بر ترس‌هایتان غلبه کنید

0

اغلب مردم می‌گویند: اگر هر روز کمی خودت را در شرایط مواجهه با ترس‌هایت قرار دهی و از منطقه‌ی امنت بیرون بیایی، می‌توانی بر ترس‌هایت غلبه کرده و احساس امنیت بیشتری را در خود به وجود آوری. یک روز خود را به مواجهه با ترس‌هایتان اختصاص دهید و به کارهایی بپردازید که همیشه دوست داشتی انجام دهید ولی از انجام آن می‌ترسیدید. شش نکته برای غلبه بر ترس‌هایتان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • در یک سفر بر رس‌هایتان غلبه کنید

سفر می‌تواند انسان را برای غلبه بر ترس‌هایش یاری دهد. شاید در شرایط عادی به پریدن از صخره و یا شنا در آب‌های آزاد در کنار کوسه‌ها فکر نکنید، اما سفر و دور بودن از خانه به شما کمک می‌کند تا برای یک بار هم که شده با فوبیاهای خود روبرو شده و آن‌ها را بطرف کنید. شنا با دلفین‌ها و شیرهای آبی در محیطی امن را تجربه کرده و فرصتی را برای خود به وجود آورید که وقتی در آپارتمان خود نشسته‌اید نمی‌توانید به آن بیندیشید.

  • قدم‌های کوتاه بردارید

فراسوی چیزی که می‌توانید از پسش بر بیایید قدم نگذارید. اگر در جای تاریک و بسته احساس امنیت نمی‌کنید به جای رفتن به غواصی درون غار می‌توانید اسنورکلینگ در آب‌های کم عمق را تجربه کرده و در سفرهای بعد به غواصی‌های عمیق و غواصی درون غار فکر کنید تا در مدتی طولانی به کلوستروفوبیا یا ترس از فضاهای بسته‌ی خود غلبه کنید.

  • مشوق خود را بیابید

وقتی می‌خواهید به قطب شمال بروید، احتمالاً از سرماو آب‌‌های یخ زده وحشت خواهید داشت. بودن در گروه و انجام سفر با توری مطمئن می‌تواند انرژی مثبت بیشتری را از طرف اطرافیانتان به شما منتقل کند آنقدر که بتوانید با تشویق آن‌ها به درون آب‌های زیر صفر قطبی شیرجه زده و شنا کنید.

  • افکار مثبت داشته باشید

جتی در سخت‌ترین شرایط هم با فکر کردن به جنبه‌های مثبت می‌توان به انجام کاری ترغیب شد. فکر کردن به این که قبلاً کسانی بوده‌اندکه این کار را انجام داده و هنوز هم سلامت هستند می‌تواند شما را به انجام کاری تشویق کند. شرکت در فعالیت‌های گروهی و دیدن نتیجه‌ی این فعالیت‌های ماجراجویانه نیز می‌تواند کمک زیادی برای غلبه بر ترس‌هایتان کند.

  • قدم به قدم تجربه کنید

همه‌ی ما ممکن است از انجام کارهایی ترسیده و لذت تجربه کردنش را از خودمان دریغ کنیم. برای پریدن از ارتفاع زیاد و شب‌مانی در دمای منفی سی درجه درحالیکه نزدیک به صد کیلومتر پیاده‌روی داشتیم، تنها با انجام کاری امکان‌پذیر است که از انجام آن وحشت دارید و رفته‌رفته می‌توانید آن را در مراحل ابتداییش انجام دهید. تنها کاری که باید کرد، انجام کارها به صورت ابتدایی و پله‌پله است.

  • ترس‌هایتان را بشناسید و به آن اقرار کنید

ممکن است گاهی به این بیندیشید که تنها کسی که از کاری واهمه دارد شمایید. درحالیکه در همان شرایط افراد دیگری را می‌بینید که از آن کار می‌ترسند. در این شرایط ترس شما به طور قابل توجهی کاسته شده و میل به انجام آن را در خود احساس می‌کنید.

  • با حرفه‌ای‌ها ترس را تجربه کنید

نه تنها در پرش بانجی جامپینگ، پاراگلایدر و پرش با چتر که در موارد ساده‌ی مثل کایاک‌سواری هم تا زمانی که حرفه‌ای شوید باید از وجود مربیان حرفه‌ای بهرمند شوید. در این حالت شما علاوه بر تمرین در شرایط امن، به فردی حرفه‌ی در این زمینه بدل شده و موفقیت‌هایی را نیز به دست خواهیدآورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button