بهترین مکان‌های توریستی جنوب شرق آسیا

0

آسیای جنوب شرقی دارای مکان‌های تفریحی و گردشگری زیادیه که در میون گردشگرها از محبوبیت خیلی زیادی برخورداره. به‌نظر من ۱۰ مکان معرفی شده در این مطلب، از جمله مکان‌هایی هستن که باید همه اون‌ها رو در اولویت سفرهاشون قرار بدن. با عالی‌گشت همراه بشید.

۱۰ مکان‌ تفریحی برتر در آسیای جنوب شرقی

۱٫ پای، تایلند(Pai, Thailand)

پای که به‌عنوان «سرزمین مقدس» شناخته می‌شه، گردشگرها رو مثل یک داستان افسانه‌ای با یک زیبایی وصف‌نشدنی مجذوب خودش می‌کنه. این محله کوچیک که در شمال تایلند قرار گرفته، همیشه مملو از موسیقی، خوراکی‌های لذیذ، چشمه‌های آب‌گرم، آبشارها و کشت‌زارهای برنج زیادیه.


۲٫ جزیره فوکوک ویتنام (Phu Quoc island, Vietnam)

فوکوک به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ویتنام به‌خاطر سواحل زیبا و آب‌های فیروزه‌ای که داره مشهوره. در سال‌های اخیر، این جزیره به‌دلیل زیبایی آرامش‌بخش و سحرآمیزش به‌عنوان یک بهشت پنهان شده در ویتنام شناخته شده. در جزیره فوکوک، می‌تونین شاهد سواحل دوست داشتنی زیادی باشین که از میون این ساحل‌ها، می‌تونیم بگیم که ساحل دای و ساحل سائو محبوب‌ترین مقصد گردشگرهاست.

۳٫ باگان، میانمار (Bagan, Myanmar)

این شهر باستانی که در زمین‌های خشک مرکز شهر میانمار واقع شده، یکی از مکان‌های محبوب برای کسانی هست که به معابد و صومعه‌ها علاقه‌مندن. این معابد و صومعه‌ها که بین قرن‌های یازدهم تا سیزدهم ساخته شدن، دارای ویژگی های باستانی فوق‌العاده‌ای هستن که گردشگرها ضمن بازدید از اونها، وارد دنیایی از آرامش و سکوت می‌شن، انگار که کاملا از سروصدای مناطق شهری به اینجا فرار کرده باشن.


۴٫ تپه‌های شنی موی‌نه (Mui Ne dune, Vietnam)

اینجا بهترین ساحل برای انجام فعالیت‌های مهیجه. علاوه بر شنا، شما می‌تونین عکس‌های بسیار زیبایی از تپه‌های شنی بگیرین. تپه های شنی سفید یا «بائو ترانگ» به خاطر زمین‌های گسترده شنی خود معروف هستن. اینجا خورشید گرم و سوزانه؛ پس اگه قصد دارین به مدت طولانی در این مکان بمونید، لازمه که آب زیادی همراه‌تون داشته باشین.


۵٫ مرگوی، میانمار (Mergui, Myanmar)

مجمع الجزایر مرگوی (جزیره ترینه نگوین) به‌عنوان بهشت کسانی در نظر گرفته می‌شه که عاشق شنا، شیرجه زنی، پاروزنی، بالارفتن از کوه‌های جنگلی، ماهی‌گیری و سایر فعالیت‌های این چنینی هستن. در اینجا، حیوون‌های وحشی هنوز در برخی از جزایر وجود دارن. همچنین این مکان گردشگرها رو جذب غارهای بی‌نظیر و سواحل بسیار طولانی و زیبا از شن سفید در کنار دریای آبی رنگی می‌کنه که جنگل‌های استوایی اون رو احاطه کردن.

۶٫ کوهستان کامرون مالزی (Cameron Highland, Malaysia)

کوهستان کامرون به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک ملی مالزی شناخته می‌شه که دارای تپه‌های سرسبز و زمین‌های چای و توت فرنگیه. این کوهستان بر اساس نام ویلیام کامرون که این منطقه رو کشف کرده، نام‌گذاری شده که قرن‌ها پیش، این مکان رو بر روی نقشه‌ها برجسته کرده. در اینجا، دمای هوا نسبتا ثابت و بین ۱۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد قرار داره. این وضعیت اقلیمی به رشد گل‌ها و گیاهان کمک می‌کنه؛ علاوه بر این، کامرون دارای آبشارهای بلند، پرستش‌گاه‌های مختلف، باغ‌های رُز و زمین‌های چای‌ست و گردشگرها می‌تونن از مجموعه‌ای از غذاهای معمول محلی اون هم لذت ببرن.


۷٫ ساحل نگو، میانمار (Ngwe Beach, Myanmar)

ساحل نگوسانگ با دارا بودن ده‌ها کیلومتر کرانه شنی، نخل‌های زیبا و دریای آبی و زلال، یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای عاشقان دریاست. در اینجا دریا به رنگ آبی یاقوتی و زلاله و بهترین مکان برای فعالیت‌هایی مثل موج‌سواری یا شناست. قدم زدن در اطراف دهکده‌های ماهیگران و بازارهای محلی برای کشف چیزهای جالب با یک دوچرخه و سپس چشیدنِ مزهِ آب نارگیل تازه، تجربه سفر رو برای شما به‌یادموندنی می‌کنه.


۸٫ دلتای مکونگ (Mekong Delta)

از دید بسیاری از بازدیدکنندگان، بازارهای شناور یکی از برجسته‌ترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌های دلتای رود مِکونگه که البته تصویر روشن فعالیت‌های کسب و کار بر روی این رودخانه قطعا تاثیرگذارست؛ علاوه بر بازدید از مکان‌ها و خرید کردن، گردشگرها این فرصت رو هم دارن که در فعالیت‌های جالبی مثل قایق‌سواری روی شوره‌زارهای ساحلی، مسیریابی، دوچرخه سواری در مسیرهای مختلف، تماشای پرندگان و سایر فعالیت‌ها شرکت کنن.


۹٫ ساپا، ویتنام  (Sapa, Vietnam)

ساپا که در قسمت شمال غربی ویتنام و نزدیک مرز چین قرار داره، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگرهای داخلی و خارجی‌ست. پیاده‌روی بهترین راه تحسین و اکتشاف زندگی روزانه مردم محلیه. علاوه بر اون، خیلی خوبه اگه بتونین از زمین‌های باشکوه پلکانی عکس بگیرین و در مورد روش‌های خاص کشاورزی مردم محلی چیزهای زیادی یاد بگیرین.


۱۰٫ مارینا بی‌سند، سنگاپور (Marina Bay Sands, Singapore)

این مکان که در خلیج دوست داشتنی مارینا واقع شده، یک ذخیره‌گاه طبیعی و پارک تفریحی درجه یک در آسیاست. جاذبه اصلی این مکان پارک اسکای‌ هست که به شکل منحصربه‌فردی ساخته شده. این پارک به شکل یک کشتی بزرگ احداث شده؛ علاوه بر اون، بیش از ۶۰۰ نوع گیاه، یک استخر شنای روباز و موزه علمی-هنری «لوتوس فلاور» نیز در این مکان وجود داره که روبروی بندر هم واقع شده.

 

سفر خوبی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button