بهترین مراکز خرید استانبول

3

استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است. این شهر قدیمی و بزرگ که وسعتی در حدود 1831 کیلومترمربع دارد جمعیتی در حدود 14 میلیون نفر را در خود جای داده است. جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار، مراکز خرید متنوع، آب و هوای مناسب، غذاهای لذیذ و خوشمزه و قیمت ارزان استانبول نسبت به شهرهای اروپایی، باعث شده تا این شهر مقصد گردشگران بسیاری از سراسر دنیا باشد. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره‌ی جهان گسترده شده ‌است. بندر طبیعی شاخ طلایی هم در این شهر واقع است. یکی از جاذبه های این شهر مراکز خرید زیاد با اجناس متنوع آن است. به دلیل موقعیت جغرافیایی استانبول و دسترسی راحت به دو قاره اروپا و آسیا می توان استانبول را بهشتی برای خریداران و فروشندگان اجناس متفاوت دانست. مسئولین این شهر هم فرصت را غنیمت شمرده و در دو قسمت اروپایی و آسیایی این شهر مراکز خرید بسیاری ساخته اند. مراکز خریدی که برخی از آن‌ها بسیار مدرن هستند و برخی هنوز حال و هوای سنتی خود را حفظ کرده اند و در آن‌ها اجناس بسیاری پیدا می شود که در بقیه شهرها به سختی می توان به تمام آن‌ها به طور یکجا دسترسی داشت. خرید در استانبول هم می‌تواند خیلی گران باشد و هم ارزان و معقول؛ همه چیز بستگی به حجم، زمان خرید و انتخاب مرکز خرید دارد.

برخی از مارک‌های معروف برای هر فصل خود، طرح‌های جدیدی دارند؛ بنابراین در روزهای پایانی هر فصل در استانبول، حراجی می‌زنند. حراج‌ها در عیدها و روزهای مهم نیز برپا می‌شوند بنابراین ۹۹% اوقات، حراج‌های متفرقه را در استانبول داریم. فروش ویژه و حراج‌های زمستانه استانبول از اواسط ماه دسامبر و یا در آغاز ماه ژانویه از ۳۰% شروع و تا ۵۰% بالا می‌رود و در پایان ماه آوریل بعضی از حراج‌ها به ۷۰% نیز می‌رسند. زمان حراج تابستانه در استانبول آغاز ماه ژوئن یا هفته اول تیر است. تا اواسط ماه اوت حراج‌های تابستانی استانبول به اوج می‌رسند. با توجه به اینکه ترکیه از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است، برای رفتن به استانبول، مهمترین کاری که باید انجام دهید خرید بلیط هواپیما استانبول است ولی اگر برای بار اول است که می روید بهتر است که از تور استانبول استفاده کنید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

برای رزرو تور استانبول می توانید به طور رایگان از کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) مشاوره بگیرید. برای این کار در ساعات اداری با شماره 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید.
نقشه استانبول
دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول

در ادامه بهترین مراکز خرید استانبول روی نقشه و با توضیحات کامل بیان شده اند:

مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

همانطور که گفته شد بخشی از استانبول در آسیا و بخشی نیز در اروپا قرار دارد. برای خیلی از گردشگران، خرید از قسمت اروپایی استانبول اهمیت فراوانی دارد. مهمترین مراکز خرید با این ویژگی عبارت است از:

گراند بازار استانبول

بازار بزرگ استانبول یا گرند بازار (Grand Bazaar) یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان در سال ١۴۵۵ به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد. این بازار در قرن ١۶ گسترش پیدا کرد و از نظر ساختار و معماری بسیار جذاب و دیدنی است. در سال ٢۰١۴ بازار استانبول با آمار ٩١ میلیون و ٢۵۰ هزار نفر گردشگر در رتبه نخست محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قرار گرفت.

مطالب مرتبط

تور آنکارا

گراند بازار استانبول در بخش اروپایی شهر قرار دارد که در زبان ترکی به آن کاپالی چارشی به معنای سرپوشیده می گویند. این بازار دارای ۶١ راهرو سرپوشیده و بیش از ٣۰۰۰ مغازه است که اجناس مختلفی از جمله طلا و جواهرات، فرش، چرم، عتیقه جات، صنایع دستی، لباس، کفش، فانوس‌های رنگی زیبا، ادویه جات، داروهای گیاهی و کتب قدیمی را برای فروش عرضه می‌کنند. گرند بازار محلی پر از عطر و طعم و رنگ است که محال است وارد آن شوید و دست خالی بیرون بیایید. قهوه های ترک عالی، ادویه های ناب، لوازم خانگی، صنایع دستی، لباس و میلیون ها کالای متفاوت دیگر در این بازار وجود دارد؛ مانند هر بازار دیگری در این بازار کالاهای بنجل و بی کیفیت هم پیدا می شود پس در موقع خرید حواستان را جمع کنید و حتماً چانه بزنید. در گرند بازار استانبول با چانه زدن می توانید در برخی موارد تا 50 درصد تخفیف بگیرید زیرا فروشندگان در ابتدا قیمت بالاتری را به شما گفته اند. گرند بازار روزهای یک شنبه تعطیل است و به جز روزهای مناسبتی در بقیه روزها از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر می توانید به آن مراجعه کنید.

گراند بازار استانبول
گراند بازار استانبول

استانبول مال

استانبول مال یکی از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی ترکیه، بولوار سلیمان دمیرل، است. نمایندگی برندهای معتبری از جمله Koçtaş، Media Markt، Teknosa Mudo، YKM و Zara در این فروشگاه وجود دارند. از همه مهم‌تر اینکه بزرگ‌ترین مغازه نمایندگی Toyzz و کامل‌ترین اجناس برند Victoria Secret نیز در استانبول مال می باشد.

برای رزرو تور استانبول پاییز 1401 می توانید به طور رایگان از کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) مشاوره بگیرید. برای این کار در ساعات اداری  با شماره 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید

موی پارک Moipark یکی از کامل‌ترین، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک‌های سرپوشیدۀ ترکیه در این مجموعه ساخته شده است. هتلی با ۳۰۰ اتاق در بالای استانبول مال و یک مجتمع سینمایی با ۱۶ پرده سینمایی از ویژگی‌های بارز مرکز خرید استانبول مال است.

استانبول مال
استانبول مال

بازار جواهر

مرکز خرید جواهر در نزدیکی اسکلۀ «امینونو» و منطقۀ «شیشلی» استانبول قرار گرفته و بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیاست که بیش از صد برند جهانی محبوب، پوشاک و جواهرات، اسباب‌بازی و رستوران، در آن شعبه دارند. در این مرکز خرید استانبول، بزرگ‌ترین ساعت جهان، دوازده سالن فیلم، تئاتر خصوصی، سالن بولینگ، بیش از سی فست فود و حدود 15 رستوران منحصر به فرد وجود دارد.

مرکز خرید cevahir استانبول در سال 2005 افتتاح شد. این مرکز خرید 343 فروشگاه را در 10 طبقه جای داده است و در این مرکز می توانید تقریباً هر چیزی که نیاز دارید را خریداری کنید. بسیاری از برندهای معروف دنیا مانند آدیداس، بنتون، ریبوک و ماسیمو دوتی در این مرکز شعبه دارند. این مرکز خرید بزرگ در درون خود علاوه بر این مغازه ها یک شهر بازی سرپوشیده دارد که می تواند اوقات خوشی را برای کودکان رقم بزند. ساعت کاری این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب است.

بازار جواهر استانبول
بازار جواهر استانبول

مرکز خرید اولیویوم

این مرکز خرید که در قسمت کارگرنشین استانبول، یعنی محلۀ «زیتین بورنو»، در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد، در واقع یک حراجی بزرگ در استانبول است و کالاهایی که ارائه می‌دهد، اگرچه ممکن است چندان مد روز نباشند، اما کیفیت خوبی دارند. در اولیویوم می‌توان برندهایی مانند منگو، پوما، آدیداس، ماوی، نایک یا دیفکتو را به قیمت ارزان پیدا کرد.

شما می توانید در روز سه شنبه در بیشتر 118 مغازه این فروشگاه تخفیف هایی با در صد بالا را مشاهده کنید و لباس ها و اجناسی با قیمت و کیفیت مناسب را خریداری کنید. این تخفیف ها به گونه ای است که می توانید با حدود 100 یورو یک کت شلوار مارک خوب را خریداری کنید. مرکز خرید olivium استانبول از ساعت 10 صبح تا 10 شب، میزبان خریداران و بازدید کنندگان است.

مرکز خرید اولیویوم
مرکز خرید اولیویوم

مرکز خرید فروم

فروم یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپایی ترکیه است هرساله بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده دارد. این مرکز خرید در سال 2009 ساخته شد و حدود 8000 متر مربع از آن توسط Turkuazoo ترکیه یا همان آکواریوم غول پیکر ترکیه و موزه اشغال شده است. در این مرکز خرید ‌280 برند داخلی و خارجی معتبر نظیر Tepe Home، Saturn،Teknosa، Bimex YKM،C&A، M&S، Zara و برند‌های متوسط مثل اچ‌ اند‌ ام و ماوی حضور دارند.

مرکز خرید فروم استانبول bayrampaşa ترکیه، دارای سالن بولینگ، رستوران‌های مختلف، سالن‌های نمایش سینمای imax، اسکی روی یخ، اتاق‌های بازی مخصوص کودکان و پارک ژوراسیک است.

مرکز خرید فروم استانبول کجاست؟

برای رفتن به مرکز خرید فروم استانبول باید از میدان تکسیم و یا ایستگاه های دیگر وارد  مترو شوید و در ایستگاه Mecidiyekoy شیشلی از مترو پیاده شوید. در ادامه باید سوار خط اتوبوس 32M شده و در ایستگاه Forum Istanbul / Kocatepe از اتوبوس پیاده شوید. آدرس مرکز خرید forum استانبول این است : Kocatepe Mahallesi, Pasa Caddesi | Bayrampasa.

مرکز خرید آکمرکز

آکمرکز مرکز خریدی در محلۀ اتیلر و همسایگی بشیکتاش استانبول است که در سال ۱۹۹۵ به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و در سال ۱۹۹۶ به عنوان بهترین مرکز خرید جهان معرفی شد. مرکز خرید akmerkez استانبول، انواع مغازه‌های لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه، منسوجات، لوازم دفتری، اسباب بازی، وسایل ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی و لوازم الکترونیکی را در خود دارد. در فروشگاه‌های این مجموعه هم مارک‌های معروف و گران‌قیمت جهانی و هم محصولات ارزان‌تر را می‌توان یافت.

مرکز خرید آکمرکز
مرکز خرید آکمرکز

مراکز خرید استانبول ارزان

یکی از نیازهای دیگر گردشگران دانستن اطلاعاتی در مورد مراکز خرید ارزان قیمت استانبول است. در ادامه منتخبی از آنها آورده شده است:

بازار کادیکوی استانبول

روزهای سه‌شنبه در مناطق مختلف شهر استانبول، سه‌شنبه‌بازارهای مختلف برقرار است؛ اما معروف‌ترین سه‌شنبه‌بازار در منطقه کادیکوی، در بخش آسیایی استانبول برگزار می گردد. بهترین و به‌روز‌ترین لباس‌ها را با نرخ مناسب می توان در این سه‌شنبه‌بازار تهیه کرد.

همچنین اوپرا اونور قدیمی‌ترین بازار در منطقه کادیکوی استانبول و از بهترین مراکز خرید ارزان استانبول است.

بازار کادیکوی استانبول
بازار کادیکوی استانبول

جمعه ‌بازار فیندیک زاده

بازار فیندیک زاده که روزهای جمعه در منطقۀ اکسارای برگزار می‌شود جایی است که می‌توان در آن اجناس مرغوب با قیمت‌های بسیار مناسب تهیه کرد.

اغلب اجناس بازار فندیک زاده برند هستند که در نمایندگی این برندها به فروش نرسیده و در این بازار با قیمت ارزان به فروش می‌رسند. سایر اجناس مار‌ک ‌دار نیز با قیمتی کمتر از بازار‌های دیگر به فروش می‌رسد.

بازار بشیکتاش

بازار بِشیکتاش (Beşiktaş) استانبول در قلب منطقه‌ای به همین نام واقع شده است. محلۀ بشیکتاش هر هفته شنبه‌ها میزبان محلی‌هایی است که در این منطقه بساط های خودشان را در چند طبقه برپا می‌کنند در طبقه اول شنبه‌بازار بشیکتاش مایحتاج خوراکی در طبقه دوم هرگونه لوازم خانگی و پوشاک و سایر اقلام بدون مالیات به فروش می‌رسد.

بازار بشیکتاش
بازار بشیکتاش

مراکز خرید لباس شب در استانبول

از بهترین مراکز خرید لباس شب در استانبول می توان به باکیرکوی و منطقه فاتیح اشاره کرد. در ادامه در مورد این دو توضیح می دهیم:

باکیر کوی

باکیرکوی بهترین منطقه برای خرید لباس شب در استانبول است. این منطقه دارای یک بازار قدیمی هم در زیر زمین هست. قیمت های این بازار هم مناسب است و از هر منطقه از استانبول به راحتی می توانید با مترو و اتوبوس به آن رفت و آمد کنید.

منطقه فاتیح

این منطقه نیز دارای لباس های شب عالی و با قیمت مناسب است. البته غیر از لباس های شب، شما می توانید لباس مجلسی، لباس عروس و لباس بچگانه هم در بازار فاتیح پیدا کنید.

مراکز خرید استانبول نزدیک میدان تقسیم

مراکز خرید استانبول نزدیک میدان تکسیم یا تقسیم معمولاً اهمیت فراوانی برای گردشگران دارد چون این میدان یکی از میادین اصلی و شاهراه های استانبول است که از آنجا میتوانید با وسایل نقلیه متنوع موجود به هر نقطه از شهر بروید. دو تا از مراکز خرید با این ویژگی در ادامه آمده است:

بازار خیابان استقلال

استقلال، معروف‌ترین خیابان شهر به طول ۳ کیلومتر است که از میدان تکسیم شروع می‌شود و دو طرف آن پر از کافه، رستوران و مهم‌ترین مراکز خرید استانبول است. استقلال بهترین جا برای خرید هم‌زمان با پیاده‌روی و گردش است.

برای رزرو تور استانبول می توانید به طور رایگان از کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) مشاوره بگیرید. برای این کار در ساعات اداری  با شماره 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید

با وارد شدن به خیابان استقلال می توانید گردشی به همراه خرید کردن داشته باشید. خیابان سنگ فرش شده و طولانی استقلال هر گردشگری را به خود جذب می کند و یکی از شلوغ ترین خیابان ‌های این شهر است به طوری که در روزهای آخر هفته حدود سه میلیون نفر از این خیابان بازدید می کنند. در طول این خیابان می توانید ویترین مغازه ها را تماشا کنید یا برای استراحت و میل کردن غذا و نوشیدنی می توانید از کافه ها و رستوران ‌های موجود در این خیابان بهره مند شوید. علاوه بر این ها بسیاری از سالن های سینما شهر استانبول در این خیابان قرار دارد و در صورت تمایل می توانید به دیدن یک فیلم سینمایی بنشینید.

بازار خیابان استقلال
بازار خیابان استقلال

بازار بی‌اوغلو

یکی دیگر از بازارهای معروف استانبول در منطقۀ تکسیم مرکز خرید بی اوغلو ایش (istanbul Beyoğlu İş merkezi ) است که جزو مراکز خرید پوشاک ارزان قیمت در استانبول است و پوشاک ارزان از برندهای زارا، منگو یا H&M در آن عرضه می‌شود.

دیگر مراکز خرید مهم استانبول

غیر از مواردی که در بالا معرفی شدند، از مراکز خرید مهم استانبول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک یکی از با کلاس‌ترین و بزرگ ترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید. این مرکز خرید دارای ۴ طبق و بیش از ۳۰۰ مغازه لوکس و زیبا می باشد. در مرکز خرید ایستینیه مطرح‌ترین برندهای دنیا نظیر پرادا، آرمانی، شنل، دیور و مارک‌های شیک ترک مانند Max Mara و زارا را می‌توان یافت. در انتهای این مرکز خرید، بازاری به سبک و سیاق سنتی ولی بسیار تمیز، لوکس و شیک ساخته شده که در آن پنیر و نان و سبزیجات و گوشت و… به فروش می‌رسد. همچنین اولین سالن تئاتر IMAX استانبول، آکواریوم غول پیکر با ۱۰ هزار گونه مختلف آبزیان در این مرکز خرید ساخت شده است. این مرکز خرید در سرییر، خیابان کادسی، محله پینار قرار دارد.

ایستینیه پارک
ایستینیه پارک

مرکز خرید توریم

در پاساژ توریم که در منطقه اسن پورت شهر استانبول واقع شده است، می توانید بزرگ‌ترین مرکز تفریحی ترکیه را نیز پیدا کنید. پروژه ساخت این ساختمان در سال 2008 شروع شد و در پاییز 2010 افتتاح شد. 4500 متر مربع از این پروژه به مرکز تفریحی بزرگ و مجهز آن اختصاص داده شده است. در مرکز تفریحی توریم می توانید در تمام سال از اسنو پارک یا پارک برفی آن استفاده کنید، به برف بازی و یا آموزش دیدن اسکی بپردازید و از دیگر وسایل سرگرمی و تفریحی آن استفاده کنید. مرکز خرید توریم هر ماه بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد و از پر بازدید ترین مراکز خرید و تفریحی استانبول است. درهای این مرکز خرید و تفریحی هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب به روزی بازدیدکنندگان باز است.

مرکز خرید توریم
مرکز خرید توریم

مرکز خرید بیمن

یکی از معروف ترین و بهترین مراکز خرید استانبول مرکز خرید بیمن است. در هنگام ورود به این مرکز خرید با دربان‌ های کت و شلوار پوشش مواجه خواهید شد و احتمالاً حدث خواهید زد که به مرکز خرید گرانی آمده اید، حدث شما درست است. بیمن یکی از مرکز خرید های به روز دنیا است و لباس های فشن و مد روز و البته گران آن می تواند جوابگوی سلیقه سخت پسندان باشد.

برای رزرو تور استانبول می توانید به طور رایگان از کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) مشاوره بگیرید. برای این کار در ساعات اداری  با شماره 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید

مرکز خرید کانیون

کانیون یک مرکز خرید در چهار طبقه واقع در خیابان لونت، با 160 فروشگاه مارک‌های برتر ترکیه و جهان، رستوران، کافی شاپ و باشگاه های ورزشی و سالن های فیلم است.

برند‌هایی مثل بانانا‌ریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن‌تیلور فقط این مرکز وجود دارند مرکز خرید kanyon استانبول، سینمایی کروی‌شکل در میانش دارد که معمولاً فیلم‌های مهم روز را نمایش می‌دهد. این مرکز خرید همیشه در فصل حراج خرید استانبول حضور فعال دارد. این مرکز خرید علاوه بر 160 مغازه تعدادی رستوران، 9 سالن سینما و تئاتر و یکی از بزرگ‌ترین سالن های ورزشی شهر را در خود جای داده است. این مرکز خرید در خیابان بویوک دره منطقه شیشلی استانبول قرار دارد. معماری خاص این مرکز، زبانزد خریداران است.

مرکز خرید کانیون
مرکز خرید کانیون

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم  مرکز جدیدی با 190 فروشگاه در منطقۀ آسیایی استانبول قرار گرفته، این مرکز خرید یکی دیگر از مراکز خرید استانبول و از نمونه‌های عالی معماری مدرن است این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های متنوعش سالن سینما، تئاتر کافه و فودکورتی بزرگ دارد که در آن ۲۰ رستوران مختلف در حال سرویس‌دهی هستند.

برای رزرو تور استانبول می توانید به طور رایگان از کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) مشاوره بگیرید. برای این کار در ساعات اداری  با شماره 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید

فروشگاه پوشاک بچگانه و کفش بچگانه برند LC Waikik، انواع پوشاک زنانه از برندهای Benetton، Bershka، Koton،Mango و GAP انواع پوشاک مردانه از برندهای Lacoste، Tommy Hilfiger، U.S. Polo، کفش‌های مردانه و زنانه ترک از فروشگاه Massimo Dutti، فروشگاه عطر و لوازم آرایشی از برندهای مشهور MAC و Yves Rocher فروشگاه انواع لباس ورزشی از برندهای Adidas و Nike و ده‌ها فروشگاه ها در برندها و مارک‌های مختلف دیگر. در این مرکز به فروش می‌رسند.

مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید متروسیتی

مترو سیتی مرکز خرید ساده ایست که می‌توان اجناس خوبی با قیمت‌های مناسب در آن پیدا کرد.۱۴۰ مغازه در این مرکز خرید استانبول قرار دارند که در میان آن‌ها برندهای بین‌المللی مثل منگو، سواچ، ماکز اند اسپنسر و زارا نمایندگی دارند. در فودکورت مترو سیتی، مغازه ای وجود دارد که اسکندرکباب‌های معروفی دارد.

مرکز خرید مارمارا

مارمارا مرکز خریدی برای خرید لوازم خانگی به حساب می‌آید. در بخش بسیار بزرگی از این مرکز تقریباً تمام برندهای مشهور لوازم خانگی با طیف قیمت بسیار متنوع پیدا می‌شوند. بزرگ‌ترین مغازۀ سی اند ای و گپ در مارمارا وجود دارند.

برای رزرو تور استانبول می توانید به طور رایگان از کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) مشاوره بگیرید. برای این کار در ساعات اداری  با شماره 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید

اوتلت مال ویاپورت

در بسیاری از فروشگاه هایی که در مرکز شهر استانبول واقع شده اند معمولاً می توانید اجناس را با قیمت مناسب تری خریداری کنید. یکی از این مراکز خرید که با توجه با زیبایی و مکانی که در آن واقع شده می توان آن را از مکان ‌های تفریحی استانبول نیز به حساب آورد اوت لت ویاپورت است. مرکز خرید اوتلت مال محبوب در قسمت آسیایی استانبول و در محله گران قیمت آتاشِهیر (Ataşehir) واقع شده است. بیش از ۱۳۰ فروشگاه و برندهای معروفی مانند واکو، منگو، ال سی وایکیکی، کوتون، مودو، تامی هلفیگر و دیزل در این مرکز خرید کالا ارائه می‌کنند.

در مرکز خرید outlet استانبول، 142 فروشگاه طلا و جواهر، چرم، ساعت، وسایل آشپزخانه، پوشاک و مبلمان وجود دارد و برخی از مغازه ها به صورت رو باز در این مرکز به فعالیت مشغول هستند. در این مرکز علاوه بر خرید می توانید از شنیدن صدای ساز نوازندگان خیابانی لذت ببرید، در کنار دریاچه مصنوعی زیبای آن قدم بزنید و از مناظر لذت ببرید، از امکانات تفریحی مانند شهر بازی، سالن بیلیارد و سینما استفاده کنید و در رستوران ‌های بین المللی آن غذا میل کنید. ساعت کار این مرکز از 10 صبح تا 10 شب است و شما می توانید در این زمان به اوت لت ویاپورت مراجعه کنید.

اوتلت مال ویاپورت
اوتلت مال ویاپورت

بازار سنتی لِوَنت

لِوَنت بازار درست در قلب استانبول واقع شده و در آن برندهای لوکس و کارهایی از طراحان برجسته چون الکساندر مکوئین، تد بیکر، باربارا بوی و هاروی نیکولز را به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین گلچینی عالی از فروشگاه‌های کودک و دکور خانه هم در آن فعالیت می‌کنند.

بازار آراستا

بازار آراستا یکی از بازارهای محبوب و یکی از پربازدید ترین بازارهای شهر استانبول است. این بازار کوچک در محله سلطان اَحمت و در قسمت جنوبی مسجد بلو (آبی) قرار گرفته است. بیش از ٧۰ مغازه در آن قرار دارد که محصولاتی نظیر جواهرات، سرامیک ها، عتیقه جات، فرش و محصولات بسیار دیگری را عرضه می‌کنند.

بازار آراستا
بازار آراستا

بازار قدیمی استانبول

بازار قدیمی استانبول (بازار مصری‌ها) نزدیک مسجد «ایاصوفیه» قرار گرفته است. این بازار بعد از بازار بزرگ، عنوان بزرگ ترین مجموعه سرپوشیده استانبول را به خود اختصاص داده است. در زمان‌ های قدیم بسیاری از مغازه های این بازار ادویه فروشی بود اما به مرور زمان برخی از این ادویه فروشی ها جای خود را به مغازه های فروش جواهرات، پنیر، البته، خشکبار و مغازه های فروش سوغاتی دادند. در اطراف ورودی این بازار و در حاشیه های آن می توانید غذاهای خیابانی را بیابید و یا در صورت تمایل یک استکان چای ترکی به همراه باقلوا میل کنید. در نزدیکی این بازار کافی شاپ معروفی با قدمت صد ساله وجود دارد که قهوه های بسیار خوب و معروفی دارد. اگر از علاقه مندان به نوشیدن قهوه هستید سر زدن به این کافی شاپ و نوشیدن قهوه خالی از لطف نخواهد بود.

بازار قدیمی استانبول
بازار قدیمی استانبول
برای رزرو تور استانبول یا خرید بلیط هواپیما استانبول می توانید به طور رایگان از کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) مشاوره بگیرید. برای این کار در ساعات اداری  با شماره 43635000-021 و در ساعات غیر اداری با شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید

شنبه‌بازار باکیرکوی

در نزدیکی فرودگاه آتاتورک در منطقه عثمانیه استانبول، شنبه‌بازاری به نام باکیرکوی وجود دارد که طول آن چندین کیلومتر است. در این بازار. انواع لباس، لوازم خانه، جواهرات و بسیاری چیزهای دیگر با قیمت و کیفیت مناسب، یافت می‌شود. غذاهای محلی و خیابانی مختلف نیز در این بازار عرضه می‌شوند.

چهارشنبه‌بازار فاتح

چهارشنبه‌بازار فاتح هم از دیگر بازارهای سنتی استانبول است که هر هفته با انبوهی خریدار برای تهیه اجناس و خوراکی های متنوع با قیمت بسیار پایین همراه است. قیمت پایین محصولاتی که در این بازار به فروش می‌شود زبان زد همۀ خریداران است

چهارشنبه‌بازار یشیلکوی

به این بازار که در منطقه بارکیکوی قرار گرفته، بازار سنتی باکلاس استانبول گفته می‌شود، چرا که هم اجناس مدرن و خوبی دارد و هم در مساحتی حدود ۱۲ هزار مترمربع، غرفه هایی با اجناس درجه یک با نظم و ترتیب قابل توجهی در کنار هم قرار گرفته‌اند. در غرفه های این چهارشنبه‌بازار مغازه‌های گل فروشی، چایخانه و لوازم آرایش به چشم می‌خورد، همچنین امکان استفاده از کارت اعتباری در غرفه‌های وجود دارد. قیمت کالاها در این بازار نسبت به سایر بازارهای سنتی استانبول کمی بیشتر است.

چهارشنبه‌بازار یشیلکوی
چهارشنبه‌بازار یشیلکوی

از دیگر مراکز خرید استانبول می توان به مرکز خرید اکسیس استانبول ، مرکز خرید آکسارای استانبول، مرکز خرید emaar استانبول، مرکز خرید ender استانبول، مرکز خرید ikea استانبول،مرکز خرید kale استانبول، مرکز خرید merter استانبول، مركز خريد 212 استانبول، مركز خريد ozdilek استانبول، مرکز خرید zorlu استانبول و مرکز خرید پروفیلو استانبول profilo اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. هادی می گوید

    بسیار خوب بود با تشکر

  2. شمس می گوید

    آگاهی رسانی بسیار خوبی بود، این که در بیشتر نوشته شما، به وب سایت فروشگاه های بزرگ لینک داده اید بسیار بسیار خوب است سپاس از شما

  3. فاطمه می گوید

    با سلام
    ممنون از اطلاعات خوب و مفیدی که در اختیار ما گذاشتید

Call Now Button