با شهر زیبای هوشی‌مین آشنا بشید

0

دیگه آخرای تابستونه و احتمالا خیلی‌ها فکر می‌کنن دیگه وقت سفر رفتن نیست. ولی همین‌جا این خبر خوب رو بهتون می‌دم که اوج سفر رفتن به خیلی از کشورهای دنیا از جمله ویتنام آخرای تابستونه. ما تو این مطلب می‌خوایم به شما شهر زیبا و مشهور هوشی مین رو معرفی کنیم؛ پس با عالی‌گشت همراه بشید:

هوشی‌مین بزرگ‌ترین شهر ویتنامه که در ساحل رود سایگون؛ در ۶۰ کیلومتری دریای چین جنوبی و ۱۷۶۰ کیلومتری هانوی؛ پایتخت این کشور قرار داره.  با وجود تغییر رسمی اسم این شهر در سال ۱۹۷۵ ؛ هنوز هم مردم محلی ویتنام این شهر رو به اسم سایگون صدا میزنن.این شهر قبل از پایان جنگ‌های ویتنام و یک پارچه‌شدن کل کشور؛ پایتخت ویتنام جنوبی بود. این شهر مرکز اقتصادی ویتنام محسوب می‌شه و به‌خاطر فرهنگ جذاب، معماری کلاسیک فرانسوی، آسمان خراش‌های مدرن، معابد و بتکده‌های زیبا، مورد توجه تمام توریست‌های دنیاست.

از جاذبه‌های گردشگری این شهر؛ می‌تونیم موارد زیر رو نام ببریم که هر سال توریست‌های زیادی به خودشون جذب می‌کنن:

تونل کوچی

تونل کوچی؛ به طول ۵۰۰ کیلومتر در سال ۱۹۶۰، در جنگ با سربازان آمریکایی ساخته شد. این تونل‌های زیرزمینی به منظور در امان موندن از تعقیب‌های دشمن و جابه‌جایی در شهر ساخته شد. اگه توی جاهای تنگ دچار مشکل می‌شید، این تونل‌ها بدترین انتخاب شما برای دیدنه.

موزه جنگ

موزه یادگار جنگ؛ نشون دهنده حوادث زیاد دوران جنگ بین ویتنام و آمریکاست. بیشتر اسلحه‌ها، تانک‌ها، جنگنده‌های هوایی و حتی نقشه‌های استراتژیکی باقی مونده از جنگ رو می‌تونید تو این موزه ببینید. بازدید از موزه جنگ شاید برای همه خوشایند نباشه ولی پیشنهاد می‌کنیم که از این مکان بازدید کنید چراکه بی‌طرفانه‌ترین تصویر رو از جنگ نشون می‌ده.

کاخ اتحاد مجدد یا کاخ استقلال

کاخ اتحاد یا استقلال ویتنام؛ محل استقرار رئیس جمهوری ویتنام جنوبی بود تا اینکه ارتش ویتنام شمالی و چریک‌های آزادی بخش؛ تونستن این شهر رو فتح کنن. این کاخ به نوعی محل پایان جنگ هم به شمار میاد.

بازار محلی بین تای

اگه به دیدن بازارهای سنتی علاقه‌ دارید، بازار بین تای هوشی مین در ویتنام رو از دست ندید. بازار Binh tay جزیی از بازارهای مرکزی شهر هوشی مین محسوب میشه و مردم محلی برای خرید روزانه اونجا میرن.
این بازار برای کشاورزا اهمیت اقتصادی بالایی داره؛ چون می‌تونن محصولاتشون رو به راحتی و مستقیم به دست مصرف کننده‌ها برسونن؛ به‌خاطر همین قیمت محصولات غذایی این بازار پایین‌تر از بقیه فروشگاه‌هاست.
گفته می‌شه این بازار رو یه بازرگان چینی تأسیس کرده که  در اون زمان خیلی فقیر و کارش دستفروشی بوده ؛ به‌طوری‌که  هر  روز برای فروش محصولات دستی و محلیش  به این مکان می‌رفته. در حال حاضر می‌تونید مجسمه این بازرگان رو در موزه شهر ببینید.

کلیسای جامع نوتر دام

کلیسای جامع نوتر دام، یکی از متمایزترین نشانه‌های هوشی مینه که در قلب این شهر قرار داره. این کلیسا یکی از معدود کلیساهای کاتولیک شهره که فرانسویا در زمان استعمار ویتنام؛ اونو به عنوان نمادی از قدرتشون ساختن.(ساعتی که در نمای بیرونی بین دو برج کلیساست؛ در سال ۱۸۸۷ در کشور سوئیس ساخته شد.)

خونه اوپرا هوشی مین

خونه اوپرا که به‌ اسم تئاتر شهرداری هوشی‌مین هم شناخته میشه؛ یکی از زیبا‌ترین و مشهورترین بناها برای معماران کل دنیاست؛ مخصوصا برای مهندسینی که طرفدار سبک معماری فرانسوی هستن؛ چون این خونه درست مثل کاخ پتی فرانسه ساخته شده. این بنا از سال ۱۹۵۶ میلادی به عنوان مجلس نمایندگان ویتنام جنوبی استفاده می‌شد تا اینکه از سال ۱۹۷۵ میلادی به بعد؛ دوباره به عنوان سالن تئاتر مورد استفاده قرار گرفت.

محله چینی‌ها (cholon)

چولون منطقه‌ای در هوشی مینه که بزرگترین محله چینی ویتنام محسوب میشه و قدمت تاریخیش به سال ۱۷۷۸ برمی‌گرده. در طول جنگ ویتنام، Cholon  یک بازار پر رونق برای سربازان آمریکایی بود و به‌خاطر همین مسئله این بازار اهمیت تاریخی زیادی داره. این محله پر از مغازه‌ و رستوران‌های چینیه که بیشترین توریست‌هاش از دو کشور تایوان و چین میان.

معبد خو‌شانسی (Thien Hau Pagoda)

این معبد زیبای قرن نوزدهمی، به الهه (تین هاو) تعلق داره و همیشه ترکیبی ازعبادت کننده‌ها و توریست‌هارو جذب میکنه. مردم محلی اعتقاد دارن که “تین هاو” با قالیچه‌ای از بالای اقیانوس‌ها عبور میکنه و به افرادی که توی دردسر افتادن کمک میکنه.

بازار شناور cai be

بازار شناور، بازاریه که اجناس تو قایق فروخته می‌شه و ریشه اون به زمانی برمی‌گرده که نقل و انتقال از طریق آب، نقش مهمی در زندگی روزانه مردم داشته. معمولا ساعت شروع به کار این بازارها از صبح تا ظهره؛ اگرچه که امروزه این بازارهای شناور بیشتر برای جذب توریست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیره. بازار “کای بی” در منطقه دلتای مکونگ (Mekong Delta) ویتنام قرار داره. عمده فروش‌ها در قایق‌های بزرگ؛ نمونه‌هایی از محصولشونو به ستون‌های چوبی آویزون می‌کنن و انواع میوه‌ها و سبزی‌ها رو مستقیما می‌فروشن. . شما ازین بازار می‌تونید به شهر زیبای وین لونگ هم سر بزنید.

بازار بن تان (Ben Thanh Market)

گشت و گذار توی بازارهای آسیایی همیشه هیجان‌انگیزه. شما اگه برای سال‌های زیادی از یه فروشگاه خرید کنید قطعا ازش خسته میشید، ولی؛ در مورد این بازار قطعا این طور نیست. برای هر بیننده‌ای بازار داغ بن تان، اون‌قدر حیرت‌آوره که حتی اگه خریدی هم انجام نده، دوست داره که تو این بازار یه توقف کوتاه داشته باشه. مغازه‌های این بازار پر از ماهی، گل، میوه‌های گرم سیری، سبزی‌های محلی، لباس، شمع‌های رنگارنگ و کلی از سوغاتی‌های معروف ویتنامه.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button