باعث شده که دست مسافران برای تعیین زمان مسافرت باز باشد. قیمت بلیت هواپیمای سیستمی برای سفر به گرجستان در حدود سه میلیون تومان است که این قیمت در پروازهای چارتری و آخرین لحظه تا 90 درصد ممکن است کاهش یابد.

از دیدنی های گرجستان می توان به شهر سنگی اوپلیستیخه، قلعۀ رباتی، شهر متسختا، شهر برجومی، دهکده تاریخی اوشگولی و شهر تفلیس اشاره کرد. شهر تفلیس خود به تنهایی دیدنی هایی نظیر دریاچه لیسی، محلۀ حمام، پارک آبی تفلیس، کلیسای صخره ای، پل صلح و چندین و چند جاذبۀ گردشگری و دیدنی دیگر را در خود جای داده است.

3. ترکیه

ترکیه از قدیم مورد توجه ایرانیان بوده است و شاید بیشتر مسافرینی که از ایران به کشورهای خارجی سفر می‌کنند مقصدشان ترکیه باشد. این کشور زیبا، تاریخی و جذاب علاوه بر نزدیکی و هزینۀ نسبتاً ارزان به ویزا هم نیاز ندارد و به راحتی می توان به این کشور مسافرت کرد. این روزها به دلیل افت ارزش لیر ترکیه در برابر دلار، سفر به این کشور برای ایرانیان بسیار مقرون به صرفه تر از گذشته نیز شده است. آنکارا و استانبول دو شهری است که میزبان بیشترین مسافران ایرانی است اما شهرهای زیبا و دیدنی دیگری نیز در ترکیه وجود دارد.

بلیت هواپیما برای ترکیه همیشه وجود دارد و پیدا کردن بلیت چارتری و آخرین لحظه ارزان قیمت نیز معمولاً کار راحتی است. فقط باید آمادۀ سفر باشید تا با تهیه بلیت سریعاً به فرودگاه رفته و به سمت ترکیه حرکت کنید زیرا فاصلۀ بین پروازها به مقصد ترکیه زیاد نیست. هزینۀ بلیت سیستمی برای مقصد استانبول یا آنکارا از 4.000.000 تومان شروع می شود و گاهی به 9.000.000 تومان نیز میرسد اما قیمت بلیت های چارتری برای این سفر بسیار ارزان تر است.

علاوه بر استانبول و آنکارا شهرهایی نظیر ماردین، قوینه، آنتالیا، مارماریس، سیده، بدروم و شهر افسوس از دیدنی های بسیاری برخوردار هستند. شهر استانبول هم که بیشترین مسافر را دارد و جاذبه های تاریخی، گردشگری و رفاهی فراوانی را در خود جای داده است.

4. ارمنستان

ارمنستان هم یکی از مقاصد زیبا، جذاب، دیدنی و البته ارزان قیمت است. سفر به ارمنستان و شهر ایروان که یکی از آرام ترین شهرهای دنیا به حساب می آید به قدری راحت است که به وسیلۀ اتوبوس هم انجام می پذیرد. برای کسانی که می خواهند هزینه سفر خود را شدیداً کاهش دهند استفاده از اتوبوس برای سفر به ارمنستان گزینۀ بسیار مناسبی است. برای سفر به ترکیه هم می شود از اتوبوس استفاده کرد اما از نظر زمانی 2 تا 3 برابر بیشتر طول می کشد. البته شما هنوز هم می توانید از هواپیما استفاده کنید و به دلیل نزدیکی ارمنستان به ایران و فاصلۀ کم سفر هوایی به این کشور قیمت بلیت های هواپیما به مقصد ارمنستان از دیگر پروازهای خارجی ارزان تر است.

از دیدنی های ارمنستان می توان به پارک ملی شیکاهو، دریاچه سوان، پارک ملی دیلیجان، کوه آراگاتس، دریاچه آربی، نوراوانک، گیومری، وانادزور، آمبرد، تساغکادزور، صومعه خور ویراپ اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که خود شهر ایروان هم دیدنی های و بناهای تاریخی بسیاری دارد.

5. بلغارستان

یکی از کشورهایی که اصلاً به آن فکر نمی‌کردید می توان یکی از زیباترین و مناسب ترین کشورهای جهان برای مسافرت باشد. بلغارستان کشوری بسیار سرسبز و زیبا که جاذبه های طبیعی بسیاری را در دل خود دارد یکی از مناسب ترین مقاصد برای سفر است. البته اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید حتماً از قبل اقدام به برنامه ریزی کنید تا بتوانید با هزینه ای مناسب به این کشور سفر کنید.

از دیدنی های بلغارستان می توان به شهر ساحلی وارنا، میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ، پارک بورسوا گاردینا صوفیه، بالچیک، پارک آبی، شهر 40 کلیسا و تورکشتی دزدان دریایی اشاره کرد.

6. قزاقستان

شاید اگر به شما می گفتند لیستی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای مسافرت تهیه کنید احتمال کمی وجود داشت که نامی از قزاقستان در آن وجود داشته باشد؛ اما قزاقستان یکی از مقاصد گردشگری ارزان، بکر و دیدنی برای دوستداران سفر است. کشورهای همسایه قزاقستان، یعنی چین و روسیه شاید باعث می شوند که نام این کشور کمتر در لیست مقاصد افراد قرار گیرد. این کشور کلکسیونی از آثار باستانی و بناهای تاریخی دارد که از قرن 4 و 5 قبل از میلاد قدمت آن‌ها شروع می شود.

مهم ترین شهرهای قزاقستان بیشکک و آلماتی هستند و در شهر بیشکک که پایتخت این کشور است می توانید از موزۀ ملی قزاقستان، پارک ملی آلارکا و برج بیشکک و چندین جاذبه تاریخی دیگر دیدن کنید.

7. امارات متحده عربی

البته شاید منظور از سفر به امارات به طور خاص سفر به شهر دبی باشد. شهر دبی در سال های گذشته پیشرفت چشم گیری داشته و به یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است. این شهر با ساختمان‌های لوکس، مراکز خرید مدرن و متعدد، هتل های مجلل و انواع تفریحات جذاب، شهری مناسب برای مسافرت تفریحی است. نزدیکی این کشور و این شهر به ایران نیز باعث می شود در هزینه ها صرفه جویی فراوانی شود. البته فصول سرد برای مسافرت به دبی بسیار مناسب تر است. هر چند که دمای هوای دبی در تابستان بسیار بالاست اما ماشین های کولر دار، هتل ها، مراکز خرید و تفریحی بسیار خنک و همچنین تفریحات آبی و تابستانی باعث خوشایند بودن این سفر برای مسافران می شود.

8. آذربایجان

کشور آذربایجان از کشورهای حاشیه دریای خزر است که شباهت فرهنگی بسیاری با ایران دارد. این نزدیک بودن فرهنگ به همراه تاریخ این کشور، دیدنی های طبیعی و تاریخی بسیار، آب و هوایی دلپذیر و نزدیکی به ایران از مهم ترین دلایل افزایش سفر به این کشور زیبا می باشد. سفر به آذربایجان از دو طریق زمینی و هوایی میسر است. قیمت و هزینه های سفر زمینی به مراتب کمتر از سفر هوایی می باشد به طوری که قیمت بلیت اتوبوس تهران باکو در حدود 300.000 تومان است. قیمت بلیت هواپیما به صورت سیستمی نیز از 1.500.000 تومان شروع می شود.

مهم ترین و شاید دیدنی ترین شهر آذربایجان باکو است و دیدنی هایی همچون قسمت قدیمی این شهر، بلوار ساحلی باکو، برج دختر، قصر شیروان شاه، پارک مفاخر، مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف، میدان فانتین، موزۀ فرش آذربایجان، موزۀ ملی تاریخ آذربایجان و همچنین برج های شعله را در خود جای داده است.

دیگر کشورها

لیست بالا از کشورهایی نزدیک تهیه شده بود که دسترسی و مسافرت به آن‌ها بسیار راحت است و یا نیازی به ویزا ندارند و یا به سرعت ویزای مورد نیاز صادر می شود اما اگر قصد مسافرت به کشورهایی دورتر و شاید متفاوت تر را دارید می توانید به موارد زیر نیز فکر کنید. این سفرها هزینۀ بلیت هواپیما بیشتری را به شما تحمیل می کنند اما کشورهایی ارزان برای مسافرت هستند.

مکزیک

یکی از جنوبی ترین کشورهای آمریکای شما که همه ما نام آن را بارها شنیده ایم. هزینه ها در این کشور 60 درصد از آمریکا کمتر است و به عنوان مثال تنها با 40 سنت می توان از یک سمت شهر به سمت دیگر آن رفت.

اوکراین

اوکراین هم یکی دیگر از کشورهای اروپایی ارزان قیمت است و هزینه های سفر و زندگی در آن 65 درصد کمتر از آمریکا است.

تایلند

تایلند میزبان تعداد بسیار زیادی مسافر در سال است و هزینه های اقامت در این کشور می تواند بسیار مناسب باشد. طبیعت زیبا و خاص تایلند می تواند مسافرتی دل‌چسب را برای شما به ارمغان بیاورد.

ویتنام

ویتنام یکی دیگر از ارزان ترین کشورهای جهان برای اقامت است. به عنوان مثال قیمت اتاق برخی هتل ها در ویتنام در حدود شبی 10 دلار است و هزینۀ یک غذای معمولی در ویتنام در حدود 2 دلار است.

نیکاراگوئه

یکی دیگر از کشورهای بسیار ارزان آمریکا نیکاراگوئه است. این کشور با جاذبه های تفریحی و طبیعی بسیار باعث می شود تا اوقات خوشی را سپری کنید. ورزش های آبی در این کشور بسیار پرطرفدار، ارزان و در دسترس هستند. هزینه های اقامت در این کشور نیز بسیار پایین است به طوری که هزینۀ یک شب اقامت در یک هتل از 10 دلار فراتر نخواهد رفت و هزینۀ حمل نقل در این کشور بین 30 تا 50 سنت است. یک وعده غذایی معمولی نیز در این کشور بین 2 تا 4 دلار هزینه دارد.

مراکش

کشوری در میان قاره های اروپا و آفریقا که اقوام متفاوتی را در خود جای داده است و یکی از عجیب ترین کشورهای جهان است. مراکش با تاریخ غنی و قدیمی اش جاذبه های گردشگری دیگری مانند سواحل زیبا، جنگل های بزرگ، بیابان‌های بکر و قله های برفی نیز دارد که هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد. هزینه سفر به این کشور هم بسیار پایین است و یک شب اقامت در هتلی واقع در شهرهای بزرگ مراکش برای شما هزینه بین 10 تا 15 دلار در بر خواهد داشت. هزینه یک وعدۀ غذایی در مراکش نیز بین 1 تا 4 دلار است.

شما به کدام کشورها سفر کرده اید؟ کدام سفرها برای شما با هزینه ای مناسب تمام شده است؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button