راهکارهایی برای آمادگی در مقابل اتفاقات سفر

0

یکی از خصوصیات سفر، که اون رو هیجان‌انگیز هم می‌کنه، اینه که هیچ‌وقت نمی‌دونی دقیقاً چی در انتظارته. هر روزِ سفر پر از ماجراهای متفاوته؛ ولی این ماجراها هم می‌تونن خوب باشن و هم بد. ممکنه از یک روز گردش در پاریس لذت ببرین یا تو ایتالیا کیف‌تون رو بدزدن. ممکنه یک روز فوق‌العاده در سواحل تایلند داشته باشین یا ممکنه در کاستاریکا دچار مسمومیت غذایی بشین؛ اما اگه برای این ماجراها آماده باشین، می‌تونین با هر اتفاقی در طول سفر کنار بیاین. برای آشنا شدن با این ماجراها با عالی‌گشت همراه بشین.

۱.تجهیزات چند‌منظوره داشته باشین

داشتن وسایل و لباس‌های چند‌منظوره کمک می‌کنه راحت‌تر با تغییر شرایط ،کنار بیاین و در ضمن بار کمتری هم حمل کنید. مثلا شلوارهایی که با باز کردن زیپ به شلوارک تبدیل می‌شن، کفش‌های پیاده‌روی که برای یک برنامه رسمی هم مناسب هستن، کاپشنی که می‌تونه به جلیقه تبدیل بشه و امثال اینها.

 

۲. یک بسته کوچیک کمک‌های اولیه همراه داشته باشین

درسته که امروزه در بیشتر جاها می‌شه تمام وسایل مورد نظر رو از یک داروخونه یا فروشگاه تهیه کرد؛ اما همراه داشتن بعضی وسایل ضروری خیال‌تون رو راحت‌تر می‌کنه. شما می‌تونین یک بتادین کوچیک، داروهای گوارشی، چسب زخم، پماد هیدروکورتیزون، باند استریل، یک قیچی کوچک، پماد آنتی‌باکتریال و آنتی‌بیوتیک‌های مجاز رو در جعبه کمک‌های اولیه‌تون بذارید و در سفرتون همراه داشته باشین.

۳. یک چراغ‌قوه کوچک همراه داشته باشین

باورتون نمی‌شه که یک چراغ‌قوه کوچیک چقدر می‌تونه براتون ارزشمند باشه وقتی که یه دفعه تصمیم می‌گیرین برین غارنوردی یا برنامه طبیعت‌گردی‌تون بیش از انتظار طول می‌کشه و به تاریکی بر می‌خورین، یا برق ناگهان قطع می‌شه که در بعضی کشورها زیاد هم اتفاق میفته.

۴. با خودتون چتر بردارین

خیلی از مسافرا چتر بر نمی‌دارن به این بهونه که بارشون رو سنگین می‌کنه و ضمناً فکر می‌کنن که اگه لازم بشه می‌تونن یه چتر بخرن؛ ولی با اینکه چتر یک کم وزن به بارتون اضافه می‌کنه، خیلی وقت‌ها هم برای بردنش، خدا رو شکر خواهید کرد. شما هیچ‌وقت نمی‌دونین کِی ممکنه لازم بشه توی بارون از فرودگاه بزنین بیرون یا به محض اینکه از هتل خارج می‌شین توی یک طوفان ناگهانی گیر بیفتین. وقتی دیگران به‌دنبال یک سر پناه می‌گردن، با داشتن چتر شما می‌تونین خیلی راحت به گردش‌تون ادامه بدین.

 

۵. جملات ابتدایی رو یاد بگیرین

مردم محلی ازتون انتظار ندارن زبان‌شون رو خوب بلد باشین؛ ولی دونستن چیزهای ساده‌ای مثل “سلام”، “خداحافظ” و “متشکرم” به زبان محلی تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط صمیمانه داره. خود شما ناراحت نمی‌شید اگه کسی به کشورتون می‌اومد و از شما انتظار داشت که زبانش رو بلد باشین؟ دونستن چند جمله کلیدی نه‌تنها ارتباط برقرار کردن رو راحت‌تر می‌کنه؛ بلکه تو چونه زدن، سفارش غذا و راهنمایی‌ گرفتن از افراد محلی هم به کارتون می‌آد. می‌تونین اپلیکیشن‌های مربوط به زبان جایی که بهش سفر می‌کنین رو دانلود کنین یا از کتاب‌های راهنما جملات مهم و کاربردی رو یاد بگیرین.

۶.ارتباطات غیر‌کلامی رو یاد بگیرین

بیشتر آدم‌ها علاوه بر کلام، نشانه‌های غیر‌کلامی زیادی هم در صحبت کردن به‌کار می‌برن که شناخت اون‌ها بهتون کمک می‌کنه منظور طرف مقابل رو درک کنین. وقتی زبانی رو بلد نیستین، کلمات رو از معادله حذف کنید و به‌جاش سعی کنین با مشاهده دقیق طرف مقابل، منظور و احساسش رو درک کنید. این کار به تمرین نیاز داره ولی در اینترنت هم می‌تونین راهنمایی‌هایی برای مکالمه غیر‌کلامی پیدا کنین.

۷. کمی پول برای روز مبادا همراه داشته باشین

همیشه مقداری پول، مثلاً ۲۰۰ دلار، در جایی ذخیره داشته باشین. بهتره این پول رو با خودتون حمل نکنین؛ بلکه در یک جای امن در کیف‌تون قایمش کنین و بذارین در هتل بمونه.

۸. از مدارکتون کپی بگیرین

داشتن کپی مدارک‌تون در شرایط اضطراری به‌درد می‌خوره؛ به‌خصوص اگر اصل مدارک رو گم کرده باشین. اگه کیفتون دزدیده بشه یا پاسپورت‌تون رو گم کنین، داشتن یک کپی از مدارک، گزارش دادن به پلیس و دریافت مدارک جدید رو خیلی راحت‌تر می‌کنه. سعی کنید کپی مدارک مهم‌تون رو یا به‌صورت کاغذی یا به‌صورت فایل در فضای مجازی داشته باشین.

۹. بدونین که در صورت مفقودی پاسپورت چکار باید بکنین

گم کردن پاسپورت، به‌خصوص اگه زمان کمی تا پرواز بعدی‌تون مونده باشه، می‌تونه خیلی ترسناک باشه. بهتره از قبل بدونین که در چنین شرایطی چه پروسه‌ای رو باید دنبال کنین تا گیج نشین.
۱- به نزدیک‌ترین اداره پلیس برید و گزارش مفقودی پاسپورت رو ثبت کنین.
۲- به دفتر سفارت یا کنسولگری کشورتون مراجعه کنین.
۳- کپی گزارش پلیس، مدارک لازم و اطلاعات سفرتون رو ارائه کنین.
۴- در زمان اعلام شده برای دریافت پاسپورت موقت مراجعه کنین.
۵- بعد از بازگشت به کشور، برای گرفتن پاسپورت جدید اقدام کنین.

۱۰. شماره تلفن‌های ضروری رو همراه داشته باشین

اگر احتمالا اتفاقی برای شما بیفته، داشتن شماره تلفن نزدیکان‌تون به نیروهای امدادی کمک می‌کنه تا با اون‌ها تماس بگیرن.

۱۱. بیمه مسافرتی تهیه کنید

داشتن بیمه مسافرتی بهترین راه آمادگی برای سفره و اگه به‌هر دلیلی در مسافرت مجبور بشین به بیمارستان مراجعه کنین، واقعاً به‌دردتون می‌خوره.إن‌شاء الله که در سفر اتفاق بدی براتون نیفته؛ ولی اگه افتاد، این‌جوری خیال‌تون راحته که بیمه هستین.

 

۱۲. قبل از سفر مطالعه کنین

حتماً قبل از سفر در مورد جایی که می‌رین تحقیق و مطالعه کنین. اگه کسی به خونه شما بیاد و به قوانین‌تون احترام نذاره طبیعتاً عصبانی می‌شین. همین قاعده در مورد سفرهای خارجی هم صدق می‌کنه . دونستن قوانین و آداب و رسوم اولیه کشور مقصدتون به شما کمک می‌کنه از سوءتفاهمات پیش‌گیری کنین و تاثیر خوبی در ذهن میزبان‌تون به‌جا بذارید.

اتفاق‌های سفر رو نمی‌شه پیش‌بینی کرد و تجربه نشون داده که حتی بهترین برنامه‌ریزی هم ممکنه غلط از آب در‌بیاد. شاید هیچ‌کدوم از این آیتم‌ها رو در سفرتون استفاده نکنین؛ ولی هدف اینه که در صورت نیاز آماده باشین.

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button