بهترین روش‌های کسب درآمد در سفر

0

یکی از لذت‌های زندگی هر آدمی می‌تونه سفر رفتن به نقاط مختلف دنیا باشه؛ اصلا مگه می‌شه کسی رو پیدا کنی که سفر رفتن رو دوست نداشته باشه؟ من که فکر نمی‌کنم! اما خُب این سفر رفتن هم برای خودش آداب‌ورسومی داره که تا مقدمات اون فراهم نشه سفری هم درکار نیست. شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شه سفر نرید یا پیشنهاد سفر رفتن با دوستاتون رو نپذیرین، هزینه‌های سفره. درسته که سفر رفتن خرج داره؛ اما یادتون باشه همه آدم‌هایی که به سفر می‌رن مخصوصا سفرهای خارجی، رو گنج نخوابیدن و یا احتملا ارث پدری هم بهشون نرسیده که بخوان اون رو برای تامین هزینه‌های سفرشون خرج کنن. می‌دونم که الان این سوال به ذهن‌تون رسیده که پس این آدم‌ها چه جوری خرج سفرشون رو جور می‌کنن؟ تنها جوابی که می‌تونم بدم این هست که این آدمها خلاق هستن و از مهارت‌هاشون به بهترین شکل برای کسب درآمد در سفر استفاده می‌کنن. بله درست به همین راحتی! اما نگران نباشید! ما در این مطلب و در «آژانس هواپیمایی عالی‌گشت» به شما می‌گیم که چطور در طول سفرتون پول دربیارید.

۱۰ راه کسب درآمد در سفر

۱. فریلنسر بشید

شاید در سفرهایی که تا الان رفتین، جَوون‌هایی رو در گوشه و کنار پارک‌ها، جاده‌ها و یا حتی در کنار ساحل با لپ تاپ دیده باشین؛ اغلب این جَوون‌ها فریلنسر هستن که اتفاقا مسافرت‌های طولانی‌مدت می‌رن. فریلنسرها به کسایی می‌گن که برای خودشون کار می‌کنن و در واقع مستقیم با مشتری در ارتباطن و خودشون، رییسِ خودشون هستن. اگه نویسنده‌، برنامه‌نویس، مترجم، عکاس‌ و … هستین، می‌تونین با گرفتن پروژه و انجام دادن اون در طول سفر، پول دربیارید؛ پس کافیه فقط چند ساعت از روز رو به این کار اختصاص بدید و باقی روز رو از سفرتون لذت ببرید (برای آشنایی بیشتر با فریلنسرها، مقاله «چگونه یک فریلنسر موفق شوم؟» رو در سایت طراح‌باشی بخونید).

فریلنسر

۲. ویدیو تبلیغاتی بسازید

از اونجایی که ویدیو یک رسانه‌ای هست که در کمترین زمان، بهترین نتیجه رو به صاحبان مشاغل می‌ده؛ بنابراین خیلی از هتل‌ها و هاستل‌ها هستن که در ازای ساخت یک تیزر تبلیغاتی براشون، حاضرند به شما پول، جا و یا وعده‌های غذایی مجانی بِدن.

۳. تراول بلاگر حرفه‌ای (سفرنامه نویس آنلاین) بشید

اگه دست به قلم هستید و در نوشتن مهارت خاصی دارید پس شما می‌تونید یک دیجیتال نومد (digital nomads) بشید. دیجیتال نومد به کسانی گفته می‌شه که تولید محتوا می‌نویسن و از این طریق در سفرهاشون کسب درآمد می‌کنند. برای این کار باید همه فوت و فن‌های وبلاگ نویسی در زمینه سفر رو یاد بگیرید؛ بعد از اون می‌تونین تجربه‌هاتون رو از سفر بنوسین یا با شرکت‌هایی که در زمینه سفر، اقامتگاه، خدمات گردشگری و… فعالیت می‌کنند قرارداد ببندید و با تولید محتوا برای اونها پول دربیارین و یا به ازای معرفی اونها، یک سفر رایگان هدیه بگیرید.

۴. بنوازید

اجرای موسیقی در خیابون‌ها اتفاق تازه‌ای نیست؛ تاریخ فعالیت نوازنده‌ها و خوانندهای خیابونی در دنیا به سال ۱۸۵۰ و به کشور انگلیس برمی‌گرده. نوازنده و خواننده‌هایی که با نواختن موسیقی در خیابون‌ها علاوه‌بر کسب درآمد به عابرهای پیاده جونِ تازه‌ای می‌دادن. حالا اگه شما هم تبحر خاصی در نواختن ساز دارید و یا حداقل می‌تونید اون رو آموزش بدید، تعلل نکنید؛ من به شما این قول رو می‌دم که می‌تونید با این کار درآمد خوبی به‌دست بیارید.

۵. نقاشی بکشید

برای این کار شما به یک سه‌پایه، بوم و چند تا رنگ احتیاج دارید؛ بدون اینکه حرفی بزنید یک گوشه‌ای از پارک یا خیابون رو انتخاب کنید و شروع کنید به نقاشی کشیدن؛ من مطمئن هستم که بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشه که همه دورتون جمع می‌شن و از شما می‌خوان که یک پرتره‌ای ازشون بکشید یا بهشون نقاشی کردن رو یاد بدید. این کار رو یک‌بار هم که شده انجام بدید تا به قدرت رنگ‌ها ایمان بیارید. بدونید که بازی با رنگ‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست.

۶. مترجم بشید

اگه به زبان خاصی تسلط دارید، می‌تونید از این مهارت‌تون برای کسب درآمد استفاده کنید. خیلی از افراد هستند که برای سفرهای کاری و تفریحی‌شون احتیاج به یک مترجم دارند که شما می‌تونید ضمن همراهی و کمک به این افراد، از سفرتون هم لذت ببرید.

مترجم

۷. عکاسی کنید

وقتی در سفر هستید یکی از پرکاربردترین وسایل، دوربین‌ها هستن. نمی‌دونم الان کجا هستین؛ اما اگه احتمالا در سفرید و یک دوربین خوب هم همراهتون هست، دست بکار بشید و از مناظر زیبایی که دور و اطرافتون هست عکس و فیلم بگیرین تا بعد از سفر و در یک موقعیت مناسبی اونها رو به سایت‌ها یا مجلات بفروشین. البته اگه حرفه‌ای هستین، می‌تونید قبل از سفر از شرکت‌های مسافرتی و گردشگری سفارش بگیرید.

۸. تحقیق کنید

این پیشنهاد برای اون دسته از آدم‌هایی‌ست که عاشق کشف و شهودن؛ اگه محقق هستین یا دوست دارین که باشین و سرچ کردن تو سایت‌های مختلف شما رو خسته نمی‌کنه پس می‌تونید برای شرکت‌های راهنمای سفر، تحقیق کنید و بنویسید.

تحقیق در سفر

۹. به جای دیگران کار کنید

خیلی از افراد هستن که وقتی می‌خوان سفر برن، دنبال کسی می‌گردن که بتونه در نبودشون کارهای اونها رو انجام بده؛ اگه شما توانایی انجام اون کار رو دارید می‌تونید با این افراد ارتباط برقرار کنید و چند روزی به جاشون کار کنید و در قبالش پول بگیرید.

۱۰. لیدر تور بشید

اگه آدم پر انرژی هستین و فن بیان‌تون هم خوبه و یک کمی هم زبان انگلیسی بلدین، بهتون پیشنهاد می‌کنم که لیدر تور بشید؛ برای این کار کافیه که با شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی قرارداد ببندید؛ این‌جوری هم به جاهای مختلف سفر می‌کنید، هم پول درمی‌آرید؛ اما یادتون باشه که برای این کار باید اطلاعات زیادی درباره کشورهای مختلف جهان داشته باشین؛ پس مطالعه رو فراموش نکنید.

 

نکته: درسته که در این مطلب برای شما از راه‌های کسب درآمد در سفر گفتم ولی می‌دونم خیلی‌هاتون با خوندن این مطلب با خودتون می‌گید خُب من هیچ‌کدوم از این مهارت‌ها رو ندارم پس باید قید سفر رفتن رو بزنم؟ نه! صبر کنید تا آخرین نکته رو هم براتون بگم؛ شما می‌تونید راه‌هایی برای سفر ارزون قیمت هم پیدا کنید که ما در مطلب «چگونه یک سفر خارجی ارزان برویم؟» به اون اشاره کردیم.

اگه شما هم راه‌های دیگه‌ای برای کسب درآمد در سفر و یا سفرهای ارزون می‌شناسید برای ما بنویسید تا به این مطلب اضافه کنیم.

سال پُر سفری داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button