با محبوب‌ترین فستیوال‌های بلغارستان آشنا شوید

0

از دهه‌های گذشته صنعت گردشگری بلغارستان رشد زیادی داشته و تونسته سهم زیادی از درآمدهای صنعت گردشگری اروپا رو به خودش اختصاص بده. این کشور با امکانات رفاهی و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری که داره تونسته صنعت گردشگری رو رونق بده؛ به‌طوری‌که در چند سال اخیر تعداد گردشگرهایی که به این کشور می‌آن، چند برابر شده. ما در این مطلب و در آژانس هواپیمایی عالی‌گشت قصد داریم که شما رو با یکی از جاذبه‌های این کشور که برگزاری فستیوال‌های متعدده آشنا کنیم. با عالی‌گشت همرا بشید.

فستیوال تابستانی وارنا

هر ساله در تابستون و در ماه جولای و ژوئن در شهر توریستی وارنا، فستیوالی برگزار می‌شه که طرفدارهای زیادی در دنیا داره؛ این جشنواره‌ از قدیمی‌ترین فستیوال‌های موسیقی در اروپاست؛ به‌طوری‌که در بین جشنواره‌های تخصصی اروپا بالاترین و ارزشمندترین مقام رو داره و تونسته همه نوع سلیقه‌ای رو پوشش بده.
در این فستیوال همه نوع موسیقی از پاپ و راک گرفته تا موسیقی کلاسیک اجرا می‌شه و این موضوع باعث شده که همه گروه‌های سنی از این فستیوال استقبال کنن؛ همچنین این جشنواره فرصتی برای ارائه کارهای هنری برای جَوون‌ترهاست که بتونن استعدادهای خودشون رو به معرض نمایش بذارن.
در کنار اجرای موسیقی یک رویداد بزرگ دیگه‌ای هم برگزار می‌شه به اسم رویداد جهانی تئاتر که اون هم طرفدارهای خاص خودش رو داره که فرصتی‌ست برای آشنا شدن با هنر و فرهنگ‌ کشورهای جهان.


فستیوال گل رز بلغارستان

بلغارستان مهد گل رز و بزرگ‌ترین تولیدکننده گل رز در اروپاست؛ به‌طوری‌که هرساله عطر گل رز گردشگرهای زیادی رو به بلغارستان می‌کشونه. جشنواره گل رز به ۱۱۰ سال پیش برمی‌گرده که هرسال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شه و یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها برای مردم بومی این کشوره.
هرساله این جشنواره همراه با رژه در دره گل رز که در شهر کازانلاک‌ست ، برگزار می‌شه که در ابتدای این مراسم گل‌های رز رو می‌چینن و در ادامه تعدای از دختران بلغاری با سبدهای رزی که دست‌شون هست رژه می‌رن؛ این مراسم با شادی و هیجان خاصی برگزار می‌شه.

جشنواره بین‌المللی ماسک سوروا

اگه علا‌قه‌مند هستین که با آداب و رسوم و سنت مردم بلغاری آشنا بشید بهتون پیشنهاد می‌کنم که حتما در جشنواره ماسک سوروا شرکت کنین. این جشنواره از سال ۱۹۶۶در بلغارستان و در شبه جزیره بالکان توسط زنان و مردان مجرد برگزار می‌شه و از غنای زیادی برخورداره؛ چراکه هدفش زنده نگه‌داشتن فرهنگ و سنت باستانی مردمان بلغاریه. خیلی از مردم بلغارستان عقیده دارن که شرکت در این جشنواره براشون خوش‌شانسی و سلامتی می‌آره؛ به‌خاطر همین هرسال با شوق و هیجان خاصی، خودشون رو به این منطقه می‌رسونن. اگه شما هم دوست دارین که با سنت‌های مردم بلغاری آشنا بشین، حتما به این منطقه سر بزنین و در این جشنواره شرکت کنین که مطمئنا خالی از لطف نیست.

تئاترهای سنتی و موسیقی پلوودیو

یکی دیگه از جاذبه های مهم توریستی بلغارستان یک ساختمون تاریخی هست که در شهر پلوودیو قرار گرفته و بیشتر به آمفی‌تئاتر سنتی روم شناخته می‌شه که می‌تونین در اون نمایش‌هایی که مختص آثار باستانی بلغارستانه رو ببینین؛ علاوه بر اون در این آمفی‌تئاتر سنتی، هنرمندان زیادی به اجرای تئاترهای موزیکال و انواع موسیقی و ارکسترهای سمفونی مشغولن که لحظه‌های شادی رو می‌تونن براتون فراهم کنن. پلوودیو قدیمی‌ترین شهر بلغارستانه که کنسرت‌ها و جشنواره‌های زیادی در اون برگزار می‌شه که گفته شده که این شهر پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

 

سفر خوبی داشته باشین!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button