بهترین رستوران های شیراز از لوکس تا سنتی و اصیل

1

غذا یکی از مهم‌ترین و خوش آب و رنگ‌ترین بخش‌های سفر است. با انتخاب درست رستوران‌های هر شهر برای صرف غذا، خاطره‌ای به یادماندنی از طعم اصیل آن شهر به جا خواهد ماند. شیراز بی شک یکی از ایستگاه‌های گردشگری بین‌المللی در ایران است که می‌توان علاوه‌ بر گشت و گذار در جاهای تاریخی و دیدنی آن رستوران گردی را در آن تجربه کرد. کلم پلو، آش سبزی، حلوای کاسه‌ای، مسقطی، کوفته سبزی، یوخه، فالوده، دم‌پختک عدس و کلم، ترحلوا شیرازی، کوفته هلو، شکرپلو و قیمه، دمی گوجه، دو پیازه، آش ماشت و آشکادره از معروف‌ترین غذاها و شیرینی‌های شیراز است.

برای سفر به شیراز و خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری شیراز می‌توانید روی فلاوینگو حساب کنید. کافیست با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

رستوران هفت‌خوان

هفت‌خوان رستورانی مجلل در شیراز نزدیک دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز و هتل رویال دارد. اسم این رستوران از هفت‌خوان رستم در شاهنامه انتخاب شده است. البته کلمۀ خوان در ادبیات فارسی به معنی سفـره و طَبَق خوردنـی هم می‌باشد.

خوان اول، فُرود به معنی زیر، پائین، استثناء و اصطلاحی در موسیقی (طبقۀ زیر همکف)

خوان دوم، سیندُخت به معنی دختر سین (سیمرغ) (طبقۀ همکف، بوفه)

خوان سوم، بِلیان، نام حضرت خضر پیامبر (ع) که برادرزاده‌اش الیاس پیامبر است (طبقۀ اول فست‌فود)

خوان چهارم، زَریر به معنی زرین بر، زرین جوشن، پسر سهراب برادر گشتاسب پدر بستور (طبقۀ اول کافی‌شاپ)

خوان پنجم، نُوفِل به معنی شاب، جمیل، کریم (طبقۀ دوم رستوران ملل)

خوان ششم، گیسیا از نام های برگزیده (طبقۀ دوم کافی‌شاپ ملل)

خوان هفتم، گَرسیوَز به معنی دارنده استقامت و پایداری، برادر افراسیاب (پشت بام)

این رستوران مجموعه‌ای کامل با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و فست‌فود و کافی‌شاپ، برای هر نوع ذائقه و سلیقه است. موسیقی زنده بخش ثابت رستوران و ته‌چین، قلیه ماهی، هورماهی و دمپخت شیرازی از غذاهای شاخص هفت‌خوان است. با توجه به کیفیت غذا و نوع خدمت‌رسانی، قیمت‌های آن از دیگر رستوران‌های شیراز گران‌تر می‌باشد.

آدرس: بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

رستوران هفت خوان

رستوران صوفی

رستوران صوفی را می‌توان سرآمد قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز دانست. این رستوران در سال ۱۳۶۱ با ظرفیت ۱۵۰ نفر و سبک معماری دورۀ قاجاریه تأسیس شد و با غذاهای عالی و سرویس دهی بسیار مناسب توانست موفقیت چشم‌گیری داشته باشد. رستوران صوفی در سال ۱۳۸۳ تغییر دکور داد و به سبک زندیه ارتفاع پیدا کرد. پنجره‌های ارسی، نمای آجری و مبلمان سنتی، معماری خاص این رستوران را به نمایش می گذراند.

منوی رستوران صوفی بسیار متنوع است انواع غذاهای ایرانی، خاورمیانه و حتی ایتالیایی در این رستوران موجود است. نان داغ و کباب جوجه، بره، ماهی، کلم پلو، شکرپلو و آش سبزی از انواع غذاهایی است که در این رستوران سرو می‌شوند.

آدرس: خیابان عفیف آباد، جنب بانک ملت

رستوران شرزه

رستوران شرزه، رستورانی قدیمی با بافت سنتی که در نزدیکی بازار وکیل و هتل زندیه واقع شده و در زمره بهترین و مشهورترین رستوران‌های شیراز قرار دارد و از گذشته تا امروز کیفیت خود را حفظ کرده است. این رستوران دو طبقه به دلیل کیفیت غذاها به عنوان بهترین رستوران سرو کننده کباب در شیراز خوانده می‌شود. موسیقی سنتی زنده، فضای سنتی، نان داغ و تازه، کباب لاری، کباب کوبیده، کباب ماهی، باقالی‌پلو با ماهیچه از مزایای این رستوران محسوب می‌شود.

آدرس: خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل

شاطر عباس

شاطر عباس یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها از نظر اهالی شیراز است که در انواع غذاهای ایرانی تهیه و عرضه می‌شوند. چیدمان داخلی رستوران به سبک ایرانی است و در کنار غذای اصلی، حلیم بادمجان و نان تافتون داغ سرو می‌شوند.

شاطر عباس در شهرهای مختلف شعبه دارد که دو شعبۀ آن در شیراز است.

آدرس شعبه ۱: شیراز، بلوار آزادی، خیابان خاکشناسی

آدرس شعبه ۲: خیابان چمران

رستوران شاطر عباس

خانه سنتی پرهامی

خانه سنتی پرهامی عمارتی کوچک قدیمی در دل یکی از محله‌های قدیمی شیراز قرار گرفته که امروزه به رستوران سنتی تبدیل شده است. حوض و فواره‌، موزیک سنتی، شیشه‌های قدیمی و لوازم قدیمی روایت زیبایی از نوستالژی را برای مشتریان بازگو می‌کنند. هر روز ۴ مدل غذای سنتی در این رستوران زیبا سرو می‌شود. کلم پلوی خانه سنتی پرهامی بسیار معروف است.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربانرستوران خانه سنتی پرهامی

رستوران باغ عمارت شاپوری

این رستوران سنتی در باغ عمارت شاپوری قرار دارد و به سبک معماری زمان قاجار ساخته شده است. بنای تاریخی رستوران نیز در فاصله سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۴ توسط ابوالقاسم مهندسی به سبک معماری قاجاری طراحی و ساخته شده و در سال ۱۳۷۹ در فهرست بناهای ملی ایران به ثبت رسید. منوی این رستوران غذاهای اصیل شیرازی مانند کلم پلو و سایر غذاهای ایرانی را دربرمی گیرد. طراحی سنتی و موسیقی زنده این رستوران لذت غذای ایرانی را در مجموعۀ عمارت شاپوری چند برابر می کند.

آدرس: بلوار کریم‌خان، خیابان انوری، باغ و عمارت شاپوری

رستوران باغ عمارت شاپوری

سرای فرهنگی تجار

این رستوران بسیار مدرن و زیبا و دنج، در طبقۀ اول ساختمانی رو‌به‌روی مسجد وکیل واقع شده است. در این رستوران انواع غذای محلی و غذاهای فرنگی سرو می‌شود. سوپ قارچ این رستوران، یکی از محبوب‌ترین غذاهایش محسوب می‌شود. دیوارهای پر از تابلوهای نقاشی‌ آن فضای بسیار آرامش‌بخش و دل‌انگیزی را ایجاد کرده است.

رستوران سنتی سرای مهر

این رستوران سنتی در میان دالان‌ها و راهروهای بازار سنتی وکیل قرار گرفته و دو بخش چایخانه و رستوران سنتی در آن گنجانده شده است. فضای داخلیِ آرام و دنج رستوران سرای مهر و به تخت‌های چوبی، نقاشی‌های قدیمی، فرش‌ها و گلیم‌ها، مزین شده و مهمانان رستوران می‌توانند علاوه بر چای و دم‌نوش‌های سنتی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی مانند جوجه‌کباب، جوجه مخصوص و دیزی در این رستوران لذت ببرند.

نشانی: بازار وکیل

رستوران سنتی سرای مهر

رستوران حاجی بابا

رستوران حاجی بابا یکی از رستوران های محبوب شهر شیراز است که در بلوار کریم‌خان زند این شهر قرار دارد. این رستوران با منوی انواع غذاهای ایرانی شامل کباب ها، خورشت و غذاهای دریایی و با ارائه آن‌ها با کیفیت مطلوب نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده است. رستوران حاجی بابا دارای دو طبقه است که طبقه اول مختص آقایان و طبقه دوم مخصوص بانوان و لژ خانوادگی است. از بهترین غذاهای این رستوران می‌توان به خورشت‌های ایرانی در کنار برنج و ماهی سفید اشاره کرد.

آدرس: بلوار کریم‌خان زند

چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل

مجموعۀ زندیه یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تاریخی در شیراز است، بنای رستوران وکیل متعلق به حمام تاریخی وکیل است که به دو بخش کافه و رستوران تبدیل شده است. با توجه به پرطرفدار بودن این رستوران باید از چند روز قبل برای صرف غذا در آنجا میز رزرو شود. هر شب در این رستوران موسیقی سنتی ایرانی به صورت زنده برای مشتریان اجرا می‌شود.

نشانی: خیابان طالقانی، مجموعه زندیه، حمام وکیل

رستوران خوشا شیراز

مجموعه رستوران و گردشگری خوشاشیراز یکی از رستوران‌های پررونق و منحصر به فرد شهر شیراز است. فضای دنج و زیبا، موسیقی دل‌نشین، کیفیت غذای عالی و سرویس دهی منظم از جمله ویژگی هایی است که این مجموعه را از مابقی رستوران‌های مجزا می‌کند. این رستوران با سالن پذیرایی سرپوشیده و آلاچیق‌های زیبا در فضای باز پذیرای میهمانان در وعده‌های ناهار و شام با انواع غذاهای ایرانی و سنتی است. رستوران خوشا شیراز برای طبخ غذاها از مواد اولیه تازه و مرغوب و به‌روز‌ترین تجهیزات آشپزخانه استفاده می‌کند و با به‌کارگیری آشپزها و کارکنان حرفه‌ای خدمات خوبی را ارائه می‌دهد.

آدرس: بلوار صنایع، روبروی گلدشت حافظ

رستوران خوشا شیراز

رستوران شاندیز

رستوران شاندیز شیراز، شعبه‌ای از رستوران شاندیز مشهد است که ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد و در وعده‌های ناهار و شام از میهمانان پذیرایی می‌کند. این رستوران هم فضای باز و هم فضای بسته دارد اجرای زنده موسیقی سنتی گوش‌نواز، صرف غذا در این رستوران را خاطره‌انگیزتر می‌کند.

ششلیک و کباب‌برگ معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاها و نان تازه و ریحون و ماست اجزاء جدانشدنی سرویس‌های رستوران شاندیز شیراز است.

کیفیت بالای غذاهای رستوران شاندیز، کارکنان حرفه‌ای، محیط دل‌نشین، قیمت متناسب با کیفیت و داشتن امکاناتی مانند پارکینگ، رزرو تلفنی و موقعیت مکانی مناسب از عواملی هستند که موجب محبوبیت رستوران شاندیز شیراز شده‌اند.

آدرس: دروازه قرآن، لونا پارک

رستوران برنتین

رستوران برنتین از رستوران‌های خوب و معروف شیراز است که منوی متنوعی از غذاهای ایرانی، فرنگی، استیک و فینگرفود دارد. رفتار بسیار عالی پرسنل، کیفیت فوق‌العاده غذاها، طراحی فضا، طراحی منو و شکل سرو غذاها، نشان دهندۀ اهمیت دادن این مجموعه به مشتری است. است. البته این رستوران از نظر قیمت در ردۀ‌ رستوران‌های نه چندان ارزان قرار می‌گیرد.

آدرس: بلوار ستارخان، مقابل ۲۰ متری نمازی، نبش کوچه ۱۲

رستوران برنتین

رستوران سنتی کته ماس

رستوران سنتی کته ماس واقع در طبقه زیرین هتل سعید، انواع غذاهای ایرانی را در محیطی سنتی عرضه می‌کند. در این رستوران با به کارگیری سرآشپزها و آشپزهای حرفه‌ای غذاهای ایرانی با کیفیت عالی سرو می‌شود. پیش غذای رستوران که نان و پنیر و سبزی و ته‌دیگ زعفرانی ماستی همراه غذای اصلی است، آن را از بقیه رستوران‌های شیراز متمایز کرده‌ و از ویژگی‌های دیگر رستوران، سرو غذا در سینی مسی و موسیقی زنده است.

آدرس: سه راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعید

رستوران سنتی کته ماس

رستوران تین

رستوران تین فضای مدرن و شیک همراه با موسیقی کلاسیک دارد. رستوران تین در خارج از شیراز قرار دارد؛ ولی صرف نظر از مسافت آن، غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی به همراه سرویس با کیفیت عالی در این رستوران به مشتریان عرضه می‌شوند. در منوی این رستوران از غذاهای دریایی گرفته تا انواع چلو، کباب، خوراک، میز اردور، غذاهای بین‌المللی، دسر و انواع نوشیدنی‌ها. سرو می‌شود.

آدرس: میدان دانشجو، ابتدای خیابان ساحلی غربی

رستوران چینی اژدها

رستوران چینی اژدها با داشتن یک منوی عالی از غذاهای دریایی و چینی منطبق با ذائقه ایرانی تجربۀ جالب و جدیدی برای گردشگران است. البته قیمت غذاها و سرویس‌دهی در این رستوران نسبت به سایر رستوران‌های شیراز بالا‌تر است.

آدرس: خیابان سمیه، خیابان شهید حدادی، جنب هتل آپارتمان خانه سبز

رستوران هندی تاج محل

تاج محل یک رستوران هندی در شیراز است که به بهترین شکل ممکن و با کیفیت خیلی عالی غذاهای تند و پر ادویۀ هندی را سرو می‌کند. معماری و دکوراسیون جذاب تاج محل توسط مجرب ترین کارشناسان و متخصصین اجرا شده تا فضایی دل‌نشین و روح‌انگیز به وجود آید.

آدرس: شیراز، معالی آباد، انتهای فرعی دوستان

رستوران آفریقایی آکاسیا

رستوران آفریقایی هتل بین‌المللی پارس (آکاسیا) اولین رستوران آفریقایی در ایران با دکوراسیون جذاب و دیدنی و منحصر به فرد، غذاهای کاملاً استثنایی و متفاوت، سرویس پذیرایی بسیار عالی و مخصوص شبی به یاد ماندنی را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد. این رستوران که دیزاینی با تمی آفریقایی دارد، عنوان خاص‌ترین رستوران شیراز را از آن خود کرده است. در این رستوران کلیه غذاهای گرم در ظروف مسی به همراه موزیک زنده سرو می‌شود.

آدرس: خیابان زند، روبروی خیابان فلسطین

رستوران آفریقایی آکاسیا

باغ راز

مجموعه رستورانی و تفریحی باغ راز در شیراز بدون شک یکی از رستوران‌های شیک و پرطرفدار شیراز است. غذاهای رستوران باغ راز در دو منوی جداگانه با نام منوی باغ و منوی بام ارائه می‌شود که در منوی باغ غذاهای اصلی و سنتی سرو و در منوی بام انواع فست‌فود و مرغ کنتاکی سرو می‌گردد. کیفیت غذا، برخورد مناسب پرسنل و چشم انداز زیبا از ویژگی‌های خاص این باغ است.

آدرس: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

رستوران باغ راز

کافه رستوران نیایش

رستوران سنتی نیایش در هتل نیایش شیراز واقع‌شده است. در این رستوران غذاهای سنتی خانگی شیراز بسیار متنوع و خوشمزه و به قیمت مناسب سرو می‌شود. در منوی آن نوشیدنی‌هایی مانند انواع دم‌نوش و قهوه وجود دارند.

آدرس: سه راه نمازی، به طرف شاه چراغ، کوچه کلانتری عباسی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. سید مهدی می گوید

    جالب بود

Call Now Button