برخورد با توریست ها در چه شهرهایی خوب نیست؟

0

در تمام دنیا پیش آمده است که با توریست ها برخورد های نامناسب شده است ولی بررسی های جامعه شناختی در جهان توسط موسساتی مانند لونی پلنت در مورد نحوه برخود با توریست ها در کشورهای مختلف نشان داده است که مردم برخی از شهرها علی رغم ظاهر پیشرفته شهر، در رفتار با گردشگران درست عمل نمی کنند. این نشان می دهد که مسئولان حوزه گردشگری در این شهرها، در مورد اینکه چگونه با گردشگران صحبت کنیم؟ آموزش مناسبی به مردم نداده اند. متأسفانه گاهی در کشور خودمان نیز نحوه برخورد با اتباع افغانی درست نیست و به آنها بیشتر به شکل یک مهاجم و مزاحم نگاه می شود تا یک توریست. در حالی که در کشورهای پیشرفته جهان، قواعد مناسبی برای تبدیل شهروندان دیگر کشورها از توریست به مقیم و شهروند کشور جدید وجود دارد حتی برای اتباع افغان.

در این مقاله در مورد برخی از بدترین شهرهای جهان برای مسافرت صحبت خواهیم کرد. البته توجه داشته باشید که ممکن است کشورهای متبوع این شهرها، مقصد مناسبی برای سفر باشند ولی شهر مورد نظر، جزو نامهربان ترین شهرهای جهان برای مسافرت باشد. با فلاوینگو ( عالی گشت) همراه باشید تا با بعضی از شهرهایی که توریست ها بعد از سفر به آن جا از برخورد بد مردم شکایت داشته اند، آشنا شوید.

رفتار با گردشگران در بوینس آیرس، آرژانتین

جیب بری از گردشگران این شهر یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای آمریکای جنوبی است و گشت و گذار شبانه آن معروف است؛ اما برخورد نامناسب و جرم و جنایت های بسیاری که در شهر اتفاق می افتد سبب شده تا مسافران احساس راحتی در این شهر نداشته باشند و برخی از موسسات بین المللی، نمره قابل قبولی در مورد نحوه برخورد با توریست به این شهر ندهند. در بوینس آیرس، مراقب وسایل الکترونیکی و دوربین، چمدان، مدارک و پاسپورت خود باشید. جیب برهای فروانی در این شهر هستند. همیشه یک کپی از مدارک را داشته باشید. اگر قصد سفر در امنیت کامل دارید با تور همراه شوید.

برای دریافت ویزای آرژانتین و مشاوره با کارشناسان فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 021-43635000 در ساعات اداری و یا شماره تلفن 09122046276 در ساعات غیر اداری تماس بگیرید.

در خرید ارز در آرژانتین دقت کنید تا ارز تقلبی به شما نفروشند. در محله های پایین شهر هتل نگیرید چون معمولاً کثیف و خطرناک هستند. کف پوش خیابان ها پر از کاشی های شکسته است و اکثراً کثیف هستند. در هنگام قدم زدن مراقب پایتان باشید. همچنین هنگام عبور از خیابان ها دقت کنید، ماشین ها بخصوص اتوبوس ها برای عابر پیاده ترمز نمی کنند. همه اینها دست به دست هم داده است تا در صورت عدم رعایت برخی از نکات، بوینس آیرس یکی از بدترین شهرهای جهان و یکی از ناامن ترین شهرهای جهان برای مسافرت باشد.

نحوه برخورد با توریست ها در میلان، ایتالیا

تصویری از خیابان های میلان
تصویری از خیابان های میلان

میلان هنوز هم یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیاست با این حال، اخیراً توریست هایی که از این شهر دیدن کرده اند از رفتار احمقانه تورلیدرها و خودخواهانه مردم ایتالیا با خارجی ها شکایت دارند و نمره خوبی در مورد نحوه برخود با توریست به انها نمی دهند. اما همه این شکایات باعث نمی شود کسی دلش نخواهد به ایتالیا سفر کند. ما در فلاوینگو (عالی گشت) نکاتی را به شما خواهیم گفت تا در امنیت به این کشور سفر کنید.

پول هایتان را در جای امن مانند کیف کمری نگه دارید جیب برها و دزدان در سطح شهر دنبال پول نقد هستند. وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو به علت شلوغی از مراکز مهم فعالیت این جیب برها هستند. در هنگام تحویل بار در فرودگاه خیلی مراقب باشید شاید دزدی در کمین باشد. به ساک و مدارک و کیف پول و سایر لوازمتان سفت بچسبید. بنابراین علی رغم زیبایی های فراوان میلان، می توان گفت این شهر یکی از نامهربان ترین شهرهای جهان نسبت به توریست ها است. ضمناً برای خرید بلیط هواپیما رم می توانید به لینک مورد نظر بروید.

برای دریافت ویزا ایتالیا و مشاوره با کارشناسان فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 021-43635000 در ساعات اداری و یا شماره تلفن 09122046276 در ساعات غیر اداری تماس بگیرید.
اگر چیزی از شما دزدیده شد حتماً به پلیس گزارش دهید تا بتوانید از بیمه خود استفاده کنید چون بیمه ها بدون مدرک قانونی از پرداخت پول خودداری می کنند. حتماً از خطوط عابر پیاده عبور کنید چون اگر خارج از خطوط عابر تصادف کنید، نه تنها خسارتی دریافت نمی کنید بلکه باید خسارت وارد شده به راننده و ماشین را هم بپردازید.

نحوه رفتار با گردشگران در مراکش

شهر مراکش جاذبه های دیدنی زیادی دارد، از بازار سنتی بزرگ گرفته تا بناهای قرون وسطایی. با این حال وقتی به این کشور سفر می کنید، خودتان را برای مواجهه با مشکلات آماده کنید. با مردم خیلی صمیمی نشوید و به افراد مشکوک نزدیک نشوید. اگر با برخورد پرخاشگرانه و تهاجمی از طرف کسی روبه رو شدید با پلیس تماس بگیرید و سعی کنید به اعصابتان مسلط باشید. خانم ها این نکته را در نظر داشته باشند که نشستن در کافه در مغرب برای خانم ها معمول نیست. همچنین لبخند زدن زیاد در هنگام صحبت با مردان باعث می‌شود آن‌ها منظور بدی از کار شما در ذهن خود تصور کنند. اگر دنبال آدرس می گردید از افراد عادی نپرسید بلکه از راهنمای تور یا مسئول هتل پرس و جو کنید. سعی کنید وسایل با ارزش زیادی با خود حمل نکنید و حتماً از مدارک خود کپی داشته باشید. جیب بری و حملات خیابانی در هر کشوری ممکن است اتفاق بیافتد. تاکسی ها هنگام برخورد با گردشگران و مسافران ناآشنا با منطقه گاهی درخواست مبالغ هنگفتی بابت کرایه می کنند. حتماً قبل از تاکسی گرفتن مبلغ را با آن‌ها طی کنید. بنابراین در مجموع میتوان گفت که مردم این شهر در حوزه رفتار با گردشگران، آموزش های لازم را ندیده اند.

برای دریافت ویزای مراکش و مشاوره با کارشناسان فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 021-43635000 در ساعات اداری و یا شماره تلفن 09054800413 در ساعات غیر اداری تماس بگیرید.
در مراکش اجبار پوشش وجود ندارد؛ اما میزان آزار و اذیت های کلامی ارتباط مستقیم با پوشش دارد.

رفتار با گردشگران در نیس، فرانسه

این شهر فرانسوی برای سواحل زیبا، هتل های فوق العاده و خیابان های قدیمی دل انگیزش معروف است؛ اما بر اساس گزارش‌های بسیاری از توریست ها، مردم محلی زیاد خوش برخورد نیستند. پس بعضی موارد را در سفر به نیس رعایت کنید.

در کافه و رستوران های کنار خیابان، وسایل و مدارک و پول خود را در جای امن قرار دهید. حتی ثانیه ای گذاشتن گوشی یا کیف پول روی میز ممکن است فرصت مناسبی برای دزدان باشد. ایستگاه های مترو شلوغ هم مکان مناسبی برای جیب برها است. برای خرید بلیط هواپیما پاریس می توایند روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

 

با تاریک شدن هوا، پارک ها مکانی برای فروشندگان مواد مخدر و روسپی ها می شود. پس دور گردش شبانه در پارک ها خط بکشید و شب ها به مناطق روشن و شلوغ بروید.

برخورد با گردشگران در ژیان، چین

بعد از کشف سربازان سفالی چین شی هوان در شهر ژیان چین، این شهر مقصد گردشگری میلیون ها توریست شد. متأسفانه فروشنده های محلی مغازه ها باعث می شوند فشار خون تمام توریست ها بالا برود. معمولاً مغازه داران قیمتی بیش از ارزش واقعی کالا را به شما می گویند. هنگام عبور از عرض خیابان ها نکات ایمنی را رعایت کنید. هنگام پیاده روی در پیاده روها هم مراقب موتورسوارها باشید که در پیاده رو حرکت می کنند. به علائم راهنمایی و رانندگی هم اعتماد کامل نکنید. عبور از چراغ قرمز و عدم توجه به محل عبور عابرین پیاده و سرعت غیرمجاز در این شهر یک امری عادی محسوب می شود. از اشاره به افراد و لمس دیگران بدون اجازه خودداری نمایید، به غریبه ها لبخند نزنید.

از اعتماد به دیگران خودداری نمایید. در بعضی موارد افرادی که تقریباً مسلط به زبان انگلیسی هستند، اقدام به برقراری ارتباط با گردشگران کرده و سعی می کنند نظرشان را جلب کنند. گشت و گذار با اغلب این افراد خطری ندارد ولی ممکن است با دعوت شما به رستوران یا کافه، چند برابر مبلغ غذا یا نوشیدنی را از شما طلب کرده و سهم خودشان را هم بردارند.

 

برای دریافت ویزای چین و مشاوره با کارشناسان فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 021-43635000 در ساعات اداری و یا شماره تلفن 09127711693 در ساعات غیر اداری تماس بگیرید.

کوله پشتی، دوربین و عینک دودی و صندل مشخصه های بارز یک توریست است که برای شما چیزی جز خطر سرقت و گران‌فروشی به همراه نخواهد داشت. در چین شما می توانید کالاهای خوب ابریشمی، مروارید، سنگ یشم و صنایع دستی پیدا کنید، اطمینان حاصل کنید که کالای اصل را خریداری می کنید. برای خرید بلیط هواپیما چین روی لینک مورد نظر کلیلک کنید.

سنت لوییس،واشنگتن دی سی و بوستون،  آمریکا

جاذبه های واشنگتن زیاد نیست اما اکثر آن‌ها برای بازدید رایگان هستند. مردم این شهر گاهی اوقات رفتار غیر دوستانه ای با توریست ها دارند. محبوبیت سنت لوییس به دلیل بالا بودن آمار جرم و دزدی نسبت به بقیه شهرهای آمریکا، کمتر است و بخصوص در شب‌ها، توریست‌ها امنیت کمتری دارند بوستون از شهرهای قدیمی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود؛ اما جو حاکم بر شهر و همین طور رفتار سرد مردم محلی می تواند هر توریستی را فراری دهد. البته هیچکدام از این حرفها از اعتبار پاسپورت آمریکا را به طور کلی کم نمی کند. شما می توانید مزایای داشتن پاسپورت آمریکا را در لینک مورد نظر بخوانید. هر چند انتظار می رود که در حوزه اینکه چگونه با گردشگران صحبت کنیم؟ آموزش مناسبی در کشور پیشرفته آمریکا به مردم داده شود، ولی متأسفانه در برخی از شهرها اینگونه نیست.

برای دریافت ویزای آمریکا و مشاوره با کارشناسان فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 021-43635000 در ساعات اداری و یا شماره تلفن 09122046276 در ساعات غیر اداری تماس بگیرید.

سردی رفتار با خارجی ها در فرانکفورت، آلمان

فرانکفورت از کلان شهرهای آلمان است که آسمان خراش های فراوان و مراکز مالی بسیاری دارد. فرودگاه این شهر از پرترددترین فرودگاه های جهان شناخته شده اما کارمندان فرودگاه با گردشگران رفتار سردی دارند. علت این سردی در رفتار با گردشگران، کمال گرایی آن‌ها است. آن ها هرگز خطا را حتی به صورت شوخی نمی پذیرند و به ندرت از چیزی تعریف می کنند. ممکن است در اولین نگاه رفتار آن ها غیر دوستانه به نظر بیاید.

همچنین آلمانی ها بسیار صریح و رُک هستند و نظر خود را پنهان نمی‌کنند و از گفتنش خجالت زده نمی شوند که گاهی این رک بودن به بدرفتاری تعبیر می‌شود. آلمانی ها به شدت به قوانین پایبندند. برای اینکه با واکنش تند آن‌ها روبرو نشوید تمام قوانین را رعایت کنید. شایع ترین جرائم در آلمان جیب بری هستند و جرائم خشونت آمیز به ندرت در این کشور اتفاق می افتد. گاهی حملات نژاد پرستانه هم در این کشور اتفاق می افتد که البته در شهرهای بزرگ، امنیت از این نظر برقرار است. ضمناً برای خرید بلیط هواپیما فرانکفورت می توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

برای دریافت ویزای آلمان و مشاوره با کارشناسان فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 021-43635000 در ساعات اداری و یا شماره تلفن 09122046276 در ساعات غیر اداری تماس بگیرید.

نا مهربانی با گردشگران در سنت پترزبورگ و مسکو، روسیه

سنت پترزبورگ سنت پترزبورگ غربی ترین شهر روسیه است، محل بزرگ‌ترین موزه تاریخ جهان و جاذبه های گردشگری زیاد دیگری است؛ اما توریست های این شهر از رفتار غیرصمیمی مردم محلی شاکی هستند. مسکو به لحاظ داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری اماکن بسیاری برای بازدید دارد اما در مورد نحوه برخود با توریست ها در این شهر باید گفت رفتار غیر صمیمانه مردم شهر، فضای عمومی غیردوستانه و همچنین ترافیک زیاد در سطح شهر باعث شده که نام این شهر در لیست قرار بگیرد. در برخی از مکان های دیدنی و جاذبه های مهم روسیه قوانین بسیار سخت و کاملاً جدی اعمال می شود. حتی اگر از ایستادن در صف های طولانی خسته و کلافه شدید شوخی و بذله گویی نکنید؛ در روسیه باید مراقب این رفتارتان باشید زیرا نگهبانان ممکن است این کار را هتک حرمت بدانند.

در هنگام ورود به فرودگاه رانندگان زیادی به شما پیشنهاد رساندن شما به مقصد را می‌دهند. از نظر امنیتی مشکلی وجود ندارد ولی هزینه ای که دریافت می‌کنند دو برابر قیمت واقعی است. در بازار های محلی می توانید انواع سوغات روسیه را تهیه کنید ولی قیمت و کیفیت اجناس قابل اعتماد نیستند. دست فروشان در مکان های زیادی بساط کردند ولی اغلب قیمت بالاتری از مغازه ها دارند. جیب برها در روسیه هم وجود دارند. مراقب وسایلتان باشید. به خصوص پاسپورتتان را در جای امنی قرار دهید. در مجموع باید گفت که در نگاه خیلی از توریست ها، مسکو نامهربان ترین شهر جهان با توریست ها است.

برای بازدید از کلیساها باید پوشش مناسب داشته باشید و بازوها و پاها را بپوشانید.
برای دریافت ویزای روسیه و مشاوره با کارشناسان فلاوینگو می توانید با شماره تلفن 021-43635000 در ساعات اداری و یا شماره تلفن 09127711693 در ساعات غیر اداری تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button