از هندوستان چی بخریم؟

0

بمبئی یکی از بهترین مراکز خرید لباس، مد و تزئینات جانبی ر هندوستان و جهان است. طراحی‌های خلاق، با تم هندی، هنرهای سنتی که در صنایع دستی متجلی شده و بازارهایی با بوتیک‌های خاص باعث شده تا بمبئی به مرکزی برای خریدهای متفاوت و به صرفه تبدیل شود. از مرواریدهای اقیانوس هند گرفته تا صنایع ابریشمین و ادویه‌های خاص برای قرن‌ها کالاهای تجاری بودند که از هندوستان به سراسر دنیا صادر می‌شدند.

اگر به دیزاین هندی علاقه دارید باید به فروشگاه‌هایی سر بزنید که با رنگ‌آمیزی پارچه‌ها و لباس‌ها آن هم به شیوه‌ی سنتی مبلمان رنگارنگ ساخته و با کتان‌های کوترای جذاب آرسته‌اند. بازار دزدان که به بازار شور هم معروف است و به معنای بازار شلوغ و پر سر و صداست. این بازار تاریخی که در قلب محله‌ی مسلمان نشین بمبئی قرار دارد، روزهای جمعه برای برگزاری نماز جمعه تعطیل است و از بهترین مکان‌های خرید کالاهای عتیقه و جواهرات بی‌نظیر هندوستان به حساب می‌آید.

 

  • شال کشمیری

رنگین کمان شال‌های ابریشمین کشمیر و گجرات را باید ر فروشگاه‌های بمیئی یافت. جایی که جواهرات، صنایع چوبی و نقاشی‌هایی از بیهار اجازه‌ی استراحت به چشمانتان نمی‌دهند. فروشگاه‌های صنایع دستی که دست شما را برای تخفیف گرفتن باز می‌گذارند.

 

  • سوزن دوزی

پارچه‌های سوزن‌دوزی شده‌ی آنتیک را نیز می‌توانید در لیست خرید خود اضافه کنید. این پارچه‌ها که قلاب‌دوزی‌هایی با دست بر روی آن‌ها نقش بسته، این روزها به تعداد کم تولید شده و جزو کالاهای نایاب هندی به شمار می‌رود.

 

  • نقاشی

نقاشی‌های تنجوره از بهترین تولیدات جنوب هندوستان است که قرن‌ها قدمت داشته و از رنگ‌های روحی و گیاهی خاص هندوستان در تهیه‌ی آن‌ها استفاده شده‌است.

 

  • کاری

احتمالاً ادویه‌های زیادی را از سراسر دنیا به هدیه گرفته‌اید که البته هیچ‌کدام عطر و طعم کاری هندوستان را ندارد. ماسای هندی که خود ترکیبی از چند ادویه است و در غذاهای مختلف هندی و ایرانی می‌توان از آن‌ استفاده کرد.

 

  • کوسن

کوسن‌های سوزن‌دوزی شده که به ویژه در منطقه‌ی گجرات تولید فراوانی داشته و با رنگ‌های خاصو گاه یهمراه با آینه دوزی زیبایشان هدایایی چشمگیر از هندوستان به شمار می‌آیند.

 

  • ترشی

ترشی هندی که نظر شما را راجع به تمام مواد غذایی که تاکنون چشیده‌اید عوض می‌کند. ترشی‌های تند و شور و شیرین که از خیار، انبه و میوه‌های هندی تولید شده و در کنار غذاهای پر زرق و برق نیز به میهمانانتان چشمک می‌زنند.

 

  • آلات موسیقی

آلات موسیقی هندی که قطعاً برای توریست‌ها و بازدیدکنندگان این کشور سوغاتی جذابی خواهد بود. انواع سازهای کوبه‌ای و بادی که به همراه یک سی.دی از آثار موسیقی هندی می‌تواند خاطره سفرتان به هندوستان را زنده نگه دارد.

 

  • چای ماسالا

شیرچای هندی با ادویه‌ی ماسالا که به طور ناشیانه‌ای در کافه‌های تهران سرو می‌شوند را تنها باید در کافه‌های خیابان بمبئی چشید. ترکیبی از ۱۴ ادویه‌ی تند و ملایم هندی که طعم بی‌نظیری به شیر چای انگلیسی می‌دهند.

 

  • عروسک‌های نمایشی

اسباب‌بازی‌های کنداپالی که برای سالیان دراز تنها سوغاتی هندی بود و امروزه نیز نمادی از خدایان و خدای‌بانوان آیینی است که به صورت کاملاً دست‌ساز تولید و در مراسم خاص استفاده می‌شود.

 

  • روغن اکالیپتوس

روغن اکالییپتوس که برای بخور در مواقع سرما خوردگی بسیار مؤثر است به عنوان یکی از داروهای گیاهی که در طب آیورودای کهن هندی نیز استفاده می‌شود. روغنی که از افسردگی جلوگیری می‌کند و برای دندان درد نیز دارویی مؤثر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button