با هیجان‌انگیزترین شهربازی‌های دنیا آشنا شوید

0

خیلی از ما در دوران کودکی و نوجوونی‌مون اهل بازی، هیجان و خطر کردن بودیم و به‌اصطلاح بلد بودیم که چه جوری از لحظه‌های زندگی‌مون لذت ببریم؛ اما حیف که این حس به مرور زمان با بزرگ‌تر شدن‌مون کم‌رنگ‌تر شده و به جاش مارو جدی‌تر هم کرده. شاید خیلی از ما دوست داریم که بی‌خیال همه گرفتاری‌ها و مشغله‌هامون دوباره اون حس شادی و هیجان کودکی رو تو خودمون زنده کنیم و برای یک‌بار هم که شده برگردیم به همون زمان. لابد الان با خودتون فکر می‌کنین که دیگه برگشتن به اون حس و حال محاله و فقط چاره کار، یادآوری روزهای خوب کودکیه؛ اما من پیشنهاد بهتری برای شما دارم که می‌تونه شمارو از این حال و هوا بیرون بیاره؛ و اون چیزی جز زنده کردن کودک درون‌تون نیست. کودک درون، همون بچه‌ بازیگوشیه که دوست داره بازی و شیطنت کنه و همش به‌دنبال ماجراجویی و هیجانه. حالا اگه می‌خواین تو این سن و سال یک‌کم هیجان رو تجربه کنین و به دنبال ماجراجویی برین، من بهتون رفتن به شهربازی رو پیشنهاد می‌دم. شهربازی‌ها یا همون پارک‌های مدرن، یکی از اون مکان‌های تفریحی و گردشگریه که علاوه‌بر ایجاد تفریح برای توریست‌ها، باعث رونق صنعت گردشگری هم می‌شه؛ پس اگه اهل ماجراجویی و هیجان هستین و می‌خواین یک‌بار دیگه کودک درون‌تون رو فعال کنین، فارغ از هر سن و سالی حتما تو سفرهاتون یک‌سَری به این مکان‌ها بزنین. ما در این مطلب و در آژانس هواپیمایی «عالی‌گشت» سعی داریم که شما رو با بهترین شهربازی‌های دنیا آشنا کنیم. با «عالی‌گشت» همراه بشین.

۵ شهربازی معروف دنیا

۱. دنیای فراری ابوظبی (Ferrari World Abu Dhabi)

دنیای فراری با مساحت سقف ۲۰۰۰۰۰ متر مربع، بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده جهانه. این شهربازی در ۴ نوامبر ۲۰۱۰ شروع به کار کرد. گفته شده که این شهربازی دارای سریع‌ترین ترن هوایی‌ست که به فرمول روسی معروفه و ۲۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت داره و بزرگ‌ترین آرم شرکت فراری‌ هم روی سقف فراری‌ورد قرار گرفته. جالبه که بدونید هزینه ورودی این شهربازی بر اساس قد هست و آوردن هرگونه نوشیدنی و غذا به این پارک ممنوعه.

۲. سیکس فلگز نیوجرسی (SIX FLAGS GREAT ADVENTURE)

دومین و مشهورترین ترن هوایی دنیا در شهربازی سیکس فلگز نیوجرسی آمریکا واقع شده و کینگدا کا (Kingda Ka) نام داره که می‌تونه در عرض ۵/۳ ثانیه از صفر مایل به ۱۲۸ مایل حرکت کنه؛ یعنی چیزی حدود ۲۰۶ کیلومتر در ساعت. این ترن که به اسم پادشاه (The King) شناخته شده به شکل u هست و بالاترین ارتفاع آن ۱۴۰ متره؛ یعنی به اندازه یک ساختمون تقریبا ۴۵ طبقه.


۳.  پراترتورم، وین (Proterturm)

این شهربازی در شهر وین اتریش قرار داره. دارای بزرگ‌ترین تاپ در جهان با ارتفاع ۱۱۷ متره. اگه اهل هیجان هستین و دوست دارین از این ارتفاع به شهر وین نگاه کنین و کمی بیشتر آدرنالین تو بدن‌تون ترشح کنین، پیشنهاد می‌کنم به این کشور سفر کنین و هیجان رو جور دیگه‌ای تجربه کنین. از نکات جالب توجه در این شهربازی استفاده رایگان از وسایل بازیه؛ ولی یادتون باشه که ورودتون به این مکان هزینه داره.

۴.  میناتو میرای یوکوهاما (Yokohama Cosmo World)

میناتو میرای که در لغت به معنای بندرگاه آینده‌ست یک منطقه شهری جدید در یوکوهاماست که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادیه. در این منطقه یک پارک تفریحی وجود داره که می‌شه در اون انواع سواری‌ها و بازی‌های مهیج رو ببینی و هیجان و ترس رو یک‌جا تجربه کنی. یکی از ترسناک‌ترین این بازی‌ها، رولرکاسترو هست که با یک شتاب بسیار زیادی که حتی نمی‌شه تصورش کرد، در طی مسیرش از دید خارج می‌شه و به زیرآب می‌ره و یک مسیر طولانی رو در زیرآب طی می‌کنه و ضربان قلب شما رو تا حدی زیادی بالا می‌بره؛ همچنین در این پارک یک چرخ و فلک غول‌پیکری به اسم کاسامو وجود داره که از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های دنیاست که هر روز علاقه‌مندان رو مشتاقانه برای تجربه هیجان در صف‌های طولانی به انتظار نگه می‌داره.


۵. پورتا ونتورا، بارسلونا (PortAventura)

پارک پورتا ونتورا در امتداد کوستا براوا (ساحل خشن) و کوستا دورادا (ساحل طلایی) در جنوب بارسلونا قرار گرفته. این پارک به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی اسپانیا شناخته می‌شه که دارای یک پارک آبی و هتل ۴ ستاره با ۵۰۰ اتاق هم هست. این شهربازی در سال ۱۹۹۵ شروع به فعالیت کرده و گفته می‌شه که در اون زمان طولانی‌ترین مسیر ترن هوایی رو داشته؛ ولی امروز در این شهربازی رولرکاستری قرار داره که مردم رو با سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت، بالا و پایین می‌بره و به سریع‌ترین رولرکاستر اروپا مشهوره. از ویژگی‌های دیگه این شهربازی می‌تونیم به اجرای نمایش در فضای باز اشاره کنیم که روزانه ۱۰۰ نمایش در این مکان اجرا می‌شه.

 

سفری پر از هیجان داشته باشین!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button