بهترین سفر خارجی در تابستان سال ۹۸

0

مهم ترین نکته در سفرهای خارجی چیست ؟ گردشگران و مسافران در سفرهای خارجی باید سعی کنند با صرف کمترین هزینه ممکن و در مدت زمانی مناسب، سفری به یادماندنی، با ارزش و مفرح را داشته باشند. حال چه نکاتی باعث می شود که این سفر لذت بخش را داشته باشید؟ در این مقاله سعی شده تا با معرفی چند مقصد برای مسافرت در تابستان سال 98 کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید و از سفر خود بیشترین لذت را ببرید.

1- یونان

یونان سرزمین کهن و قدیمی که تاریخی به اندازه تاریخ ایران دارد. سرزمین فلاسفه و هنر که بسیار دیدنی است. بهترین مقصد برای کسانی که دوست دارند با تاریخ و بناهای تاریخی بیشتر آشنا شوند یونان است. همچنین یونان یکی از کشورهایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی بیشترین تنوع غذایی از مناطق متفاوت را دارد. سواحل زیبا، معماری بی نظیر و غذاهای خوشمزه می تواند هر کسی را برای سفر به یونان ترغیب کند. شرایط اقتصادی یونان نیز روی قیمت ها در این کشور تأثیر گذاشته است و باعث شده هزینه سفر شما کاهش یابد.

کشور یونان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده و با کشورهای آلبانی، مقدونیه، بلغارستان و ترکیه دارای مرز مشترک است. همچنین این کشور در محل پیوند سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا واقع شده است. این کشور آب و هوایی آفتابی دارد و در تابستان میانگین دمای یونان به حدود 30 درجه سانتی گراد می رسد.

اگر به یونان سفر کردید دیدن مناطقی چون آکروپولیس، صومعه متورا، بازار قدیمی رمی و مجموعه المپیا را به شما توصیه می کنم. همچنین فرصت بازدید از جزایر لسووس، سانتورینی، میکونوس، رودس، تاسوس و کرت را از دست ندهید.

2- هند

هند مکان های تفریحی و گردشگری زیبایی همچون تاج محل دارد. همچنین کاهش ارزش پول این کشور در برابر دلار باعث شده تا سفر به این کشور ارزان تر از سابق تمام شود، به صورتی که یک شب اقامت در یک هتل 5 ستاره چیزی در حدود 50 دلار هزینه لازم دارد. این مسئله باعث می شود که علاوه بر صرفه اقتصادی، بتوانید هزینه بیشتری برای دیدن مناطق زیبای این کشور اختصاص دهید. هند کشوری پهناور است و در هر فصل سال مناطق زیبایی برای دیدن دارد. کوه های شمالی این کشور با برفی که بر روی خود دارند می توانند در فصل تابستان شما را غافلگیر کنند. همچنین در سایر مناطق کوهستانی این کشور، تفرجگاه هایی برای فصل تابستان وجود دارد. مناطقی مانند ننیتال، مک لودگونی و موسوری در شمال این کشور، دارجللینگ و شیلونگ در شرق هند، مونار و وایاناد در جنوب این کشور پذیرای مهمانان تابستانی هستند.

از زیباترین و دیدنی ترین مناطق هند می توان به قصر دریاچه، معبد ویروپاکشا، تاج محل اشاره کرد. مقاصد ساحلی مشهوری مانند گوا، اوریسا و کرالا نیز هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است. شهرهای جیپور، دهلی، بمبئی، بنارس، آگرا و اودایپور از مهم ترین مقاصد گردشگری در هند است که هر سال از هزاران بازدید کننده، مسافر و گردشگر پذیرایی می کند.

3- اسلواکی

در سال 1992 کشور چکسلواکی به دو کشور اسلواکی و چک تقسیم شد. اسلواکی جمعیت نسبتاً کمی دارد و پایتخت این کشور «براتیسلاوا» با دو کشور مجارستان و اتریش همسایه است. طبیعت بکر، زیبا و جذابش و همچنین جاذبه های تاریخی می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. همچنین هزینه های رفت و آمد و اقامت در این کشور در حدود 25 درصد نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر است.

اسلواکی کشوری است که با کوهستان ها پوشیده شده است و میانگین دما در فصل تابستان بر روی 2 درجه سانتی گراد قرار دارد که آب و هوای معتدل و بسیار مطلوب را ایجاد می کند. بارش باران یکی از متداول ترین اتقافات آب و هوایی در این کشور است.

دیدن شهر براتیسلاوا و قلعه معروف و زیبایش و همچنین شهرهای کوشیتسه، لوچا، ژیلینیا بسیار زیبا و دیدنی هستند. بازدید از پارک ملی اسلواکی و منطقه لیپیتوف با غارهای دیدنی و چشمه های آب گرمش نیز خالی از لطف نیست و می تواند زمان بسیار خوبی را برای دوستداران طبیعت به ارمغان بیاورد.

4- گرجستان

آب و هوای پرباران و مطلوب این کشور در فصل تابستان باعث شده تا این کشور به یکی از مقاصد سفرهای تابستانی گردشگران خارجی تبدیل شود. این کشور از نظر تاریخی و فرهنگی مشترکات زیادی با ایران دارد و در بسیاری از دوران تاریخ جزو خاک ایران بوده است. فاصله کم با ایران، ارزانی اقامت، جاذبه های تاریخی و طبیعت زیبا می تواند گرجستان را به یک مقصد مناسب برای سفرهای تابستانی ایرانیان تبدیل کند.

گرجستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است و در سواحل دریای سیاه واقع شده است. گرجستان با وجود مساحت نه چندان زیادش از آب و هوای متنوعی برخوردار است. میانگین دما در فصل تابستان در این کشور در حدود 25 درجه سانتی گراد است که البته در مناطق مختلف این کشور تغییر می کند. در مناطق نزدیک به دریای سیاه این میانگین دما به 22 درجه و در مناطق شرقی این کشور به 24 درجه می رسد.

شهر تفلیس از دیدنی ترین مناطق این کشور است و هنگام بازدید از شهر می توانید از مناطقی همچون میدان آزادی، مسجد جامع، پارک آبی و محله حمام های آن دیدن کنید. از مهم ترین شهرهای گرجستان در جذب گردشگر و توریست می توان به مستیا، تلاوی، استپانتسمیندا، منتسختا، سیفناقی، باتومی، بورجومی و اوشگولی اشاره کرد.

5- ترکیه

ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد یکی از توریستی ترین کشورهای جهان است. وجود طبیعت زیبا و دیدنی، سواحل آرام و جذاب مدیترانه، تاریخ و فرهنگ غنی این کشور و بسیاری موارد دیگر این کشور را جزو ده کشور گردشگر پذیر دنیا قرار داده است. برای ایرانیان علاوه بر کم بودن فاصله، نزدیک بودن عادات غذایی این کشور باعث شده تا سفر به این کشور بیشتر و راحت تر انجام پذیرد. شهرهایی همچون استامبول، آنکارا، آلانیا، ازمیر، بدروم، آنتالیا و کوش آداسی از جمله محبوب ترین مقاصد سفر ایرانیان در تابستان است.

6- روسیه

تابستان این چند سال اخیر، روسیه و مخصوصاً مسکو تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا شده است. شهر گنبدهای طلایی با داشتن ساختمان های بی نظیری مانند کاخ کرملین، کلیساهای دوران تزار، ساختمان های هفت خواهر استالینی یکی از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری در تابستان است. همچنین شهر «موزه های باز و بسته» یا همان سنت پترزبورگ نیز می تواند دیگر شهر دیدنی و جذاب برای مسافرتی تابستانی باشد. حداکثر دمای شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ در تابستان 30 درجه سانتی گراد که باعث می شود گرمای اذیت کننده ای را تجربه نکنید.

7- لهستان

در فصل تابستان آب و هوایی معتدل بر لهستان حکم فرما است. میانگین دمای هوای این کشور در فصل تابستان در حدود 24 درجه سانتی گراد است که البته این دما بنا بر مکان مورد نظر تغییر می کند. سواحل این کشور در تابستان روزهای گرم‌تری را نسبت به کوهستان ها و مناطق مرتفع تر تجربه می کنند. پیاده روی در طبیعت زیبا یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است. همچنین با داشتن 14 اثر تاریخی ارزشمند که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، می تواند مقصد مناسب و جذابی باشد که معمولاً نادیده گرفته می شود. پارک های زیبا، غذاهای خوشمزه و لذیذ، سواحل خلوت و محله ها و بناهای تاریخی این کشور را به یکی از دیدنی ترین مقاصد برای سفر تابستانی تبدیل کرده است.

شهرهای وروتسواف، ورشو، گدانسک، گدنیا، سوپوت، کراکوف، شچچین، پوزنان، ترونی، مالبورک، ژشوف، ووچ، زکوپانا و میکولاجکی را می توان در لیست شهرهایی نام برد که باید از آن ها دیدن کنید. این شهرها و جاذبه های گردشگری و تاریخی موجود در آن، سالانه هزاران توریست را به سمت خود جذب می کند.

8- پرو

شاید تا به حال اسم ماچو پیچو را نشنیده باشید. یک شهر دیدنی، زیبا و باستانی که در دل کوه های پرو جا خوش کرده است. این شهر که ملقب به یکی از عجایب هفتگانه دنیای متمدن است تنها جاذبه گردشگری این کشور نیست. سواحل زیبای مانکورا که با ماسه های سفید و زیبایش برایتان خاطرات منحصر به فردی را ثبت می کند، قایق رانی در رودخانه آمازون، بازدید از جزایر شناور، پیاده روی در درهُ کولکا و تماشای آثار باستانی موری از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور است. اقامت و غذا هم در پرو هزینهُ سنگینی در بر نخواهد داشت به طوری که یک وعده غذای خوشمزه و عالی در حدود 5 دلار قیمت دارد.

شهرهای مانکورا، تروجیلو، اکیتوز، لیما، آره کویپا و کوسکو مهم ترین شهرهای پرو در زمینهُ گردشگری و جذب توریست است و باید در لیست بازدید هر مسافر و گردشگری که به پرو سفر می کند قرار گیرد.

9- پرتغال

آزور دومین راز کشف نشده بعد از ایسلند است. بسیاری از مسافران تا کنون به این بهشت آتش‌فشانی در میان اقیانوس اطلس سفر نکرده اند. این مجمع الجزایر که از 9 جزیره آتش فشانی تشکیل شده تنها جاذبهُ گردشگری کشور پرتغال نیست. دیدن سواحل زیبا، صخره های بی نظیر و شهرهای تاریخی پرتغال نیز خالی از لطف نخواهد بود. مردم خونگرم این کشور باعث می شوند تا مسافرت خاطره انگیزتری داشته باشید و با غذاهای لذیذ و خوشمزه این کشور که نمونه آن در دیگر کشورها نیست می توانید بر کیفیت سفر خود بی افزایید. اگر تمام این ها دلیل کافی برای مسافرت به پرتغال را به شما نمی دهد بد نیست بدانید که پرتغال یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای مسافرت است.

در سفر به پرتغال حتماً از شهرهای لیسبون، سینترا، پورتو، اوبیدوس، منطقهُ کاشکایش، ماروائو، اوورا بازدید کنید.

10- استرالیا

استرالیا کشوری زیبا و جذاب است که در نیمکره جنوبی کرهُ زمین واقع شده است. به همین دلیل زمانی که ما در فصل تابستان به سر می بریم و از گرما کلافه شده ایم استرالیا فصل زمستان را سپری می کند و میانگین هوای این کشور در این زمان حدود 17 درجه سانتی گراد است. استرالیا کشوری وسیع است که جاذبه ها و مقاصد گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. طبیعت زیبا، هنر و فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه می تواند راه هر مسافری را به سمت استرالیا کج کند. همچنین مناظر و مقاصد خاص و بی همتایی مانند دیوار مرجانی نیز خود به تنهایی سالانه هزاران بازدید کننده را به سمت خود می کشاند. از مهم ترین و زیبا ترین شهرهای استرالیا که هر یک به تنهایی می تواند مقصدی مناسب برای سفری تابستانی باشد می توان از آلیس اسپرینپگز، بریزین، ساحل طلا، سیدنی، کانبرا، ملبورن، کنز، بروم، خوبارت، آدلایت، پرت و کیرنز نام برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button