با کودکان به کجا سفر کنیم

0

بعد از اینکه ذخیره‌ی پوشک، بیسکوییت‌ باغ‌وحشی، آبمیوه، اسباب‌بازی و کتاب‌ها یشب کودکان را چک کردیم شاید بد نباشد به این فکر کنیم که آیا کودکمان هم مثل ما از جایی که به آن سفر کردیم لذت می‌برد یا نه.

احتمالاً در انتخاب هتل به وجود استخر، زمین بازی و سینمای خانگی توجه می‌کنیم و در گشت‌های روزانه‌مان به باغ وحش و شهربازی‌های شهر هم سر می‌زنیم و در انتخاب بار، رستوران و مراکز خریدمان دقت می‌کنیم تا فضایی برای بازی کودکمان داشته باشد. به این ترتیب کمی از مشغله‌ی ذهنیمان را کم کرده و در سفر از آرامش بیشتری بهرمند می‌شویم. اما در انتخاب مسیر و مقصد سفر این نکات چگونه است؟ آیا می‌توان تنوع کافی برای این مفاصد پیدا کرد؟

  • سواحل

سواحل ماسه‌ای را شاید بتوان بهترین گزینه برای سفر با کودکان در نظر گرفت. آرامش ساحل و دریا در کنار بازی و فعالیت‌هایی که می‌تواند روح جستجوگر کودکان را آماده‌ی لذت بردن از طبیعت کند. پارک‌های آبی، ورزش‌های آبی، کمپ و سوئیت‌های اقامتی، آبمیوه و غذاهای لذیذ، آفتاب و ماسه و امکانات خاصی که طبیعت ساحلی می‌دهد نیز از دیگر عوامل برتری سواحل در انتخاب مقصد گردشگری هستند.

  • مناطق برفی

برف‌بازی، سورتمه‌سواری، ساخت ایگلو و آدم برفی در یک روز برفی می‌تواند تجربیات زیادی برای کودکان به همراه داشته باشد. تنها چیزی که باید در این سفرها مدنظر گرفته شود، داشتن لباس مناسب برای بازی و للباس‌های خشک برای بعد از آنست.

  •  پارک‌های حیات‌وحش

یکی از بهترین تجربیات کودکان در برخورد با حیوانات شکل می‌گیرد. تجربه‌ی سوارکاری، غذا دادن به حیوانات، شرکت در سافاری و دیدن ماهی‌ها در آکواریوم همه و همه می‌تواند شادترین و لذت‌بخش‌ترین لحظات کودکان را فراهم کند.

  • پارک‌هایی با تم قصه‌گویی

یکی از جالب‌ترین فضاها برای کودکان ورو به دنیای داستان‌های پریان است. پارک‌های دیزنی‌لند و پارک‌های داستانی می‌تواند سفری خاص در میان داستان‌های پریان و کارتون‌های ویدئویی را برای کودکان فراهم کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button