ویزای کانادا، راهنمای جامع برای دریافت انواع ویزای ویزا

برای گرفتن ویزای کانادا باید در ابتدا بدانید که چه نوع ویزایی مناسب شماست و شرایط مالی، تحصیلی یا کاری شما به کدامیک از انواع ویزا نزدیکتر است؟ در این مقاله در مورد همه انواع ویزای کانادا و نحوه اخذ ویزای کانادا‌ برای سه نوع اصلی توریستی، تحصیلی  و کاری صحبت خواهیم کرد و دلایل ریجکتی احتمالی و نحوه حل مشکل را با شما در میان خواهیم گذاشت. ضمناً خوب است بدانید طبق جدیدترین قوانین، تزریق واکسن‌های آسترازنیکا و سینوفارم که در ایران هم یه طور گسترده تزریق شده‌اند، برای ورود به خاک کانادا مورد قبول واقع شده‌ است.

شما می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان فلاوینگو جهت اخذ ویزای کانادا با شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

انواع ویزای کانادا

کشور کانادا به دلیل جمعیت کم و پیر خود در سالیان گذشته سیاست‌های جامعی را برای جذب افراد جوان و تحصیل کرده و همچنین نیروی کار ماهر به اجرا گذاشته است. البته این اتفاق به آن معنا نیست که به دست آوردن حق شهروندی و یا اقامت دائم در این کشور ساده باشد. به طور کلی دو نوع اقامت موقت و اقامت دائم در کانادا برای اتباع سایر کشورها پیش‌بینی‌ شده است. با اقامت موقت در کانادا معمولاً پس از چند سال به شرط داشتن شرایط لازم می‌توانید کارت اقامت دائم کانادا (PR)‌ را دریافت کنید.

عکس ویزای کانادا
2019-06-03 – ویزای کانادا

برای دریافت اجازه اقامت موقت در کانادا باید ویزا دریافت کنید که به چند نوع اصلی تقسیم می‌شود:

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا در حال حاضر به صورت سینگل(single) ‌و مولتی (multi)‌ داده می‌شود. ویزای سینگل کانادا به این معناست که با دریافت آن می‌توانید نهایتاً به مدت ۶ ماه در کانادا بمانید و با داشتن آن فقط یکبار می‌توانید وارد کانادا شوید. اما ویزای مولتی کانادا که به صورت ۱۰ ساله به اتباع کشورهای مختلف داده می‌شود شرایط را مهیا می‌کند که افراد بتوانند به مدت ۱۰ سال و در دفعات زیاد وارد کانادا شده و یا از آن خارج شوند. نکته مهم این است که اعتبار این ویزا نهایتاً به اندازه اعتبار پاسپورت شما خواهد بود و با توجه به اینکه در ایران میزان اعتبار پاسپورت به اندازه ۵ سال است میزان اعتبار این ویزا برای اتباع ایرانی نهایتاً به مدت ۵ سال خواهد بود.

مطالب مرتبط
بنابراین در صورتی که مدت اعتبار پاسپورت شما تمام شود باید آن را تمدید کنید و سپس درخواست تمدید ویزای مولتی کانادا را به سفارت کانادا ارائه دهید. قانون دوم این است که پس از دریافت ویزای مولتی ۵ ساله باید طوری برنامه‌ریزی کنید که هر ۶ ماه حداقل یکبار از خاک کانادا خارج شوید. بعد از خارج شدن در صورت تمایل می توانید بلافاصله وارد خاک کانادا شوید. با توجه به اینکه ورود به کشورهای همسایه کانادا مانند مکزیک و کوبا با داشتن ویزای توریستی کانادا آزاد است، از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد و شما می توانید به سرعت این کار را انجام دهید و با حضور چند ساعته در خاک این کشورها، به کانادا بازگردید. بنابراین با وجود اینکه این ویزا یک نوع ویزای توریستی محسوب می‌شود، شما می توانید برای اقامت موقت حداقل۱۰ ساله در کانادا روی آن حساب کنید. توضیحات بیشتر در مورد این ویزا در لینک ویزای مولتی ۵ ساله کانادا در بالا آمده است. ضمناً ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا هم مدتی است که داده می‌شود و هیچ مشکلی از این جهت وجود ندارد.

شرایط ویزای توریستی کانادا

با توجه به حساسیت افسر سفارت کانادا مبنی بر اینکه فردی که ویزا را دریافت می‌کند، حتماً  با انگیزه توریستی وارد کانادا شود، شرایطی مانند سابقه سفر خوب، داشتن دعوتنامه از بستگان درجه یک، وجود بستگان درجه اول در ایران، تمکن مالی خوب و … از الزامات دریافت ویزای توریستی کانادا است. فردی که قبلاً به کشورهای معتبری سفر کرده باشد و ویزاهای معتبری مانند ویزای شینگن را تجربه کرده باشد و یا حداقل به کشورهای توریست‌پذیر همسایه مانند ترکیه سفر کرده باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهد داشت. همچنین وجود بستگان درجه اول در ایران احتمال بازگشت فرد به ایران را افزایش خواهد داد و می‌تواند دلیل خوبی برای عدم ماندن در کانادا و قصد توریستی فرد از سفر باشد. در مجموع باید بدانید که هر نکته یا مدرکی که نشان‌دهنده علاقه شما برای بازگشت و پای‌بندی به ایران باشد، شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش خواهد داد. بعد از دریافت ویزای مولتی کانادا با شرایطی ممکن است بتوانید به کمک وکیل خود رؤیای تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت را به واقعیت تبدیل کنید. کارشناسان قلاوینگو می‌تواند شما را در این امر یاری کند.

ویزای تحصیلی کانادا

نظام آموزشی کانادا یکی از پیشرفته‌ترین نظام‌های آموزشی دنیاست و هم‌اکنون کانادا جزو برترین کشورها از جهت علمی در جهان است. ویزای تحصیلی کانادا در سه نوع دانش‌آموزی، کالج و دانشگاه ارائه می‌شود. تفاوت کالج با دانشگاه این است که در یک کالج فقط می‌توانید تا مقطع لیسانس تحصیل کنید ولی در دانشگاه می‌توانید در همه مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، پست‌دکتری و … تحصیل کنید. خوب است بدانید که دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا لزوماً نیازی به سطح علمی بالا و یا نخبه بودن فرد ندارد و کامل بودن مدارک و تمکن مالی مهمترین شرط آن است.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

 برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا قبل از هر چیز باید از یک مدرسه، کالج یا دانشگاه پذیرش تحصیلی یا فاند بگیرید. دریافت پذیرش تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی، رشته، مرکز آموزشی قبلی، نمرات، سطح زبان انگلیسی و نمره آزمون آیلتس و … انجام می‌شود. توصیه‌نامه از اساتید یا معلمان، انگیزه نامه (SOP) و رزومه (CV) از مهمترین مدارکی است که معمولاً توسط مراکز مختلف تحصیلی کانادا دریافت می‌شود و باعث تقویت شانس شما برای پذیرش تحصیلی خواهد بود.

مطالب مرتبط
ضمناً برای دریافت پذیرش تحصیلی در مدارس و کالج‌ها نیاز به توانایی در زبان انگلیسی و نمره آزمون آیلتس ندارید و این مراکز معمولاً دوره‌های آموزش زبان را در صورت نیاز در ابتدای حضور دانش‌آموز یا دانشجو در مرکز آموزشی خود برگزار خواهند کرد. ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک آیلتس معمولاً فقط در مورد مدارس و کالج‌ها اتفاق می‌اُفتد ولی در مورد دانشگاه‌ها باید بگوییم که معمولاً باید سطح زبان انگلیسی متقاضی در حد قابل قبول باشد و مدرک زبان آیلتس با  نمره حداقل ۶ ارائه نماید. البته با توجه به دانشگاه مورد تقاضا ممکن است این شرایط کمی سخت‌تر یا آسان‌تر شود.

 مجموعه فلاوینگو با توجه به شرایط و مدراک شما نامه درخواست پذیرش یا فاند را به مراکز آموزشی مناسب ارسال خواهد کرد تا از بهترین مرکز آموزشی ممکن، پذیرش تحصیلی برای شما گرفته شود.

 بعد از دریافت پذیرش تحصیلی، مراحل درخواست ویزای تحصیلی آغاز خواهد شد. برای سفارت کانادا وجود پذیرش تحصیلی جهت اعطای ویزا، شرط لازم است ولی کافی نیست. علاوه بر وجود پذیرش تحصیلی، باید برای سفارت کانادا اثبات شود که متقاضی ویزا یا قیم قانونی او که برای افراد زیر ۱۸ سال لازم است، توانایی پرداخت هزینه های تحصیل، هزینه اقامت و همچنین هزینه زندگی روزانه را در مدت زمان تحصیل در کانادا دارد. بنابراین موضوع تمکن مالی باید بسیار جدی گرفته شود.

ویزای کاری کانادا

کانادا کشوری است که از کمبود نیروی کار رنج می‌برد و جمعیت آن رو به پیری است. به همین دلیل است که شرایط جذابی برای اعطای ویزا به جویندگان کاری که دارای مهارت‌های لازم باشند، فراهم کرده است. البته این ویزا معمولاً فقط برای شغل‌هایی که اعلام نیاز به آنها شده باشد، صادر می‌شود. جالب است بدانید که در حال حاضر برای دو شغل راننده تریلی و راننده اتوبوس بیشترین میزان تقاضا توسط شرکت‌های کانادایی وجود دارد.

شرایط ویزای کار کانادا

برای دریافت ویزای کاری کانادا حتماً باید از یک شرکت یا مؤسسه کانادایی دعوتنامه داشته باشید. در این دعوتنامه باید به اطلاعات شخصی کامل شما اشاره شده باشد و شغلی که قرار است در آن مشغول باشید به همراه حقوق ماهیانه، ذکر شده باشد. ضمناً ممکن است در نامه به لزوم ارائه تأییدیه آزمون مهارت‌های شغلی(LMIA) اشاره شود که در این صورت باید در این آزمون هم شرکت کنید و تأییدیه آن را هم به مدارک درخواست ویزای کانادا پیوست کنید. بعد از نامه دعوت به کار، مهمترین شرط سفارت کانادا برای اعطای ویزای کاری این است که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های اقامت در کانادا حداقل به میزان یک سال را داشته باشید و این تمکن مالی باید جدا از حقوق ماهیانه شما وجود داشته باشد.

ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا به اشخاصی داده می‌شود که بعد از دریافت ویزای تحصلی یا ویزای کار در کانادا علاقه دارند که بستگان درجه یک خود را در کانادا در کنار خود داشته باشند. برای مثال دانش‌آموزان یا دانشجویانی که علاقه دارند کنار پدر و مادر خود باشند و یا افراد شاغلی که می‌خواهند زن و فزرند خود را هم به همراه داشته باشند تا با خیال راحت‌تر به کار خود مشغول باشند، می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. همسر یا شریک قانونی، فرزندان و پدر و مادر یا قیم قانونی فرد متقاضی ویزا می‌توانند از ویزای همراه استفاده کنند. نکته مهم این است که فردی که قرار است درخواست ویزای تحصیلی، کاری و … بدهد باید در فرم مشخصات خود نام تمام بستگان درجه یک خود را به طور کامل قید کند تا بستگان وی بتوانند ویزای همراه او در کانادا را دریافت کنند.

مرحل اخذ ویزای کانادا

خوشبختانه کانادا یکی از کشورهایی است که برای اعطای ویزا نیاز به مصاحبه ندارد و در صورت کامل بودن مدارک، معمولاً ویزای شما صادر خواهد شد. برای دریافت ویزای کشور کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت نام در سایت

در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا بهترین روش برای ثبت نام ویزای کشور کانادا روش آنلاین است. در این روش شما باید فرم‌ها و مدارک خواسته شده را متناسب با نوع ویزای درخواستی در سایت canada.ca آپلود کنید. بعد از ورود در این سایت باید یک حساب کاربری برای خود بسازید و متناسب با نوع ویزای درخواستی، مدارک لازم را در آن آپلود کنید. توجه داشته باشید که بهتر است مدارک خود را به طور کامل و با مشورت افراد با تجربه ارسال کنید تا بی‌جهت بعد از مدتی برگشت نخورد. همچنین دقت کنید که در فرم‌هایی که پر می‌کنید یک ایمیل مناسب که رمز آن را هم می‌دانید، معرفی نمایید. بعد از ارسال مدارک باید مدتی منتظر باشید تا ایمیل تأیید مدارک و تعیین وقت برای انگشت نگاری برای شما ارسال شود.

  • گرفتن وقت سفارت کانادا

با ارسال ایمیل تأییدیه که در مرحله قبل توضیح داده شد به شما حدود یک ماه وقت داده می‌شود که به یکی از نمایندگی‌های سفارت کانادا (مرکز VAC) برای کار انگشت‌نگاری بروید. حال شما باید با اخذ وقت سفارت کانادا اقدام به حضور در سفارت کانادا برای انگشت نگاری کنید. متأسفانه به دلیل اینکه کشور کانادا در ایران دارای سفارت نیست برای کارانگشت‌نگاری باید به یکی از  مراکز وک کانادا در کشورهای دیگر بروید. ‌

مطالب مرتبط
این کار از طریق سایت VFSGLOBAL انجام می‌شود. کشورهای مورد اقبال ایرانیان برای انجام این کار عبارت هستند از:‌ ترکیه، ارمنستان، امارات، آذربایجان و … . بعد از انگشت‌نگاری باید منتظر باشید تا بعد از حدود ۲ هفته، ایمیل نهایی در مورد تأیید یا عدم تأیید ویزا برای شما ارسال شود. بنابراین تنها مرجع استعلام ویزای کانادا در واقع همان ایمیلی است که هنگام ثبت نام از خود ارائه کرده‌اید. در صورت طولانی شدن جواب ویزای کانادا می‌توانید از طریق همین ایمیل پیگیری کنید و درخواست خود را یادآوری نمایید.

گرفتن ویزای کانادا از ترکیه معمولاً بیشترین متقاضی را دارد. این موضوع به این دلیل است که اولاً طبق توافق بین دو کشور ایران و ترکیه، اتباع دو کشور می توانند بدون دریافت ویزا و به صورت توریستی به کشور دیگر سفر نمایند. ثانیاً پروازهای بین ایران و ترکیه بسیار زیاد است و نزدیکی راه موجب می‌شود که قیمت این پروازها زیاد نباشد. ثالثاً ترکیه یک کشور توریستی است که متقاضیان می توانند علاوه بر اخذ ویزا از جاذبه‌های گردشگری پرشمار آن هم استفاده کنند.

  • پیکاپ پاسپورت

با توجه به اینکه بعد از انگشت‌نگاری باید حدود ۲ هفته صبر کنید تا جواب نهایی مشخص شود، ایرانیان مجبور هستند یا تمام ۲ هفته را در کشو ثالث مانند ترکیه بمانند تا بعد از الصاق برچسب ویزا روی پاسپورت خود به خانه برگردند و یا اینکه به ایران بازگردند و بعد از ۲ هفته به همراه پاسپورت خود دوباره به ترکیه مراجعت کنند تا برچسب ویزا روی پاسپورت خورده شود.

ولی راه سومی که شرکت فلاوینگو آن را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از صرف هزینه‌های اقامت یا رفت‌وبرگشت به کشور ثالث دور بمانید استفاده از خدمات پیکاپ است. در این روش شما می‌توانید گذرنامه یا همان پاسپورت خود را به نمایندگی فلاوینگو تحویل دهید تا به ترکیه با کشور مربوطه ارسال شود و بعد از چند روز پاسپورت خود را همراه با برچسب ویزا از نمایندگی فلاوینگو در ایران تحویل بگیرید. به این ترتیب می توانید با صرف یک مبلغ بسیار کمتر از هزینه‌های اقامت و رفت و برگشت به ترکیه، کار خود را انجام دهید. شما می‌توانید آخرین قیمت پیکاپ پاسپورت در فلاوینگو را از کارشناسان ما استعلام کنید.

مدارک لازم  برای ویزای کانادا

مدارک لازم برای ویزای کانادا در انواع مختلف آن در ادامه آمده است:

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

  • تکمیل فرم های مرتبط با ویزا
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت متأهل بودن)
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی
  • تمام پاسپورت های قدیم و جدید
  • پرینت گردش حساب 6 ماهه و برگه تمکن مالی
  • حداقل موجودی حساب به مقدار 60 میلیون تومان
  • دو قطعه عکس جدید
  • کارت پایان خدمت
  • ترجمه مدارک شغلی ( کارمندان : نامه اشتغال به کار با ذکر سمت و حقوق، سابقه بیمه و فیش حقوقی- کارفرمایان : مجوز فعالیت شرکت، آگهی شرکت در روزنامه رسمی، بیمه پرسنل و مالیات)

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک تمکن مالی
  • اصل و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات در ۳ سال آخر تحصیل
  •  اصل پاسپورت فعلی متقاضی و کپی صفحات پاسپورت‌های قبلی که مهر یا برچسب ویزا داشته‌اند.
  • تائیدیه WES برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌ها (WES‌ یک سیستم ارزیابی بین‌المللی مدارک دانشگاهی است که گرفتن تأییدیه از آن حدود یک ماه طول می کشد)
  • توصیه نامه از اساتید و معلمان برای گرفتن پذیرش در دانشگاه و مدرسه
  • رزومه یا CV که برای گرفتن پذیرش در دانشگاه و کالج نیاز است.
  • انگیزه نامه یا SOP که برای ارائه به دانشگاه یا کالج از زبان متقاضی و درباره انگیزه‌های او از گرفتن پذیرش تحصیلی نوشته می‌شود.
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

  • دعوتنامه معتبر از یک کارفرما و یا شرکت کانادایی
  • تائیدیه آزمون LMIA ( در صورت نیاز در دعوتنامه ذکر می‌شود)
  • گواهی سلامت جسمانی (به همراه تائیدیه وزارت امور خارجه و  وزارت دادگستری)
  • گواهی عدم سوء پیشینه (به همراه تائیدیه وزارت امور خارجه و  وزارت دادگستری)
  • فرم  اطلاعات فردی و خانوادگی
  • پرینت گردش حساب
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی
  • ارائه مدرک زبان (در صورت نیاز ایالت مربوطه)
  • گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه‌های قبلی
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار به همراه سابقه کامل بیمه تامین اجتماعی

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

به دلایل مختلف زیر ممکن است که افسر سفارت کانادا از اعطای ویزا به شما خودداری کند و اصطلاحاً شما را ریجت کند:

  • ارائه مدارک ناقص و غیرواقعی
  •  تردید افسر سفارت در خصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدأ پس از پایان مهلت ویزا
  •  تردید درباره انگیزه و دلایل سفر به کانادا
  • ضعیف بودن سابقه سفرهای خارجی متقاضی به‌ ویژه عدم سفر به کشورهای حوزه شنگن
  • کافی نبودن مدارک مالی و دارایی‌های متقاضی در کشور مبدأ
  • پیوند‌های خانوادگی ضعیف متقاضی در کشور مبدأ
  •  داشتن سوء سابقه که باعث تهدید امنیت کانادا شود

اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا ممکن نیست و اگر دلایل سفارت کانادا برای شما قابل قبول نباشد، تنها راه این است که دوباره اقدام کنید.

مطالب مرتبط
برای اینکه دوباره به مشکل ریجکتی برخورد نکنید بهترین راه این است که به کمک وکیل خود از آفیسر پرونده درخواست توضیح نمایید تا دلایل وی برای ریجکت شدن خود را بدانید. به این ترتیب می‌توانید در دفعه بعد، مدارکی که به نوعی باعث رفع سوء تفاهم می‌شوند را قویتر نمایید و همراه مدارک قبلی در سایت بارگذاری نمایید. مجموعه فلاوینگو این آمادگی را دارد تا از طرف شما با آفیسر پرونده مکاتبه نماید و مشاوره لازم برای رفع ریجکتی را ارائه نماید. در صورت ارائه مدارک کامل و نبود شرایط خاص امنیتی یا سیاسی در کانادا می‌توان گفت با این روش ویزای کانادای تضمینی محقق خواهد شد.

تمدید ویزای کانادا

اعتبار ویزای کانادا به اندازه اعتبار پاسپورت داده می‌شود.

مطالب مرتبط
با توجه به اینکه پاسپورت ایرانی حداکثر به مدت ۵ سال صادر می‌شود بنابراین اعتبار این ویزا هم بیش از ۵ سال نخواهد بود. بنابراین مجبور هستید برای استفاده دوباره از ویزا آن را تمدید کنید. تمدید ویزای کانادا خیلی راحتٰتر از اخذ آن انجام می‌شود ولی این حرف به آن معنا نیست که همیشه به راحتی صورت گیرد. به خاطر داشته باشید بهتر است حداقل ۶ ماه قبل از اتمام زمان اعتبار پاسپورت خود نسبت به تمدید آن اقدام کنید. برای تمدید ویزا هم می توانید روی خدمات فلاوینگو حساب کنید.

ویزای کانادا با پاسپورت ترکیه

با توجه به روابط تیره ای که بین ایران و کانادا وجود دارد سختگیری کانادایی‌ها برای اعطای ویزا به ایرانیان نسبت به اتباع ترک بیشتر است.

رتبه پاسپورت ترکیه‌ای در جهان هم اکنون ۴۰ است و با داشتن پاسپورت ترکیه‌ای می‌توانید به بیش از ۱۱۵ کشور دنیا سفر کنید. بنابراین یکی از راه‌های دریافت آسان‌تر ویزای  کشور کانادا، اخذ پاسپورت ترکیه است. دریافت پاسپورت ترکیه و یا همان حق اقامت ترکیه در حال حاضر برای ایرانیان تسهیل شده است و شما می‌توانید با خرید ملک در ترکیه به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به صورت نقدی یا قسطی در ترکیه، اقامت دائم ترکیه را دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به لینک‌های داده شده مراجعه کنید.

برای استعلام قیمت ویزای کانادا می‌توانید با کارشناسان فلاوینگو از طریق شماره تلفن‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button